Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Awww wat lief!
    Echt je moeder heeft een goeie aan jou! \:D/

2. puzzcat24

Ik heb hetzelfde meid!
    Mijn vriend en ik zijn een sterk team,al moet ik zeggen dat het begin erg hobbelig was...
    Maar ja je moet dan aan elkaar wennen...

Ben blij dat het goed met je gaat,dat verdienen we toch ook van tijd tot tijd anders kan je niet bij tanken hihi

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    :oops: maar dan heb ik ook een goeie aan mijn moeder....

4. Puzzcat jouw vriend heeft toch ook borderline? (dacht ik gelezen te hebben)
    Hier nog wel last van stemmingswisselingen. Maar mag allang blij zijn dat ik er zo bij zit, had ook dood kunnen zijn.
    En lynn zo te horen heb jij een hele goede band met je moeder. Das echt wel geweldig :)

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jongens ik heb het wel weg gehaald ivb met niet iedereen wil laten weten...

6. puzzcat24

Jep mijn vriend heeft ook borderline,en hij is de rustige van ons 2 hihi
    Ik heb ook wel last van stemmingen,maar ben er toch achter dat het geld uitgeven ook erg impulsief gaat bij ons...hihi

Ik heb mijn vriend ontmoet in een opvang,was net als hij dakloos...
    We hebben elkaar naar een goede leven geleid!
    We hebben een 1gezinswoning en 4 poeskes Alles gaat goed!

Maar toch een vraag aan jou:
    Ben jij niet bang dat je door ervelijkheid toch je kind bps kan geven of dat je toch de stress niet aan kan en instort?

7. puzzcat24

Daar heb je helemaal gelijk in,want ik wou dat ik kon hangen aan mijn mem,maar zij leeft niet meer...
    Een relatie met je moeder is erg belangrijk!

8. Pff.. mensen kunnen zo zeiken! Het is toch juist fijn als jullie zo'n goeie band hebben?
    Natassie trouwens over die aandacht, misschien krijgt ze inderdaad veel aandacht, maar ervaart ze het zelf anders.. zodra ik geen aandacht kreeg vroeger voelde ik me al in de steek gelaten.. begrijp je zo kan het ook. Iemand met borderline ervaart alles heel anders dan je het zelf ervaart.

Ik ga weer even verder. Kom morgen nog even kijken, ben natuurlijk heel benieuwd naar de test van puzzcat. :)

9. Ik heb dat impulsieve juist met praten haha.. ik gooi er alles gelijk uit.. beledig mensen er ook wel eens door :oops: .
    Echt fijn dat jullie nu zo samen leven. Ik heb daar altijd veel respect voor, je moet er toch veel voor doen om zo ver te komen!

Ik ben eigenlijk niet bang daarvoor. Als ik zou instorten hebben wij een hoop familie in de buurt, die eventueel dan de zorg tijdelijk zouden kunnen overnemen. Ik ga mijn kind alle liefde geven wat het vraagt, ik weet zeker dat hij/zij het niet zo zal krijgen omdat mijn ouders hun ogen hebben dichtgedaan toen ik huilde en achteruit ging. Ik zal er zijn voor mijn kind, en al mocht hij of zij diverse eigenschappen erven dan zal ik hem/haar helpen, ik ben er niet bang voor.

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    weg

11. puzzcat24

Ohhh dat beledigen van mensen dat doe ik ook...Ik ben me er pas van bewust dat het hun kwetst als ze me vreemd aankijken...
    Ik heb dat vaak mijn mijn schoonzus,ik ben juist totaal NIET preuts en gooi vanalles over "klussen" eruit...Dan moet je haar eens zien hihi Kan er aan de ene kant ook om lachen,maar zij niet!

Ik vind dit wijze woorden:
    "Ik ga mijn kind alle liefde geven wat het vraagt, ik weet zeker dat hij/zij het niet zo zal krijgen omdat mijn ouders hun ogen hebben dichtgedaan toen ik huilde en achteruit ging. Ik zal er zijn voor mijn kind, en al mocht hij of zij diverse eigenschappen erven dan zal ik hem/haar helpen, ik ben er niet bang voor"

En deel je uitspraak!

