@Mum: je hebt laatst gespuugd toch? Dan kan je slokdarm/luchtpijp een beetje ontstoken zijn en daar kan je last van hebben. Ook kan je een keelontsteking hebben. Als je het niet vertrouwd, even naar de dokter. @Bos: fijn dat je geen bo hebt! Had je het niet gevraagd aan de dokter van je stolsel? @Dees: heb geen brief gehad nee, vond het al zo stom, want als ik dat programma niet toevallig had gezien had ik niks geweten! Ik kom nog uit de gulden tijd he Mn certificaat was 50 gulden ofso en het rijbewijs idd 30 of 35 euro. Echt belachelijk dat het opnieuw geld kost. Ik viel toendertijd al net buiten de boot van gratis afhalen zonder examen te hoeven doen. En nu moet ik ook nog eens dubbel betalen ervoor! Ben benieuwd waar ze over 10 jaar mee komen.
ja komt daardoor ja.. hij heeft gewoon al weken neit gebelt nikss. ik snap er niks van gewoon nikss hij was zo blij en nu zo hatelijk bah!! ik met al die hormonen kan er niks mee echt niks ben al dagen aan het janken janken janken
@Bos: je maag krimpt heel snel. Als jij 2 weken tot een maand (veel) minder eet dan normaal, dan is je maag al een stuk kleiner. Dus zou goed kunnen dat je dat nu merkt hoor.
@oma: ja had het aan de assistente gevraagd. zij had het wel vaker gehoord maar als ik twijfelde moest ik ff de huisarts bellen of de vk....
@ Bos: Ik heb wel trek en stop ook met eten als ik voel dat ik vol zit... heb het helaas al na 1 hap ofzo... heel vaag! @ Dreamer: Ja heb laatst idd gespuugd maar ik heb het al zolang dat "maagzuur" heb het altijd maar maagzuur genoemd omdat ik dacht dat dat het was en omdat het redelijk onder controle te houden was met gaviscon!! vind het zo moeilijk om hier de huisarts voor te bellen, heb al een paar keer op t punt gestaan hoor, maar ook hij gooit het op maagzuur en krijg ik weer een flesje gaviscon voorgeschreven
@ Mum ik hoop niet dat het een beginnende keelontsteking is! Ff goed in de gaten houden, als het blijft bellen dan kan de dokter even je keel bekijken. Want dan moet je daar wat symptomen kunnen zien (je kan zelf ook kijken..) @ Dreamer ach ja de overheid en gemeenten proberen altijd overal geld uit te halen toch.. dit is zogenaamd weer voor de veiligheid enzo maar ja, dat vind ik ook weer nergens op slaan.. En als je het programma niet had gekeken had je mij er nu voor het eerst over gehoord ik was vroeger ook 25 euro kwijt voor certificaat, er waren al euro's toen whaha.. maar ik ben allang blij dat het geen 100 euro ofzo is, want dan had ik echt zoo kwaad geweest denk ik! Nu moet je het natuurlijk ook met zoveel jaar weer verlengen net zoals een rijbewijs, dus weer inkomsten voor de gemeente daar gaat het uiteindelijk om gok ik.. Is je man nog een beetje zenuwwachtig voor de uitslag, of heeft ie toch al zoiets van er komt waarschijnlijk weer niks uit? @ Mecha sorry dat ik het zeg maar ik vind het maar een lul. Wie laat er een zwangere vrouw nou zo stikken. Snap dat je er erg verdrietig om bent en merk zelf ook met de hormonen dat je dat nu veel minder kan hebben en je sneller eenzaam voelt, maar jij en je kindje zijn sterk en jullie hebben hem niet nodig. Je vertrouwen in hem is ook helemaal weg. Je moet hem echt uit je gedachten zien te bannen.. hij is het echt niet waard.
