Emma: ik ging meteen op vakantie na het stoppen met roken dus had weinig afleiding. op mijn werk had ik er het minste last van maar op feestjes, na het eten en in de auto vond ik het in het begin (lees de eerste paar maanden) wel lastig maar heb er nu helemaal geen behoeft meer aan...kan me ook weinig voorstellen van mensen die 9 maanden stoppen en dan weer beginnen. is dit het artikel over slimme kinderen als je misselijk bent tijdens de zwangerschap? ik had dit op de radio gehoord maar geloof er eigenlijk niet zo in... mijn ma was bij mij misselijker dan bij mijn zus maar mijn zus heeft een hogere opleiding gedaan als ik....
@stephanie ik moet morgen om 12 uur werken dus dat valt wel mee gelukkig @debby hey meid, het is zondag dus mag het he lekker relaxen @red vervelend van je vader.. hopelijk kun je het van je afzetten. maak je eigen geluk meid over kinderen: ik heb altijd een groot gezin gewild 3 of 4 maar het is tegenwordig allemaal zo duur he, dus kijken we het gewoon aan ligt eraan wat we over 5 jaar verdienen.. en i kweet ook nog niet of ik na de eerste snel weer een tweede wil. van de ene kant wel maar wil ook van de ene kant een paar jaar wachten. we zien het wel, ik merk het vanzelf als we er klaar voor zijn toch ik heb net zelf satesaus gemaakt en ben nu het vlees aan het marineren voor de sate had ik zin.. jammer genoeg is het geen bq weer maar gaan het gewoon op de grill gooien vanavond. waarschijnlijk gaan we vanmiddag toch nog ff zwemmen, maar ja dat zeggen we al 3 dagen dus we zien wel zometeen. @roken ik heb gerookt maar ben snds vorige zomer gestopt en frank vanaf oktober ofzow
kim: nee niet echt bbq weer nee maar goed grill is ook lekker ik zou ook graag even willen wachten hoor met de volgende. laat onze jongen eerst maar eens 1 worden en dan zien we wel verder voor de volgende....volgens mij is het lichamelijk ook erg slecht voor je om aan 1 stuk zwanger te zijn.... hadden jullie moeite met stoppen met roken?
@Roken, goed dat jullie zijn gestopt! vriend heeft ook even gerookt @Kim tis idd heel duur allemaal.. ben al blij dat we nu met 1 loon goed rondkomen. Leuk dat jullie gaan zwemmen! @Kinderen, ja ik zou ook niet te snel willen hoor .. ach we zijn nog jong, alle tijd haha Aan de andere kant, tussen mn zussen en mij zit overal 2 jaar , en vind dat wel erg leuk. 9 maanden zwanger, 9 maand ontzwangeren zeggen ze he
Hey allemaal, Zal eerst even reageren. En wat hebben jullie veel gekletst!!! Sorry voor misschien late reacties!! @ debby, ik zou zeker zeggen dat je dat gesprek niet meer wilt voor je verlof. Ik denk dat zo'n gesprek veel stress oplevert en dat is niet goed voor de kleine.. Leuk dat jullie zo blij zijn met het kaartje. Ook leuk dat het een uniek kaartje is! @ meisje, vervelend dat je wat bloed hebt verloren. Maar ik lees dat het bruin bloed was, dus dat hoeft niet per se slecht te zijn! @ red, wat balen dat je man zn werk weer kwijt is :S Je blijft aan de gang zo! @ sam, ik dacht dat jij al blond haar had haha, hoe ik daar dan bij gekomen ben? Wat een schattig pooh-pakje trouwens! @ emma, ik had aan die gyn in opleiding gevraagd waar ik moet bevallen en onder controle zijn als ik clomid krijg. Zij zei tegen mij dat ik dat zelf mocht kiezen, maar dat het waarschijnlijk leuker zou zijn als ik naar de vk ging. Ze zei dat dat allemaal wat 'romantischer' is, omdat de gyns er medisch zijn ingesteld (snap ik wel die redenatie). Dus ik weet eigenlijk nog niet wat ik zou doen als ik de keuze krijg.. @ bos, jeee wat heb jij dure schoenen gekocht voor je vriend! @ matta, wat raar dat er opeens zoveel bloed in de wc lag??!! Stomme opmerking misschien, maar was het wellicht een aambei die is opengesprongen of kan dat niet? @ kim, wat leuk dat je een pakketje kreeg uit afghanistan Hoe lang moet hij