@indy22 Haha ik dacht ook dat deze club daarvoor was. Voor meiden die zwanger proberen te raken in 2014. Oh dat was toen wel een erg leuke verassing. Je heb wel gelijk als je je eigen er mee bezig moet gaan houden kost dat denk ik heel veel testen.. Aangezien ik er al 1 keer eentje heb gedaan zonder echte reden haha.. Daarom kijken we het lekker aan. Hoe heb je toen je opleiding afgemaakt? of had je die toen al afgerond?
Bedankt allemaal ! Ben blij dat ik met andere 'jonge' vrouwen kan praten die in het zelfde schuitje zitten als ik. Als enige in mijn omgeving is het lastig om advies etc. te vragen. Hoe ervaren jullie dit? En hebben jullie wel vriendinnen met een kinderwens en/of kindje?
Ja zeker fijn! Zit er inderdaad aan te denken om maar van alles met cranberry erin te halen, want ben het inmiddels goed zat.. :/ Ik probeer zoveel mogelijk te drinken, maar kom met moeite aan de 1,5 tot 2 liter. Als ik meer drink, zit ik zo vol dat ik niet meer eet, en da's ook weer niet de bedoeling, vooral niet met ondergewicht.. Wel alleen maar water en af en toe thee. En zo'n 2 keer per week een glaasje cola. (Voorheen dronk ik echt vrijwel alleen maar cola, maar dit leek me beter haha.. Mis het wel hoor, stom he ) Ik woon in Oostenrijk
Ja ik vind het heerlijk om samen een huisje te maken ipv gewoon bam ik kom bij je wonen en that's it.. Zo word het ook echt een huisje van ons samen!! Jaja hopelijk allebei van de zomer klaar met de studie!!
ik kan er ook niet met veel mensen over praten omdat ze zelf nog geen kinderwens hebben en de meeste ook nog geen kindje. Praat er wel heel soms met me moeder over die zal het wel heel leuk vinden Je hebt wel gelijk is erg lastig om zo advies te vragen.
@Iedereen, Thanks voor de reacties allemaal op ons huisje. Meerdere foto's volgen nog maar dan moeten we alles even in huis hebben zoals de klerenkast e.d. @Ciprilla, Ik bedoelde ook meer van proberen zwanger te raken in 2014 maar ik kan mijn titel niet meer veranderen hihi Wees welkom!! Gezellig dat je er ook bij komt!! Leuk zeg dat je gastouder bent, ik snap wel dat de kriebels dan nog groter worden als je elke keer die kleintjes ziet!! @Ciprilla, Mijn moeder was 16 toen ze zwanger was van mijn zus maar ik vind het inderdaad wel lastig om met mijn omgeving erover te praten omdat iedereen niet bezig is met kinderen en ik wel.. (tenminste bijv. op school e.d.) Een vriendin van mij is even oud en wel al zwanger dus met haar kan ik hier heel goed over praten en dat vind ik heel erg fijn! Ik ben echt benieuwd inderdaad hoe het met Monic is. Hopelijk reageert Monic snel!! @Kinderwens23, Mijn vriend en ik zijn eigenlijk serieus bezig vanaf 31 januari. We zijn nu in de vijfde ronde omdat ik zo ongesteld blijf. We kijken nu vooral hoe mijn lichaam reageert en hopelijk is het snel raak!! Hopelijk voor jullie ook, zijn jullie al lang bezig? @Micchan, Wel balen van die blaasontsteking zeg.. Mijn moeder heeft er ook zo'n last van en ze slikt cranberry pillen nu en geen last meer! Hopelijk heeft het baat bij jou! @Repeltje, Ik dacht ook altijd dat ik de enige was met een "vroege" kinderwens maar gelukkig niet de enige nee!! Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben anders sorry mijn geheugen kan niet zoveel hebben haha
Trouwens hé, ik lees overal pendels e.d. Wat houdt zo'n pendel in en waar kan ik zo'n pendel "uitvoeren"? Ik ben we benieuwd hihi
Bedankt dames!! Vinden jullie het ook niet zenuwslopend om telkens keer te wachten of je ms door zullen komen of niet? Ben momenteel 1 dagje overtijd, dus spaaaanend!! Hoop dat men ms wegblijven en zwanger ben!
