@ humbly89 ik ben zelf nu 1.83 lang en me vriend ook. Maar toen ik geboren werd woog ik ook bijna 10 pond en was ik 54 cm lang dus denk dat de kids het hier van mij hebben. Me vriend was gewoon normaal qua lengte en gewicht. en lekker zeg na 9 weken al zolang doorslapen super @miracle08 oohhh een drama het altijd die prikjes. Daarom ga ik inderdaad ook nooit alleen. Vind het hier altijd ook zo warm binnen, en aangezien ik snel flauw val van wamte gaat me vriend maar altijd mee zie dat jullie al slapen weltrusten in ieder geval
@miracle Ja ze kan der wel om slapen.. Ik vind het ook wel erg schuin hoor..maar goed..we zien wel hoe het loopt. @wonders Welkom hier, leuk dat je hier mee komt praten Ik ben Mariska, 21 jaar..Woon samen met mijn vriend (25jaar). Voor het eerst moeder van een dochter van 2 maanden..
heeeey meiden, hier ben ik ook even weer. heb even een poosje niet meegeklets(wel gelezen) maar had mijn hele mond ontstoken dus had niet echt zo'n behoefte om te schrijven. @ chamaro fijn dat de kleine meid weer thuis is. wat zullen jullie geschrokken zijn dat wens je echt niemand toe, ik las dat er iemand is bijgekomen. welkom... ik las ook iets over geboorte gewicht. nikki was bij de geboorte maar 2895 gram en 49 cm een heel lekker klein poppie dus. had er heel lang baby aan. en toch is het mij te snel gegaan. 25 aug.. gisteren dus is mijn vriendin bevallen van een dochter. nu wilde ik haast eingelijk direct al gaan voor een 2e. maar nu helemaal!! vriendlief is er alleen niet zo voor te porren
Haay haay, @wonders; oooooh jullie zijn ook niet klein hahaha jaah je meiden heben dat zeker van jou8) @shenoby; wat heb je gedaan dan met je mond?? Nikki was dus echt een baby baby de kriebels zijn er daar dus weer wie weet draaid je vriend wel weer bij Liefsz
Hallo meiden !! Shenoby Auuww... Mond onstoken. Hier wilde ik ook al vrij snel voor een tweede , ook hier was hubje er toen nog niet voor te porren. Nu willen we wel maar laat de situatie het niet toe dus moeten we het even verzetten tot zeker volgend jaar. Wonders2 Ik ga met de spuitjes ook nooit alleen ! Heb echt mega schrik ervan en als ik dan bij haar ga blijven gaat zij dat ook merken en krijgt ze er dadelijk ook schrik van. Nee , ik doe haar wel lekker troosten als de prikjes gezet zijn Zo dan zijn jullie best groot , haha in vergelijking met mij Ik ben 1.63m Ik woog bij me geboorte 2980gr lengte weet ik zo niet meer.. Woog dus 10gr meer als Jaimy bij de geboorte. Hubje weet ik zo niet wat die woog en zijn lengte was toen.. Chamaro Nou als ze der goed mee kan slapen dan zit het wel goed Zo ik ga nog ff knuffelen met me meissie voor dat ze naar bedje gaat , tot strakjes !!