@ Mum is het ook niet maagzuur in combinatie met hartwater? Dat heb ik ook wel eens, dan brand het niet zo als maagzuur maar komt er wel van alles omhoog lijkt dan. En het vele hartwater neutraliseert het maagzuur dan enigzins. (is helaas niks aan te doen)
@Dees: nee niet zenuwachtig, allebei niet. We zien het ook niet als een test om te zien of er nu wel iets is, maar als een afsluiting en een laatste check dat er echt niets zit. Tuurlijk houden we beiden hoop, maar we gaan er niet vanuit. Ja dat verlengen gaan we nu ook krijgen idd! Ik vond het trouwens wel stoer om eindelijk een echt rijbewijs te hebben Het is ook echt een geldige legitimatie he. @Mum: even goed in de gaten houden meis. En laat hem idd even je keel onderzoeken als je last houdt.
@sammie: oh lekker....maar nog steeds geen helder rood? en zo vies vind ik het niet hoor....je wil niet weten wat ik allemaal al verloren ben vandaag haha...
Nee nog steeds geen rood ( ja 1 druppel net ) Maar onwijs veel bruin (lijkt net ontlasting) en zwart.
@ Dees: Wat zou ik moeten zien bij een keelonsteking? vind het zo vreemd dat ik dan helemaal geen pijn heb... Wat is hartwater?? of klink ik nu heel dom? @ Dreamer: Ja het is in die tijd dat ik het heb (vanaf 25 weken zwangerschap denk ik al) niet erger geworden ofzo, maar hoop dat het na de bevalling echt over is anders laat ik er zoiezo even naar kijken (als ik dat al niet eerder doe, want niks kunnen eten is ook niks) @ Sammie: hmmm wel vreemd hoor wat er gebeurd met jouw lichaam vandaag!
Hai meiden!!! Zo wat een drukke dag weer, eerst gewerkt en daarna cursus gehad.. Nu heerlijk op de bank Monk kijken.. Bloemkool en aardappels staan op en evenals het vlees Wat gaan jullie eten?
Ben hier patat aan het eten met appelmoes @ Mum hartwater is een soort speekselvloed.. "Onder hartwater verstaat men het verschijnsel dat de mond in korte tijd volloopt met een hoeveelheid smakeloos of enigszins bitter smakend helder vocht. Het heeft echter niets met het hart te maken, maar wordt geproduceerd door de speekselklieren. Vaak komt hartwater voor in samenhang met misselijkheid, voorafgaand aan braken. Andere patiënten hebben hartwater in samenhang met zuurbranden. Verschillende afwijkingen in of rond de maag kunnen het verschijnsel hartwater veroorzaken." Bij een keelontsteking is de keel roder en zijn er vaak witte plekjes te zien.. Eetse alvast allemaal trouwens
hey, heb ff een tijd op de bank gelegen, heb weer buikpijn,, maar niet zo erg als gister gelukkig.. heb ook best veel gedaan vandaag, dus vanavond maar niks doen. dreamer: jeej spannend hoor.. hoop zooooo erg voor je dat er in iedergeval ies gevonden word!!!
@ Dees: Hmmm dat hartwater dat zegt me enigsinds wel iets... zal eens gaan googlen... Eet smakelijk allemaal...
@Desiree, zal eerst ff reageren... zo wel even verder lezen Ow ja... 'k wou zeggen dat m'n man nog niet zolang z'n rijbewijs heeft, 2,5 jaar denk ik. Ja bij Action hebben ze van die grote plastic doorzichtige bakken (net zoiets als je van curver heb) met gekleurd deksel, best wel groot, met wieltjes en stapelbaar, 5 euro per stuk geloof ik.
hey hey @mecha balen dat je je zo kl*te voelt meis. kan me ook wel voostellen maar ben het ook met dees eens. hij is het niet waard. wie laat er nou een zwangere vrouw zo stikken? @mum ik zou het echt niet weten. jammer dat je de laatste van de aug mama's bent. @red handig die bakken ik ga morgen naar de action ga er gelijk naar kijken. @sammie je lichaam doet vandaag idd een beetje vaag. en zo smerig klinkt het niet hoor. ik ga morgen op zoek naar bedankjes voor de kraamvisite. hebben jullie ook iets bedacht daarvoor? en slingers moet ik morgen ook ff kopen.