Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

kim: ja had net al wat opgezocht.. en is alleen maar goed dat je je erin gaat verdiepen.. :)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Heb 't netjes volgehouden he ;) Bovenverdieping is schoon, was opgevouwen enzo en bij de buren gegeten. Nu beneden nog bezig.

@Gaby, mijn man werkt nu in ploegendiensten en is om de week elke avond weg tot tegen 12 uur. Vindt het niet echt geweldig maar 't is niet anders.

@Kim, meestal wordt er wel gewacht tot de navel is uitgeklopt. Duurt vaak maar een paar minuten hoor. Als 't kindje geboren wordt, wordt 't gelijk op je neergelegd, soms eerst een beetje afgedroogd, als 't bij je ligt warme doeken eromheen en vaak zo'n celstofmatje, dan blijft hij/zij lekker warm. Even kennismaken ;) Daarna vaak de navelstreng afgeklemd en meestal knipt de vader die door. Af en toe controleert de VK even of de placenta al wil loslaten. Als de placenta geboren is en gecontroleerd laten we 't gezin meestal even alleen. Kindje wordt dan ook meestal aangelegd, soms wat eerder als de kleine al zoekt. In elk geval binnen 't uur, meestal binnen 't half uur.
    Daarna controles van de kleine, dus de APGAR-score, kleine getemperatuurd en in de kleertjes en dan weer lekker terug naar mama.

Hoe 't er in 't ziekenhuis aan toegaat weet ik niet, wel dat er thuis vaak heel relaxed gedaan wordt en er alle tijd voor genomen wordt. Ik moet altijd 2 uur na de placenta blijven en die tijd heb ik ook altijd wel nodig om alles op te ruimen, kraamvrouw te helpen met douchen, adviezen voor de nacht, enz.

'k Ga eerst maar weer 's aan de slag ;) Heb echt geen zin meer... best wel moe. Naja hoe eerder ik begin, des te sneller klaar en lekker vroeg op bed.

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    hoe zet je een eigen foto in je avater? lukt me niet haha

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ sam, ik weet wel dat de kans klein is, maar het is niet onmogelijk. Vorig jaar nov ook zwanger geraakt van een 'eigen' ei (zonder med.) Maargoed, ik wacht gewoon af. Heb net met vriendlief afgesproken pas eind van de week weer te testen.. Vrijdag ofzo. Dat is zijn verjaardag, misschien wel een mooi cadeautje :)

Ik ga de laptop uitzetten! Fijne avond allemaal en tot morgen

5. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @red dat klinkt allemaal heel logisch en zo zou ik het ook wel willen zoals jij het nu verteld maar in het ziekenhuis gaan ze denk i kniet zitten wachten totdat jij uitgeknuffeld bent dus wil gewoon duidleijk gezegd hebben dat ik niet behandeld hoef te worden als een nummertje maar het zal vast niet zo erg zijn.. die mensen hebben hopelijk ook gevoel haha :D

het positieve van zo'n tens bevalling lijkt me dat je dus geen medicatie hebt en als de kleine in orde is en jijzelf ook dat we dan lekker naar huis kunnen en met een ruggenprik zit ik zowieso nog 8 uur in het ziekenhuis..

6. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @emma je moet zowieso een foto heel klein maken met bijv paint en dan bij gebruikersprofiel staat een link met avater en dan kun je op bladeren duwen, als die te groot is dan moet je de foto nog kleiner maken

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Kim,
    ok even proberen :)
    Klinkt wel goed trouwens dat tens, vind het een groot voordeel dat je dus geen medicatie krijgt. Ben bang dat ik van medicatie duf zou worden. Zal me er even goed in verdiepen binnenkort.

@red, goed dat je het af hebt gekregen :D

Oja ik heb heel gek gedroomd vanacht , Kristel had een baby gekregen en iedereen van het forum was op kraamvisite. Maar ze had geen meisje maar een jongetje gekregen en hij heette Yenthe hahaha hoe kom je derop he? haha

Ik ben nu ook weg hoor. fijne avond allemaal en werkse morgen wie moet werken! doeg

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    hey meiden...

heb weer een nieuwe buikfoto geplaatst :D
    ga nu weer even verder bijlezen en dan komen mijn reacties :D

9. gaby1986

stephanie: mooi buikje hoor :)

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    hijg hijg *mijn tong hangt op mijn knieen*
    pfff heb ff 11 pagina's bij moeten lezen.... stelletje kletskouzen :p

@ Matta: Pony is idd superschattig :D :D
    paardlief heeft een lichte peesblessure, valt op zich wel mee maar moet er
    nu wel op de juiste manier mee omgaan, bandageren, niet te kort draaien,
    stappen op de weg etc etc en eigenlijk nog 3x per dag afspuiten maar
    dat is niet haalbaar, we doen het zoveel mogelijk...
    balen dat het paard van je vriendin zoveel last heeft van zijn benen...
    de benen zijn lastige punten...