nog? @ perfectionn, welkom op het leukste topic! @ bos, wat een mooie buik!! Lijkt net alsof jullie zo'n toetertje op het nachtkastje hebben staan waarmee je vriend de hartslag kan luisteren Of is dat ook zo? @ dreamer, wat belachelijk dat jullie gesprek WEER is verplaatst! Kan me voorstellen dat je er wel een beetje moedeloos van wordt zo.. voor een gesprek wat voor jullie niet eens plaats hoeft te vinden! @ sam, wat een domme FA. Cyclusdag 3 en geen bloed te zien. De meesten (uitgezonderd dreamer ) hebben dan nog menstruatiebloed! @ emma, gaaf cadeau! @ desiree, wat grappig dat jij zelfs door je schoonmaakdrang de keuken van een vriend gaat schoonmaken Wat een belachelijke opmerking is er gemaakt bij de decembermama's zeg!! @ stephanie, fijn dat het goed is gekomen met de baby & vrouw van je baas! Leuke naam! Die is hier ook eens gevallen. Fijn dat het geboortekaartje zo leuk is @ bos, kun je niet goed overweg met je schoonmoeder dat je het niet erg vindt dat ze gelijk weer gaat? @ hilli, haha je gevraagde kwaaltjes gaan komen dus @ red, vervelend hoor dat je vader nog zo moeilijk doet.. LIjkt me toch wel een beetje pijn doen. @ danielle, welkom!! Vervelend da tje een bbz hebt gehad. Wanneer was dat? Even een kleinigheidje: er staat een foutje in je onderschrift. Jij schrijft 'gestopt met conceptie" maar dat moet 'anti-conceptie' zijn, want conceptie is juist het verwekken van de kleine *edit, ik lees nu dat je bbz in februari was.* Wat erg dat je een beroerte hebt gehad! Echt super dat je al 90% hersteld bent. Zal vast hard werken zijn geweest. *lees nu je verhaal, heftig hoor!* @ hilli, ben benieuwd wat je krijgt van je moeder! Weet je al wanneer ze het wil geven? @ buikomvang, daar doe k niet aan mee haha. Te confronterend @ baby eten, op zich is het niet erg toch als de kleine soms een potje krijgt. Wanneer je dan ff geen tijd hebt om zelf te koken is de kleine tenminste wel bekend met het potje. Het hoeft natuurlijk niet elke dag (volgens mij had iemand dit pas ook gezegd..) @ jolyn, ik ben benieuwd wat jullie krijgen: een prinsje of prinsesje!! @ sam, zo flink posi ovutest hoor!! Ik had nog zo geduimd voor je dat je ei even zou wachten!! Hopelijk zijn er toch wat sterke zwemmers door die creme heen gekomen. Ik blijf voor je duimen meid! @ bos, vervelend dat je zo'n last hebt van je rug! @ kristel, hopelijk begrijpt je vader dat hij opa wordt Zou fijn zijn als de begeleiding in het nieuwe verzorgingshuis beter is. Lijkt me erg vervelend om zo jong al tussen bejaarden te zitten. @ hilli, je krijgt idd al een buikje van de darmen die naar boven verplaatsen! @ red, wat vervelend dat je vader zo tegen jullie tekeer is gegaan.. Lagen er nog zoveel spullen van jou bij hen? Hopelijk kan de verstandhouding nu wat verbeteren en ziet je vader in dat jij als volwassen vrouw je eigen keuzes maakt. Je moest er vroeg uit vanmorgen!! Vervelend dat er dingen missen uit je spullen. Wat heftig dat je naar een gezin moet met een doodgeboren kindje. Dat is een hele andere sfeer dan je gewend bent. @ debby & emma, die buien van de mannen komen me bekend voor! Hier nog 1 die een motor wil (zal toch eerst zijn rijbewijs moeten halen) @ roken, ik heb zelf nooit gerookt. Mijn vriend was een gelegenheidsroker (en beetje stoerdoenerij denk ik..) Kwam er pas achter toen we na 6 mnd verkering naar een feest gingen en hij een pakje peuken meenam! Toen hij een sigaret opstak, ben ik van hem weggelopen. Hij heeft de peuk weggegooid en nooit meer 1 opgestoken. Zo hehe *komt even op adem...* @ all, ik ben nog niet ongesteld. Begin het wel vervelend te vinden nu. Vanmorgen nog een testje geprobeerd (je weet maar nooit he of je late posi tester bent..) maar die was negatief. Nu dinsdag naar de fa en ben heel benieuwd wat daar allemaal gezegd gaat worden.
