Donderdag 17 december: Om 07.00 moesten we op de verloskamers zijn, hier werd ik weer aan de ctg gekoppeld. Ik moest de hele tijd op mijn rug liggen wat voor mij niet fijn lag. Om 08.00 kwamen ze toucheren, zelfde nieuws als de dag ervoor: baarmoedermond aan het verstrijken. Ze schatten hem weer op ongeveer 3 kilo. Om 09.20 werd de gel ingebracht. Nu moesten we wachten om te kijken of het wat zou doen. Ik had de nacht ervoor slecht geslapen dus ik ging nog even dutten. Tussendoor viel de ctg zo nu en dan weer weg en zaten ze weer met het ding te frummelen. 's Middags om 14.00 kwamen ze weer toucheren, deed weer flink zeer, en er was maar krap 2 centimeter ontsluiting. Eigenlijk wilden ze ons naar huis sturen om daar verder af te wachten, maar toen braken de vliezen een stukje. We moesten toen blijven. Gewacht werd of er vanzelf weeën kwamen, maar die bleven uit. Zo nu en dan alleen een harde buik. Dus kreeg ik weeënopwekkers via het infuus. Al snel kwamen de weeën op gang, en ook al gelijk om de drie minuten. Eerst voelde ik ze in mijn rug, maar toen trok het door mijn bekken en benen in.. Dit werd steeds pijnlijker. Sander moest telkens mijn bekken masseren omdat ik anders niet meer wist wat ik moest. Er werd weer getoucheerd: 3 centimeter, nu kon de schedelelektrode erop. Eindelijk! Ik kon een andere houding aan gaan nemen. Er werd een echo gemaakt om te kijken wat de hartslag van de baby was, ze twijfelden namelijk of de ctg wel baby's hartslag registreerde. De weeënopwekkers gingen er weer af om te kijken of mijn lichaam de weeën overnamen. Dat gebeurde niet, ze kwamen toen om de vijf minuten en werden zwakker. Ik moest weer terug aan het infuus, balen! De weeën kwamen in volle hevigheid terug in mijn bekken en benen. Er werd overlegd voor pijnstilling. Het leek hen verstandig om Remifentanil te geven, ik vond het allemaal best. De Remifentanil ging snel werken, ik werd er helemaal high van maar de pijn was nu draagbaar. Na een tijdje moest ik constant in het pompje drukken om het nog aan te kunnen dus werd de dosis 2x verhoogd. Toen werd de hartslag te laag van mij en van de baby dus ik moest er weer af.. Vrijdag 18 december: Ze gingen weer overleggen hoe nu verder, omdat ik het echt niet meer kon. Ik vroeg om amputatie van mijn benen, de weeën werden maar heftiger en kwamen om de 2 minuten, ik kon amper bijkomen ervan. Ik mocht eindelijk een epidurale ruggenprik krijgen! De anesthesist was in huis maar de verpleegkundige moest nog komen, die zou er binnen een half uur zijn. Dat half uur duurde een eeuw voor mijn gevoel. Eindelijk, toen mocht ik naar boven. Dat was echt het ergste gedeelte van de hele bevalling: ik wist dat die prik zou komen, maar moest nog wachten voor het ding zat. En de weeën gingen maar door. Ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd van de pijn, kon niet puffen namelijk en ik ging compleet door het lint. Ik weet nog wel dat ik iemand greep maar wie, geen idee.. Toen ze de ruggenprik wilden zetten kreeg ik precies een wee, stilzitten was echt niet mogelijk dus moest weer even wachten, aah!! Daarna gingen eindelijk de naalden erin, en de eerste zat niet gelijk goed. Volgens Sander twee enorme dingen maar ik voelde er toch niks van. Ik zat onder de stickers. Even later ging het ding eindelijk werken, wat voelde dat geweldig. Links werkte het niet optimaal, maar ik kon de pijn aan. Aangeraden werd me op mijn linkerzij te liggen, zodat rechts naar links kon doorlopen. We gingen weer terug naar de verloskamers, ik kreeg een katheter (niks van gemerkt), een nieuwe schedelelektrode want die was eraf gegaan, en er werd weer getoucheerd: 5 centimeter ontsluiting. Het maakte me niet uit hoe snel de volgende centimeters zouden gaan, ik viel in een diepe slaap. Sander lag naast me op een ander bed, die had ook al uren niet meer geslapen. Een klein uurtje later werd ik wakker. Ik voelde het hoofdje beneden drukken. De verloskundige kwam ondertussen ook binnen, het infuus scheen niet goed meer te zitten. Ik werd opnieuw geprikt in mijn andere arm. Ik hield mijn mond verder dicht over dat drukkende