Ik was 21 toen ik trouwde, 22 toen de pil de deur uitging. Nu ben ik 24 en nog geen mama. Krijg wel vaak de reactie "je hebt nog alle tijd" maar daar heb je niks aan. Je kiest ervoor op deze leeftijd, klaar. Mijn moeder was ook 23 toen ze mij en m'n zus kreeg dus 23 was voor mij ook de leeftijd dat ik moeder wilde worden. We klussen gewoon door..
Hallo Allemaal! Ik ben nu 22 en ook gestopt met de pil. Ook ik zou graag jong kinderen krijgen. Vind het erg leuk om in contact te komen met meiden die ook jong zijn! Volgens mij staat iedereen in mijn omgeving er wel achter, behalve mijn vader. Maargoed je bent toch met zijn 2-en en ik vind eigenlijk dat je samen de beslissing maakt en zolang je niet thuis woont dat de rest er weinig toe doet toch? Het is je eigen leven! Mijn vriend is ook al wat ouder (29). Mijn vriendinnen zijn nog echte uitgaanders, en willen zich echt nog niet binden, al zien ze mij binnenkort wel met een baby, zeiden ze pasgeleden, haha (en niemand weet dat we het aan het proberen zijn dus was wel grappig) Succes allemaal!
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/368169-jonge-wannabe-and-soon-to-be-mamas-deel-2-a-402.html
Ik ben 21 en als het goed is beval ik op mijn 22ste. Mijn vriend wilde ook wachten, want als het aan mij had gelegen was ik al wat eerder begonnen heb bijna anderhalf jaar op hem zitten wachten. Maar gelukkig was ik in de tweede maand al zwanger en mag ik toch (als alles goed is) nog een jonge moeder zijn.
Ik was 22 toen ik bewust zwanger raakte van onze dochter en nu 24 en zwanger van de 2de liefdes bundel. Daarnaast heeft iedereen een eigen idee over wat jong of oud moeder worden is, dus tjah.. Mensen maken altijd wel rare opmerkingen, trust me.
Als je er klaar voor bent, dan ben je er klaar voor toch? Toen ik 23 was woonde ik wel al samen en had al wel een paard en 2 katten. Maar ook een studie en werk en een leven vol avonturen voor me, dus kinderen? no way! Nu ben ik net 30 geworden, heb al 10 jaar een vaste relatie, nog steeds dezelfde katten en paard, maar verder is onze situatie er niet stabieler op geworden (4 jaar geleden geemigreerd, en in welk land we volgend jaar wonen is nog een verassing) Uiteindelijk begon het toch qua leeftijd wel een beetje te kriebelen, dus wij gaan er maar gewoon voor, maar ben inmiddels 2 miskramen verder, en deze zwangerschap is nog te pril om iets zinnings over te zeggen. Aan de ene kant denk ik wel van wás ik maar begonnen toen ik 23 was. Aan de andere kant had ik mijn leven zoals het was niet willen missen. En ook nu, als ik al nooit zwanger blijf dan is het heel jammer, maar helaas. Er zijn nog 100 landen op mijn lijstje en minstens zoveel andere dromen te verwezelijken waar geen kinderen in voor hoeven te komen.
Hey TUMTUM... Wat cool!! Ik snap wel dat jullie even gewacht hebben hoor prachtig!!! Wij kennen elkaar nu een jaar... We hebben afzonderlijk van elkaar hele leuke dingen gedaan, veel gefeest en gelachen en genoten... Dat wij het wel wel vinden om de pil te laten staan.. Mijn vriend word 33 en ik ben 26... Ik ben blij dat ik nog eerst zoveel leuke dingen heb gedaan en genoten heb.. Nu ben ik er aan toe om te genieten van het burgerlijk zijn
Ik ben 24 (bijna 25) en heb al een dochter van bijna 1,5. Ik ben dus ook jong moeder geworden. Ik heb toen Faya 7 mnd was helaas een miskraam gehad. Deze zwangerschap was niet de bedoeling maar wel heel erg welkom. Helaas mocht die wens niet uitkomen, en nu zijn we opnieuw bezig voor een broertje of zusje voor Faya. We zitten net in de eerste bewuste ronde, maar hebben na mijn vorige zwangerschap alleen condooms gebruikt. Ik hoef dus niet te ontpillen. Leuk om te zien dat hier nog meer jonge moeders zijn! Hoe reageren mensen hier op bij jullie? Wij hebben eigenlijk van niemand commentaar gehad, ondanks dat ik nog studeerde toen ik zwanger was van Faya.
