Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Nou ik duim voor je!

ik zit nu dus 5 dagen na mijn ei, en had gister na het plassen roze bloed op me papiertje :confused: het was echt maar heel weinig mischien 2 druppeltjes, weet niet wat het is maar vond het wel appart..

wanneer ga je testen als je niet ongi ben...

2. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    @ Desiree: klopt, ik werk als groepsleider (ohnee, Pedagogisch Medewerker B, hihi) met pubermeiden. Ik ben afgestudeerd als psychologe maar kan binnen deze instelling goed groeien.

Meiden, gebruiken jullie allemaal in de eerste rondes ook al ovulatietesten? Ik voel mijn ovulatie bijna altijd...zeker voordat ik aan de anticonceptie ging had ik echt een powercyclus van exact 30 dagen, waarbij ik bijna op t uur af kon zeggen wanneer ik ongesteld werd...

Nu ben ik een halfjaar gestopt met de pil en heb dit gehad:
    33-33-37-37-37 en dan nu weer 32. Het begint dus ergens op te lijken weer...

@ Leeuw: misschien een innesteling?

3. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ja ik weet het niet hoop het maar weet niet of 4 dagen na ei niet een beetje vroeg is? ik ga nergens van uiit hoop het zo maar anders ga ik mezlef helemaal gek maken! het het nog nooooit gehad! het was trouwens na het klussen....

ik gebruik wel ovu testen maar voel het wel altijd als ik in me vruchtbare dag heb! ik gebruik ze dus alleen om me te kijken of me gevoel goed is en dat is altijd ja:>

x

4. 4 Dagen na je ei is 'in principe' te vroeg voor een innesteling.. maar ja wellicht is het niet onmogelijk toch? Ik had ook een paar drupjes bloed maar dat was weer te laat eigenlijk..

Ik heb jaren in zo'n instelling gezeten ook als puber nu gelukkig haast geen last meer van problemen.. Maar daarom vroeg ik het, vraag me altijd ook af hoe je dat ervaart als je zo'n beroep hebt en jongeren begeleidt met problemen.. was best zwaar bij ons ik zat met meiden die wel eens een poging serieus deden ook op de gang als er mensen bijstonden brrr..

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als het na het klussen was komt het waarschijnlijk daarvan.
    Gewoon iets geraakt daarbinnen, dat is heel normaal.

Ik gebruik sinds ronde 1 ovu testen ja, wil gewoon wat extra zekerheid.
    Heb de eerste 2 rondes mn ei duidelijk gevoeld, maar deze ronde (tot nu toe) nog niets.
    Ja wel een heel klein beetje druk rechts, maar dat is niet wat ik normaal voel.

Dees, wanneer heb je spotting gehad?

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Nemen ze je wel serieus dan Lily, omdat je zelf ook nog jong bent?
    Of juist daarom wel?

7. Hier ook ronde 1 gelijk met ovutesten begonnen. Tempen in ronde 3.

Wij hadden ook een groepsleider van 23 toen was ik 17 en voor mij maakte het juist geen verschil. Het is meer hoe iemand over komt.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Voor degene die er verstand van hebben: ik vind de Canon Powershot S5 IS wel interessant.
    Heb nu ook een powershot en die bevalt prima.
    Bijkomend voordeel is dat het menu vrijwel gelijk is en dus makkelijk voor mij (oma's hebben altijd wat moeite met nieuwe dingen he :) )
    Iemand er toevallig ervaring mee?
    Het enige jammere is dat ie geen RAW bestanden aankan en geen voorinstelling kinderen en huisdieren heeft (ja ik ben een luilak :p lang leve de voorinstellingen :p )

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben ook meteen in ronde 1 begonnen met tempen.
    Dat heeft me meer inzicht in mn cyclus gegeven dan ovu testen eigenlijk.

Ik kan me zo voorstellen dat je als puber zijnde niet snel iets aanneemt van iemand die maar net ouder is.
    Onze groep 8 leraar was net van de Pabo af en die heeft het echt heel zwaar gehad bij ons (en dan ben je pas 11 ofso) dus vandaar mn gedachtengang.

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    staan vast 2 fotos ini me album van Lady...
    over 5 mintuen nog 2 ;) worden nu verstuurd naar me :)

11. Ik ben niet zo'n grote Powershot fan.. van Canon vind ik alleen die grote apparaten goed :p
    En ja RAW is wel fijn als je veel wilt bewerken maar niet noodzakelijk.. Heb je nu ook RAW opties op je camera?

12. Dreamer als groepsleider moet je sowieso toch wel wat sterker in je schoenen staan denk ik zo, probleempubers zijn toch zwaarder dan de schoolkinders. Als je streng, direct en rechtvaardig bent heb je vast wel succes :p

Natassie: wowww wat een lievertje en mooi is ze zeg!

13. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zo klaar :)

hoe is het hier verder?

pfff een huis vol visite gehad ;)
    verrwacht je alleen je ma komen ook al je shcoonouders :s bleehh maar weer overleefd ;) haha

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ahhh wat cute Natas :D
    En zulke stekels heeft mijn man ook idd :p
    Lijken ze groter he ;)
    Geniet maar van de kleine dame :D

Nee heb nu ook geen raw erop zitten.
    Kan het ook nog niet bewerken ofso, maar lijkt me wel leuk om het te leren :D
    Heb al onze trouwfoto's van de fotograaf ook in RAW (en jpg kleiner) en die zou ik graag zelf helemaal willen aanpassen.

De mijne is nu al 4 jaar oud ofso (was toen net nieuw) en hij maakt betere foto's dan de dure toestellen van mn broertje en zusje.
    Mijne heeft 4 mp en die van hun 8 en meer.
    En vind ze heel fijn in de hand liggen.
    Maar vanwege de goede ervaringen kijk ik dus automatisch weer die kant op.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Haha ja die leraar was na niet al te lange tijd ook helemaal de favoriet, maar aan het begin echt niet (uittesten he)
    Maar kan me voorstellen dat een groepsleider heel anders in de schoenen staat tegenover probleemkinderen.

Maar goed, moet zeggen dat ik met 19 of 20 jaar ofso ook een keer een jonge psyg heb gehad en die had mij echt niet onder de duim zeg maar.
    Maar dat was idd ook weer hoe ze met me omging.

16. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Eerlijk gezegd heb ik met jongeren nog nooit problemen gehad met mijn leeftijd. Er wordt wel vrij veel, ook door de jongeren, gezegd dat ik volwassener over kom, ook door de manier waarop ik praat. Ze dachten zelfs dat ik ouder was dan een collega die al 30 is! (jammerrr...)Ik ben ook geen kleine meid, ben 1.74 en niet bepaald schriel. Als groepsleider word ik omschreven als heel duidelijk en consequent, dus ik denk dat ik ook gewoon " respect verdiend" heb met hoe ik op de groep sta dat jongeren naar me luisteren...

Ik heb eerder last van mijn leeftijd met werkgevers die me te jong vinden voor banen waar ik wel de kwalificaties voor heb. Terwijl ' levenservaring' wel wat verder gaat dan een geboortedatum.

Ik werk met pubermeiden met problemen als gevolg van (vaak) seksueel misbruik, mishandeling en verwaarlozing. Dit gebeurt vaak langdurig, binnen het eigen gezin. Het kan inderdaad vrij heftig zijn. Mijn mentorjongere heeft me een keer bijna aangevlogen, gelukkig was op dat moment de politie al in huis. Verder ben ik met een jongere ook wel naar het ziekenhuis gereden omdat ze ernstig geautomutileerd had. Dat zijn heftige dingen, maar ik kan vrij goed tegen crisissituaties.

Wat ik soms moeilijk vind is dat je de voldoening in dit werk zelf moet zoeken. De meiden waar ik mee werk zullen je niet snel bedanken voor je inzet (maar dat is puber eigen natuurlijk) en er zijn helaas maar heel weinig meiden die echt " goed" terecht komen. Een studie weten af te ronden, een leuke lieve vriend vinden en een baantje volhouden.

Ik wil heel graag als behandelaar voor een groep gaan werken, dus ik vind deze ervaring wel heel belangrijk voor mijn ontwikkeling als psycholoog.

en ontopic: ik ga denk ik de eerste ronde, of de eerste paar rondes even kijken hoe ik het vind gaan...misschien dat ik daarna ook ga tempen. Krijg je er niet het gevoel van dat er druk op komt te liggen? Of is het juist fijn om die duidelijkheid te hebben?

Maar dat geheel terzijde ;)

17. Als Powershot je goed bevalt zou ik het daarop houden. Makkelijk toch? En heeft geen enkele Canon PS die optie?

pff ging net me neus snuiten en nu doet mijn oor er pijn van.. er knapte iets aan de binnenkant.. gvd grrr :x

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik vind de duidelijkheid juist heel fijn.
    En dat tempen doe je voordat je opstaat.
    Met een minuut ben je klaar en kan je het loslaten.

Wil je deeltijd/voltijd therapie gaan doen dan Lily?
    Enne .. in dit topic ben je wel een kleintje hoor :)
    Zijn veel grote meiden hier :p

19. Niet meer actief

Leeuw: Volgens mij kan je ei ook bloedvaatjes beschadigen onderweg toch?

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Niet in wat ik zoek helaas (wil perse een vari angel schermpje hebben, die je dus alle kanten op kan draaien)
    Ik zoek gewoon nog even verder en beslis dan wat ik ga kiezen.
    Maar de keus is zeer beperkt (van de 2000 fototoestellen hebben er maar 17 een klapbaar schermpje :p )

Deel Deze Pagina