@kim, we weten nog niet precies wanneer. binnenkort in elk geval haha. O jij hebt de echo ook morgen! Jij ook fijne avond en succes morgen @Bos, nou maar even over na denken dan haha. Vond het wel lastig maar deze naam die we nu hebben kwamen we ergens tegen en toen was het meteen, ok die word het
en weet je wat het ook is...het zal vast wel liefdevol worden opgevangen maar stel dat jouw ouders en schoonouders je kind beide willen hebben...wie bepaald dan wie je kinderen krijgt...de rechter ofzo... snap je wat ik bedoel....je hoort heel vaak dat de ouders overlijden en dat er dan ruzie komt om de kinderen...
Hebben jullie allemaal een voogd geregeld dan? Lijkt mij best wel lastig. 'k Heb eigenlijk niemand in onze familie aan wie ik onze kind(eren) zou toevertrouwen. Ze zitten op een andere lijn qua geloof, omgang met de kids en opvoeding. Het liefste zou ik dan willen dat ze naar m'n vriendin en man gaan, omdat wij in die oogpunten aardig op 1 lijn zitten. Maar 'k weet niet of ik dit wel van ze kan vragen. (niet dat het nu al zover is... maar denk er wel 's over na)
@bos haha doe dat, heb je gelijk een missie voor morgen!' @namen van jullie baby's of toekomstige baby's. betekenen de namen voor jullie (toekomstige) kindjes ook iets?
zitten jullie in een huur huis en hebben jullie een gezamelijke rekening... als je namelijk GEEN testament hebt en wel een kleine en je vriend komt te overlijden dan krijgt het kind zijn geld (als jullie beide een rekening hebben) als julle een gezamelijke rekening hebben krijgt het kind de helft van JULLIE geld....en andersom ook natuurlijk mocht jij komen te overlijden dan moet je vriend het of delen of pist naast de pot.
@matta, de meeste namen die wij al op ons lijstje hebben staan hebben een betekenis ja, en de meesten een 'gelovige'.
red, voogd weten wij ook nog niet hoe en wat.. wel lastig vind ik. matta, die van ons heeft wel een betekenis maar niet iets speciaals ofzo. We vonden de naam gewoon erg leuk
Red; wij willen mijn zwager en schoonzusje als voogd..heb het al soort van gevraagd aan mijn schoonzusje en die vond het prima..ze zou het overleggen met mijn zwager...ik heb ook gezegd dat als ze het prettig vinden wij eventueel ook voogd voor hun kinderen zouden willen zijn als ze dat zouden willen....vind de ouders namelijk geen optie voor voogd omdat die ouder worden he...
@ Bos: Ik begrijp je helemaal moet me er echt in gaan verdiepen... en je hebt helemaal gelijk wij hebben een huurhuis idd en ik ben gemachtigd op zijn rekening (dat onze gezamelijke rekening) mijn rekening is spaarrekening geworden...
dat scheelt al dat je in een huurhuis zit..wij hebben koop en mochten wij dus geen testament hebben en mijn vriend komt te overlijden dan zou ons kind recht hebben op de helft van het vermogen van het huis en in het ergste geval kun je dan dus je huis verkopen..mocht mijn vriend nu komen te overlijden erf ik alles omdat we langstlevende testament hebben.... en als je gezamelijke rekening hebt maar geen testament heeft je kind toch recht op de helft van jullie vermogen....omdat je beide even veel erft dan...(de kleine en jij) even bellen met de notaris zou ik zeggen.
Ja idd... Mare testament laat je vastleggen bij de notaris... kan je gewoon een notaris bellen om daar een afspraak voor te maken of moeten daar nog afspraken aan vooraf plaatsvinden... want zo'n notaris is natuurlijk reteduur...
Volgens mij maakt het wel verschil of je getrouwd bent. Notaris vroeg dat toen aan ons en wij zeiden dat we gingen trouwen in gemeenschap van goederen. Dan erft geloof ik de langslevende het toch en kids krijgen kindsdeel?
stephanie; ja een testament laat je vastleggen bij de notaris...je kan gewoon bellen voor een afspraak. hij zal je dan vertellen of je nog iets vooraf moet doen. (volgens mij niet, maar misschien is er inmiddels iets veranderd) en het verschilt heel erg per notaris qua prijs...bij ons kreeg je wel korting als je een testament en een samenlevingscontract gelijk liet maken...volgens mij waren wij 300 euro kwijt..maar dan is wel gelijk alles goed geregeld...maar als je een huurhuis hebt hoef je volgens mij niet perse een samenlevingscontract te laten maken maar je zou even kunnen vragen of daar nog voordelen in zitten als je geen koophuis hebt...
@red: ik heb het ook over als je NIET getrouwd bent...geen idee hoe het zit als je wel getrouwd bent...volgens mij inderdaad gewoon langslevende als je in gemeentschap van goederen bent getrouwd. en trouw je op huwelijkse voorwaarden dan moet je dat volgens mij ook allemaal weer vast laten liggen wat je wel en niet wilt.... maar als je een kleine hebt en nog niet getrouwd bent en bijvoorbeeld over 3 jaar wilt trouwen heb je de 3 jaar die je niet getrouwd bent niks geregeld..en dan kan er nog een hoop mis gaan met 1 van beide...
@ Bos: kan je alleen een testament op laten maken als je een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap hebt?
Ja idd, maar 'k schrok ff omdat 'k er geen rekening mee had gehouden omdat gelijk te regelen als ik zwanger ben;. Maarre testament komt er dan sowieso wel omdat ik wel alles goed geregeld wil hebben.
meiden ik ga even badderen en op bed, krijg nog een massage van vriendlief . Fijne avond allemaal! Bos en Kim, hopelijk is alles goed morgen. Nog heeel eventjes geduld truste!
nee volgens mij kun je ook alleen een testament op laten maken..maar dat kun je ff navragen aan de notaris zelf.