Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    voor degene die al een kinderstoel aan willen schaffen (heb net de folders binnen) en bij het kruidvat hebben ze een Bambino meegroeistoel voor 45 euro :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Desiree, borsteltje zou ik wel aanschaffen, vaak zit 't trouwens bij elkaar. Kammetje is in 't begin te hard. Borsteltje is goed voor de bloedscirculatie van 't hoofdje.

Box is sowieso aan te raden vanaf 6 weken. Kindjes die veel wakker zijn kunnen er al eerder in en 't is wel makkelijk om af en toe je kindje in te leggen als je beneden bent en even snel naar de deur moet ofzo ;) Haha.

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hey hey!

@Stephanie: Ooh wat leuk ség, zo'n ontbijd op bed. Heb ik nog nooit gehad, en denk ook niet dat ik dat ooit ga krijgen :D Mijn vriend houdt niet zo van kruimels in het bed, haha.

@Nen: Kan je niet proberen om een foto te maken van je test? Of is het streepje zo licht dat je echt niets zal kunnen zien? Vind het wel erg dat jullie ook al zo in de onzekerheid zitten.

@Desiree: Laat het maar niet erger worden dan hé, je bekken. kDenk dat bi geen lachtertje is :(
    Hier gaat niemand naar de vk, maar gewoon allemaal gezellig naar de gyn. Ik ben al een half uurtje aan het bellen om een afspraak te maken, maar het is steeds bezet :D Blijven proberen dan maar!
    Ja! Ik ben binnen geraakt. 17 juni om 18.00 :D Mijn eerste echo. Ben dan 9 weken +. Vind ik wel nog lang wachten, pfff :)

@Creme: Heeft er iemand de creme voor je buik van de mama lijn van Zwitsal? Is die goed?

@Emma: Volgens mij heeft jouw vriend ook last van nesteldrang! :D

@Striae: Daar heb ik toch ook wel schrik voor. Mijn moeder staat ook helemaal vol. En dat is toch erfelijk bepaald hé.

@Kristel: Hihi, Kristel, zo lief van Kimo :D Wel een heel leuk cadeau. Geniet er maar van!

@Suus: Wat vervelend ség, raar dat gevoel aan je tong. Laat het maar snel overgaan.

@Bos: Jep hier ook veel last van de hooikoorts. Ik nies echt als een gek. Mijn vriend zei al, kijk maar uit of je niest de kleine er nog uit :D

@Kristel: Mooi setje. kHeb echt een zwak voor roze. Hoop wel dat dit wat minder wordt als ik een prinsje krijg :D Ik vind het rechter shirtje ook het leukst :)

@Lynn: Wat een mooi mannetje hebben jullie!!

@Wieg: Die komt hier wss in de woonkamer :D

@MissSnoopy: Hey hey, welkom :) Wordt maar lekker snel zwanger! Ben ik niet meer de enige gekke Belg :D

@Debby: Voelde je je zo slecht omdat je niet weer aan het werk wilde gaan? Of net wel? Niet goed hé, dat je je zo slecht voelt.

@Channie: Jij ook een hartelijke welkom!

Pfff nu al effe posten. Zo dadelijk ben ik alles kwijt. Wat is er veel gepost seg!

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hilli: Ja ik heb die buikcreme van de mama lijn van zwitsal...
    heerlijk spul :D

5. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ steph: deze drukkerij helaas niet. Ze drukken in die periode helemaal geen kaarten.
    Ach... heb ze al geannuleerd.

6. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Hilli: Het waren/zijn zenuwen om weer naar m'n werk te moeten.

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Debby: he bah, das balen... heb je al een ander leuk kaartje gezien? en zit er een andere drukkerij bij jullie in de buurt?

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ debby: ik vond dit via google:

"Ziekte tijdens zwangerschap of na bevalling door een andere oorzaak
    Als de ziekte niet komt door de zwangerschap of bevalling, dan gelden de normale regels. Uw werknemer krijgt dan het loon doorbetaald. Kijk voor meer informatie bij Loondoorbetaling bij ziekte.
    Is uw werknemer ziek in de periode van 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot de gekozen verlofdatum? Dan krijgt zij een Ziektewet-uitkering, ongeacht de oorzaak van haar ziekte. Deze ziektedagen worden dan wél afgetrokken van de 16 weken verlof. Het verlof van de werknemer is in dat geval dus waarschijnlijk eerder afgelopen."

dus als ik dit goed begrijp kunnen ze jouw verlof helemaal niet inkorten...
    zoals mijn vriend het zegt geld dat alleen als je griep krijgt in je verlof en dat duurt een week, dan wordt die week van je verlof afgetrokken...

9. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ohhh dat wel... t komt ook wel goed hoor. Maar t was ff balen.

Ik heb nog niet zoooooo veeel rompertjes hoor. 12 ofzo denk ik.

