@mum: Wat rot dat ze Dimara wakker heeft gemaakt zeg! @dees: Ooooh spannend meid! Hopen dat de weeen snel komen en dat je de kleine snel in je armen mag sluiten!! Trouwens bedankt voor jullie reacties op mijn hyves
@wandelen: Ik ga nu echt niet naar buiten met dit weer haha..het sneeuwt hier nog steeds keihard..Mijn broertje heeft spook net uitgelaten voor me..en spook die is gek op ijslopen haha..Maar het ijs was nog net iets TE dun..Dus zakte arme spook er doorheen haha..(aan de zijkanten hoor hij zat aan de riem) En ik heb nog met spook in de sneeuw gespeeld..hij heeft namelijk nog geen sneeuw meegemaakt Nou hij vond het prachtig.. jammer dat mijn vriend er niet bij is..Want die vind het ook geweldig met de hond in de sneeuw spelen
wie helpt me even? ik heb dus mijn cv op werk.nl gezet, nu heeft die kaakchirug mij dus via werk.nl een mail gestuurd of ik zou willen reageren op de vacature die hun open hebben staan... hoe moet ik daar nu op reageren? gewoon een mail sturen dat ik wel geintresseerd ben en wat de verdere voorwaarden en werkdagen/tijden etc zullen zijn... of moet ik echt een sollicitatiebrief(mail) incl cv sturen??
hey meiden! Nou ik kon gisteravond niet eens naar huis door de sneeuw! Ben dus bij mn zus blijven slapen. Hier ligt nu zeker 50 cm .. De auto staat ergens scheef midden op het pleintje, zit hartstikke vast dus we konden niet parkeren haha. We zijn vanmorgen langzaam terug gereden. Sneeuwt steeds harder en ook nog zonder cv brr. Ik ben trouwens vanacht heel erg ziek geweest van de prik! Heb enorm liggen rillen en zweten en alles deed hartstikke pijn. Nu is het al wat beter gelukkig... zal straks even meer reageren.. eerst even sneeuw schuiven want de voordeur kan niet open haha @dees, spannend!!! heel veel succes!! hoop dat alles goed gaat
@Mum: Ik zou precies wel een sollicitatiebrief en een cv sturen. Dan ben je meteen met alles in orde hé en je toont ook dat je belangstelling hebt. Je kan natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen, maar mss komt het met brief en cv beter over? @Dees: Ooh spannend Ik hoop dat je snel weeën krijgt en dat je kleintje er snel is! kBen benieuwd Veel succes! Niet dat je dit nog leest, maar toch! @Dreamer: Ik liep hier vanmorgen ook al meteen met het fototoestel rond tIs hier spijtig genoeg wel gestopt met sneeuwen. Ik had graag eens eens een mega pak sneeuw gezien. Maar we kunnen niet klagen
@Kristel: haha ja ik wilde niet liegen Dus dan maar niets zeggen toch *kijkt onschuldig* Wandelse! @Mum: hoe zou je normaal op een vacature reageren? Zo zou ik nu ook reageren. Meteen even een tandartsvraagje aan jou. Ik heb sinds ik mn verstandskies heb laten trekken een bobbeltje aan de binnenkant van mn kaak. Alsof er een stuk kaak of kies zit (dat de kies daar is afgebroken zeg maar) Maar weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Wachten tot maart (controle) of nu bellen? Heb geen last ervan, maar vraag me wel af of het zo hoort.
@ Emma: 50cm?? woowwww jij woonde toch gewoon in NL toch? wat een ellende zeg dat je bij je zus moest blijven slapen... wel lekker warm!!
@ Dreamer: Als je er geen last van hebt zou ik me geen zorgen maken, mocht er nog een klein stukje wortel zijn achtergebleven (gebeurd wel eens) dan kunnen er 2 dingen gebeuren, of het komt er vanzelf uitzetten als je lichaam het niet accepteerd, of er gebeurd niks en je lichaam accepteerd het stukje daar... je zou even kunnen bellen of ze t willen zien maar ik denk dat ze zeggen dat als je er geen last van hebt dat het dan goed is!
@Mum: tnx! Gok wel dat het idd nog een stukje kies is en heb zelf het idee dat het eruit komt zetten. Nou ja, dan wachten we maar gewoon tot maart zolang ik geen last krijg. Ben al blij dat je niet zegt dat het operatief verwijderd moet worden als er idd nog iets zit (ik zat overigens te lachen tijdens een minigaatje vullen, dus de tandartsangst is nu wel over )
Onze vlinderlavendelstruiken in de tuin zijn omgeknakt helaas door het gewicht zag ik net @Mum, idd een ellende, ik had gelukkig nog twee setjes kleertjes in mn tas en voeding heb ik altijd bij me. En mn nichtje heeft dezeflde maat luiers dus kwam ook mooi uit Wil jij zelf eigenlijk bv gaan geven bij de volgende? Waarom wou het ook alweer nietIk denk idd gewoon een sollicitatie schrijven..
