@debby ik moet ook nog wat poetsen. succes daar vraagje trouwens. hebben jullie veel negatieve reacties over jong zwanger zijn?? *klaagmodus aan ik kan me soms echt boos maken om reacties van vooral oudere vrouwen. zovan oh dan word je wel jong moeder of was het gepland... en dan denk ik ten eerste ja en.. ik ben jong wat is daar mis mee en ten tweede gepland of niet zoiets vraag je niet als je iemand niet kent vind ik. word soms zo gek an die voor oordelen van jong en een kindje alsof we ons leven vergooien door jong moeder te zijn, terwijl ik het geweldig vind. als hun het nodig vonden om tot hun 30e kinderloos te blijven en te stappen en noem maar op hoef ik dat toch niet te willen. ik vergelijk het wel eens met dik en dun. als je heel slank bent dan zeggen mensen wel eens (goedbedoeld denken ze) jeetje jij bent dun eet je wel genoeg?? terwijl als iemand dik is zeg je ook niet jeetje wat ben jij dik eetje niet teveel. dat is toch eigenlijk hetzelfde maar mensen denken dat ze het andersom wel kunnen maken. hetzelfde dus met jeetje wat jong zwanger.. ik zeg ook niet tegen iemand van 35 of 38 jeetje wat oud moeder!! met die toon.. snappen jullie. dat haal je je niet in je hoofd maar andersom is het wel de normaalste zaak van de wereld. weet niet of jullie dit soms herkennen. is ook niet continu hoor maar word gewoon soms zo moe van die ongevraagde opmerkngen ookal bedoelen ze het niet verkeerd *klaagmodus uit*
Balen dat jij daar last van ondervind. Ik moet bekennen dat ik er weinig last van heb, gelukkig. Misschien omdat ik best lang ben en misschien wat ouder lijk. Op vakantie merkte ik wel dat mensen naar me keken en m'n leeftijd probeerde te schatten. Maar daar kon ik alleen maar om lachen. Wat ik erger vond is het volgende: We zaten bij een Nederlands tentje in Kusadasi en raakte aan de praat met 2 meiden. Zei op een gegeven moment 1 van die meiden tegen Daan, wat kan jij goed Nederlands zeg. Die jongen heeft een hartstikke Nederlandse moeder. Hoe durft ze!!!! #$%^&* Ik er gelijk tegenin. hahhaa Kon het niet uitstaan.
hee meiden, Sorry voor m'n late reactie maar onze laptop deed het gisteravond niet meer. Maar nu gelukkig wel weer Hihi alles ging verder ff mis maar dat mag de pret niet drukken 'k Heb toen m'n broertje weg was, gelijk 't cadeautje aan m'n gegeven. Hij vroeg gelijk waar dat voor was en waar hij dat aan te danken had. Dus ik zei dat hij 't gewoon open moest maken. Hij 't opengemaakt, maar hij snapte niet helemaal waarom hij dat kreeg omdat ik niet zwanger was (volgens hem) hihi toen ik heb ik 'm verteld dat ik wel zwanger ben! Hij was helemaal hoteldebotel en er super blij mee! Hebben hier gisteren echt door 't huis en later door ons bed gestuiterd! Moeten echt aan't idee wennen maar vinden het super! Wel zitten we er mee dat we alles graag goed voor elkaar willen hebben en we weten niet of dat lukt. Maar 't gaat goed komen! Manlief vroeg al wat hij nu moest doen... zo lief hij zei al dat hij alvast gaat minderen met roken om straks te stoppen en heel lief voor mij gaat zijn En wat er allemaal gaat gebeuren enzo en of ik me niet beroerd voelde. 'k Moet gezond eten van hem enzo haha. 'k Had 't over donderdag, dan ga ik naar Utrecht en als we weinig tijd hebben langs de Mac, maar hij zei: je moet toch wel gezond eten met een baby? Hihi 'k vind 't zo leuk! Hij wil 't liefst al aan iedereen vertellen, maar hij vroeg mij wanneer we 't kunnen vertellen. Hij wil graag met z'n verjaardag maar dat is de 24ste en dat vind ik net een beetje vroeg aangezien ik dan 7 wk ben ofzo. 'k Wil 't liever als ik bij de VK ben geweest ofzo en weet dat 't hartje klopt. Maar daar denken we nog wel even overna. Manlief maakte zich er ook al beetje druk om of 't allemaal wel goed zou gaan en of 't gezond zal zijn. En hij wil ook mee naar de VK en samen een zw.cursus volgen! Wel erg lief dat hij zo meedenkt! 'k Had 't net verteld enzo en 10 min. later ofzo kwamen de buren even langs... pfff.. hoe verzinnen ze 't! Maarre ik ga er snel vandoor, richting werk, laatste dagje alweer in 't gezin. k Ben trouwens al een beetje misselijk, al gaat 't wel over als ik gegeten heb. Maar beetje raar op m'n maag of 't moet door de spanning komen, al is dat gezonde spanning. 'k Heb ook steeds enorme honger, gisteravond ook, heb maar een sinaasappel gepakt, moet toch gezond doen. 'k Woog vanmorgen 400 gr lichter dan gister, ben benieuwd wat ik ga aankomen. Nou tot vanavond!