12. puzzcat24

Uhm je hebt 100% gelijk,ik deed dat extreem met mijn vriend in het begin :oops:

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sorry was ff wat dingen aan het wissen :)

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hoi allemaal

ik heb ook borderline maar wat er veel word beschreven klopt in grote lijnen maar ook weer niet..
    na je 30ste word het een stukken minder en is er beter mee te leven..
    de ups worden minder je moet er wel altijd aan blijven werken
    er zijn ook mensen die dat niet willen ga nooit pushen werkt echt averechts..
    ik was 2 en ze hebben een hele tijd mijn ouders de schuld gegeven pas toen ik 18 was werd verteld wat ik had..
    heb ik al die jaren mijn ouders pijn gedaan en geen leuke dingen
    wat ik in 3 jaar heb bereikt zijn er weinig die dat kunnen bereiken
    ik slik geen medicijnenen meer ben niet meer zo veel agresief maar daar heb je echt 5 verschillender therapies voor nodige
    ik zal jullie dadelijk een stuk laten lezen over borderline..

en meiden laat jullie niet kisten als je iets wil bereiken lukt het je als je er maar voor open staat

15. mv3hartendiefjes

Het begrip Borderline stamt uit de jaren 30. Psychische stoornissen bestonden toen alleen nog uit psychoses (verwardheid) en neuroses (angst- en stemmingsstoornissen). Alles wat eigenlijk niet binnen deze twee termen paste werd borderline genoemd, borderline betekent namelijk grensgeval. Heel lang werd er geen aandacht besteed aan Borderline, tot er na 1960 weer belangstelling kwam. Sinds lange tijd behoort borderline nu tot de persoonlijkheidsstoornissen. In 1980 werd Borderline ook opgenomen in het handboek voor psychiaters (Diagnostic Statistic Manual, afgekort ook wel DSM).

Iedereen heeft gekke dingen. Als iemand heel extreme eigenschappen heeft die vervelend zijn voor zichzelf en voor anderen kan er sprake zijn van een persoonlijkheidsstoornis. Deze mensen hebben vaak hele grote problemen met zichzelf en vertonen in de ogen van anderen heel extreem vreemd gedrag. Alleen een deskundige kan bepalen of iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft. Dit wordt gedaan d.m.v. een psychologisch onderzoek.

Wat het meest opvalt bij iemand met Borderline zijn de extreme stemmingswisselingen. Hij of zij weet vaak niet wat hij of zij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een borderliner kan zomaar een relatie, baan, opleiding of vriendschap verbreken als daar geen reden voor lijkt te zijn. Dit kan voor anderen heel raar over komen. Mensen met borderline hebben vaak een erg laag zelfbeeld en kunnen zichzelf soms haten om wie ze zijn. Ze zijn bang om alleen te zijn of verlaten te worden en voelen zich erg eenzaam, vaak ook in gezelschap. Angst voor afwijzing is vaak erg groot. Een borderliner voelt zich van binnen vaak erg leeg, hier merkt de buitenwereld verder meestal niets van. Onderschat borderline niet. Het is niet zomaar iets voor de persoon die het heeft. Het hoeft alleen niet altijd even extreem te zijn. Er zijn veel verschillende vormen van borderline. De een extremer dan de ander. Borderline hebben hoeft ook niet per definitie negatief te zijn. Het leven is bijna nooit saai. Iemand met borderline kan voor anderen soms ook heel vrolijk en spontaan gezelschap zijn. De verschijnselen van borderline kunnen op verschillende gebieden tot uiting komen.

