Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

hai meiden, net de vk gebeld, ga toch nog even voor een controle mede doordat die krampjes niet echt stoppen.. 10 voor 3 mag ik komen in nieuwegein, maar das voor mij geen probleem, heb een auto ;p ik ga nu even douchen e dan naar een vriend in nieuwegein.. Tot later!!

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Bos: hier heet dat bonen doppen :p
    De dopjes eraf halen.

@Agneta: bij de dierenarts kan je een spuitje halen.
    Daarmee kan je plas opzuigen als hij bijvoorbeeld op de kast of de vloer heeft geplast.
    Zo moesten wij het altijd doen.

Heeft de accountant het via internet of via de post gedaan?
    Via de pc kan je het nakijken als het goed is.
    Balen dat het nu nog langer duurt!

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Oehhh jammie, bruine bonen met stroop!
    Goed idee Red :p
    Ik moet veel alleen eten de laatste tijd, dus ben een beetje inspiratieloos qua eten.
    Maar dit is wel een makkelijk gerecht voor 1 persoon.

Ik heb ze bij het cb en de verlate (ivm maand ziekenhuis) kraamzorg nooit over regeldag gehoord, dus kende het niet uit ervaring.
    Maar wel handig dat ik het nu alvast weet!

Ow ja, bij de 3 R-en he...
    Is het dan voeden op verzoek of echt op tijd?
    Omdat het Regelmaat is.
    Ik weet namelijk nog niet wat ik zou willen.
    Is het 1 beter dan het andere?

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @oma: oh haha zo heet het overal weer anders dus

@agneta; je krijgt toch ook altijd een kopie van je aangifte van de accountant? zou die gewoon opvragen als je die nog niet hebt gehad. zo kun je kijken of hij echt verstuurd is.

@juffie: succes hoop dat het allemaal mee valt.

@heb ook weer nieuwe buikfoto in mijn album staan van gister.
    ben nu ff naar de plus boodschapjes doen voordat mijn vriendin komt...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Dreamer, ik ben dus niet de enigste die dat lekker vind. Manlief kijkt mij zo raar aan als ik dat eet. Zijn ouders eten bruine bonen met spekjes. Lust ik ook wel maar dit vind ik lekkerder ;)

Regelmaat is meer met het oog op een bepaald ritme. Dan krijgen kindjes vanzelf regelmaat. 't Beste is om vanaf het begin (is in het hele begin nog niet haalbaar omdat ze vaak gelijk slapen) een bepaald ritme aan te wennen. Slapen, drinken, even spelen met papa/mama, zichzelf vermaken in de box/wipstoeltje e.d., zodra je ziet dat de kleine moe wordt, wakker in bedje neerleggen en zo krijg je steeds hetzelfde ritme.
    Op die manier leer je ze zichzelf vermaken en dat hun bedje is om te slapen en de box om te spelen. Met een week of 6 gaan kindjes bepaalde volgorde herkennen.

Met name met borstvoeding is het de bedoeling dat je voedt op verzoek. Op die manier is de kans dat er te weinig voeding is vrij klein. Je kleine geeft het nl. wel aan hoeveel en wanneer hij/zij wil drinken en als er te weinig voeding is naar zijn/haar behoefte dan krijgen ze een regeldag.
    Op gegeven moment krijgen ze vanzelf een ritme. Na de kraamweek is 't ongeveer de bedoeling dat je de kleine overdag max. 4 uur laat slapen. Hij/zij meldt zich over t algemeen binnen die tijd. Doen ze dat niet moet je ze wakker maken anders krijgen ze over de dag door te weinig binnen en is de kans aanwezig dat ze s nachts de schade in gaan halen. 's Nachts mogen ze meestal max. 6 uur doorslapen.
    Als 't nodig is omdat je borsten erg vol zitten of dat je een keer op tijd staat, mag jij ook voeden op verzoek ;)

6. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    gatsie bruine bonen met stroop? hmm moet er niet aan denken.

de account zegt dat ie het wel heeft gedaan via digi-d. leon heeft gebeld en de account zegt dat het geld er binnen 3 weken moet zijn. ik wacht wel af.

bos veel plezier met je vriendin.

dreamer volgens mij is het beter om bv gewoon op verzoek te geven al lijkt mij dat best lastig met als je weg wilt gaan enzo en ik ben bang dat je dan al snel heel de dag thuis gekluisterd zit.
    ik ga het wel proberenen als het niets is dan stop ik.

juffie succes bij de vk ik hoop dat het goed is.

de kraamzorg is vorige week bij me geweest voor een intake en nu krijg ik 47 uur dat wil zeggen de eerste dagen 8 uur per dag is dat niet een beetje teveel? lijkt me niets dat de hele dag zo'n iemand bij me thuis is.

ik ga straks foto's van het kamertje maken en een buikfoto en dan probeer ik het in het album te zetten maar omdat ik niet zo handig ben zeg ik probeer.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Agneta, hihi je lijkt m'n man wel ;)
    Valt wel mee hoor, uren gaan in overleg. Meestal blijven we de eerste dagen wat langer en later in de week wat korter, maar je mag zelf ook aangeven wat je prettig vindt.
    Waarom krijg je 47 uur en geen 49 uur? Maar meestal vliegt de dag om en een goede kraamverzorgster is aanwezig maar tegelijkertijd ook niet. Bijv. met visite voorzie ik ze altijd van koffie en iets erbij (wat 't gezin wil) en vaak ga ik dan boven bezig en ik probeer ook altijd 't gezin ook zoveel mogelijk met elkaar te laten zijn door me wat op de achtergrond te houden.