@ Emma: hier ook gerookt zo'n 8 jaar ben ook een maand voor het stoppen met de pil gestopt met roken... zo'n 7 maanden nu, en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet mis.. @ Kim: Dat is lekker pas om 12 uur beginnen... Ik heb altijd gezegd 2 of 3 kids, we zien hier ook wel wanneer we er klaar mee zijn wij hebben nu 3 slaapkamers en een grote zolder maar daar zit (nog) geen vaste trap in, maar dat kan dus nog komen... en een 2e dat kan hier idd ook nog wel even duren, wat kim zeggt idd we merken het vanzelf wel wanneer we er klaar voor zijn... @ Bos: Ik ben gestopt na het boek van Allen Carr gelezen te hebben, ik weet niet of het tussen mijn oren zit of heeft gezeten maar ik heb totaal geen moeite gehad... (wat ook in het boek staat) @ Nen: Balen zeg dat je nog steeds niet ongi bent, duurt wel heel erg lang nu... en weer een nega test... pfff meid, hoop echt dat je snel geholpen gaat worden..
hey allemaal.. wij zijn weer terug.. is er nog iets bijzonders gebeurd.. iemand zwanger ofzo.. ik ga nu ff met joey naar mijn ouders.. maar ben ook echt super moe van t weekend... *gaap* erg weinig slaap gehad..
@ Gaby: Haha dat wordt vroeg naar bed dus vanaaf volgens mij heb je niet echt belangrijk nieuws gemist... meiden correct me if i'm wrong...
@Nen: Ik heb een buikband van mijn moeder gekregen. Beetje vroeg, maar wel lief dat ze aan me denkt @Roken: Ik heb ook een aantal jaar gerookt. Maar ben een dikke 4 jaar geleden gestopt. Van de ene dag op de andere. Eigenlijk niet veel problemen mee gehad. Mijn vriend heeft ook gerookt, die is 3 jaar geleden gestopt. Hij heeft het wel moeilijker gehad dan mij
@nen: klopt staat inderdaad een toeter op het plankje bij vriendlief maar hij heeft alleen het hartje nog niet gevonden ermee...maar we blijven proberen... @gaby: nee volgens mij heb je weinig gemist. dames kreeg een mail van sensitest dat er weer leuke aanbiedingen zijn...misschien hebben jullie er wat aan (oma jij wilde toch weer ovulatietesten gaan gebruiken of heb je ze al in huis?) Nu aantrekkelijke korting op ovulatietesten bij Sensitest. Deze week krijg je 10 procent extra korting op de volgende producten in onze webshop: -Ovulatietest type dipstick: 10 procent extra korting. Betrouwbare ovulatietesten van apothekers-kwaliteit. Pakket 12 stuks van 12.49 nu voor 11.24 euro. Pakket 24 stuks van 23.99 nu voor 21.59 euro. http://www.sensitest.nl/Ovulatietest-di ... php?r=ma16 -Ovulatietest type midstream: 10 procent extra korting. Nauwkeurige ovulatietest voor thuis of onderweg. Pakket 6 stuks van 11.99 nu voor 10.79 euro Pakket 12 stuks van 22.99 nu voor 20.69 euro http://www.sensitest.nl/Ovulatietest-mi ... php?r=ma16 -Ovulatietest Xtra-Sensitive dipstick: 10 procent extra korting. Extra gevoelige ovulatietest Pakket 6 stuks van 11.99 nu voor 10.79 euro. Pakket 12 stuks van 23.79 nu voor 21.41 euro. http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRO ... =29&r=ma16 Al onze ovulatietesten zijn van apothekers-kwaliteit. Betrouwbaar door Nederlands CE keur. Snelle en gevoelige ovulatietesten waarmee je in 5 minuten je meest vruchtbare dag kunt vaststellen. In Nederland binnen 24 aan huis bezorgd. Belgie 2 a 3 werkdagen. De korting geldt niet in combinatie met kortingscodes. Kijk snel op de website voor meer aanbiedingen. Deze aanbieding is geldig tot en met 31 mei 2009 en zolang de voorraad strekt. Meer aanbiedingen via de link hieronder :http://www.sensitest.nl?r=ma16 Met vriendelijke groet, Sensitest Nederland