Impulsiviteit
    Iemand met borderline kan zomaar opeens een andere baan of opleiding gaan doen. Meestal word hier van te voren weinig tot niet over na gedacht en meestal is de borderliner het daarom ook al vrij snel weer zat. Dingen afmaken is moeilijk. Ook komen grote, dure en nutteloze aankopen vaak voor. Bijvoorbeeld 10mplanten kopen inplaats van 1 en er thuis achter komen dat je er eigenlijk geen geld voor had. Hierdoor ontstaan vaak grote schulden.

Wisselende relaties en vriendschappen
    Iemand met borderline heeft vaak hoge verwachtingen van relaties met anderen. Iemand kan na 1 dag al een beste vriendin zijn. Als deze dan in de praktijk anders blijken te zijn kan dit veel teleurstelling veroorzaken. Kleine meningsverschillen kunnen er dan toe leiden dat de relatie wordt verbroken. Omdat de teleurstelling voor de borderliner er namelijk is gaat de persoon er vanuit dat dat voor die vriend ook geld. En om te voorkomen dat die weg zal gaan en de borderliner in de steek zal laten doet de borderliner het zelf maar vast. Dit voorkomt teleurgesteld worden. Deze relaties tasten echter wel het zelfvertrouwen van de borderliner aan.

Denken en voelen in uitersten
    Iemand is voor een borderliner geweldig of helemaal verschrikkelijk. Ze zijn heel vrolijk of heel depressief, iets is leuk of verschrikkelijk. Er zit eigenlijk niets tussen. Alles is zwart of wit. Grijs zul je bijna niet terug zien.

Emotioneel gevoelig
    Iemand met borderline heeft weinig controle over gevoelens. Gevoelens kunnen soms zomaar ontstaan en ook zomaar weer verdwijnen. Dit kan samenhangen met bepaalde gebeurtenissen. Deze kunnen gevoelens zowel positief als negatief beinvloeden.

dissocieren
    Het komt soms voor dat iemand het gevoel heeft even weg te zijn van de wereld. Te zweven tussen hemel en aarde. Hier kan de borderliner zelf soms moeilijk uit komen en het kan een paar minuten tot soms een dag aanhouden. Dingen die in die tijd zijn gebeurd kan de borderliner zich vaak moeilijk herinneren. Dit is voor de borderliner een heel enge ervaring, keer op keer weer.

Verwardheid
    Iemand met borderline kan tijdelijk verward of achterdochtig zijn. Gedachten kloppen niet met de werkelijkheid. Meestal zijn deze perioden van korte duur.

Zelfbeschadigend gedrag
    Bepaalde gevoelens bij iemand met borderline, bijvoorbeeld leegte, gekwetstheid, boosheid of teleurstelling, kunnen zo heftig zijn dat dit alleen verminderd kan worden door zichzelf te beschadigen. Dit kan zijn door snijden in armen, benen, buik, maar kan ook door branden, krassen, met het hoofd tegen een muur slaan, bijten, knijpen, enz. Het beschadigen doet meestal geen pijn, het voelt meer als een opluchting en de pijn die komt meestal pas later, evenals schaamte en schuldgevoel. Vaak ontstaan er littekens en gezondheidsproblemen. Veel borderliners beschadigen zichzelf, echter lang niet allemaal.

Zelfdoding
    Mensen met borderline zien het leven door de vele tegenslagen vaak niet meer zitten. Ze voelen zich erg onbegrepen en ongelukkig en denken daar door een zelfmoordpoging vanaf te zijn. Zelfdoding is vaak moeilijk bespreekbaar, maar het is wel belangrijk dat hier over gesproken word. Het kan namelijk voorkomen dat de borderliner een poging tot zelfdoding doet. 1 op de 10 borderliners sterft vroegtijdig door zelfdoding.

Borderline en andere aandoeningen
    De verschijnselen van borderline komen ook voor bij andere psychische stoornissen. Het kan moeilijk zijn om een borderline stoornis te onderscheiden van bijvoorbeeld depressie, een angststoornis of ADHD. Borderline gaat ook vaak samen met andere aandoeningen. Alleen een deskundige kan bepalen wat iemand voor behandeling nodig heeft en wat de precieze diagnose is.