@ Juffie: wat een leuke manier om het te vertellen aan jullie vrienden zeg :D
    en leuke reacties :D

@ Debby: Balen dat je ineens zo beroerd werd (komt me helaas bekend voor)
    en zeker op zo'n avondje met je mannetje...

@ kim: Fijn dat jullie toch mooie ringen hebben gevonden :D
    is toch een leuke "cadeautje" bij een GP :D

@ Kristel: Fijn idee dat je katjes samen een nieuw huisje gevonden hebben :D

@ Dreamer: Haha zo is het duidelijk idd :D :p helemaal geweldig dat gezichtje,
    die stralende oogjes echt er is niets mooiers :D

@ Behandelplan: nee ik geloof niet dat ik me daarmee bezig ga houden...
    zie het allemaal wel gebeuren ondanks dat ik er best schrik van heb...

@ Ryanne: wat een mooie foto van jullie meisje zeg :D

@ Emma: wat leuk dat je op je nichtje gaat passen :D lekker oefenen :p hihi

@ Gaby: Fijn dat het met 30 dagen is gekomen... hoop dat het nu snel raak is voor je

@ Kim: Tensbevalling: is dat geen pijnbestrijding met stroomstootjes??
    dat heb ik gehad bij de fysio voor mijn rug en beviel me goed :D
    de fysio zei dat alle3 zijn kinderen dmv die stroomstootjes ter wereld zijn gekomen...

voor de nieuwsgierigen, ik zal op mijn hyves even een foto zetten van de kleine van mijn vriendin met haar pony :D

11. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Gaby: Wel goed hé, dat je cyclus nu eindelijk terug wat korter is!

@Stephanie: Jij begint ook al zo'n mooie grote buik te krijgen :)

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gaby: Thanx...

@ Hilli: haha blijkbaar is mijn buikje al aardig klein voor onze spruit, hij/zij beukt af en toe al alsof ie eruit wil hahaha...

heb gisteren trouwens 2 buikbanden besteld op buikbanden.com...
    1 met streepjescode en 1 met voetjes en pas op ik schop :D
    ben benieuwd wanneer ze binnen komen...

13. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Die met die streepjescode, is dat dan de uitgerekende datum? Of gewoon zomaar een code.

14. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ik ben ermee weg voor vandaag. Mijn ogen vallen bijna toe, mij bedje roept mij :D
    Ooh soms kan slapen soms toch zo heerlijk zijn.

Nog een leuke avond allemaal! kHoop dat iedereen een fijne nachtrust krijgt en niet teveel wakker geschopt wordt :D

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hilli: ik geloof dat erboven staat: Ten minste houdnbaar tot:
    en dan staat er onder de streepjescode de uitgerekende datum :D

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Slaap lekker hilli :D

Slapen is idd heerlijk alleen als je weet dat je gewekt gaat worden door de wekker is het minder... blegh... nog 3 dagen deze week...

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kim: op deze site staat dat de TENS niet gebruikt mag worden als je hartklachten hebt...
    http://www.medicinfo.nl/%7B09833d38-1e2 ... D/d_sv6098

misschien even met je cardio- en of Gyn. over hebben...

Ook staat erbij dat het niet voor de 6e maand van de zwangerschap gebruikt mag worden, maar ik heb het ook gehad bij de fysio, welliswaar voor mijn rug maar dat was toen ik net 10 weken was...

18. gaby1986

ik hoorde net een kei hard geluid in de berging.. en nu durf ik niet te gaan kijken :(
    ben echt een schijterd

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Brrr Gaby, dat zou ik ook niet durven hoor...
    heb je geen aardige buurman die even wil kijken??

ik zou namelijk niet alleen naar bed durven zolang ik niet zou weten wat het was/is :p

20. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @ stephanie kan het niet trg vinden maarzal het zeker eens vragen, zul je net zien dat ik het weer niet mag grr

@ gaby haha zou ik ook hebben hoor

Morgen moet ik werken van 8 tot half 6 word weer is een lange dag heb ik al lang niet gehad denk dat ik gebroken ben morgen

Deel Deze Pagina