Jong moeder worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 19 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ben nu 24 en 25 als de baby geboren wordt. Ik heb altijd gezegd: Als het even kan wil ik voor mijn 30ste kinderen hebben gehad! Voor mij is het voor de buitenwereld nog niet echt bekend maar van familie en goede vrienden heb ik alleen nog maar goede reacties gehad.

2. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat heb ik nu ook! Ik weil graag binnen 2 jaar het eerste kindje... en ik wil het liefst voor m'n 30ste alle kids hebben... 2 vind ik genoeg hoor, misschien 3. ;)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben getrouwd op mijn 20ste raakte ook zwanger op mijn 20ste en ben nu 21 en zal in September bevallen.
    Ons kindje was al dan niet echt 'gepland' maar we wisten wel dat het erin zat en is natuurlijk hardstikke gewenst.

Ik persoonlijk vind 20,21 de perfecte leeftijd om zwanger te raken..ik vind boven de 25 (voor het eerste kindje) zelfs oud.. :)
    Wat een onzin van die mensen die zeggen dat je je leven vergooit, het is jammer dat zij het zo ervaren (neem aan dat zij ook kinderen hebben) maar mijn leven wordt niet vergooid door een kindje hoor..

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat van mij ook niet, het wordt er alleen maar mooier op. Dat weet ik nu al zeker.

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Goh wat zal mijn kindje dan balen met een moeder van 35.... Een moeder die heel graag eerder kindjes had gewild maar helaas niet de juiste vader tegen kwam. Laten we gewoon iedereen zijn eigen keuzes laten maken en niet veroordelen.

Chantal

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Chantal dat is een situatie waar je niets aan kunt veranderen.
    Dat ik boven de 25 zelfs al 'oud' vind betekent niet dat je te oud bent..soms kun je er gewoon niets aan doen..lukt het niet..of vind je de juiste partner niet..dat kan altijd..
    Ik zelf zou bijv. niet zoals ik dus op mijn 20ste ben getrouwd tot mijn 24ste gaan wachten ofzo..in mijn situatie kan het..dus vind ik dat de tijd rijp is :)

7. anoniem1988

13 mei 2006
    32
    0
    0
    nb
    hallo ik ben nieuw op dit forum.
    ik ben een meid van bijna 18 jaar.
    ik heb eerst 2 jaar met mijn vriend gehad, maar het is een tijdje terug
    ongeveer 2 maanden uitgeweest. nu heb ik weer een relatie met hem.
    we kunnen elkaar niet missen en we houden veel van elkaar.
    ik woonde al samen met mn vriend maar nu weer thuis.
    ik heb 2 miskramen gehad van mijn vriend. de tweede miskraam was in januari. we hebben nu goed alles uitgepraat en alles gaat weer helemaal goed tussen ons. nu willen wij allebij heel erg graag aan een kind beginnen. alleen ik zit er heel erg mee dat mijn ouders verbieden dat ik een relatie met hem heb. ze vragen constant is het al uit. en ze zeggen je moet hem maar vergeten. en kan ik daar van op aan gaan. ik kan misschien wel begrijpen dat ze het niet leuk vinden, maar ik ben bijna 18, dan vind ik dat ze het niet kunnen verbieden. als ik bv 14 was wel. graag zou ik willen weten hoe jullie erover denken en ik zou ook heel erg graag met jullie willen praten, want ik kan niet goed met mijn ouders praten.ik heb ook werk en een diploma.

ik hoop op reactie's

groeten

8. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hallo ik ben 22 ook nog jong :D
    hier hebben we alles ook voor elkaar
    dus het kon vonden wij wel

en nu ben ik zwanger en heel erg blij :D :D

kuzz anita

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk niet dat je dit moet zien als een aanval op 'wat oudere' moeders hoor... Zowel ouder (=meer levenservaring) als jonger heeft zijn voordelen. Maar van iets oudere moeders zullen ze nooit iets zeggen, en jonger wel. Bovendien kun je er niets aan doen dat je de juiste man niet eerder bent tegengekomen toch?

10. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben een jonge meid van 23 en zit nu samen met m'n vriend (30 jaar) in klus-ronde 1 voor ons eerste beebietje. We hebben het tegen niemand verteld dat we bezig zijn. Toch wel een beetje bang voor negatieve reacties van onze omgeving. We wonen nu een jaar samen, leven financieel als koningen en willen zo ontzettend graag een kindje. En als ik zo op dit forum rond kijk, is 23 helemaal niet zo jong ;)
    Liefs Rena

11. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik was 20 toen ik zwanger raakte en 21 als de kleine er is... Bij mij keken mensen niet zo raar op omdat ik altijd heb gezegt: als het kan wil ik graag jong moeder worden, nou was het niet gepland en hadden we eigenlijk nog een paar jaar willen wachten maar goed! Ik wou altijd het zelfde als dat mijn moeder had! Nou het is me gelukt!
    Maar je moet je niets van andere mensen aan trekken want als jij verder een goed leven heb waarom zou je die kleine dan niet mee laten genieten!

12. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik ben 23 en zwanger van nummer 3!!! Ja lekker jong mama. Sommigen die kunnen niet snappen dat ik niet eerst ben gaan werken. T'is allemaal al zo normaal dat je boven 30 zwanger wordt. als ik 30 ben heb ik de oudste al op middelbare school. Mijn oudste zus heeft net een kleine en is 31. Zij had tot die tijd nog geen "ware" gevonden.

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben 23 als mijn kindje geboren wordt en mijn man 27. Ik denk dat kinderen het alleen maar leuk vinden om jonge ouders te hebben. Mijn vader is nu 45 en ik ben er wel trots op!!! Hij was ongeveer net zo oud als ik toen hij een kindje kreeg! Ik heb tot nu toe nog geen negatieve reacties gehad van mijn vrienden en familie. Ik verwacht op mijn werk wel van die reacties, daar heb ik collega's het wel eens over horen hebben, dat je je hele leven vergooit bla bla bla. Nou, het lijkt mij geweldig!

14. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat raar dat mensen in Nederland het raar vinden als je jong zwanger raakt.
    20,21,22 mwah ok scheve gezichten..kan ik nog wel verwachten..maar 23 is toch een prachtige leeftijd?
    Als je de mogelijkheid hebt...is het toch heerlijk om dan zwanger te raken..lekker jong..je hebt het goed..en je wilt er voor gaan..so what?!
    Ik vind dat zo vreemd he..al die mensen die dat zeggen hebben dus ook kinderen (waarschijnlijk) en die zeggen dus dat je je leven er mee verpest. Blijkbaar ervaren zij het zo, maar dat betekent niet dat jij het zo hoeft te ervaren.

Sinds wanneer is een kind een verpesting voor je leven. Als dat zo was dan zou niemand meer aan kinderen beginnen.

15. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Echt fijn om te lezen die mooie woorden over jong moeder worden! Nu ben ik er nog zekerder van!
    Ik heb inderdaad ook altijd gezegd dat ik een jonge moeder zou willen zijn, dus daar zijn we nu ook druk voor aan de klus. En als ik jullie berichtjes zo lees maken we een hele goede beslissing. :D
    Liefs Rena

16. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Ik ben 22 jaar en mijn aanstaande 26 jaar en zijn nu voor de eerste bezig, heb een goede studie achter de rug en een mooie baan en voor mijn vriend hetzelfde we zijn nu meer als 6 jaar bij elkaar en wonen 2 jaar samen en gaan in augustus trouwen en wij vinden dat we er klaar voor zijn het maakt ons helemaal niks uit wat andere er van te zeggen hebben dus damens geniet ervan ook als je jong bent :D

17. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    ik kreeg mijn zoon toen ik 21 was ik ben nu pas zwanger van de tweede. Ik vond het juist een voordeel dat ik een jonge moeder was. Ik ging op een hele relaxte manier met hem om. Vaak dachten mensen dat hij mijn broertje was.

Nu vragen mensen heel brutaal: was het een moetje? Waarom het zo lang geduurd heeft etc. Mensen snappen niet dat je soms ook de keuze kunt maken om te gaan studeren of aan je carriere werken of zo. In plaats van meteen aan een tweede te beginnen.

18. Esdepes

Esdepes Actief lid

6 jun 2006
    150
    0
    0
    Ik word volgende week 22, en wij gaan nu voor de eerste ronde voor onze eerste beebje.. Ook komt ons hondje over 6 weken, dus dan zijn wel helemaal huisje boompje beestje! :D

19. Nadje

Nadje Actief lid

7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik was van mijn 1ste (bewust) zwanger op mijn 20e, werd moeder op mijn 21, 23e en 26e.
    Heel vaak vragen gehad of het ongelukjes waren!! Nu ben ik op mijn 37ste weer zwanger en krijg ik van veel mensen de vraag... goh heb je daar nog wel zin in, om helemaal opnieuw te beginnen en weeer de vraag; was het wel gepland? Wordt langzaam aan erg irritant dat andere mensen wel even voor je beslissen of je te jong of te oud voor een baby bent! Geen van mijn kids was een ongelukje. En vooral bij mijn zoon op de middelbareschool (heeft net examen gedaan) werd ik aanvankelijk niet serieus genomen omdat ik met stip de jongste moeder was, gewoon af en toe flink je mond opentrekken, gaan ze je vanzelf anders bekijken!

20. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Wij zijn 27 en 29,en hebben een zoon van 11 jaar..
    Niet alleen wij vinden het geweldig,maar ook onze zoon die vol trots
    verteld dat wij de jongste papa en mama van de school zijn!!

Mijn man heeft een eigen zaak,en ik heb het voorrecht om thuis te kunnen blijven,maar ondanks dat heb ik er nooit geen spijt van gehad dat wij zo jong (16 en 17) papa en mama zijn geworden!!

(En vooral nu een 2de kindje gezond op de wereld brengen,niet meer vanzelfsprekend is!!)

Groetjes,Alida

Deel Deze Pagina