23 jong? Ik was 18 toen we bewust voor de 1ste gingen! Hij is inmiddels in juni 2 jaar geworden.. Ben nu 21, heb in april en juni een miskraam gehad van een tweeling ( 1ste vruchtje 21 april verloren en de 2de 8 juni ).. Dat ik zwanger was van de tweeling was niet gepland, we waren net een weekje verhuist toen we erachter kwamen dat ik zwanger was, natuurlijk harstikke blij! Maar helaas mocht het niet zo zijn.. Doordat we toch al aan het idee gewend waren dat ik zwanger was hebben we nu 2 maanden later ( en 2 cyclussen later ) besloten om voor een '2de' kindje te gaan. Zit als het goed is nu in me vruchtbare dagen dus zullen het over 2 weken zien. We zijn 5 jaar samen, gaan volgend jaar oktober trouwen, hebben een super leuk vrijstaand huis met een grote tuin en werken beiden!
ik vind het prachtig om te horen hoe positief hier iedereen reageerd! Maar ja iedereen is hier ook bezig met hetzelfde he. Ik denk dat in mijn omgeving ook iedereen wel postief reageerd, die ons goed kent. Maar is afwachte natuurlijk. Wel ben ik benieuwd hoe vreemde reageren, want ik wordt immers heel vaak 15 jaar geschat...... afgelopen jaar stond ik nog bij een festival ingang en ik moest me echt legitimeren om te laten zien dat ik een pilsje mocht drinken.... En nee dit is niet de eerste keer dat mij dit overkomt hahah. Maar eerst zorgen dat ik zwanger wordt! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen allemaal. Maar nu ik van de pil af ben, ben ik er wel uit dat ik denk ik niet snel meer aan de pil ga. Mijn libido was niet giga hoog, en ik denk nu (tenzij er nog veel veranderd) dat de pil wel mede oorzaker hiervan was. Trouwens een vraagje, wie komt er ook aan na het stoppen met de pil? Ik heb me niet gewogen maar mijn buik is toch echt wel aan het groeien heb ik het idee, en ik ben pas 11 juli gestopt. Maar ik heb geen andere eetgewoontes naar mijn idee, eerder minder eten dan meer.....
Leuk om al die reactie hier te lezen!! Ik ben 22 jaar en momenteel 12 weken zwanger. ik oktober 2011 besloten wij te stoppen met de pil (stond al enkele vast dat we zouden stoppen met de pil na onze vliegreis). in februari waren we dolgelukkig dat ik zwanger bleek. Helaas na vier weken een miskraam, op 28maart. Twee maanden na mijn miskraam was ik opnieuw zwanger en deze keer gaat het goed. In onze omgeving reageert iedereen positief, ze hadden het wel verwacht denk ik mijn vriend is 31, we zijn al meer dan drie jaar samen en wonen ook al lang samen. We hebben allebei een vaste job. dus dat kindje mag gerust komen!
