JONG: ik zorg voor mijn broer en zus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat een ontzettend heftig verhaal van Chantal en Berti, pfff

Petje af dat ze zo goed voor hun broertje en zusje zorgen, echt respect!!
    Vond het heel heel erg om te zien dat de vrouw van het juridisch loket ze toch weer hoop gaf en het achteraf weer niet waar kon maken :(

alleen al 5500 euro bijbetalen aan gas per jaar :eek: ze leven dan ook wel in een grote villa, maar wat een kosten komen er op hun af zeg

ze werken eigelijk om hun broertje en zusje te onderhouden en niet voor hun eigen toekomst later :(

iemand op het forum kon deze mensen toch? weet je of ze nu inmiddels wel financieel gesteund worden? ik hoop het zo voor ze!!

Jong: Ik zorg voor mijn broertje en zusje - Uitzending Gemist

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb de uitzending ook even terug gekeken en inderdaad petje af voor deze broer en zus. Erg knap hoe ze het allemaal doen.

Wat ik alleen niet begrijp is (of ik heb iets gemist) waarom ze zo'n groot huis niet verkopen en in een kleiner huurhuisje gaan wonen... Dat zal het financieel beter maken denk ik.

Maar wel lullig idd dat jeugdzorg niet mee wilde werken en ze dus 500 zoveel euro per maand per kind mislopen. Ze moeten zo hard werken om dit allemaal goed te onderhouden.

Knap hoor... en ook moeilijk dat als ze een relatie zouden krijgen, ze niet zomaar samen kunnen gaan wonen... Eerst moet die tweeling ouder zijn.

Heel knap van ze.

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.889
    405
    83
    heb het net even gekeken had het opgenomen

wat een respect heb ik voor die 2 zeg !!! geweldig

4. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Heb een heel klein stukje gezien. Echt heel veel respect voor die 2!!!!
    Jammer dat ze nergens terecht kunnen en alles alleen moeten betalen, maar diep respect voor ze!!!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Jel;

ik vroeg me idd ook af waarom ze niet de inmens grote villa verkochten en kleiner gingen gaan wonen. alleen al 5500 euro per jaar BIJbetalen aan gas :$ laat staan de rekening van de elec en water wat er waarschijnlijk nog bij komt, wow

maar misschien stond het huis wel al te koop? in de uitzending zei ze wel aan de telefoon tegen haar broer dat er straks iemand voor het huis kwam?

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Nou ze hebben het er de hele tijd over dat het niet "hun" huis was.. Dus misschien is het huis nog van de vader en kunnen ze het niet zo maar verkopen?

Voor de rest, respect!

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Geloof dat ik wel bordje te koop zag staan voor het huis!
    Dus ik denk gewoon in deze tijden dat het niet lekker verkocht wordt en het is flink huis dus niet iedereen heeft daar de centen voor helaas voor hun denk ik dan!

Maar voor de rest respect!!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Als ik het goed begrepen heb is het huis van de vader van de twee jongste kinderen! Want de oudste twee hadden het over stiefvader en half-broertje en -zusje. Dit was de conclusie die ik trok, weet het natuurlijk ook niet zeker.
    Ik vond het echt heel lief en dapper van de oudste twee!! En super stom dat ze financieel niet geholpen werden door de overheid!!

9. Melief

Melief Niet meer actief

Respect voor deze jonge mensen!
    Ik zou zelf vanaf mijn 18e ook voogdij krijgen over mijn zusje in geval van overlijden maar gelukkig is dit nooit nodig geweest!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Zo, ik heb het ook even terug gekeken. Maar ooh wat knap van ze zeg! Diep respect, en hoe krom van Nederland dat ze hier geen hulp krijgen.

Wel veel geld geven aan Griekenland, maar hier in Nederland... Ik weet dat ik het niet zo moet bekijken, maar kan er niets aan doen...

11. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik ben een collega van Chantal ;)

Er is inmiddels nog niet veel veranderd aan hun situatie. Het huis (van haar stiefvader) staat al een aantal maanden te koop. Er staat idd een bord in de tuin ;) Maar omdat het zo'n groot gedateerd huis is raken ze die niet zomaar kwijt. Het zou hun wel een hoop zorgen schelen als dat huis verkocht word.

Haar stiefvader is dementerend. Dementerenden zijn in de begin stadia heel goed in het verbloemen van hun vergeetachtigheid. Waarschijnlijk dat daardoor nu de hoge rekeningen in de bus vallen. Niemand heeft w.s. in de gaten gehad dat er achterstand was.

Wel hebben ze vele reacties ontvangen. Van annonieme gevers tot ondernemers uit hun woonplaats die ze gratis uit-eten laten komen. Dat vertelde ze vandaag en is echt super!

Hun "eigen" toekomst gaat als het ware pas in als de tweeling uit huis zouden gaan. Inderdaad over minimaal 6 jaar, dus tel maar uit. Maar ze doen alles voor hun gezinnetje.

Ik, en mijn collega's hebben heel veel respect voor hun.

Ohh... ik was trouwens ook in beeld haha! Tijdens het werken :)

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Kan alleen maar RESPECT zeggen! Wow.

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Het gaat er in Nederland heel krom aan toe...
    Ik heb kennissen waarvan vader zijn kinderen niet heeft erkend en moeder is komen over lijden... De kinderen waren met vieren...

Vader woont in Italie.
    Moeder woonde in een huurwoning, komt door ziekte te overlijden.
    De kinderen moesten het maar uitzoeken, kwamen op straat te staan. De jongste was nog geen 11 jaar oud...

Uiteindelijk is alles redelijk goed gekomen, maar zonder hulp van overheid ed... Ze hebben dit op eigen kracht allemaal moeten doen... Toch te erg voor worden...

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Ik heb het niet gezien, maar las het in de lokale krant.
    Heel knap van ze dat ze de zorg op zich nemen. Ze zeggen wel 'dat doe je voor je familie', maar het zal zeker niet meevallen. Echt respect hiervoor.

Deel Deze Pagina