Jong moeder worden van de eerste in 2014!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ezria, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wat een super mooie echo Picasso!! Ik zie echt al handjes, hoofdje en vruchtzak inderdaad. Mooi zeg:) Wat heerlijk:D Hoop dat je frummeltje lekker zo door blijft groeien en dat de ergste moeheid en misselijkheid snel voorbij mag gaan.

En jij een super mooi huisje Ezria:) Fijn zeg, dat het harde werken dan ook de moeite waard is en dat je nu echt een gezellig huisje voor jullie samen krijgt.. Wel vervelend van de cyste! En beetje jammer van de hormoonkuur als je net niet meer bloed:p Maar wel heel fijn dat het niet vervroegde overgang is!!!! (had volgens mij gelezen dat dat bij jou in de familie voorkwam..) Heeft het verder gevolgen voor een toekomstige zwangerschap? Of is het gewoon: cyste wegkrijgen en zwanger worden? Ik hoop dat laatste natuurlijk!

En Jmay, heeeeeeeel veel sterkte voor je vriendin, dr kleintje en jouw zeg! 650 gram is zó klein! Wauw, ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen.. Mijn mannetje kwam er met vier kilo uit! Wel super dat ze nog geen dips of tegenvallers heeft gehad. Dat hoor je jammergenoeg vaak anders. Zal heel hard voor jullie duimen dat het zo door blijft gaan en dat ze met twee maanden ofzo lekker mee naar huis mag en verder geen blijvende dingen mag overhouden aan dit enorme avontuur zeg!

Pfff... ik mis van alles als ik een tijdje niet online ben haha!

Had zelf besloten het deze maand los te laten.. Maar zit nu op dag 17 van mn cyclus (normaal eisprong op dag 16) en had gister helemaal niks gevoeld. Dus vanmiddag toch een ovulatietest gehaald en die net gedaan. Dikke vette knaller, gewoon een dagje later dus. Nouja, gister heel gezellig gehad dus dat is mooi;) Ik kan het tot nu toe wel aardig los laten maar merk wel dat ik toch heel hard hoop om binnenkort ook een mooie echo te hebben:p Wat ik voor jullie overigens net zo goed hoop hoor:) Maar daar weten we dus over twee weken meer over!

2. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    @Indy22,

Als het goed is, is het gewoon een kwestie van cyste eruit en dan zwanger worden! :) Maar geen idee hoe het zit als het vaker terugkomt of dat het na de hormonenkuur niet weg is. En inderdaad vervroegde overgang zit in mijn familie, dus ben ook blij dat dit niet het geval is!!

Pfoe, 4 kilo dan had je ook wel een mooie grote knul hihi :D

3. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Hi!

Ik ben nieuw hier en begin dit jaar ook aan de eerste. Wordt dit jaar 24 dus redelijk jong haha!

Ben benieuwd hoe snel of niet snel het gaat. 1 mei begonnen en voel me nu al anders maar goed wie weet zit dat gewoon tussen de oren.. ;). 14 mei moet ik O worden dus we zullen zien...

Zijn hier meer meiden met een klein huis? Wij moeten namelijk een kamertje bij bouwen maar die wordt heel erg klein.

4. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Gezellig Dana23 dat je mee komt kletsen!
    Mijn vriend en ik hebben een appartement met 1 slaapkamer en een studeerkamer (ik studeer nog) wij moeten dus de slaapkamer als babykamer gaan gebruiken of opnieuw weer de hele studeerkamer verbouwen. We kiezen voor dat eerste zolang dit kan (als het zover is dan). Over een tijdje (ongeveer 5 tot 10 jaar, afhankelijk van ons inkomen en of wij een kindje hebben ja of nee, we hebben het huis al te koop staan maar dit is eigenlijk omdat we meteen wilden verhuizen, maar we willen ook nog even kunnen sparen en aangezien ik niet werk is dat dan vrijwel niet mogelijk..) willen we verhuizen naar een groter huis.

Je bent gelukkig dus niet de enige (ik had wel het gevoel dat ik de enige was maar gelukkig is dat niet zo!:D). Ik heb al hele leuke ideeën over wat we kunnen doen als het zover is, terwijl ik het eerst echt niet zag zitten.. Ik moest en zou een grote babykamer hebben, maar nu ik de ware ontmoet heb en we allebei graag ons eerste kindje willen, maakt me dat niet zoveel meer uit!

5. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Nee je bent inderdaad niet de enige, doet mij ook wel goed om te horen dat er meerdere meiden zijn in zo'n situatie. Eerst wilde we wachten met een kindje tot we een nieuw huis zouden hebben en het allemaal nog iets beter op orde als nu. Maar we willen beiden al zolang kinderen en waarom wachten als het toch wel kan? :)

Jij zit in je 5de ronde?

Ben benieuwd hoe ik reageer als ik toch gewoon O word volgende week... Hoop het niet. Merk nu ik op dit forum zit nog meer hoe graag ik het wil haha.

6. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Ik weet ondertussen niet meer in welke ronde ik zit, ben tussendoor erg vaak ongesteld geworden vanwege een cyste dus misschien maar even weer "opnieuw" beginnen met tellen!

Ja precies, dat denken wij ook het kan in principe makkelijk dus waarom wachten? :) Ik snap wat je bedoel door het forum hier denk ik ohhhh ja dit is echt wat ik wil!!

7. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Wat vervelend van die cyste zeg! (Ben even de berichtjes aan het teruglezen haha) Hoe kwam je erachter dat je een cyste had? Hoop dat 'ie snel verwijderd kan worden!

Wat een leuk huis heb je trouwens! <3

8. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Wauw wat een mooie echo picasso!
    Je ziet echt al hele kleine armpjes echt leuk! :D

9. Repeltje

@Ezria hoop dat het allemaal snel goed komt en dat de kuur werkt! :)

@Dana23 welkom :) hoop dat je de eerste ronde al geluk heb wie weet :)

10. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Drankje @repeltje. Ik hou jullie op de hoogte. NOD = 14 mei.

11. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej Dana:) Welkom!
    Leuk dat jullie ook aan het proberen zijn. We zijn ongeveer even oud dan nu, ik ben ook 23 en wordt dit jaar nog 24.. Vind het echt een super mooie leeftijd om moeder te worden!

Wij wonen wel iets groter (ruim drie kamer appartement.. 90 vierkante meter, dus echt ruime kamers:p) maar ondanks de ruimte hebben wij ons zoontje in een wiegje en later ledikantje naast ons eigen bed gehad tot hij bijna negen maanden was. Niet om ruimte gebrek dus maar gewoon omdat dat voor iedereen fijner was! Dus zeker het eerste jaar zou ik me absoluut geen zorgen maken om klein wonen hoor;)

Wij zijn nu aan het proberen voor een tweede kindje en willen van de zomer verhuizen. Grote kans dat het een kleiner huis wordt met weer drie kamers.. Wij zouden dat geen probleem vinden.. Dat zou gewoon betekenen dat ons tweede kindje het eerste jaar bij ons op de kamer slaapt en dat ze daarna een slaapkamer gaan delen:)

Persoonlijk vind ik weinig ruimte ook echt geen probleem.. Ik heb als kind in een kleiner en groter huis gewoond. In het grote huis kregen we allemaal een eigen kamer (daarvoor deelde ik een kamer met mn jongere broertje) en ik vond dat eigenlijk toen alleen maar ongezellig! We hebben in het begin regelmatig bij elkaar op de kamer 'gekampeerd':p Tegen de tijd dat kinderen in de puberteit komen enzo is het natuurlijk wel heel fijn als je ze de privacy van een eigen kamer kan geven.. Maar voor van die kleine kindjes is het alleen maar gezellig om niet alleen te liggen of in elk geval dicht op elkaar te leven denk ik.

Mijn nod is 21 mei.. Hebben we eigenlijk nog ergens een nod lijst?

Ik merk wel dat ik echt een of andere hormonen piek heb hoor:p Geef mn eisprong maar even de schuld.. Maar kreeg een brief van cordaid memisa over het voorkomen van moedersterfte en zwangerschappen onder hele jonge meisjes en zat gewoon te huilen terwijl ik aan het lezen was hahahaha (ben normaal dus absoluut niet iemand die makkelijk huilt!) En nu wil ik ze heel veel geld geven om ze te steunen en allemaal moederdagkadootjes sturen via een site die ze hebben.. Maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen geld voor nu:p Verschrikkelijk die hormonen af en toe!

