@ Mum.. ik werkte bij Achmea (groeneland en zilverenkruis). Ik gaf telefonische informatie over de ziektekostenverzekring en de klachtenafhandeling.. soort van klantenservice maar dan wat uitgebreider... Ik had een jaarcontract tot 24 september 2009 dus die hebben ze logischerwijs niet verlengt ivm zwangerschap.. Halvewege januari hoor ik of ik terug kan komen maar ik wil er niet meer werken aangezien ik flexibel inzetbaar moet zijn en ik er minimaal 24 uur moet werken maar dat kan en wil ik niet.. Jij dan??
@mum dat zijn de normale regels als je recht wil hebben op een uitkering dan moet je 2 keer per week solliciteren. ik kijk nu veel op werk.nl is van uwv en op zorgnetlimburg.nl maar aan die laatste heb je niks. ik werk nu via een uitzendbureau en het is niet ideaal maar voor mijn bevalling had ik wel regelmatig uren en dat was wel fijn. @ukkie ik heb de groente gestoomd in een pan (pan voor te stomen) of je kookt het. en dan doe ik het in zo'n mixapparaat en doe ik er een beetje water bij en een scheutje olie en dan is het klaar en was echt heel zoet, denk als je sperziebonen geeft met gewone aardappelen het heel anders smaakt, dus dacht laat ik eerst maar wat lekkers maken dan komt de rest daarna wel vervelend dat jij ook al in dat schuitje zit. ik baal zo dat iedereen recht heeft op 70 % en ik krijg gewoon helemaal niks uitbetaald echt klote is dat
@ Kim.. thanks voor de tip.. Ik krijg ook 70% en dat is meer dan 3 dagen in de week werken dus daar heb ik dan weer geluk mee voor zolang het duurt.. maar waarom krijg jij niks dan??
@ Lana: Welkom terug meid, jee jij hebt al heel wat meegemaakt in de aanloop naar een wondertje! @ Ukkie: Mijn contract werd ook niet verlengt ivm zwangerschap, liep net voor mijn verlof af, hij heeft me wel al die tijd aan het lijntje gehouden door toe te zeggen dat ik terug mocht komen na mijn verlof en voor welke dagen enzo, en toen mijn contract daadwerkelijk afliep kwam hij met k*Tsmoesjes Jij krijgt 70% van je laatst verdiende loon, maar je moet straks na je verlof wel doorgeven voor hoeveel uur je beschikbaar bent hé.. dan krijg je dus maar 70% van het loon wat je zou hebben verdiend als je bij je vorige werkgever het aantal uur gewerkt zou hebben als dat je nu beschikbaar bent... snap je? ik krijg nu ook maar 70% van wat ik verdiend zou hebben als ik 18 uur bij mijn vorige baas gewerkt zou hebben... @ Kim: Ik zit nu idd ook op werk.nl te kijken, ben al in de wijde omtrek aan het zoeken maar er zijn gewoonweg bijna geen vactures te vinden voor het aantal uur wat ik beschikbaar ben (16-18 uur in 2 dagen) ik heb in 8 plaatsen 1 vacature gevonden waar ik iets mee zou kunnen en dat is maar voor 8 uur dat 2x per week solliciteren zijn idd de regels maar een paar jaar geleden hoefde je maar 3x per maand te solliciteren... het is ook eigenlijk wel goed dat ze die regels stellen maar met een baby is het haast niet te doen... ik zou Dimara eigenlijk weg moeten brengen om fatsoenlijk te kunnen solliciteren! een telefoontje plegen is al lastig! Echt kl*te ja dat jij echt helemaal niks krijgt! kom jij daardoor ook niet in aanmerking voor een aanvulling vanuit de bijstand?
@ Mum.. HMMZzz dat verpest mijn spemming haha dat wist ik niet.. nou ja jammer maar helaas.. dat is nog zeker 700 euro.. en ik doe er niks voor! Ik ga ook eens op werk.nl kijken.
