@Debby en Red: Ik ben echt de volledige zwangerschap thuis. Ten vroegste april 2010 (of ik moest vroeger bevallen) begin ik weer met werken. Als ik bv-verlof erbij neem, dan komer daar nog eens 5 maanden bij. Maar ik vind dit niet erg hoor. Van september tot januari heb ik stage. Kan die tijd echt heeeeeel goed gebruiken. Ik verveel me ook niet snel. Ook wel een voordeel. Ik verlies 10% van mijn loon, er wordt dus 90% vergoed. Maar we hebben ook geen keuze. Stoppen is verplicht.
Ik kan wel mijn ontslag geven en op zoek gaan naar iets anders, maar dat ga ik zeker niet doen. Nu heb ik zekerheid dat ik na de zwangerschap daar weer kan gaan werken als ik dat wil. Tot morgen Gaby. Fijna avond nog!
@ hilli: ik wil niet lui overkomen haha maar ik zou wel in jouw schoenen willen staan heel eerlijk gezegd...
Haha, Stephanie. Mmm, ik moet eerlijk toegeven dat ik wel hoopte dat ik niet immuun ben. Anders had ik nooit mijn stage voor januari kunnen afronden. Wie weet valt de zwangerschap me erg zwaar en lukt het me nu ook niet. Kan altijd hé. Maar ik heb nu toch meer kansen. @Red: Ja, 5 maanden is dat. Maar dat hangt ook wel een beetje af van je baas. Ik denk niet dat dit verplicht is.
@ Debby: zo dacht ik er ook over lees net op hyves dat de 1e van de 4 meiden uit onze vriendengroep vandaag aan het bevallen is... spannend... we weten al dat het een meid gaat worden (of inmiddels al is) maar ben wel benieuwd... overigens zijn wij de enige bij wie het gepland was...
@ Hilli: zat al een beetje te dagdromen, hoe ik mijn tijd dan in zou delen haha... s'morgens lekker lang in bed blijven liggen (wat nou zonde van de tijd, tijd zat hahaha) dan op mijn gemak de paardjes doen, tussen de middag gezellig thuis met vriendlief eten, s'middags een beetje in huis rommelen (poetsen hoef ik dan niet echt te doen, heb zoveel tijd dat het geen tijd heeft om vies te worden) lekker met de hond wandelen en natuurlijk vooral heel veel shoppen, zo veel mogelijk en onbeperkt hhahahaha *schrikt wakker uit haar dagdroom en bedenkt zich dat ze morgen weer gewoon moet werken blegh...*
@Stephanie: Haha Jah, ben ook wel benieuwd wat ik ga doen. Een tijdje geleden, toen ik hier nog maar net was, zei ik dat de vrouw van mijn neef zwanger was. Een maand langer dan mij. Toevallig: Zij werkt in dezelfde kinderopvang als mij, alleen in een andere locatie. Dus ... zij zit ook thuis en gaat nu elke morgend met mijn tante en soms mijn moeder op de koffie bij mijn grootmoeder. Dat ga ik ook doen, gezellig. Heb je trouwens al iets gehoord over de foto's?
@ Hilli: gezellig hoor lekker thee/koffieleuten nope nog niks gehoord van de foto;s maar hij wilde er geen haastklus van maken, als het mij te lang duurt weet ik hem te wonen hihi
Ik kan me voorstellen dat de regering zoiets instelt om het geven van bv te bevorderen. Maar aan de andere kant word je dan ook weer in een hoek geduwd wanneer je geen bv kan geven.