ben ik ook weer even drukke dag gehad vandaag, even bij mijn moeder geweest. Kon Alysia lekker met me zusje spelen 2 dikke vriendinnen van elkaar @chamaro volgens mij ben jij ook actief bij het jong en zwanger worden of niet? Want was jij dat nou dat je dochtertje opeens blauw in bedje lag? en dat ze in het ziekenhuis heeft gelegen? zo ja is er nog wat uitgekomen of niet? @shenoby hahaha de kriebels voor meer kindjes mooi he Ik heb daarom uit voorzorg een spiraaltje hier laten zetten. Het liefst wil ik nog 3 kinderen volgens mij. Vind het gewoon mooi het zwanger proberen te worden, de echos, het zwanger zijn. Maar het mooiste bevallen Hou je ons op de hoogte als jullie voor een 2e gaan ... @miracle08 knuffelse lekker he is dat knuffelen met je kindje zalig gewoon
Ik zal mij ego berichtje hier ook even plaatsen... Weer een beetje slecht nieuws Vandaag contract binnen gekregen voor het KDV voor Jaimy dus ik dacht voordat ik hem onderteken ( waarom weet ik niet , achteraf gezien maar goed ook ) ga ik even via de belastingdienst een proefberekening doen van wat we nu ong. terug gaan krijgen. Ik was nog niet bij stap 2 of hij gaf aan dat ik geen kinderopvangtoeslag terug kreeg.. Ik snapte er niks van dus ben maar even gaan bellen. Ikke netjes uitgelegd dat ik een maand geleden had gebeld en alles had uitgelegd ( eigen zaak gehad maar failliet gegaan en nu dus werkzoekend ) en dat mij gezegd was dat omdat ik dus een werkgeschiedenis had van dit jaar ik gewoon de toeslag kreeg. De man zei vervolgens heel droog "Oh ja maar Mevr. dat is alweer achterhaald , tegenwoordig moeten er 2 verdieners zijn wil u de kinderopvangtoeslag terug krijgen " Dus met andere woorden ik krijg geen toeslag omdat ik nu niet meer werk maar wel een werkgeschiedenis heb ?? Nee idd. Dus nou moet ik het hele zooitje maar annuleren terwijl jullie tegen mij gezegd hebben dat het wel zo was ?? Ja daar gaat het wel op neer komen ja of u moet het bedrag zelf willen betalen ??? Ik kreeg op dat moment een brok in me keel ( ja dan ben ik ff emo hoor ) en heb heel snel het gesprek beeindigd en huilend naar beneden gelopen ( was bij me moeder en werd er ff erg verdrietig van , is miss beetj erg maar oke ).. Wat nu ???? Ik heb nog geen werk , een contract voor me neus liggen zodat me meissie vanaf 1 oktober naar het KDV kan gaan en ik krijg geen toeslag.. Heb het KDV opgebeld en naar mijn contact persoon gevraagd , haar de situatie uitgelegd en zij snapte er niks van. Ze zweerde mij ook dat ik dat gewoon terug hoor te krijgen voor iig dit jaar. Ja daar had ik nu weinig aan , ze wijzen het af ! Ze raadde me aan om ze terug te bellen en desnoods te vragen naar een hoger iemand.. Maar dan loop ik nog het risico dat ze het afwijzen en zit ik met kosten te kijken die ik niet kan betalen ( het spijt me maar 436 euro word me echt teveel...) Dus wat doe ik nu ?? Even op adem gekomen en meteen naar de zuidzorg gebeld om te kijken of ze mensen zoeken... Helaas mensen van die afdeling zijn pas morgen tussen 9.00 en 10.00 aanwezig , dus ik kan morgen pas weer terug bellen. Ik wist het echt gewoon ff niet meer.. Het lijkt wel of het gewoon ff niet gegund is en mensen gewoon even besluiten om dingen anders te vertellen dan dat het eigenlijk misschien is ( zo ook al bij het flatje waar ik jullie over vertelde ) Ik ga nu morgen vroeg terug bellen naar de zuidzorg en ga desnoods aan de slag als alfahulp als ik maar werk heb zodat me meissie gewoon naar het KDV kan. En liever vandaag als morgen !!! Ik ga even kijken wat ze me van de zuidzorg aanbieden en aan de hand daarvan ga ik het KDV bellen. Ik hoop dat ze iets voor me hebben als is het in het begin nog maar voor 3 uurtjes dan heb ik een contract en dus werk en krijg ik ook gewoon me toeslag zodat me meissie naar het KDV kan. Ik hoop dat er morgen een beetje goed nieuws uit komt en dat ik met het KDV kan overleggen vanaf wanneer ze dan daar na toe gaat. Al hoop ik wel gewoon dat ze 1 oktober toch gewoon kan gaan anders komt ze weer op de wachtlijst en weet ik niet hoelang het dan weer gaat duren voordat ze weer plaats hebben. Gelukkig heeft me moeder aangeboden om , mocht ik eerder werken of Jaimy dus weer op de wachtlijst komt , tot ze wel op het KDV kan komen die paar uurtjes op haar te passen. Daar ben ik der ook erg dankbaar voor ! Maar nu hoop ik zo , zo , zo erg dat ze iets voor me hebben.. Anders valt weer onze plannetjes in duigen....
