Dit heb ik vandaag meerdere keren voorbij zien komen op Twitter. Goed initiatief! KONY 2012 - YouTube
Ik wou er net een topic voor openen!! Ik heb namelijk net het filmpje bekeken via Facebook.. Heftig hoor, maar wel heel mooi dat er eindelijk wat aan gedaan kan worden..
Een heel mooi voorbeeld van hoe internet en social media op een positieve manier gebruikt kan worden om misstanden aan te pakken en regeringen te dwingen om actie te ondernemen... ik heb 'm op mijn facebook gezet en ga ook dat pakket aanschaffen. Echt een hele gave actie!
Ik heb het ook gekeken, kippenvel... Er wordt nu alleen wel door tegenstanders gezegd dat het geld wat opgehaald wordt, voor de helft naar de organisatie gaat... Ik zal zelf niet zo snel geld storten, maar alleen al het verspreiden van dit filmpje is super goed. want ik had er wel eens van gehoord maar dat het zo erg was wist ik ook niet!! Ben wel benieuwd of die actiedag die ze gepland hebben, ook echt doorgaat en of we daar dan nog wat van horen?! Trouwens wel bizar om te horen dat de Amerikaanse regering in eerste instantie niet wilde ingrijpen omdat dit land geen belang heeft voor Amerika...gelukkig denken ze er nu anders over!
Een heel mooi voorbeeld over hoe sociale media gebruikt kan worden om mensen reclame voor je te laten maken zodat jij een mooi inkomen hebt. Verdiep je er eerst maar eens in voor je hier geld aan geeft. Ik ga niet weer alles typen dus geef ik hier de link van dit hele verhaal wat in de lounge al staat. Je moet zelf weten wat je doet natuurlijk. Maar dan kan je in ieder geval weten waar je geld aan uitgegeven wordt. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/342306-stop-kony-an-make-him-famous.html
Ik geloof best dat de organisatie met de beste bedoelingen deze actie heeft opgezet, maar persoonlijk vind ik het te weinig en te laat. Oh en de reden dat Amerika nu wél belang ziet in Uganda is dat er recentelijk olie is ontdekt. Dus niks filantropisch aan. Ik heb zelf in dit gebied gewoond en gewerkt, en mijn man is één van die zielige kindjes die regelmatig moesten vluchten voor de rebellen. Wij zijn beiden groot tegenstander van de actie. Er zijn door heel veel mensen al lange stukken over geschreven, inclusief mezelf. Het is een lovenswaardig initiatief om deze oorlogsmisdadiger op te willen pakken maar ik denk niet dat dit is wat de mensen in Noord-Uganda op dit moment nodig hebben. Die rebellengroep is namelijk al jaren geleden verdergetrokken en de mensen zijn nog steeds druk bezig hun leven weer op te bouwen. Geef liever geld om ze daarbij te helpen: ze hebben goed onderwijs nodig, betere kansen op werk, een dak boven hun hoofd... wat heb je eraan als Kony wordt gepakt terwijl jij nog steeds geen werk hebt en geen geld hebt om je huur te betalen - laat staan je avondeten?! Lees anders eens deze blog (wel in het Engels)