gevoel, ik wist dat de epidurale eraf moest zodra ik zou gaan persen. Maar ze gingen toch toucheren: uiteraard 10 centimeter ontsluiting. Jammer voor mij, het infuus ging eraf. De weeënopwekkers overigens ook, om te kijken of mijn lichaam dit overnam. De persweeën waren niet sterk. Ik voelde alleen maar een druk op mijn darm maar had geen persdrang. Ik moest weer terug aan de opwekkers. De pijn werd weer erg heftig maar ik mocht geen pijnstilling, dat zou niet goed zijn. Met al mijn kracht moest ik lucht happen en persen, maar ik werd er duizelig van vanwege het zuurstofgebrek daarbij. Ik was gewoon uitgeput. Toch heb ik met al mijn kracht een heel stuk van zijn hoofd eruit gekregen. Ineens ging het heel snel. Ik zag een naald beneden gaan en werd ingeknipt, hij had het namelijk erg benauwd en moest er snel uit. Sander zei "nog 1 wee en flink persen dan is ie eruit!!" Dat gaf me zo'n kracht dat ik onwijs hard heb geperst, de verloskundige trok hem er beneden uit en iemand anders drukte hem weer op mijn buik eruit, wat deed dat zeer. Ik bleef maar doorpersen en toen werd hij geboren, wat een opluchting..!! Een beetje blauw, en de verloskundige hoorde een knapje bij zijn schouder. Zijn handje hield hij ook nog naast zijn hoofd al die tijd! Maar achteraf bleek alles goed te zijn bij controle door de kinderarts. Hij was nog even stil, maar na een minuutje ging hij al huilen. Hij wilde ook al aan de borst. En papa en mama.. dolgelukkig uiteraard met ons mooie mannetje Jason Alexander!!! De nageboorte kwam al snel, de placenta had ook nog een babyplacenta erbij! Ik werd gehecht, 6 stuks om precies te zijn. Jason ging naar de couveuse afdeling voor de afgesproken monitoring, maar alles ging eigenlijk heel erg goed en mocht hij er alweer af. Een voorbeeldige baby, volgens de kinderarts. En na 2 dagen gingen we weer met zijn drieën naar huis
@Dees: tranen in mn ogen meis, wat een verhaal. Het lijkt me echt geweldig om met al je laatste kracht je kind op de wereld te kunnen zetten, ook al is het loeizwaar. Geniet maar van jullie wondertje! @Alle beebjes: super gedaan hoor!
@ desiree: wat n verhaal zeg!pfoe.. @ all:ben ff niet geweest,zijn onwijs druk met werk en we zijn bezig met de badkamer te verbouwen,wat een puinhoop zeg!als ik eraan denk dat ik alles weer op moet ruimen en schoonmaken straks.. maar waar ik eigenlijk voor kwam: Iedereen een heel gelukkig,gezond,wensvervullend,gezellig en vruchtbaar 2010 gewenst! en dat het voor mij maar een jaar is dat ik vaker hier kom kletsen
Hee meiden, heb alles bijgelezen via mijn telefoon dus even niet zo'n uitgebreide reactie. Ik wens jullie ook allemaal een gezond, gelukkig en liefdevol 2010!! Heb de jaarwisseling gevierd op het drentse platteland met mijn ouders, broertje en oma. We waren een spelletje aan het doen en hebben daardoor het hele aftellen gemist haha. Toen we elkaar gelukkig nieuwjaar wensten kwamen hier de tranen wel los. Wat voelde ik me rot zonder mn lief! Onder het mom van 'ik ga even vuurwerk kijken' ('skyline' van meppel) heb ik mijn tranen nog even lekker laten lopen. Ik was toch alleen. En nu ik al jullie lieve wensen lees die dreamer, gaby en mij extra veel vruchtbaarheid wensen schieten de tranen weer in mijn ogen. Bedankt meiden! Echt lief dat jullie zo meeleven. Ik hoop dat IEDEREEN die graag zwanger wil worden dat snel mag zijn Hier gelukkig vandaag al goed nieuws dat mn schat weer veilig op het kamp was aangekomen. Dat is weer een hele geruststelling! Zij hebben nieuwjaar gevierd door het afvuren van mortieren, dat is weer eens wat anders. Gelukkig zijn alle ledematen nog intact haha. Ohja, over de meeting.. Ik zou het liefst in april en dan vanaf het 2e weekend. Dan is mijn vent ook weer thuis. Aangezien ik geen baby heb om mee te pronken, ga ik wel met hem pronken haha. Maar mocht het écht niet anders kunnen dan op een datum ervoor, zal ik er waarschijnlijk ook wel bij zijn hoor. Het lijkt me zo leuk om jullie en de kindjes allemaal te ontmoeten! Meiden, ik ga gauw weer uitgebreider reageren! Het is nu tijd om mijn ogen dicht te doen... Slaap lekker!
