Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    We lagen 's avonds in bed een beetje te kletsen over hoe het zou zijn enzo en toen lagen we daar wat over na te denken. Dus vandaar. Maar misschien wordt het niet zo gedaan. Het zal me niks verbazen als mijn vader het een keer vraagt. Op de een of andere manier ziet hij het gewoon als een vrouw zwanger is. Echt vaag, maar tis wel altijd goed.

2. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik eet aardappels met bietjes en een valess sate-schnitzel... Ben niet vegetarisch hoor, vind k gewoon lekker! Heb een hekel aan koken, maar probeer nu wel elke dag te koken, t helpt als er een kans is dat k zwanger ben, wil dan gewoon zo gezond mogelijk eten, ook omdat k niet te veel aan wil komen! Zit nu ff t laatste stukje Toblerone op te eten, echt te lekker! Koop k ook nooit meer! Is chocola echt zo erg als je zwanger bent of gewoon niet teveel? Ik eet eigenlijk bijna nooit chocola meer, koop t gewoon niet anders gaat t ook op!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja, ik stak ook net een stukje in mijn mond, dus schrok wel toen ik dat las! :S

4. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb een opa en een oma boekje gekocht... Is een voorleesboekje en heet je bent de allerliefste opa.. of oma natuurlijk! k had ooit een heel leuk boek van carry slee of dagmar stam gezien, het grote opa- en omaboek, maar dat bestaat niet meer... Dus nu maar zo, maar die m&m's lijken me ook wel lachen met een leuke tekst erop...

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    nog even over chocolade/koffie en alles waar cafeine in zit:

Vermijd teveel koffie tijdens de zwangerschap
    In Engeland wordt nu door de overheid hetzelfde advies gegeven als in Amerika waar het gaat om het drinken van koffie tijdens de zwangerschap. Na screening van de wetenschappelijke literatuur kwam het Engelse bureau Food Standards Agency tot het advies dat zwangere vrouwen niet meer dan 300 mg per dag zouden moeten consumeren. De Engelse overheid heeft het advies overgenomen. Teveel cafeïne leidt tot een verhoogd risico op miskramen of baby’s met een laag geboortegewicht.

Belangrijk is dat cafeïne niet alleen in koffie zit, maar ook in thee, cola en chocolade. In sommige medicijnen tegen griep en verkoudheid is eveneens cafeïne verwerkt.

Om een idee te krijgen van de hoeveelheden cafeïne in de diverse producten gaf de FSA het volgende staatje:

Kopje instantkoffie: 75 mg
    Mok instantkoffie: 100 mg
    Kopje koffie, vers : 100 mg
    Kopje thee: 50 mg
    Glas cola: 40 mg
    Glas energiedrank: 80 mg
    Reep chocolade: 50 mg

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je mag nooit teveel chocola als je zwanger bent.
    Er zit ook cafeine in he, net als in koffie en thee en cola.
    Ik doe maar gewoon aan beter voorkomen dan genezen :p Dus eet het niet na mn ei.
    Alles voor een gezonde beeb toch :D

7. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, lekker bezig zijn we meiden! Allemaal aan de chocola! Maar goed, denk niet dat dat ene stukje heel veel kwaad kan, voorlopig zal k er maar weer vanaf blijven!

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Je hebt gelijk dreamer! Ik wist ook helemaal niet dat het niet goed was... Gelukkig heb ik maar 2 stukjes gegeten dus kom ik lang niet aan het max. wat nog binnen de gezondheidsgrenzen ligt, maar ik ga hierna geen choc meer eten!

9. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks voor de duidelijke info! Handig hier al die mensen met een heleboel internet-info achter de hand!

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Zo blijkt maar, elke vrouw die zwanger wil worden of het al is zou lid moeten worden van zo'n forum haha. Je leert echt van elkaar!

11. DesSa

DesSa Bekend lid

20 mrt 2008
    723
    0
    0
    Ow nou Sjoerd belde net op.. En ik heb gevraagd of die een reep meeneemt :)!

En zal hem ook opeten ook..

12. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    als je wilt kun je alles vinden op internet. lang leven google

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja klopt, er staat veel op internet, maar je moet maar precies de goede trefwoorden intypen. En soms is de info zo tegenstrijdig...

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    klopt je moet soms wel goed zoeken.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Lang leven google idd! :p
    Heerlijk al dat opzoeken.

Een stukje kan vast geen kwaad, maar zou geen hele reep opeten als je zwanger bent.
    Maar ieder voor zich toch :D
    Op het forum leer je echt heel veel idd!

16. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    lekker chocolade! wij kregen 32 repen met de bruiloft :)

we eten vandaag trouwens,aardappels,spruiten,sla en een varkenshaas met spek mmmmm

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hmm klinkt lekker knarboor! Ik eet een kliekje macaroni. Mijn vent komt niet thuis vanavond vanwege zijn werk en ik heb geen zin om voor mij alleen te koken...

18. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eet smakelijk allemaal!

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    jij ook

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    hee meiden, ik heb net de gyn aan de lijn gehad.
    Pfff echt weer zo'n typisch geval van bot :s Hij zei dat een test niet liegt. Dus als de test nega is, ben je ook niet zwanger. Punt. Ik vertelde toen dat ik op internet had gelezen dat het wel eens gebeurd dat vrouwen wél zwanger blijken te zijn terwijl ze negatief testen. Volgens hem was dit absoluut niet mogelijk. Wel vreemd, want toen ik de assistente aan de lijn had om mijn situatie voor te leggen, zei ze dat het idd wel eens gebeurd.

Maargoed, ik ga nergens meer vanuit dus. Zal wel extra verantwoord en gezond blijven leven, want je weet maar nooit..

Ik ga nu ff een stukje lopen met de hond.

xx

Deel Deze Pagina