@ Dreamer: graag gedaan meid, fijn dat je van je angst af bent!! dat scheelt echt al een hele hoop! nee hoor meid, hoeft absoluut niet operatief verwijderd te worden! @ Emma: Je nichtje dezelfde maat luiers woow... kippenkontje fijn dat het toch allemaal zonder al teveel gedoe geregeld was dat je daar kon blijven! Of ik bv wil gaan geven bij de volgende ben ik nog niet over uit... heb gistr bij de aug. mama's een heel stuk erover getypt... zal t ff opzoeken! Meiden thanx voor jullie advies wat betreft de sollicitatie... ik heb idd gewoon een sollicitatiemail gestuurd incl. cv! Duimen jullie mee dat ik in ieder geval wordt uitgenodigd voor een gesprek?
@Emma: balen van je struiken meis. Als ik al zie hoever de coniveren hier doorbuigen kan ik me goed voorstellen dat met 5x zoveel sneeuw struikjes doorknakken. @Mum: *duim duim duim* Zou ideaal zijn als het over 2 dagen verdeeld is en goed betaald en aardige mensen zijn! (of had je het liever over meer dagen verdeeld?)
@ Emma: Onderstaande heb ik gister bij de aug. mama's gepost, hiermee heb ik een heel BV/FV discussie opgerakeld dus hoop niet dat die hier ook gaat komen! iedere moeder heeft over BV en FV zo haar eigen mening en dat is allemaal prima! "Wat betreft BV bij een volgend kindje, ik denk daar best vaak over na... ik vind mezelf ook geen type voor BV en weet ook zeker dat ik er geen geduld voor heb als het niet lekker loopt... ook ben ik te onzeker voor t feit dat ik niet weet hoeveel mijn kindje binnenkrijgt, en nou komt het, het is helemaal persoonlijk maar ik zie mijn borsten meer als een soort van seksobject dan als iets wat ik associeer met mijn baby! maar aan de andere kant ben ik bang dat ik iets mis als ik het helemaal nooit geprobeerd heb... maar nu denk ik ook weer dat het niet eerlijk is tegenover Dimara als een volgend kindje het wel zou krijgen... moeilijk moeilijk! "
@ Emma: Zonde zeg van je struiken! Ik zag hier net onderweg naar t dorp dat iemand een boom in zijn tuin helemaal had ingepakt met isolatiefolie je kan ook te ver gaan hihi @ Dreamer: Neeee verdeeld over 2 dagen is top! heb ook maar voor 2 dagen oppas (1 dag moeder, 1 dag SM met pijn in mijn hart)
@Mum: sommige bomen zijn niet winterhard en hebben bescherming nodig Of hebben ze het eroverheen gedaan voor de sneeuw? Als jij je niet fijn voelt bij bv moet je het niet doen. En over niet eerlijk naar Dimara moet je je geen zorgen maken hoor. Ik heb 9 maanden bv gekregen en de andere 2 geen bv. Zijn ze niks beter of slechter door geworden. Geloof me, kinderen boeit dat niet Ik wilde eerst geen bv gaan geven. Fv leek (en lijkt!) me veel makkelijker. En dat geduld als het niet lekker loopt ben ik ook een beetje bang voor. Maar de voordelen vind ik op dit moment zwaarder wegen. Al vind ik het wel een groot nadeel dat mn man ons kindje dan niet kan voeden (wil liever niet kolven, dat voelt nu nog een beetje koeiig zeg maar ) Maar goed, eerst maar eens zwanger worden Dan merk ik aan het einde wel of ik voor bv of fv ga. Ik moet nog altijd de lactatiedeskundige mailen om te vragen of ik uberhaupt wel bv kan geven ivm tepelpiercing.
@ Dreamer: Ik weet t niet, k weet ook niet watvoor boom t is, dat is niet meer te zien door de folie... het zat er vorige week volgens mij al omheen dus waarom?? haha Nee ik weet dat het DImara niet zal boeien dat ze geen bv gehad heeft en misschien haar broertje(s) of zusje(s) wel, maar het voelt voor mezelf gewoon oneerlijk... maar misschien overdrijf ik hier in (net zoals ik niet maar 1 boterham met muisjes nam in de zwangerschap, nam altijd een even aantal en dan evenveel met roze als met blauwe muisjes hahaha) Over dat koeiig voelen met kolven heb ik precies hetzelfde (dat is een gevoel wat mij persoonlijk betreft dus het is niet zo dat ik kolven helemaal niks vind bij een ander) en tja niet goed voelen bij BV dat vraag ik me dus af... ik heb zoveel tegens maar vraag me dan ook weer af of ik daarin niet te egoistisch ben, ik bedoel als het gezonder is voor je kindje waarom kan het mij dan zoveel schelen dat ik me een koe voel?? het is zooo lastig om de keuze te maken als je niet meteen zoiets hebt van JA dat wil ik!! Hoop dat jij wel gewoon BV kan geven als je dat zou willen...