Nog even gauw een reactie voor dees. Heftig bevallingsverhaal zeg! Gelukkig is je kleine man er nu Over het nagelriempje.. Als je denkt dat het misschien ontstoken is, kun je het goed oplossen met een nat verbandje. Dus gewoon een nat gaasje om zijn vingertje doen en dan even een verbandje er omheen. Als je dat nat houdt wordt evt troep/pus er door het natte verband uitgetrokken. Dan hoef je in ieder geval niet aan de slag met evt zalfjes enzo bij je kleine ventje. Ik hoop dat het helpt! Verder gewoon goed in de gaten houden dat het niet steeds roder en dikker wordt, maar zo te lezen krijg je niet eens te kans om niet op hem te letten omdat hij zo hongerig is
**even inbraak*** Deiseer ik volg jou hier zo nu en dan omdat ik toch ook mee deed kletsen toen jij hier ook was. Wat een onwisj heftig bevallingsverhaal zeg. Zit gewoon met tranen in me ogen! Pff jullie hebben het niet makkelijk gehad. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter! Wil zeggen vind het knap dat je nog borstvoeding geeft, wil je niet ontmoedigen maar ik had allang op de fles over gegaan Bij De eerst ehier heb ik het ook 6 weken vol gehouden terwijl dat ze elk uur huilde, alleen maar wou drinken. Extreme tepelkloven kreeg enz.. en bij de 2e ook geprobeerd nou 1 dag en toen gestopt want weer hetzelfde verhaal en geloof mij dat was een opluchting!! ze kwam niet meer elk uur ze dronk zo de fles leeg en was flink uitgehonger vandaar dat ze om de 2 uur wou drinken. Met de fles kwamen we erachter hoeveel drinken ze werkelijk wou en dronk, was gewoon veel... Maar wil je niet ontmoedigen! Wil alleen vertellen als je het echt moeilijk blijft vinden en hij zoveel blijf drinken en jij je er moe en niet fijn bij voelt zal ik als ik jou was gaan kolven of of iets degelijks .. Meid vind jullie een super mooi gezin, jullie hebben een prachtvent echt waar! vind de fotos op hyves helemaal geweldig! Wou het even zeggen.. En voor Dreamer en Gaby dit jaar word jullie babyjaar. Ook de andere die voor een 2e gaan natuurlijk of moeten bevallen.. maar hoop voor jullie gewoon snel! nu zijn jullie hopelijk snel aan de beurt! Dan volgens mij allemaal een kindje hier en kunnen jullie lekker met kinderen/babys meeten erg leuk zo meeting.. ****uitbraak en excuses ****
@ Dees: Fijn dat je al 13 kilo kwijt bent zeg!! Top! en het vloeien nu al minder? fijn hoor! Over het nagelriempje zou ik zeggen, weken in sodawater! als de huid droog is is sudocreme prima hoor! pfoe heftige bevalling meid! enne Jason 3 kilo?? hihi hij was bijna 4 toch met de geboorte je hebt een topprestatie geleverd meid! @ Nen: Fijn dat je mannetje weer veilig op het kamp is... dit is het jaar dat je mannetje thuis komt!!
@ Dees Jeetje das een heftig bevallingsverhaal!!! Het heeft je niet echt mee gezeten he?! Even 1 vraagje, er staat in je verhaal dat ze hem op 3 kilo hadden geschat, maar hij is toch al veel groter? Ik vind het erg knap dat je zo ontzettend heb doorgezet tijdens de hele bevalling Petje af!!!! Voor de rest van de meiden: GOEIEMORGEN!!!! Allemaal weer lekker geslapen? Hier: Heerlijk geslapen.. Om 23.00 gevoed, en toen pas om 05.00 /09.00 dus onze kanjer heeft het weer super gedaan... Alleen om 05.00 ging hij huilen in zn bedje, we hebben hem even laten huilen.. 10 minuutjes en toen sliep hij. Ik ben vannacht wel ENORM geschrokken! Christian lag op zn buikje!!! Hij heeft dus zo enorm liggen woelen in zn bed, dat hij op zn buik terecht is gekomen.. Ik twijfel of ik niet dat ding voor in het bedje ga kopen.. Dat je hem vast kan leggen op zn zijtje.. Het is zo'n wiebelkees... Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Goedemorgen meidne! @dees: tjee wat een verhaal zeg!! Kreeg er tranen in mijn ogen van.. @all: Oh man ik heb weer ontzettend last van droge lippen.. Vanmiddag naar mijn schoonouders, en mijn vriend zijn opa en oma..pff eerlijk gezegt helemaal geen zin in..Maar goed.. NOu ik ga er weer vandoor..Is ook zo lullig voor mijn vriendin als ik de hele tijd achter de computer zit.. Een fijne dag iedereen!
