hoe lossen jullie dat op? Manlief vind 2 kinderen eignelijk meer dan genoeg, zelf wil ik er 4 en liefst kort op elkaar. Na daniel tot besluit gekomen halfjaar condooms te gebruiken en daarna maar te kijken wanneer het raak was. Nu heb ik mirena omdat wim (voorlopig) echt geen 3de wil. Maar ik wil het wel heel graag. Ben wel benieuwd hoe anderen daar mee omgaan en of er afspraken ofzo over gemaakt zijn?
Ik zou zeggen, degene met de "kleinste kinderwens" wint. Ik vind dat als je een kind krijgt, dat je daar allebei hoort achter te staan, en niet als "gunst naar de ander" o.i.d. Geniet van de kinderen die je hebt en staar je niet blind op de kinderen die je niet gekregen hebt. Het zou misschien wel anders zijn als je partner totaal geen kinderen wilde, maar je hebt er ook 2, en met meer dan 2 wordt het ook organisatorisch moeilijker. Bovendien heb je bij elke zwangerschap ook risico op complicaties (voor jezelf dingen als bekkeninstabiliteit, doorscheuren bij bevalling, (blijvende) incontinentie, ... en ook je kind kan problemen hebben door bijv. zuurstofgebrek tijdens bevalling).
De complicaties zou ik geen rekening mee houden, dan kun je alles wel gaan vermijden voor het geval dat en guppekop weet zelf hoe het vorige keren is verlopen. Verder ben ik het er wel mee eens dat de kleinste wens wint, maar moeilijk lijkt me dat wel! Hier is het duidelijk dat er meer komen, er komen heeel veel tweelingen in mijn familie voor en mijn man hoopt op een tweeling erbij Maar we hebben wel besloten nog even te wachten, ik ben pas 28 dus die tijd is er nog. Guppekop jij bent ook nog jong toch? Dan zou ik hey even op zijn beloop laten.
Hier (hadden) we hetzelfde probleem. Ik wilde er zo graag 2 en vriend vond 1 echt wel genoeg. Mijn kinderwens is zo sterk dat ikzelf en onze relatie eraan kapot gingen. Ik heb er zelfs aangedacht om uit de relatie te stappen Nu heeft hij sinds januari toch toegegeven om voor een tweede te gaan, en ja, hij doet het voor mij en voor onze dochter, zelf hoeft voor hem nog steeds geen tweede. We waren 3 mnd bezig, nu heb ik een unieke werkaanbieding gekregen, en kan ik het me echt niet permiteren om nu zwanger te worden in mijn proefperiode, mijn vriend is nu degene die zoiets heeft van we blijven er gewoon voor gaan, en ik verkies nu toch effe dat werk, over een kleine 6 mnd beginnen we er weer aan.
mijn mannetje wilde altijd graag 2 kinderen, ik vond 1 genoeg, maar toch overstag gegaan en ben blij dat ik het gedaan heb, kan niet wachten
hai! Ik zou zelf ook gaan voor diegene met de kleinste kinderwens.Hoe moeiljk het ook is en helemaal als er al kinderen zijn,dan mag je eigenlijk niet klagen toch Mijn vriendin die zelf helaas geen kinderen kan krijgen,zie zegt me altijd.... "wees blij met hetgeen wat je hebt en niet met dat wat je niet krijgen kan" Vind dat altijd zo'n mooi gezegde! Ik heb zelf 2 kids en sta nu in een nieuwe relatie,mannetjelief wil heel graag een kleintje van hem zelf of 2.... We zijn nu bezig ( mirena laten verwijderen) voor ons 1e kindje samen... We hebben het er over gehad en sluiten niet uit dat er eventueel 2 komen mocht het lukken,maar eerst maar eens kijken hoe het gaat met straks hopelijk 3 kids... 4 kids maakt het allemaal net weer even ingewikkelder... andere auto,grotere eettafel,verbouwinkje al dat soort dingen. Ook het de leeftijd tussen de kids wordt dan een issue als er een nummer 4 zou komen eventueel,want ik wil persoonlijk niet dat mn oudste al bijna 10 is bij wijze van als er nog een brusje zou komen..... en ik na mn 35e ook geen kinderen meer.... dat is iets wat ik van jongs af aan al in mn hoofd heb gehad......
Dat is altijd zoiets moeilijks.. Ik vind ook dat je er allebei achter moet staan, anders wordt 1 van de 2 min of meer gedwongen om ervoor te gaan. Laatst heb ik ook zo'n verhaal gehoord, dat de man toch toegaf..ik vraag me dan af of dat wel goed blijft gaan..maar goed als je eenmaal ermee instemt moet je er vind ik ook 100% achter staan.
Pfff moeilijk dillemma zeg! Wij beginnen net aan nummer 1 en heb nog geen idee hoeveel ik er zou willen.. Ben denk ik al dolgelukkig als 1 kindje lukt.. Maar kan me er wel in vinden dat de kleinste kinderwens wint in dit geval.. Maar vooral samen erover blijven praten en voors en tegens op een rijtje zetten dan komen jullie er vast uit.. Veel succes! x
@marieke1983, ja ben 21 dus normaal gezien toch zeker nog wel 15jaar te gaan, mogelijk nog 20, maar dat wil ik zelf niet, vind daniel en lydia dan te oud worden als er zo'n gat tussen komt. Moet er niet aan denken dat lydia straks al 16 is en er dan nog een hummeltje bij komt. heb nu een mirena en die blijft ook nog wel even zitten. Vroeg me alleen af hoe anderen dat "oplossen"
Bedoel ook niet dat je 15 jaar moet wachten Maar 1 of 2 jaar ofzo, tot jullie even wat rust hebben gehad wb dit onderwerp.