Hee meiden ik ben er ook weer! @Hilli, 'k vind je ook erg slank zeg! Mijn BMI is 23,6 maar 'k ben niet zo plat als jou! @Nen, vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent! hopelijk kunnen ze straks wat voor je doen. @Bos, ik wil er ook graag 3, manlief 2. We zien wel hoeveel 't er worden... eerst maar 's zwanger worden! Ben wel in elk geval een voorstander van ontzwangeren en 'k wacht denk ik wel tot nr 1 zelf kan lopen enzo. 'k Vind 't lastig om er nu al wat over te zeggen. @Emma, balen dat je steeds last hebt van harde buiken! @Hilli, wij hebben een huis met 3 slaapkamers en een zolder. Hebben er geen vaste trap en t is de vraag of dat kan omdat we onze badkamer ook groter willen hebben. 'k Denk dat daar gewoon een logeerkamer komt ofzo. En over een jaar of 10 willen we toch wat anders en bij voorkeur 4 slaapkamers en een zolder 'k Ben inmiddels dus weer thuis. Kreeg echt de kriebels toen ik er bijna was! Moeilijk hoor... 'k heb me voorgesteld en ze gecondoleerd. De kleine ligt boven opgebaard, heb ik nog niet gezien. Ze hebben het niet gevraagd en loop er niet ongevraagd naar binnen. Ga ze morgen wel vragen of ik even met hen de kleine kan bekijken. Begrafenisondernemer kwam langs voor de koeling. Even met ze gepraat hoe de bevalling was gegaan. Ze zou ingeleid worden maar had nog geen ontsluiting dus de vliezen konden niet gebroken worden. Ging dag of 2 overheen geloof ik. Ze heeft een veter gehad waar 't kindje al wat op reageerde. 1 cm ontsluiting, weeenopwekkers, binnen 2 uur volledige ontsluiting. Ging te snel voor de kleine, lage hartslag. Ze moest proberen te persen om de kleine te laten indalen zodat ze een vacuumpomp konden gebruiken. Lukte niet, spoedkeizersnede. Ruggenprik werkte niet, werd narcose. Kindje bleek al overleden te zijn... 20 min. gereanimeerd maar mocht niet baten. Mw had al eerder keizersnede gewild maar deden ze niet, misschien had 't dan wel goed gegaan maar ja dat zijn vragen waar je geen antwoord op krijgt. Ouders waren erg in zichzelf gekeerd, rare sfeer, erg verdrietig. 'k heb gevraagd of 't probleem was dat ik jong ben, was geen probleem. Gevraagd of ze wensen of verwachtingen hebben, niet echt. Afgesproken dat ik de huishouding enzo draaiende hou en straks met de begrafenis bezoek opvang enzo. Kindje wordt dinsdagmorgen begraven. Moet er morgen om 12 uur heen. s Morgens komt er iemand voor het regelen van de begrafenis. leidinggevende belde net, vond ik erg netjes! Volgende x mag ik haar van tevoren bellen zodat ze me nog tips kan geven. Ze vroeg hoe 't was gegaan en wat ik had gedaan, volgens haar heb ik 't goed gedaan. Moet morgenvroeg ff op kantoor langskomen, ze hebben daar een troostkoffer met wat dingen voor andere kindjes. Gezin heeft nog een zoontje van 7. Dus morgenochtend nog maar even naar Leeuwarden karren. Misschien dat ik straks nog even een collega bel die 't vaker heeft meegemaakt. 't Is nu ook beetje raar omdat 't donderdag al gebeurd is, normaal ben je er langer en ken je de mensen al wat langer voor 't kindje begraven wordt. Maar door de keizersnede moest ze een paar dagen blijven in t' ziekenhuis. Moest met gezin overleggen van hoeveel uren en hoeveel dagen ik er blijf. 'k Weet niet wie 't vroeg, Nen geloof ik, maar al m'n spullen lagen nog bij mn ouders. 'k Ben 3 jr geleden met nix weggegaan dus alles lag er nog. Achteraf baal ik ontzettend van die persoonlijke spullen, k moet nog oorbellen hebben van m'n man heb ik toen met m'n verjaardag gekregen, en wat persoonlijke brieven en foto's. 'k Zal de rest wat ik heb nog even uitzoeken. En er liggen nog spullen bij m'n ouders, 'k had toen al een halve uitzet bij elkaar dus 'k heb straks heel veel! Maar m'n moeder zei dat 't in deze dozen moest zitten, die brieven. Zij hebben die nl. gelezen en daar baal ik van. Wacht nog even af en anders zal ik ze 't wel laten weten.