Borderline en verslaving
    Mensen met borderline zijn erg verslavingsgevoelig, veel meer dan "gewone mensen". Erfelijkheid kan hierbij een rol spelen, maar ook verschijnselen van borderline kunnen leiden tot gebruik van genotmiddelen. Het gaat dan voornamelijk om de volgende middelen: alcohol, kalmerende middelen (hasj, weed, slaap- en kalmeringsmiddelen), pepmiddelen (speed, cocaine). Voor de borderliner lijkt het of deze middelen problemen weg nemen, maar vaak worden problemen alleen maar erger. Het is daarom ook zaak om hier zo snel mogelijk vanaf te komen.

De diagnose van een borderline stoornis mag pas gesteld worden vanaf het 18e levensjaar. Hiervoor kan er al wel sprake zijn van borderline in ontwikkeling (niet te verwarren met de pubertijd), maar omdat er nog heel veel in de persoonlijkheid kan veranderen mag de diagnose dan nog niet worden gesteld.
    Tussen het 20e en het 30e jaar zijn de problemen meestal het ergst. Bij veel mensen vlakken de verschijnselen in de loop van de tijd wel wat af. In levensfase met veel stres kunnen de problemen echter wel weer terug komen.
    Het is voor iedereen verschillend hoe de klachten zich ontwikkelen. De een komt over de klachten heen, een ander leert er mee om gaan en weer een ander houd er zijn leven lang last van. De kans dat je van borderline geneest is heel erg klein.

Borderline is geen zeldzame aandoening. Er is niet bekend hoeveel mensen er precies last van hebben, omdat de diagnose niet altijd word gesteld. Naar schatting zijn er ongeveer 150.000 volwassen nederlanders met borderline. De diagnose komt minder vaak voor bij mannen dan bij vrouwen. Bij mannen uit het zich vaker in agressief gedrag en verslaving, borderline word dan niet herkend. Vrouwen zoeken ook vaak eerder hulp dan mannen. En vrouwen blijken ook kwetsbaarder te zijn voor borderline.

16. puzzcat24

Grapjas Ik dacht al "weg"
    Heb ik iets gedaan dacht ik...(borderline hahaha)

17. mv3hartendiefjes

wil je er nog meer over weten laat het horen en dan zal ik het er op zetten voor jullie dan weten jullie ook wat het echt in houdt

liefs,
    manuela

18. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Mijn moeder heeft ook een aanverwante borderline stoornis. Ik moet zeggen dat ik er erg moeilijk mee om kan gaan. Ze is zoooo compliceerd... hoe zij ook met relaties omgaat. Ik vind het heel moeilijk maar doe mijn best haar te begrijpen..

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Puzcat, wat jij schrijft is wel herkenbaar! Betreffende mijn ma dan. Ik ben pas meegeweest naar haar psych omdat ik niet meer weet hoe met haar om te gaan. Onze relatie was(is?) omgekeerd. ik lijk wel de moeder, zij de dochter. Die sessie met die psych heeft mij wel geholpen. Ik mag binnenkort nog een keer mee. Zodat ik wat handvaten krijg hoe met haar om te gaan.

Ook haar relaties. Ze zit BOVENOP haar mannen. Claimen, niet normaal. Ik zou gek worden. Zij begrijpt mij vorm van relatie hebben dus niet.
    Zij ziet alles zwart wit, niets ertussen in. Dat begrijpt ze niet. Voor mij lijkt dat onmogelijk, want een tussenweg is voor mij normaal, voor haar niet.
    Ik begrijp dankzij die psych nu wel een beetje hoe zij dingen ziet zeg maar.
    Maar ze treft ook steeds mannen die haar mishandelen. Zij is zooo claimend en haalt zo het bloed onder die mannen's nagels vandaan, dat ze uiteindelijk gaan slaan.. Heel erg, want ze zit iedere keer in de shit.

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    bannercheck

Deel Deze Pagina