@debby ja dat is waar ik ben ook maart heel klein en zie er vaak ook erg jong uit en ik ben ook jong 21 is toch jong maar dan nog.. word soms gewoon dood moe ervan maar gelukkig zijn de meeste heel positief en lief wat raar dat ze dat zeiden tegen daan, dachten ze dat hij daarvandaan kwam ofzow @red wat leuk allemaal. geniet er maar lekker van met z'n tweeen en echt cute dat hij zo meedenkt en meeleeft. je zal nu nog wel neit veel gaan aankomen dat komt meestal toch wel veel later. tenzij je echt heeeeel veel gaat eten hihi. ik had dat trouwens ook als ik misselijk was hoefde ik maar iets te eten te pakken en dan trok het alweer weg.
Ik zou het niet weten... maar hij lijkt toch echt niet op een Turk hoor. Hij is half hindoestaans (India) en half Nederlands. Ik begrijp dat het vermoeiend is. Maar probeer bij jezelf te blijven. Jullie zijn er gelukkig en blij mee dat is het enige wat telt. @ Red: Leuk hoor! Wat lief dat hij gelijk zo bezorgd is. Geniet er maar lekker van met z'n 2tjes.
@debby oh dat doe ik zeker wel hoor niemand die dit geluk van verstoren wij krijgen een kindje en ben nog nooit zo gelukkig geweest met mijn leven. dus wat andere zeggen is ook niet belangrijk maar ongevraagde opmerkingen mogen vasn mij wegblijven. ga je vandaag nog wat leuks doen? ik ga zo ff naar de markt met mijn oma en even een jurkje omruilen voor een ander. had er naderhand toch spijt van (zwangerschapsjurkje)
@ Kristel: Haha ja daar heb je gelijk in dat piemeltje (of niet) maakt het verschil niet @ Desiree: als je het zo zegt is het vast een ventje @ Suus: Spannend hoor vanavond huisje bezichtigen... @ kim: Ik heb ook vaak kuitkrampen, voel het dan inderdaad ook een paar dagen.. ik heb ook nog eens het geluk dat ik het altijd in beide kuiten heb... meestal eerst rechts en dan links Ik hoor het ook vaak over dat jong moeder zijn, alleen zeggen ze het niet met zoveel woorden, maar krijg ik van die goedbedoelde adviezen... echt met zo'n toon van je bent nog zo jong dat zal je vast niet weten!! Nee ik kom uit een ei @ Red: wat leuk dat je man zo reageerde, en lief zeg balen dat de buren onverwachts langs kwamen...
Vanmiddag ga ik naar de verloskundige, even naar de kleine luisteren. Heb er wel zin in. Verder niets dan in en om huis opruimen en schoonmaken. Maar waarschijnlijk door de vermoeidheid voel ik me echt belabberd. Ben al even naar buiten geweest, naar de brievenbus gelopen in de hoop dat ik me daar beter van zou voelen maar het heeft niet geholpen. Wil toch even doorzetten en wat klusjes in huis doen. Voel me al zo falen omdat ik ook al een tijdje niet meer werk. Iemand (ik geloof Emma of Steph) zei leuke lampjes... Het zijnlampen van 90 cm lang. hihihi Nix lampjes dus... hahaha
@ Debby: haha zijn idd flinke lamp(jes) had me er wel zo'n voorstelling van gemaakt dat ze ongeveer de hoogte van het bedje zouden hebben en dan zo mooi naast het bedje komen te hangen Kan iemand mij ervan weerhouden onze kat te vermoorden... k wordt op dit moment echt gestoord van dat beest... is alles overhoop aan het halen en doet echt ALLES wat hij niet mag... en als ik hem op zijn donder geef dan mauwt hij echt zo van, je kan me lekker toch niet pakken, dus ik heb dikke sch*t aan je!!! Grrrrr beesten....