Bevallingspoll Desiree1986 - Uitgerekende datum: 8 december Denkt zelf: 19 november Dreamer83 denkt: 25 november Hilli denkt: 1 december Suus1987 denkt: 10 december Chamaro denkt: 12 december Sterretje08 denkt: 8 december Kristel86 denkt: 2 december Ukkie2009 denkt: 5 december Emma21 denkt: 9 december Mumtobe21 denkt: 28 november Red88 denkt: 11 december Juffie2008 - Uitgerekende datum: 12 december Denkt zelf: Dreamer83 denkt: 1 december, jongetje Hilli denkt: 12 december Suus1987 denkt: 6 december Chamaro denkt: 4 december Desiree1986 denkt: 1 december Sterretje08 denkt: 14 december Kristel86 denkt: 20 december Ukkie2009 denkt: 15 december Emma21 denkt: 18 december Mumtobe21 denkt: 14 december, jongetje Red88 denkt: 16 december Suus1987 - Uitgerekende datum: 25 december Denkt zelf: 20 december Dreamer83 denkt: 22 december Hilli denkt: 21 december Chamaro denkt: 23 december Desiree1986 denkt: 27 december Sterretje08 denkt: 19 december Kristel86 denkt: 29 december Ukkie2009 denkt: 31 december Emma21 denkt: 18 december Mumtobe21 denkt: 26 december Red88 denkt: 28 december Hilli - Uitgerekende datum: 18 januari Denkt zelf: 16 januari Dreamer83 denkt: 11 januari Suus1987 denkt: 20 januari Sterretje08 denkt: 21 januari Kim1988 denkt: 2 januari Kristel86 denkt: 24 januari Chamaro denkt: 21 januari Desiree1986 denkt: 11 januari Red88 denkt: 23 januari Mumtobe21 denkt: 18 januari Red88 - Uitgerekende datum: 15 februari Denkt zelf: 5 februari Dreamer83 denkt: 14 februari Suus1987 denkt: 15 februari Sterretje08 denkt: 8 februari Kim1988 denkt: 3 februari Kristel86 denkt: 19 februari Chamaro denkt: 13 februari Desiree1986 denkt: 22 februari Mumtobe21 denkt: 25 februari
zijn jullie op zoek naar werk? ik ook.. ben kraamverzorgster van beroep maar ben daar mee gestopt omdat ik er niet meer tegen kon, werd er zo mee geconfronteerd.. wel jammer want dit was echt mijn beroep! zoek nu iets, maar weet nou echt niet wat ik moet gaan doen! ga ook maar eens op werk.nl kijken..
@Kristel: leuke piercing! Maar wel wat druk met je wenkbrauwpiercing erbij idd. Misschien een lichtere kleur piercing doen? Er is geen reden gevonden van mn korte ongi's hoor. Alles was verder goed bleek uit de echo en bloedonderzoeken bij de kliniek dit jaar. Jij bedoeld mn schildklier denk, maar daar komen de korte ongi's niet door. Ik probeer al de hele dag een pb-tje terug te sturen maar kan echt de goede woorden niet vinden. Nog even geduld dus @Dees: jullie kleine man is zo bijzonder, die komt vast op zn uitgerekende datum! @Gaby: spannend, bijna de punctie! Ik hoop dat alle 3 de follikels goeie eitjes bevatten en dat ze alle 3 bevrucht worden en doordelen. Mn duimen draaien meis! @Red: fijn dat je de zwgym nog gered hebt! @Mum: succes met solliciteren! (of beter gezegd, met baantjes vinden om op te solliciteren)
@ Ukkie: Nog 700 euro, hoeveel uur per week ben jij beschikbaar? ik mag blij zijn als ik 500 over hou... @ Lana: Kan me voorstellen dat je beroep ontzettend confronterend is, als het steeds zo mis gaat! jammer zeg dat je echt je beroep hebt moeten opgeven!
Nou ik heb een baan gevonden voor 20 uur.. commercieel mederwerker binnendienst in Zwolle.. hmm morgen morgen maar even bellen denk ik.