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mooi Picasso!

Hoop dat het helpt en dat je gauw verder kunt, Ezria!

Spannend Indy, fijn dat je er zo rustig in staat!

Welkom Dana! Ons appartement is 69m2 met 1 slaapkamer, ook niet groot dus. ;)

13. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ha ha, goed teken indy! Ik pinkte een traantje weg bij een brief uit de libelle en een week later testte ik positief :p

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh hahaha dus dat kan al zo vroeg:p?

Vannochtend ook iets raars, bloed bij het afvegen.. twee dagen na mn eisprong. En het gevoel ongesteld te moeten worden. Voor innestelbloeding lijkt het me veel te vroeg, maar voor ongesteld worden is het ook veel te vroeg.. Raar lichaam!

Hoe voel je je verder? Misselijkheid al goed losgebarsten?

15. Repeltje

@indy hmm dat is wel heel raar ja!

Ik ben al paar dagen soort van overtijd. Maar weet natuurlijk niet wanneer mijn eisprong precies is geweest. Heb donderdag een test gedaan maar was negatief helaas. Als ik uitga van mijn langste cyclus had ik het gisteren al wel moeten zijn. Alleen had ik gisteren wel wat last van onder in me buik geen idee wat het was.. Dus is nog even afwachten... Heb geen idee wat ik beste kan doen nu.

16. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Hay Indy22, Thanks!

Ik word dit jaar ook 24, ik ga alleen voor de eerste ;).

90 m2 is wel ruim zat inderdaad, wij zitten op 60m2 maar wij kunnen er wel wat muren bij zetten zodat we toch een babykamer kunnen creëren en zo'n mini-kamer heeft ook wel iets. Maar zoals je al zei vaak laat je je baby de eerste maanden toch op je eigen kamer slapen dus komt vast helemaal goed :). Volgende maand gaan we een grote schoonmaak houden hier en alle overbodige zooi weggooien, dat scheelt ook weer een hoop ruimte waar we dingen kunnen opbergen :).

Ben zo benieuwd of ik deze maand O word. Lijkt me een behoorlijke domper als het zo is eerlijk gezegd haha. Was het bij de eerste direct raak voor jullie of niet?
    En die hormonenpiek herken ik wel. Zoek om alles ruzie, vat alles verkeerd op, en ik huil om alles! Maar goed, meestal heb ik dat ook in het voorstadium van O worden..

Lastig die symptomen die twee dingen kunnen betekenen.

Moet je die nod-lijst zelf aanvullen of wordt dat gedaan?

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat maf indy!

Spannend Repeltje!

18. Repeltje

@micchan ja het inderdaad spannend ja. Alleen weet ik nu niet wanneer ik weer moet testen. Donderdag was de test negatief helaas.. Had het wel verwacht te worden na de negatieve test maar geloof niet dat er een positieve test in zit.. Want ik voel buiten de krampen van vrijdag die ongeveer een uur duurde helemaal niets.. Ik weet niet of de test nu positief kan worden en of iemand hier ervaring mee heeft? Of dat me ongesteldheid gewoon later komt. Leuk die onzekerheid..

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Die test kan zeker nog positief worden!
    Het vervelende is alleen dat je net zo goed ongesteld kan worden:(
    Het kan altijd zo twee kanten op!!

Maar als het volgens je langste cyclus je nod is en je bent nog steeds niet ongesteld dan zou ik nog eens testen hoor:) Wie weet..

20. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Indy, volgens mij had ik ook iets van 2 of 3 dpo een mini beetje bloed.. en idd al heel vroeg emotioneel. Verder op een gegeven moment gevoeligere, vollere borsten en scheurende nagels.. had iets van 4 dagen voor NOPD positieve test (wel hele gevoelige).

Wat misselijkheid betreft.. als ik niet steeds iets eet wordt ik wel misselijk. Had tot vanochtend ook nog maar 2 keer overgegeven en dan na het avondeten heeeel misselijk en mezelf geholpen met een vinger in m'n keel.. vanochtend echter ineens, zonder echt missselijk te zijn gevoel dat ik moest en ja hoor, daar kwam mn hele ontbijt spontaan.. nu ook best misselijk maar kan echt niks eten. Wel lastig..

Deel Deze Pagina