Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik vind ook dat als je het kindje echt niet kan verzorgen, om wat voor reden dan ook (financieel o.i.d.) of omdat je seksueel misbruikt bent dat je wel abortus kan plegen. Maar omdat je toevallig het je niet goed uit komt en jezelf een domme fout hebt gemaakt, dan vind ik abortus niet kunnen.

2. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    ja daar ben ik ook voor. vroeger zei ik als ik nu zwanger zou zijn(14 15 jaar) zou ik het weghalen. mijn zus zei toen ja maar als je nou later kinderen wilt en het kan niet meer.....................tja moeilijk.

maar ik vind dat als je het kind niets te bieden hebt je het dan weg moet kunnen halen. maar niet als een een of ander excuus ofzo.

3. Niet meer actief

Trouwens, een paar pagina's terug stond al heel duidelijk aangegeven dat ik in bepaalde situaties een abortus de beste oplossing vind..
    Maar niet in het algemeen.

Beetje jammer dat je dan dat (gewetensvraag) erachter moet zetten..

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

tja of ik tegen abortus ben, daar kan ik nu niks over zeggen, ik kan hier pas een mening over geven in een specifieke situatie. en niet over het algemeen.

maar goed ieder heeft zijn eigen mening...

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het was mij niet duidelijk op welke voorwaarden je tegen abortus was. Ik dacht 100%.
    Vandaar dus de gewetensvraag.

Ik vind het ook een taak van de dokter om dames voor te lichten.
    Als ik een ab kuur zou krijgen, dan leggen ze ook uit (zowel bij de dokter als bij de apotheek) hoe ik ze moet gebruiken.
    Bij de pil gebeurd dit niet.
    En als jij dan denkt dat je hem goed slikt en er pas te laat achter komt dat dat niet zo is...
    Dus ja, ik denk zeker dat er minder abortussen zouden zijn wanneer de dokter betere uitleg gaf.
    Ook over welke andere ac er zijn.

Overigens was de laatste keer dat ze zwanger was door de prikpil heen, dus dat ligt niet aan een bijsluiter niet begrijpen ;)

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb vandaag zowat 50 pagina's moeten doorlezen wilde ik alles gelezen hebben.
    Sorry als ik dat ene zinnetje van jou vergeten ben.
    Niet zo denigrerend doen dus Daisy.

7. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    ha mijn zus heeft de prikpil. moest ik laatst mee toen ze hem moest laten zetten. hadden ze hem niet meer! lekker lullig. ze stuurde haar gewoon naar huis.
    hij was door heel zoetermeer niet leverbaar e.o
    belachelijk

8. Niet meer actief

Tja, door de anticonceptie heen kan niemand wat aan doen he.

En ja, ik zou zeker zelf vragen, als ik de pil zou krijgen van de ha, hoe het werkt.
    Dat is volgens mij niet meer dan logisch toch?
    Maar ja, blijkbaar gaan ze er per regio anders mee om..
    Ik heb het zowel op school gehad, de ha heeft het uitgelegd en de apotheek vroegen of ze het uit wouden leggen..

9. Niet meer actief

Dit was vanavond al hoor..
    En ja, sorry dat ik zo reageerde maar jij kwam behoorlijk denigrerend over met jouw opmerking..
    Vandaar mijn antwoord.
    Beide niet zo bedoel inmiddels al bewezen met de volgende teksten hierop :)

10. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Een goede avond.

Ik las dat er iemand is met een blaasontsteking? Ik heb dat halverwege mijn laatste cyclus ook gehad. Ik heb ook voor 7 dagen en 4 pillen per dag gehad. Deze pillen waren geschikt voor zwangere vrouwen, gelukkig....

Dat meisje van 16 ach... Ik kan me daar echt niet druk om maken. Ik denk dat het eerder een schreeuw om aandacht is, dan dat het echt zo is. En mocht het allemaal wel zo zijn, dan is het heel sneu, maar ik kan er verder weinig mee.

En over dat abortus... Ik ben er zeker voor dat je kunt beslissen over je eigen lichaam. Het mag geen voorbehoedmiddel zijn, maar ik ben absoluut niet tegen. Kijk maar eens naar als die kinderen die geboren worden waarvan al vast staat dat ze het heel moeilijk gaan krijgen, omdat de ouders en de omgeving het kind niet kunnen geven wat het nodig heeft...

11. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik ben tegen abortus....als je het kind niets kunt bieden dan had je na moeten denken voordat je zwanger raakte...en als je dan zwanger bent dan zijn hier in nl 1000 ende stellen die graag een kindje in hun leven willen opnemen...ik vind het allemaal makkelijk hoe het hier in nl gaat....je gaat ook geen nieuwe auto naar de sloop brengen als er even geen pakeerplaats voor is dan zoek je ook naar andere oplossingen....en ga me nou niet vertellen dat het anders is,....nee het is erger het is een kindje van je eigen vlees en bloed.

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dreamer wil jjff op msn komen :oops:

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet ook niet in welke klas ze dat uitleggen?
    Hoop dan toch in de 1e, want tegenwoordig zijn de meeste dan al ongesteld (arme kinderen ben blij dat het bij mij pas later kwam :p )

De dokter heeft het hier nooit uitgelegd en ik ging daar toen echt niet om vragen hoor.
    Had al een kop als een boei toen ik de pil moest ophalen.
    En velen met mij waarschijnlijk.

Dus tuurlijk is het een zaak van jezelf om te weten hoe je ze moet gebruiken.
    Maar ik vind het ook zeker een zaak van de dokter/apotheek om het je duidelijk uit te leggen.
    Mondeling komt toch net wat duidelijker over voor jonge mensen dan geschreven.

Misschien een goed idee mocht iemand nog eens een scriptie in die richting moeten schrijven :)

14. Niet meer actief

Jij legt het zo uit als ik bedoel..
    En ik maar zoeken hoe ik dat het beste kon omschrijven!
    Hihi

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    dus jullie vinden dat die kinderen maar weggehaald moeten worden....ik ben meer voor sterelisatie...hoe de fuck je dat ook mag schrijven

16. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    Dames mag ik even in deze discussie bemoeien?

17. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik heb het ook niet op school gehad maar ik heb een moeder die er met haar neus op zat...de apo heeft het ook uitgelegd...maar snap dat sommige mensen ook niet weten dat diaree en braken de pil ook uit kunnen zetten...ik ken veel meiden die door de pil zwanger zijn geraakt....zelfs meiden van 25 die het niet wisten

18. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Van mij wel Des;)

19. Niet meer actief

Tuurlijk Dessa!

20. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    In de eerste klas op de middelbare school krijgen ze seksuele voorlichting. Soms ook al op de basisschool. Het ligt natuurlijk ook aan de docent hoe zoiets gebracht wordt. Vaak denken de kids een hoop te weten en doen ze stoer, maar denken toch vaak dat je de piemel in hetzelfde gaatje moet stoppen als waar de plas uitkomt en dat je alleen zwanger kan worden als de vrouw 'loops' is...

Deel Deze Pagina