Hey hey, Ik was 19 toen ik beviel van onze eerste, ben nu dadelijk 25 als ik beval van de tweede.. Bij de eerste was ik meteen zwanger. Ik stopte begin februari met roken en de pil en begin maart was ik zwanger.. De tweede heeft wat langer op zich laten wachten (in totaal 8 maanden) maar goed, dat is nog niet echt heel lang. Heel veel succes en geluk met het zwanger worden. Iedereen heeft altijd overal een mening over en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen maar dat jij en je vriend er zeker van zijn dat het tijd is voor jullie dat is het enige wat telt.. Onze familie had het bij ons toen al verwacht. De mensen die verder weg van ons af staan hadden toen ook vraagtekens bij onze zwangerschap (ofdat het wel gepland was enz). De mensen die jullie echt kennen zullen wel weten dat het "klopt". Groetjes, Sjee
Ik wilde ook graag jong moeder worden en dat is gelukkig gelukt. Ik was 21 toen mijn eerste geboren werd, 22 bij de tweede, net 2 dagen 23 bij de derde en 25 toen mijn vierde geboren werd. Ook ik heb talloze opmerkingen aan moeten horen, maar dat deed me allemaal niks. Als je er zelf maar gelukkig en blij mee bent en het allemaal aan kunt, waar moeten anderen zich dan mee bemoeien?? Mijn gyn bejubelde mij toen dat ik zo jong was, ik werd makkelijk zwanger, had (afgezien van bekkenpijn) goede zwangerschappen en beviel erg gemakkelijk en mijn lijf sprong snel weer terug in mijn oude figuur. Geen striae gekregen en lang bv kunnen geven. Hopelijk ben je snel zwanger!!
Ik word ook nog wel eens door mensen die er slecht in zijn 15 geschat. Meestal zijn mensen (vreemden) er vaak wel voorzichtig mee en reageren leuk. Ik heb wel vaak het idee dat ik een beetje aangekeken word afentoe alsof ik een of andere mislukte tiener moeder ben die voor de 2de keer zwanger is ofzo, dat is wel wat minder moet ik zeggen. Ik had een keertje dat ik met mijn dochter in een rij stond te wachten en een dame achter mij met mijn dochtertje stond te spelen enzo. Even later werd ze zo brutaal om te vragen of het mijn dochter was en hoe oud ik dan was. Waarop ik antwoorde 24... waarna haar ogen bijna uit haar kassen vielen en ze zei 'ohhhhhw johhhh ik dacht dat je 18 was..'. Ik kon er wel om lachen en het was een leuke vrouw met flotte babbel. Verder heb je mensen die het helemaaaal niet jong vinden tussen de 22-24 en mensen die dan zullen zeggen 'goh wat leuk zo jong moeder!'. Dat was de eerste reactie van mijn vk toen ik zwanger was van mijn dochter. Het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat enzo.
Hey! Ik ben ook 23, en nu zwanger van ons eerste!! Herken veel verhalen van meiden hier wel, wat betreft het jonger geschat worden dan ik eigenlijk ben. Heb ook wel eens de vraag gehad 'Ohh, hoe oud ben je dan??!' Of ik en mijn man ook wel eens 'Jee, jullie zijn er ook vroeg bij..' Eigenlijk al best wel vaak Ik kon me daar in het begin echt heeel erg aan irriteren. Dan dacht ik echt, hoezo ben ik dan zo jong? Volgens mij is 23 toch een heel normale leeftijd, als je er zelf maar klaar voor bent. Maar goed, opmerkingen kun je dus altijd verwachten. Ik vind het zelf in ieder geval een hele spannende, fijne periode.. het zwanger zijn. Inmiddels ook wel erg vermoeiend, maar ja, wat wil je met 36 weken en deze temperaturen de afgelopen tijd Maar ik geniet nog steeds van alle bewegingen in mijn buik ookal mag ze van mij nu wel komen (naja, niet NU, maar over een weekje ofzo haha) Kortom, gewoon lekker doen waar jullie achter staan. Wens jullie veel geluk!!
Hey meiden ! Hier nog iemand die jong moeder wil worden. Op dit moment ben ik 20 jaar. Nog erg jong dus! Maar hoop wel snel zwanger te zijn! Vandaag gestart aan een nieuwe ronde helaas! Dit is dan ronde 4 ( ronde 5 als ik meteen reken nadat ik gestopt ben met de pil). Ik hoop dat het deze keer raak mag zijn. Want mij vorige ronde heeft heel erg lang geduurd (46 dagen!)