BV is even een investering maar er zijn altijd natuurtalentjes waar 't vanaf t begin super gaat. Als 't niet gelijk super gaat, niet te snel opgeven hoor! Beiden moet je 't leren.
    Toen de kleine van mn vriendin 8 weken oud was, zijn we samen een weekendje weg geweest en de kleine ging gewoon mee. Zij geeft ook BV en 't ging super.
    Ik begin met 4 weken met kolven zodat ik ook weer 's een avondje weg kan ofzo. En anders de kleine gewoon gezellig mee.

8. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    hooiii dames,

jemig heb daar weer even te lang over gedaan om bij te lezen.. ben het ook alelmaal vergeten..
    maar diegene diemoeten werken werk ze!! hahaha.. ik heb nog lekker vakantie!!
    ben de vakantie was maar eens aan het wassen..

@red
    mag jij nu zelf kiezen wiejij krijgt als kraamverzorgster, of wordt het iemand van een andere (hoe heet dat?) stichting (??)

ik ga ook voor de 3 r's.. maar wel onder begeleiding..haha.. moet veel lerenhoor ik wel.. hej red kan je niet een boek schrijven..
    het moedersschap voor Dummies..haha.. lezen jullie trouwens boeken over de zwangerschap??

9. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @red ja ik wil het ook zeker niet te snel opgeven. ik ben ook naar zo'n borstvoedingsvoorlichting geweest. maar ik ben ook weer niet zo'n type dat overal waar ik ben me borst eruit haal b.v op verjaardagen ofzo en als we een dagje weg zijn. ik hoop alleen wel dat het me lukt. gelukkig is mijn vk heel erg betrokken bij bv en zegt hij dat ik hem kan bellen zodra het niet zou lukken en dat ie dan ook langs komt.

10. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @red het kan ook zijn dat ik 49 uur krijg. maar ik hoop op een leuke kraamverzorgster niet een zeurpiet ofzo. zelf ben ik ook best makkelijk. maar mag je tegen je kraamverzorgster zeggen als je haar niet meer nodig hebt op een dag ga maar naar huis hoor ik red het wel? of is dat niet gepast?

11. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

bos: ik moet tussen 4 en 12 spuiten.. en als je bent begonnen moet je dezelfde tijd aanhouden

agneta: ik doe t liever zelf.. maar t is gelukt.. dus de rest lukt ook nog wel...

all: k ben ff aan de opruim enzo..

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Matta, haha of ik zo'n perfect opvoedingswonder ben... hihi denk dat ik straks ook met vragen bij jullie kom hoor. Voor de eerste week weet ik 't en weet wat ik belangrijk vind, maar veel verder kom ik ook.
    Wil straks wel wat boeken aangaan schaffen. Voor de voeding vanaf 6 maanden, over consequent zijn/opvoeding, enzo.
    Over zwangerschap heb ik verder geen boek. Misschien als ik 's wat tegen kom ofzo.

@Agneta, ik doe dat zelf ook niet zo snel denk ik. Denk dat ik met verjaardagen enzo gewoon even vraag of ik boven mag voeden. Ik ga eerst heel hard oefenen met een omslagdoek om 't 'onzichtbaar' te maken ;) Zal toch wel 's ergens in 't openbaar moeten voeden maar wil dan niet met een borst bloot gaan zitten.

Je kunt dat prima zeggen hoor, 'k zou wel even opletten op wat voor manier je dat zegt. 'k had nl. 1 kraamvrouw en die zij dat ook en 'k kreeg een beetje 't gevoel dat ze me weg wilde hebben, en later bleek ook dat ze liever een ander wilde.
    Ging tussen ons fout in de communicatie (nu was zij ook heel erg perfectionistisch en last van smetvrees)
    'k Hoop voor je dat 't gewoon goed klikt en als alles een keer klaar is en je wilt ff lekker samen zijn, zeg je gewoon dat ze maar lekker vroeg naar huis gaat zodat ze ook nog wat aan haar dag heeft ;)

Ik ga hier nu echt aan de slag!

13. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @gaby knap van je hoor!
    wat voor spuiten zijn het?

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik begin nu toch wel vocht vast te gaan houden. krijg kussentjes op mijn voeten...

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik heb het idee dat ik in mijn linkse voet meer vocht heb dan in mijn rechtse hoe kan dat?

16. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    ik weet niet hoe dat kan bos maar ik heb dat ook wel eens vooral bij mijn handen.

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @bos het kan in beide voeten anders zijn hoor , mijn linker voet is ook altijd dikker dan de rechter als ik vocht vasthoud
    Iemand vertelde eens hoe dat kwam, maar dat weet ik eigenlijk ook niet meer!

@red hup aan de slag jij zeg!

@agneta, met een spuitje kun je makkelijk het plasje van de grond op trekken, mits je geen vloerbedekking hebt natuurlijk

18. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    @sterretje ja klopt met een spuitje is dat handig alleen nu doet ie het niet haha. houden zo aan de ene kant maar aan de andere kant straks begint ie weer.

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    haha eigenwijze kater heb jij angeta

Deel Deze Pagina