@wonders.. Ja klopt daar praat ik ook mee idd.. Nou ze was nog niet blauw maar dat had niet lang meer geduurd..! Maar idd dat was ik ja.. Ze heeft bewezen reflux..Dus is ze gewoon bijna gestikt, omdat ze haar adem in hield..omdat het maagzuur omhoog kwam en ja als het bij het middenrif is zeg maar dan houden ze hun adem in..er zit een zenuw daar dat verbonden is met het hart. Ja heel vaag haha..maar als dat zenuwtje word aangetast door maagzuur dan gaan ze hun adem inhouden..Instinct denk ik..? Ben wel blij dat het niks ernstigs is hoor.. Reflux groeien ze wel weer overheen..
--->> Miracle; DAT MEEN JE NIET?!?!?! wat een stelletje flikkers zijn dat daar zeg!! 2 mensen moeten werken om toeslag te krijgen geloof er niks van,, alle mensen die alleenstaande ouders zijn dan? die krijgen het toch oowk gewoon? Idd maar eens als alphahulp vragen, zelf werk ik oowk als alphahulp je heb dan in ieder geval werk dus meer kans op een toeslag Wel lief van je moeder dat ze dan zow lang nog op wil passen ben je weer even gered,, Hopelijk heb je morgen wel goed nieuws Zal voor je meej hopen misschien helpt het,,, Liefsz
Chamaro Ik heb er ook van gehoord dat met het adem inhouden als dat zeunuwtje geraakt worden. Het geeft een soort gevoel als je dat je iets verkeerd inslikt , alleen komt het dannaar boven. Baby's en soms zelfs wij volwassen roepen dan een schrik reactie op waardoor je je adem in houdt. Wij weten het dan uiteindelijk weg te krijgen door te slikken of door te gaan overgeven , de kleintje snappen niet wat ze er mee moeten doen en houden daardoor gewoon hun adem in. Wat betreft het overheen groeien , dat is dus niet zo. Een beebje wat geboren word met reflux groeit daar niet meer overheen maar zodra ze gaan leren staan en lopen dan zakt het af.. Waarom ? Reflux is het niet goed afsluiten van de maagklep , die zorgt ervoor dat als je eet het ook in je maag blijft en het dus afsluit waardoor het niet meer terug naar boven kan komen. Bij babys met reflux is het als ze klein zijn vaak heel erg ( denk aan projectiel spugen ) waarom ? Omdat ze eigenlijk continue nog op zijn rug of buik liggen waardoor de maagklep dus open blijft staan en vaak nog verder open gaat staan. Daardoor kan het eten of drinken dus ook weer gewoon terug naar boven. Het ligt aan de variatie die je hebt , Jaimy heeft een combi van te gulzig eten en reflux , zij heeft dit een lichte vorm en haar maagklept sluit niet volledig af en blijft dus maar een klein beetje open staan ( zover als de dokters denken blijft ie een kwart open staan ) zodra zij is gaan staan staat hij nog een kleine 5-10 % open staan maar het eten blijft laag op de maag liggen en ook doordat het wat verdikt is. Zodra ze heel druk gaat doen en erg inspannend bezig gaat zijn komt er vaak nog voeding omhoog omdat haar klepje dus niet goed afsluit. Bij kindjes met volledige reflux staat de klep vaak volledig open en als zei gaan staan staat hij vaak nog tot 80% zeker open. Vaak spugen deze kindjes ook veel vlugger als ze erg druk of inspannend bezig zijn. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd 8) Humbley Ja vind het ook echt belachelijk maar kan er nu niks meer aan doen. Alleenstaande ouders krijgen het omdat het eigenlijk al zegt , jij bent de enige kostwinner. In ons geval kunnen we beide werken dus moeten we dat dan maar ook als we haar naar het KDV willen brengen.. Laten we hopen dat het helpt