@ Juffie: Slaapt hij nog steeds op zijn zij dan? lijkt me niet dat hij nu al zoveel kracht heeft om echt helemaal van zijn rug naar zijn buik te draaien... als dat wel zo is zou ik idd zo'n ding aanschaffen waar hij in "vast" ligt, of zo'n Snoozelaken...
Mum Ik wil niet dat hij op zn rug ligt ivm afgeflakte hoofdjes.. Dus de ene keer ligt hij op de Lzij en de andere keer op de Rzij.. Meestal leggen we een kruik in zn rug dat hij dus niet op zn rug kan rollen.. In de box mag hij smiddags wel een uurtje of wat op zn rug maar dan draai ik zijn hoofdje af en toe de andere kant op..
@ Mariss: Lukt het een beetje met je vriendin in huis, is het niet erg druk? @ Juffie: Dat gaat zo snel niet hoor... als je het in de gaten houdt dat hij geen voorkeurshouding ontwikkeld, dan komt dat allemaal best goed hoor en kan je hem gewoon op zijn rug te slapen leggen... maar als je dat niet wil dan is dat natuurlijk jouw keuze, maar wel eng dat hij dan op zijn buikje kan draaien! dan zou ik zo'n save t-sleep aanschaffen, waar hij tussen ligt!
goedemorgen! @Juffie, kun je 'm dan niet overdag op z'n zij neer leggen en hem s nachts op z'n rug? Heeft hij een voorkeursligging dan? Er zijn ook genoeg kindjes die zelf geregeld met hun hoofd een andere kant op draaien. Ik zou 'm persoonlijk 's nachts niet op z'n zij laten slapen, vanaf 2 weken kunnen ze idd op hun buik draaien. Anders moet je zo'n safe t sleep halen (zo heten ze toch?) @Desiree, heftig verhaal zeg! 't heeft jullie allemaal niet erg mee gezeten! Gelukkig dat het nog goedgekomen is met de kaartjes! Jason doet het netjes volgens 't boekje ja met z'n regeldag! Wel vermoeiend lijkt me dat... sterkte he! Vindt 't harstikke knap van je dat je BV geeft! Nagelriempje, 'k zou 't schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een vochtig gaasje eromheen doen. Z'n liezen zou ik bepanthen smeren, sudocreme droogt wat meer uit. Manlief wil hier zo even weg. Hij is trouwens gestopt met roken in de nacht van oud&nieuw. Hij zou vandaag stoppen maar is dus een dag eerder geworden. Hoop zo dat ie 't volhoudt! Heb gisteren niet gepoetst haha goed he Ga denk ik ook en begin maken met het wassen van de babykleertjes. Heb al even wat in koud water gezet. Echt schattig die kleertjes.... zwijmel zwijmel Ligt er bij jullie ook weer sneeuw?
@ Red: Jeps hier ook weer sneeuw Goed van je man dattie gestopt is met roken! Scheelt een hoop geld als hij het volhoudt!
hoi meiden ik werd vanochtend om 8 uur wakker en meneertje wou niet meer slapen dus heb maar lekker voetbalvrouwen gekeken. @dees jeetje meid heftig bevalingsverhaal. heb je zelf ook het gevoel dat de bevalling misschien zo heftig was omdat het neit natuurlijk opgewekt is? heb ik het toch makkelijk gehad als ik dit zo hoor.
@ Kim: ha meid, Ayden wel de hele nacht doorgeslapen? en issie alweer opgeknapt? ik vind voetbalvrouwen dit seizoen echt vies tegenvallen, jij ook?
goedemorgen... ben er ook gelijk weer vandoor.. gaan ff met suus en pascal naar nijmegen.. tot vanmiddag..