@red: pfff krijg helemaal kippenvel van je verhaal....heftig hoor ik ben ook altijd wel een voorstander van ontzwangeren...wil liever niet iemand zijn die na 3 kinderen loopt te zeuren dat ze zo'n uitgelubberd lijft heeft (kan altijd natuurlijk maar als ik eerst ontzwanger heb ik het idee dat ik mijn lijf wat meer rust geeft ) oh en dames schoenen zijn voor zijn werk he dus loopt hij veel op en doet hij wel een paar jaar mee. pfff pagina is weer erg traag bij mij en bij jullie?
hmm... werkt hier ook erg slecht die pagina. Krijg ook regelmatig error. ja heftig he... pfff... wat een weekend zeg! Ben straks helemaal gesloopt!
Wat betreft ontzwangeren, 'k wil niet een aantal jaren met continu een lijf vol zwangerschapshormonen rondlopen en volgens mij is 't fysiek en mentaal ook niet erg gezond.
@Red: Wel goed ség, dat je jou ook zo begeleiden en je niet aan je lot overlaten. Ik vind dit echt knap van je. Echt waar. Zo'n moeilijke situatie. Ik hoop in elk geval dat dit maar een heel klein percentage van gezinnen is die je tegen gaat komen in je carrière. Maarja het lot heb je nooit in handen hé. Volgens mij wilde ik nog iets zeggen, maar kweet het niet meer Aahja @Bos: Jah, hier ook een hele trage pagina.
Maar als je dan terugdenkt aan vroeger. Mijn grootmoeder bijvoorbeeld, die heeft 14 kinderen op de wereld gezet. Die hadden dan toch ook constant een lichaam vol zwangerschapshormonen. Ze is nu wel gestorven op jonge leeftijd aan diabetes, maar dat heeft niets te maken met zwanger zijn hé
hier ook een hele trage site en steeds een error.. heel vervelend.. @ Red: Petje af hoor voor jou, dat je er zo goed mee omgaat. lijkt me heel moeilijk om een gezin wat net hun kindje is verloren te begeleiden. normaal is het 1 en al vreugde wat je meemaakt en nu is dit totaal anders (begrijpelijk natuurlijk) maar wel een hele ommekeer... het lijkt me vooral moeilijk voor de moeder omdat ze al eerder om een keizersnede had gevraagd en die niet heeft gekregen, ze zal altijd blijven denken: wat als... ik ga zo weer even de paardjes doen, hoop dat als ik terug ben de site weer een beetje normaal doet...
@ red, jee wat een heftig verhaal he. En dan te bedenken dat ze zelf eerder al een ks wilde. Lijkt me afschuwelijk dat ze nu met van die 'stel dat...' situaties zitten.. @ hilli, leuk een buikband Nu nog ff wachten tot je een mooie buik krijgt @ all, ik ga er vandoor. Ben halverwege de middag ineens erg misselijk geworden en heb zulke moeie ogen dat ik alleen maar hoofdpijn krijg van het naar het scherm staren. Heb net nog even stof gezogen, gedweild, afgewassen, was opgehangen en een nieuwe was erin gedaan. Kga nu ff koken. Maar heb niet echt trek :S Misschien tot straks nog even!