@ humbly mijn kies was getrokken en door heel veel botsplinter is alles gaan ontsteken. gelukkig is van de week het laatste stukje eruit gegaan en heb ik nu geen last meer. @miracle hier laat de situatie het ook niet toe hoor. mannetje is werkloos (ik zou sowieso maar 12 uurtjes werken) en we wonen te klein voor nog een kindje erbij. nog maar even wachten dus. wil beide kinderen wel een goede basis bieden. met alleen nikki redden we ons wel. maar met een 2e erbij zou het moeilijk worden. wat rot met de belastingdienst zeg.je zou toch denken dat mensen die alleen verdienen er ook recht op moeten hebben ivm minder inkomen. @ wonder. haha die zwangerschap wil ik wel overslaan. nou ja 3 weekjes zwanger zijn ofzo. gewoon om je beebje lekker te voelen. mijn zwangerschap was namelijk een hel! van de andere kant mis je ook de band die je tijdens de zwangerschap opbouwt. bevallen vond ik ook prachtig!! bijna magisch.. ja het doet zeer dat zal ik niet ontkennen maar ik vond het zo'n bijzondere ervaring @ chamaro gelukkig is alles goed afgelopen met jullie meisje, hopelijk vinden jullie snel je weg. hier gaat alles goed. nikki spuugt alleen momenteel redelijk veel. heb dus de voeding wat verminderd. nu gaat het beter. ze begint ook al aardig te kruipen. ze heeft nu een dekbed op de grond om te kunnen oefenen. in de box had ze niet genoeg ruimte en werd ze helemaal driftig haha. dit weekend een weekendje weg met mijn schoonouders want die zijn 30 jaar getrouwd. dus lekker veel zwemmen met nikki. vind ze geweldig.
Goedemorgen!!,, --->> Mircale; jah owkey dat is natuurlijk weer heel anders geregeld,, blijf het wel raar vinden hoor,, Hoezow kunnen ze niet over reflux heen groeien dan? de ka vertelde hier dat als Liam er met een jaar niet overheen gegroeid is ze gaan operen Het gaat nu gelukkig goed maar met jbpm natuurlijk en als het met een jaar niet zonder kan ,,,, moet er nog niet aan denken,, --->> shenoby; a bah! is dus eigenlijk een fout van de tandarts of niet? gelukkig heb je er nu geen last meer van Nikki gaat ineens snel haha,, spugen is minder goed nieuws hopelijk blijft het zow goed gaat Krijgt Nikki al bijvoeding? Haha hier ligt er een extra boxkleed met een ander kleed eronder wel eens op de grond maar Liam vind het nog een beetje eng,, langzaam gaat het beter Lekker weekend weg! Gefeliciteerd met je schoonouders Hier gaat alles zijn gangetje,, Liam slaapt goed haha op gisterenavond na toen had meneer echt geen zin,, na even wiegen is hij toch weggevallen,, jaja moet je niet doen maar jah hij ging klokhalsen van het huilen dus dat vind ik toch net iets te ver gaan Verder gaat het goed,, hij drinkt goed, speelt goed, is vrolijk,, Liefsszz