Tegenwoordig is kv zo goed dat het niet super meer verschilt met bv. Tuurlijk is bv nog iets beter, maar het is niet zaligmakend. Ik vind het het belangrijkst dat moeder en baby tevreden zijn. Als jij je rot voelt tijdens bv geven, dan zal je baby niet goed drinken/onrustig zijn. Dan krijg je echt een rottijd. Dan kan je beter fv geven en een fijne tijd hebben. Dus heel makkelijk gezegd: als jij je slecht voelt bij bv zal bv niet gezonder zijn voor je baby door alle stress die erbij komt. Misschien dat dat je iets helpt? Heb net even gezocht, maar niet veel wijzer geworden. De 1 zegt dat je je tepelpiercing in kan houden en alleen tijden de bv eruit hoeft te halen. En de ander zegt dat hij er nu al uit moet zodat het kan helen. Ligt eraan of die door een klier is gezet (ehmm hoe moet ik dat weten? ) Dus ik hou hem nu maar in en vraag het tegen die tijd wel aan mn gyn. Moet tijdens de zw alle andere piercings uitdoen, dus zou deze graag houden
@ Dreamer: haha hmm of dat me helpt? ik denk het niet want ik weet dus niet van tevoren of ik me slecht voel tijdens de bv... dan zou ik het dus in ieder geval eerst moeten proberen! maar dan komt dat "schuldgevoel" weer naar boven dat ik het bij een 2e kindje wel geprobeerd heb en bij Dimara die moeite niet heb genomen... het is gewoon zooo moeilijk voor mezelf al, dat het voor jullie haast onmogelijk is om me erin te adviseren...(wel heel lief natuurlijk dat jullie het probere) ik moet het voor mezelf gewoon goed op een rijtje gaan zetten wat ik wil bij een 2e kindje, nu zal die niet volgende week al komen dus ik heb nog ff de tijd om er over na te denken Balen dat je al je andere piercings uit moet doen tijdens de zwangerschap...
@mum , heel herkenbaar hoor je stukej over bv! Ik had dat eerst ook . Ik vond mezelf er ook geen type voor en zag het zeker niet zitten om in het openbaar te voeden. Ik heb gezien hoe het bij mn zus ging en toen zag ik ook een beetje in dat het gewoon de normaalste zaak van de wereld is natuurlijk. En de gezondheidvoordelen vond ik erg zwaar wegen. Dat je borsten als seksobject zien, tja ik zie dat gewoon gescheiden hoor! Mn vriend vind er ook niks anders/raars aan ofzo (wat een onderwerp haha). Als je bang bent dat je iets mist kun je het altijd bij een volgende proberen toch? Ik vind het in elk geval een hele bijzondere ervaring En kv is ook prima toch? Niet te druk maken hoor @dreamer, ik vond het ook koeiig voelen voor ik zwanger werd haha , maar goed misschien veranderd dat ook wel door de hormonen hoor? Ik vind juist bv veel makkelijker als ik dat zo om me heen zie Ik heb het altijd en overal bij me, hoef niks mee, niks klaar te maken. 5 minuutjes en je bent klaar! Maar goed dat ispersoonlijk denk ik . Ik heb wel makkelijk praten aangezine het hier meteen van een leien dakje ging. Dat het verschil niet zaligmakend is ben ik toch niet met je eens bv is niet na te maken en de antistoffen ook niet. De gezondheidsvoordelen op latere leeftijd vind ik toch wel behoorlijk groot, ook voor jezelf trouwens. Daarentegen heb je met kv veel meer vrijheid voor jezelf! Ik kan het niet makkelijk uit handen geven en dat is best zwaar zo af en toe. Als ik aan het winkelen ben zonder hem denk ik steeds o shit krijgt hij al bijna honger? dan moet ik terug.. (tenzij ik gekolfd heb) Wij hebben trouwens alle drie ongeveer een half jaar bv gehad. pff wat een verhaal is het geworden! Hier sneeuwt het al wat minder gelukkig, de buren proberen steeds weg te rijden maar het lukt niet, echt komisch