Heey Ezria, Ik had een miskraam gehad in december, zoo jammer vond ik het! Maar de eerst volgende ms dat door zijn gekomen zijn we er toch maar aan begonnen want wij hebben echt zo een groot kinderwens! Nu is het gewoon afwachten en hopen dat het voor iedereen zo snel mogelijk raak zal zijn...
Je kan vragen of mensen voor je willen pendelen in het pendel topic ( als je op forum klikt is het het bovenste onderwerp van het onderste blok) Ik betwijfel of het vanaf zo'n afstand kan maargoed Het is toch leuk! Wat betreft de studie: die ben ik nu dus aan het afmaken, met kindje.. Dat is het enige minpuntje aan dat zomaar zwanger raken, afstuderen met een baby (hij was vier maanden toen ik moest beginnen met mijn afstudeer onderzoek) is echt ECHT zwaar!!! Dat je om half vier 's nachts in bed ligt omdat je echt nog iets af moest schrijven, dat hij om vijf uur ligt te huilen omdat er een tandje doorkomt en dat je er om half zeven weer uit moet omdat hij wakker is om een nieuwe dag te beginnen... Maar ik zou het toch weer doen als ik de kans krijg Hier overigens totaal geen vrienden met kindjes of een kinderwens.. Over een jaar of acht willen ze daar eens aan gaan denken. Ze zouden ook niet snappen dat we nu bewust voor een tweede gaan ofzo dus dat kan ik niet echt delen. Vandaar dat ik extra blij ben met dit forum Dan kan je af en toe even de spanning van het wachten (en helaas ook de teleurstelling van het ongesteld worden) delen..
Hoop het ook Ezria! Pendelen heb ik hier op het forum laten doen, begrijp niet helemaal hoe het nou precies zit, maar dat vind ik juist weer iets speciaals hebben haha. Was overigens allemaal fout (maar is logisch omdat het eerder gebeurde dan we zouden beginnen. Eentje had wel de maand van bevruchting goed, maar zei dat het een jongetje zou worden ) Kinderwens: Geen ervaring mee, was door de anticonceptie heen hier. Zie er enorm tegenop om daar bewust mee aan de slag te gaan, om heel eerlijk te zijn.. Maar wellicht trekt dat nog wat bij tegen de tijd dat we er weer klaar voor zijn. Wel megaspannend voor je joh, duimduimduim!
Ja is wel anders hoor micchan!! Hier eerste keer ook door de anticonceptie heen en nu deze maand was de eerste keer 'echt proberen'.. Heel vreemd. Dat we halverwege het klussen opeens dachten: we zijn aan het proberen!! Hele stemming weg natuurlijk haha Maar je moetgewoon niet teveel denken, dan wil het wel.. Spannend kinderwens23, overtijd! Heb je klachten die misschien op een zwangerschap kunnen duiden? Lastig he? Want zo'n beetje alle klachten die bij een beginnende zwangerschap horen kunnen ook op een menstruatie wijzen... Maar ik hoop voor je dat het raak is
Ja echt, vreselijk.. En dat je dan echt aan het afwachten bent en elke dag denkt 'Zou het?' Brrrr.. Ik had een hartstikke onregelmatige cyclus en zat pas vier dagen over de tijd van de langste cyclus heen, dus ik had zoiets van 'Ach zal wel weeeeer langer geworden zijn', vriendlief wilde graag voor de zekerheid duidelijk.. Dus heb echt nooit met kriebels/zenuwen/voorgevoelens/gegronde hoop gezeten tot ik die test deed.. Ik begin er gewoon van te zweten als ik eraan denk, sneu he.. Vooral de vraag 'Kan ik ooit met 100% zekerheid zeggen 'JA, nu gaan we er weer voor!'? Weet dat het allesbehalve netjes is, maar mag van mij wel weer een verrassing zijn..
Ik denk persoonlijk dat het niet raar is dat je graag wil dat het een verassing wordt om het maar zo te zeggen. Ik heb samen met mijn vriend afgesproken dat ik deze week naar de dokter ga en we dan even een pauze inlassen om mijn lichaam echt tot rust te laten komen. Zodat we niet meer zo intensief bezig zijn ermee want ondanks dat ik mijn gedachten heel goed kan verzetten ben ik er ook wel constant mee bezig.. en dat is vind ik verschrikkelijk! Dus, misschien in die tussentijd dat er een "verassing" tussendoor kan komen En ik denk in jullie situatie (jullie mooie meisje dat helaas niet meer bij jullie is) dat het best "normaal" is dat je zo denkt hoor.. Het is natuurlijk heel heftig wat jullie al op deze leeftijd (overigens elke leeftijd is het zwaar lijkt mij maar toch..) hebben moeten meemaken.. @Kinderwens23, Wat spannend zeg laat je het ons weten!?
