ja dat vond ik ook...afrijden is duurder dan een paar extra lessen. ik vond een tussentijdse toets wel fijn zodat je een beetje weet hoe het is als er een examinator naast je zit...zo kan hij je tips geven waar je nog op moet letten als je moet afrijden en het scheelt weer als je bijzondere verichtingen niet meer hoeft te doen..kun je je concentreren op het rijden zelf en kun je daar niet meer op zakken....maar ja kan me ook voorstellen als je het niet doet hoor...
Ik heb donderdag mijn 1e les in emmen! en officieel mijn 6de les, heb eerder ook al een keer gelesd.! Vind het best eng.. had steeds problemen met schakelen en ik kon de koppeling niet voelen.. drama.. was bij dat het uur om was.
@matta: vriendlief riep ook altijd dat hij het niet wilde weten..hij wilde het niet eens weten bij een ander....maar nu is hij toch wel nieuwschierig en heb ik hem zelfs zover dat we het gewoon gaan vertellen tegen anderen....dus je kan hem nog proberen te overtuigen... wanneer ga je testen... wat voor lesauto rijden jullie
@Bos, ik heb nu een pakket zonder die toets dus ik probeer het zonder eerst, maar misschien denk ik er straks wel anders over.. Leuk dat hij het nu wel wil vertellen. Ik zou het niet voor me kunnen houden hahah @matta, ik vond het ook heel spannend . Heb je een leuke instructeur? Scheelt ook wel, sommigen word je echt zenuwachtig van haha Gaat vast helemaal goed komen donderdag
@bos ik weet niet wanneer ik ga testen, als ik niet ongi word morgen dan dinsdag ofzo.. ik weet eigenlijk niet in wat voor auto ik les, helemaal niet gevraagd.. dom zeg.. in idd geval is het eeen zwarte..
@ Emma: nee heb zelf geen paarden, rij de paarden van mijn oude instructrice op de manege (is inmiddels een vriendin geworden hihi) ideaal, zij heeft ze aan huis staan @ Matta: Die paarden kunnen wel wat hebben hoor enne volgens mij valt het allemaal wel mee bij jou...
ik rij in een volkswagen bora, een diesel. Die valt ook minder snel uit haha @stephanie, ideaal ja Rij je nog?
@bos er is dus hoop..hahaha.. Staan bij jullie de namen al vast? Wat moet je allemaal als je zwanger bent en niet gehuwd? Ik bedoel met de gemeente enzo!
@ Emma: ja hoor... en ben ook wel van plan om dat nog even te blijven doen... heb begin mei mijn eerste wedstrjd weer gepland staan en wil in ieder geval Mei nog wedstrijden rijden en nog een thuiswedstrijd begin Juni
je vriend moet het kindje erkennen , en je zit met testament enzo geloof ik. Wij hebben nu een samenlevingscontract en een testament maar we gaan voor de geboorte een geregistreerd partnerschap doen.
Ik heb in een Peugeot 206 gelest en een pakket van 28 lessen gehad + intakeles. Lessen waren een uur, ook wel 1,5 lessen gehad maar dan ging er ook 1,5 les van m'n pakket af. 'k Heb 'm in 1x gehaald en er 10 weken en 1 dag over gedaan. Theorie ook in 1x en 'k heb geen tussentijdse toets gehad. @Matta, m'n man heeft donderdag om 11 uur geloof ik z'n sollicitatiegesprek. @Bos, haha je hebt 'm goed overtuigd dus! 'k Wil t' ook wel weten en m'n man ook maar wel verder voor ons zelf houden.
als je niet gehuwd ben moet je vriend het kind erkennen... dat is een formulier invullen dat hij de vader is en het vastzetten met de achternaam. geheel gratis en zo geregeld. na de geboorte moet hij nog de officele rechten aanvragen bij de kantonrechter... en ja een testament is altijd handig als je dat geregeld hebt daar hoef je geen kinderen voor te hebben...wij hebben samenlevingscontract en testament meteen geregeld toen we gingen samenwonen...we moeten alleen het testament even aanpassen als we kiezen voor een voogd... er staat nog niet 1 naam op ons lijstje moet zeggen dat ik me er nog niet in verdiept heb.
ik ben blij dat ik mijn rijbewijs heb, vond die rijlessen verschrikkelijk Succes voor degene die nog bezig zijn Ik heb de echo pas om 3 uur dus zal pas laat op de dag weten hoe of wat @ emma wij gaan ook een geregristreerd partnerschap aan in mei en jullie? Ik ga lekker tv kijken fijne avond allemaal
@ Matta: Mijn vriend heeft de ongeboren vrucht moeten erkennen bij de gemeente en ons kindje krijgt ook zijn naam hierdoor... na de geboorte moet mijn vriend bij de rechtbank het ouderlijk gezag aanvragen en that's it eigenlijk... wij hebben geen samenlevingscontract oid en ook geen testament... willen toch binnen 3 jaar trouwen
@stephanie; weet wel dat er binnen 3 jaar een hoop kan gebeuren he met jouw of je vriend of in het ergste geval met beide.... en dan is er niks geregeld voor je kindje. je kind krijgt niet automatisch de naam van je vriend he..je had ook voor jouw achternaam kunnen kiezen.. @Kim; laten jullie de echo ook op dvd zetten...wij wel dus ben benieuwd..ik ga maar op tijd slapen vanavond dan is het snel morgen fijne avond nog
@ Bos: Ik weet zeker dat het kindje dan heel goed en liefdevol opgevangen gaat worden in onze familie... maar we hebben daar ook nog een gesprek over met onze verzekeringsadviseur... die adviseerd ons ook in dit soort dingen...
@all okee.. wist eigenlijk helemaal neit dat dat moest! maar goed om te weten! @bos haha.. mmm miss moet je maar eens gaan na denken. haha wat je leuk vind! @redd dat is nog best wel snel! @mik lekker bank hangen, hoe is het met je broertje? Beebje alweer gevoeld?
maar word je kindje automatisch opgevangen in de famillie als je geen voogd regelt. volgens mij moeten je ouders of wie je kinderen dan opvang dan niet kei veel moeite doen om jullie kindje in huis te mogen halen omdat je hun niet hebt opgegeven als voogd?
matta: zodra ik morgen weet wat het word rij ik gelijk door naar de boekenwinkel en koop ik ff een namenboekje...maakt het wat makkelijker....
@ Bos: daar heb ik me heel eerlijk gezegd nog niet in verdiept bos, ga er toch maar even voor de zekerheid wat info over opzoeken...