Shenoby Ja hier werk mijn vriend wel fulltime en ik ben druk bezig met parttime soliciteren. Maar het probleem is hier ook dat we nog te klein wonen en ook wij willen eerst een goede basis voor als de 2de komt. We hadden gehoopt dit jaar een flatje te krijgen maar dat hebben ze aflaten weten ivm de lange wachttijd , nu hopen we volgend iets te krijgen en aan de hand daarvan kunnen we evt voor een Tweede gaan. Wat leuk dat je kleine meisje begint te oefenen met kruipen ! Gaat snel hoor zo ineens weet ze dadelijk hoe het moet Humbley Ja vind het ook raar , maar kan er weinig aan doen... Wat betreft het reflux , in sommige gevallen is het zo erg dat er met behulp van een operatie de maagklep zo word gemaakt/beholpen dat ie beter afsluit ( vaak is dit in dus de ergste gevallen ). Dit word dus bij kindjes gedaan waarvan de arts vind dat het een ernstig geval is en het spugen bij het staan niet minder word. Jaimy word volgende maand 1 en is ook nog steeds niet van de JBPM af , geen haan die daar naar kraait maar zij heeft dan ook niet de ernstige vorm. Dus het ligt een beetje aan de variatie en aan wat de arts er van vind maar zolang hij steeds minder begint te spugen en de JBPM daar zijn werk bij doet zou ik me niet TEveel druk maken Nou ik heb vanmorgen om 9.15 naar zuidzorg gebeld met de vraag of ze mensen zochten en zoja voor hoeveel uur en waar. En........ ze zochten mensen en in veldhoven en voor 9 tot 15 uur !!!! Dat klinkt gewoon perfect !!! Ik moest wel via internet soliciteren en een cv erbij doen. Dan word mijn solicitatie overlegd en besproken en aan de hand daarvan krijg ik te horen of ik op gesprek mag komen ja of nee. Nu hoop ik dat ik op gesprek mag komen maar ergens ben ik ook weer bang dat het te mooi is voor mij om op gesprek te mogen komen en ik misschien wel gewoon word afgewezen... Ik kan beter die gedachte hebben dan vind ik het ook minder erg als het zo ook is maar ben dan natuurlijk wel reuze blij en enthousiast als het wel zo is Heb even contact opgenomen met het KDV en aan haar gevraagd wat nou het slimste is om te doen. En ze zei dat het beste was om het contract te annuleren en Jaimy komt weer op de wachtlijst te staan , ze konden de plekjes niet voor ons reserveren want er is natuurlijk een kans dat ik die dagen misschien helemaal niet afneem ( ivm misschien andere dagen werk ). Ik ga wel als ik op gesprek mag komen aangeven dat ik het liefst op die dagen wil werken en zal dan ook uitleggen dat die dagen Jaimy naar het KDV gaat. Hoop dat ze daar niet op afknappen anders krijg ik vast wel wat anders geregeld. Het is nu afwachten....
Zusjevoorlynn is vandaag bevallen van een dochtertje ze heet Viënn en weegt 3730 gram. GEFELICITEERD!!!!
als eerste: ZUSJEVOORLYNN, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTERTJE! GENIET VAN JE 2 MEIDEN. enu nu ff netjes groeten..hallo allemaal!!!! hoe is het met iedereen? hier alles goed. maddox groeit als kool! heb niet eens dor hoe snel de tijd voorbij gaat. savonds heeft ie ook al een lekker ritme, 19.00 in bad tussen 20.00 en 21.00 ligt ie te slapen en wordt pas rond een uur of 05.00 wakker. alleen overdag is het nog een rommeltje. vandaag ook mn tattoo gezet. jippie jeeeyy!!!! zet morgen wel een fotootje, ik weet nu zo gauw niet waar die kabel ligt. het is iig heel leuk geworden maar deed best zeer. ben niet meer zovaak op zw.pagina heb echt ,mn handen vol aan dit mannetje. vind ik best wel jammer aan de ene kant want zo kan ik niet echt meer volgen wat er allemaal gekletst word vandaar dat ik nu ook maar alleen vertel wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. mja ik geniet eindeloos van madox. over 2 weekjes zn eerste prikje... spannendddddddddddd