Alle moeders zouden gewoon een half jaar verlof moeten hebben en de mannen... ehm... eeen maand ofzo? haha
Kunnen mannen in Nederland ook ouderschapsverlof nemen? Of is dat niet? Ja idd, in de Scandinavische landen is het veel langer
je zou er bijna om gaan emigreren.. zou ook wel willen dat mijn ventje een paar weekies vrij had na de geboorte... gelukkig werkt hij hier niet ver vandaan en is hij tussen de middag een uur thuis, ook werkt hij maar van 7.30 uur tot 16.30 uur dus is vaak thuis ook issie op vrijdag middag lekker vrij...
Ze kunnen geloof ik wel ouderschapsverlof opnemen maar dat is geloof ik niet betaald en max halve dag per week... of heb ik dat verkeerd? Ik zit daar niet zo in omdat Daan een eigen zaak heeft en dus zijn eigen tijd in moet delen.
@hilli: jemig zeg..vind het nog steeds raar hoor dat de regels zo verschillen...in nederland kijken ze helemaal niet naar dat virus en blijf je gewoon werken en jij zit gewoon nu al thuis ....eerlijk gezegt zou ik ook niet met je willen ruilen hoor...zou gek worden denk ik als ik zo lang thuis zou zitten....kijk 1 of 2 dagen minder werken zou ik vanaf nu wel lekker vinden omdat het nu wel iets vermoeiender word maar vanaf vier weken thuis zitten...nee niet voor mij maar gelukkig woon ik dan ook in nederland he daar kennen ze die regel toch niet haha...en gelukkig vind jij het geen probleem en ga jij je niet vervelen.. @Stephanie: weet niet of dat duur is heb er geen verstand van sorry... @mmm ik wilde volgens mij nog ergens op reageren maar ben het al weer kwijt...ga de laatste 2 pagina's nog maar ff terug lezen...
meiden ik wens jullie nog een fijne avond... ik ga naar bed, zeg net tegen mijn ventje dat ik er om 10 uur in wil liggen dus ik moet me nog gaan haasten... tot morgen meiden... slaap lekker allemaal doei doei
oh ja verlof voor mannen...weet niet hoe dat zit..is dat niet per werk(gever) verschillend (wel of geen cao ??) mijn vriend neemt zoiezo vier weken vakantie op maar laatst had hij het al over twee keer vier weken....(maar dan wel een paar keer tussen door naar het werk maar dat is dan maar een dag in de twee weken of twee ochtenden per week ofzo..) lekker lang met zijn drieen thuis dus want als het goed is neem ik ook minstens vier en misschien wel zes weken vakantie op na mijn verlof...en als ik nog heel veel uren over heb hoef ik pas vijf januari weer te beginnen (en heb ik dus acht weken vakantie na mijn verlof) ik stop trouwens ook tot zes weken voor de uitgerekende datum met werken... er zijn er maar weinig die het zelfs tot zes weken ervoor uithouden dus ga er niet van uit dat ik een uitzondering ben en zelfs tot vier weken ervoor kan blijven werken...vooral niet op een babygroep.... cursus was trouwens wel leuk...zijn met zijn achten...(incl mijn buurvrouw van een huis of zes verder hoe toevallig) ik was gewoon de enige die niet getrouwd is . volgens mij is het wel leerzaam zo'n cursus
truste stephanie ik ga ff een boterham met aardbeien maken want heb trek en anders zit ik weer in mijn eentje te lullen *bos is ff in de keuken en hoopt op wat gezeldschap hier*
Laat het smaken Bos! Ik ga je geen gezelschap houden. Niet slecht bedoelt hé, maar mijn ogen vallen bijna toe. Ik ga met mijn vriend het bed opzoeken. Lekker slapen. Tot morgen allemaal
mmm boterhammen zijn weer op heerlijk zo dat aarbeien seizoen... ik ga nog ff de vaatwasser uitruimen en dan ook maar naar bed. hier is niemand meer en ben home alone dus ook niet echt gezellig...kan morgen wel lekker uitslapen want hoef was om half tien bij de vk te zijn en pas daarna door naar mijn werk....scheelt weer 50 minuten later opstaan... fijne avond allemaal (voor degene die het nog lezen vanavond haha)
@ Bos: Wat goed dat je cursus leuk was. En dat je er nog wat aan hebt ook Anders heb je ook maar het idee het voor niets te doen hea... @ All: Goedemorgen meiden, Net m'n lieve mannetje naar z'n werk geschopt Ik heb toch zo akelig gedroomd... hij had een ander. Charlene... Ik weet echt niet hoe ik erbij kom. Maar werd helemaal ontdaan wakker. Gelukkig pakte Daan me vanmorgen heel stevig en lief vast zodat ik iedergeval goed door had dat t een droom was. Later toen ik vertelde wat ik had gdroomd kwam hij me ook nog een lieve knuffel geven. Ik denk dat ik mezelf vandaag maar een schop onder m'n kont ga geven. M'n tete-a-tete moet in elkaar gezet worden, ramen moeten nodig gezeemt worden, schilderij opgehangen worden. Misschien kijk ik ook nog even of het me lukt de gordijnrails op te hangen. de gaten zitten nog in het plafon dus moette doen zijn. En maybe... naar een bouwmarkt of Ikea voor een oranje/rode lamp. hihihi Dan voel ik me tenminste niet zo nutteloos en zo hangerig. Dat heeft natuurlijk ook geen positieve werking. @ Kim: meid, hoe was t gister!??????! Ben zo benieuwd....
Wooooow meiden wat kletsen jullie veel zeg! Ik weet niet of ik jullie allemaal bij kan houden maar doe me best! Maar nu moet ik eerst me dochter en mezelf aan gaan kleden en haar brengen naar het kdv en dan snel naar school..ben al veel te laat :S...