@debby je bent geen falert, je kan er niks aan doen hoe de situatie nu is. en doe waar je je goed bij voelt het huis loopt niet weg ookal wil je het liever opgeruimd hebben. ik ga me nu ff omkleden heb namelijk nog mijn joggingbroek aan en dan ga ik ff naar de markt. @ stephanie ja die ken ik ook, maar vind sommige tips toch welhandig die lees je neit in een boekje hihi zo vertelde gister een collega'tje dat ik beter friso 1 kan gaan gebruiken na de borstvoeding en niet nutrilon dat is bewezen dat het beter is als opvolgmelk als je bv hebt gegeven dus dat is dan wel weer handig als je soms adviesen krijgt. ik ga er nu vandoor. tot straks
Hai meiden, Ik lig toch ziek in bed.. Gisteravond ben ik even helemaal ingestort toen manlief thuiskwam.. Weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen.. Mn man zei "LIEFJE, je gaat eerst gewoon eens lekker in je bedje liggen, ik doe de afwas en bel je directeur". Heeft ie gedaan, heeft gezegd dat de baby nu voorgaat. Vindt het heel erg, maar ja ik ben dan ook een workaholic. Nu mag ik van mn man deze week niet werken en misschien volgende week ook niet.. Eerst rustig aan doen zodat het overgeven stopt.. Zometeen even mn potje urine naar de huisarts brengen.. Kijken of er nog ketonen inzitten.. (zal wel niet, want limonade houd ik wel binnen) Ik twijfel nog steeds of ik me niet zal laten opnemen, ben gewoon erg in de war. Al zou de huisarts nu gewon zeggen je moet, dat maakt het een stuk makkelijker..
@ Kim: Ik denk dat dat van die voeding ook per kindje verschilt... enne ik heb namelijk weer gehoord (maar dat is dan weer ipv BV) dat Nutrilon de meeste stoffen bevat die ik de BV ook zitten....
@ Juffie: je man heeft helemaal gelijk!! je moet nu echt je rust pakken... het aantal kilo's wat jij al bent afgevallen dat is echt niet gezond!!! en als wij nou eens zeggen dat je MOET nee hoor meid, je moet doen wat je zelf denkt dat goed is, maar ik had het wel geweten, ik had me er even over heen gezet en toch naar het ziekenhuis gegaan....
@ Juffie: Jeetje meid, doe maar lekker rustig aan... En je vriend heeft groot gelijk. Soms moet je het ook even van een ander horen dat het goed is. Ik hoop dat je huisarts nu wat meer duidelijkheid geeft en zelf aangeeft wat in jou situatie goed is en niet de beslissing bij jou laat. @ Kim: Thanx meis... Ik ga maar eens beginnen met de vissenkom. Dan doe ik het voor de vissen, misschien helpt dat. hihihi
Ehm nee volgens mij niet... Wel m'n strijkwerk afmaken en stofzuigen maar dat heb ik ook nog niet gedaan.
@ juffie en luisteren naar je mannetje he! Ff rustig aan doen want je beeb is nu het belangrijkste @ kristel al rondgesjeesd of ben je nog aan het wachten? @ debby ik vond het ook leuke lampjes maar had t niet eens gezegd geloof ik Doe je wel rustig aan? Alleen doen wat gaat en de rest lekker achterwegen laten! @ ster hoi meid hoe is het met je..? En met je zus en de kleine? @ suus wat spannend vanavond. Laat je ons wat weten. @ desiree een jongetje wat leuk zeg. Volgens mij zijn hier meer jongetjes als meiden niet? Waar is de goklijst?