Grrr jobtrack is ook lekker up to date, heb ik een leuke vacature gevonden, is de sollicitatieperiode al verstreken met 2 weken haal die vacature dan van de site af... @ Ukkie: heb je daar diploma's voor?
@ Mum.. ik wil 20 tot 24 uur gaan werken dus ik geef 24 uur op.. heb ff snel gerekend en dat is inderdaag iets meer als 700 euro..
@ Mum.. irritant is dat he!! Nee, ik heb alleen een VMBO 4 diploma. Alleen heb vrij veel werkervaring.. Werk vanaf mijn 18e fulltime en heb veel binnendienst functies gehad.. Wat heb jij voor'n diploma's?
@ Ukkie: Netto dan ook? hmm ik ga ook de helft minder werken, werkte eerst 38 uur, en hield ruim 1200 euro over dan zou ik nu zo rond de 600 overhouden, en daar dan 70% van dan zit ik rond de 400... verdiende ik dan zo weinig of jij zoveel
Haha.. ja dat is de vraag... Ik werkte 32 uur bij Achmea en verdiende 1350 netto per maand.. ik verdiende best veel dat weet ik
@ukkie ik was in januari klaar met mijn studie en je moet 26 weken werken wil je recht hebben op een uitkering als ik nu ga tellen kom ik op precies 26 weken uit zie ik nu maar dan ook net precies op een halve week na zelfs maar weet neit of zwangerschasverlof er gewoon bij hoord. en mij hadden ze toen gezegd dat i kgen recht had maar begin nu toch wel te twijfelen. ik had 700 euro in mijn zwangerschapsverlof en sinds 4 weken krijg ik 0 dus erg zwaar en ik solliciteer me dood. hier zonder resultaat al bijna 12 maanden @mum ja idd het is ook heel moeilijk, maar proberen te planen als ze slaapt maar ja dan nemen wij newborn mama's de tijd om ff snel door het huis te gaan dus ja waar je de tijd vandaan moet toveren met een baby heeeeel veel speelgoed kopen dat ze zichzelf kunnen vermaken. haha moeten we wel geld hebben haha ik ga mijn pc afsluiten, kijk zo nog ff via de iphone weltrusten allemaam
ik zag net als je recht ehbt op een ww je de eerste 2 manden 75 %krijgt van je laatste loon en daarna 70 % dus denk dat dat het dan is
@ Ukkie: Ik heb ook alleen mijn VMBO diploma (kader maja VMBO is VMBO bij de meeste bedrijven) ik heb ook vrij veel werkervaring, werk al vanaf mijn 15e :/ heb op mijn 15e mijn diploma gehaald, en op t ROC vonden ze me wel erg jong, ik moest maar terugkomen als ik 18 was, dus ik ben gaan werken met het idee om terug naar school te gaan op mijn 18e, maar ja dan lever je je salaris niet meer zo makkelijk in hé... zeker niet met een jonge kinderwens 1350 euro netto, dat is maar 100 euro meer als mij per maand, hoe kan je dan 300 euro meer in de maand overhouden? hihi ik hoop dat ik verkeerd reken en het mij straks allemaal meevalt, als andersom en dat het jou zwaar tegenvalt wat je straks krijgt als je in de ww terugkomt!
@ Kim: hahaha ja idd wat Ryanne altijd zegt, er zitten gewoon te weinig uren in een dag maar als ze slaapt dan wordt ze altijd wakker als het niet uitkomt, als ik midden in een telefoongesprek zit of midden in een mail, die ik dan weer niet kan afmaken... sávonds is ook niet echt een optie want ja dan wil je quality time met je ventje, kleintje moet in bad, en je wil zelf op tij naar bed... ook kan je sávonds niet bellen als dat nodig is... idd maar een sponsor zoeken voor héél véél zéér interessant speelgoed! ow 75% dat valt nog mee dan, ik heb ook nog maar 4 weekjes ww gehad geloof ik, dus dan krijg ik nog een week of 4 75% en dan val ik terug naar 70%... Slaap lekker meid!