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Debby: Ik denk idd dat het beter is voor je om vroeger te stoppen. Jij hebt nu echt alle rust nodig. Je krijgt toch alleen maar stress van het werk. Zeker niet goed!
    Aah lees net dat je van je vk, halve dagen moet gaan werken! Goede zaak! Hoop voor je dat je baas dat toelaat. Kunnen ze zoiets weigeren?

@Meisje: Spannend meid. Ik hoop voor je dat het deze keer ook raak is EN dat het lekker blijft zitten!

@Emma: Ola, wat een meevaller. Ja dan kan die schommel er wel af hé :D

@Desiree: Geen gezellige dag voor jou vandaag :( Balen dat je een nieuwe afspraak moet maken. Moet je dan lang wachten?

@Nisa: Dan zijn wij bijna even oud/jong :D Ben in maart ook 24 geworden.

@Dreamer: Hihi, kriebeltjes in de buik! Zal er nog niet op beteren denk ik :D

@Bos: Bos de bezig bij, jij hebt ook genoeg gedaan voor vandaag! Geniet daarom maar van je cursus. Als die al niet voorbij is :)

@Kristel: Jij gaat echt veeeel kleertjes hebben na je bevalling :D Als je al die cadeautjes er nog eens bijtelt.

Ik moet toegeven dat ik de laatste pagina's maar rap rap heb gelezen. Wat was dat veel ség.
    Ik ben heel het weekend van huis geweest. Druk maar wel gezellig. Overal een beetje gaan vieren.

Ik heb vandaag het tweede deel van mijn bloeduitslag gekregen. Ik ben niet immuun voor CMV en zit dus vanaf morgen thuis. Had het wel verwacht, zo vaak komt zo'n besmetting niet voor. Langs de ene kant is het wel handig, kan ik hopenlijk voldoende aandacht geven aan mijn stage enzo. kMoet nu tegen donderdag nog 3 taken af hebben, waar ik weer veel te weinig voor heb gedaan. Maarja, ben nu thuis, dus dat moet wel lukken.

Jaja, nog 5 weken en dan ... kan ik kindje gaan kijken!! Ik ben zo'n zenuwachtige, als dat maar goed komt zo lang wachten :)

11. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Als ik ziek ben in de 6 weken voor de vermoedelijke bevaldatum gaat je verlof al in. In totaal zijn dat 16 weken dat zou dus betekenen 6 voor en 10 na.
    Ik had in eerste instantie gekozen om 4 weken voor de vermoedelijke bevaldatum met verlof te gaan maar dat zit er niet in als ik in de ziektewet zit. Snap je?
    In de 2e alinea leggen ze mijn situatie uit.

Ik heb nu voor mezelf ook al besloten om 6 weken van te voren met verlof te gaan en m'n resterende vakantiedagen na mijn verlof op te nemen. :) Niet dat dat erg veel is... maar dat hoor ik morgen van een goede collega.

12. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ben je dan de hele zwangerschap thuis of alleen de eerste periode?

Leuk dat je weekend gezellig was.

T was inderdaad enorm veel bijlezen. T laatste gedeelte had ik ook een beetje afgeraffeld.

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    maar als je nu toch de ziektewet ingaat en gewoon 4 weken van tevoren met verlof gaat is er toch niks aan de hand?

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ debby: heb het nogmaals gelezen en snap het nu idd...
    ze zouden dan bij jou die 2 weken (van 6 weken tot 4 weken voor de uitgerekende datum) van je verlof af kunnen trekken...

ik heb vanaf het begin gezegd dat ik 4 weken van te voren met verlof zou gaan en dáárvoor heb ik nog 3 weken vakantie :D dus dat scheelt voor mij...

ik ga het morgen ook even met de vk hebben over mijn werk, het wordt nu lichamelijk zwaar en heb ontzettend last van mijn rug... even kijken wat zij ervan zegt...
    heb vrijdag weer mijn eerste afspraak bij de fysio, hoop dat het werkt...

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Hilli, dus nu kan je niet meer aan't werk zolang je zwanger bent?

@Debby, goed om jezelf denken he!

@Stephanie, vervelend dat je last hebt van je rug! Hopelijk helpt de fysio!

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    is 100 euro duur voor een gecombineerde 2-3-4D echo op dvd met 2 kleurenfoto's en minimaal 6 zwart-wit foto's??

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij niet! Meestal is dat toch rond de 120 euro?

18. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

stephanie: ik vind dat niet zo duur..

19. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik durf het niet te zeggen Steph...

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    baal er nu best wel van, bij de 1e pretecho konden we kiezen voor een pakket van 2 echo's
    waarvan je zelf mag bepalen wanneer die plaatsvinden... dat zou ons dan 140 kosten...
    dat hebben we toen niet gedaan omdat we niet zeker wisten of we nog een 2e pretecho wilde laten maken (ja duh... natuurlijk willen we die nu) en toen koste de 2d echo ons 55 euro (met dvd 70 euro, deze zit ook in het pakket) en nu dan de combi 2-3-4D echo kost 100 euro... dus dat had ons even 30 euro gescheeld en dan hadden we van de eerste pretecho ook een dvd gehad...

Deel Deze Pagina