@Micchan Wij willen eigenlijk ook liever een verassing hebben.. Dat kan natuurlijk niet want ik ben bewust met de pil gestopt. We hebben afgesproken dat ik mijn vriend niet vertel over wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb, zodat hij niet telkens hoeft te denken dat hij een kindje aan het maken is. Natuurlijk harstikke romantisch hoor, maar niet elke keer Ik had verwacht dat ik er minder bezig mee zou zijn en gewoon zou doen wat we altijd doen.. Maar helaas dat is me nog niet gelukt, hoop toch dat ik het een beetje kan loslaten. Want vind wel dat deze periode leuk moet zijn en niet stressvol.
Welkom Kinderwens 23 en Ciprilla. Ben wel even bezig geweest om jullie reacties rerug te lezen. Kinderwens 23 wat spannend voor jou 1 dag overtijd nog geen klachten? Ciprilla het is idd wel heel fijn als het een verassing is maarja je weet het nooit. Ezria je moet ook een beetje blijven genieten hoor van je leven als je, je alleen maar zorgen maakt dat is toch verschrikkelijk voor jezelf. Helpt het als je het hier van je af kan schrijven? Micchan heel erg voor je dat je dat hebt moeten meemaken. Verder praat ik er met niet zo heel veel mensen over omdat die er niet echt zijn. De meeste vriendinnen zijn nog aan het studeren. Ze vinden het overigens wel heel leuk dat ik zwanger ben. En mijn familie en die van mn vriend vinden het ook echt leuk. Ik heb erge last van mijn bekken ga binnenkort naar bekkenbodem fysio omdat ik anders straks niet meer kan lopen zegt verloskundige. Ik heb gister het hartje gehoord tijdens een controle en verloskundige was daarmee heel tevreden.
Oei heel verstandig boerin! Ik heb ook met 12 of 13 weken enorm last gekregen van mn bekken maar heb er nog een paar weken mee doorgelopen omdat iedereen zei dat ik me aanstelde (je kon volgens familie pas tegen het eind van je zwangerschap last krijgen van je bekken). Toen ik eenmaal naar de bekken fysio ging heeft ze me nog wel kunnen helpen maar kon toen nog maar kleine stukjes lopen, zeg 200 meter op een dag max. Als ik eerder was gegaan had ze veel meer voor me kunnen doen! Dus super goed dat je nu al gaat Hier nog aan het wachten en een beetje een tegenslagje, net gehoord dat mn man volgende cyclus precies rond mn eisprong naar het buitenland moet Extra hopen dat het deze ronde raak is dus!! Maar ben nog steeds bang van niet, nog helemaal geen klachten.. Benieuwd hoe het is met de dames die (bijna) kunnen testen?
Blijf moed houden hoor hihi Wel balen idd Ik had gister een positieve ovu test . Vanavond ook nog maar even klussen En dan mag ik het wachtbankje op. Ben super benieuwd deze maand , ml is er ineens ook meer mee bezig haha hij ging op internet opzoeken welke standjes t beste waren whahah hilarische
@Boerin Inderdaad en als we meer kunnen genieten door het "wel te zien als het gebeurt". Gaan we dat ook zeker doen. De dokter heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog voor verdere onderzoeken. Ik heb namelijk al wel een verleden met mijn eierstokken e.d. Heb toen ik 11 was een cyste in mijn rechter eierstok gehad. Daarna 3 maanden ongesteld geweest zonder reden.. Toen ik 15 was ook weer elke keer ongesteld dus ze vond het tijd om het even te laten checken door een professional op dat gebied. Aangezien er in mijn familie veel mensen vervroegd in de overgang zijn geraakt of moeite hebben om zwanger te worden! Mijn dokter was heel begripvol dus het was fijn om mijn verhaal te doen!! lucht toch meer op als je weet dat ze echt naar je luisteren. @JMay, HILARISCH haha welk standje! Geweldig. En welke was het? hahaha. Hoop voor je dat het snel raak is!! Fijn weekend/Pasen iedereen!!