ik ben 24 (toch niet echt een onwijs jonge a.s. moeder dacht ik zelf) maar toch heb ik de opmerking "jeetje je bent nog zo jong" soms te horen... als ik zeg dat we al 9 jaar samen zijn en 4 jaar samenwonen krijg ik vaak de opmerking "word het niet eerst tijd om te trouwen dan" PFFFFFFFF ALSOF DAT TEGENWOORDIG NOG MOET VOOR JE EEN KIND KRIJG mijn vriend is 27 maar ziet er niet echt "oud" uit ofzo dus toen hij op zijn nieuwe werk vertelde dat hij papa werd zeiden ze "he wat naar voor je" dus hij "we zijn er heel blij mee!" zij "maar je bent nog zo jong" zegt hij weer "hallo ik ben 27 hoor" zij "ow echt? je ziet er veel jonger uit" hahahaha wat een story he maar goed ook al was hij heel jong wat interesseerd hun dat nou.... begrijp soms niet waar mensen zich mee bemoeien.
Haha, toen mijn ouders aan m'n opa en oma vertelde dat ik in verwachting ben zeiden ze meteen: gaan ze nu ook trouwen? Waarop m'n moeder antwoord: nee dat doen mensen tegenwoordig niet meer. En dat vonden ze blijkbaar een goed antwoord
@mamavandelano: ja, ik krijg sowieso 3 maanden vergoed als ik vertraging oploop. Ik ben alleen een beetje erg afhankelijk van m'n studiefinanciering Dus ik zie wel even hoe het loopt. Ik denk dat als ik het niet zo kan doen zoals ik wil dan ga ik gewoon tot november weer lessen volgen, doe ik toch nog iets nuttigs
Hier ook een jonge mama. Was 20 toen ik (gepland) zwanger raakte, en 21 toen ik bevallen ben. Ik heb geen rechtstreekse rare reacties gehad, alleen...m'n oudere zus en ik waren samen zwanger, en ik heb wel eens het gevoel gehad dat ze met haar een ietsje meer 'meeleefden' , alsof het 'normaler' was... Maar heb er in elk geval geen spijt van, vind het geweldig om een jonge mama te zijn!
hier ook jonge mama to be Ben nu 19 en word de maand na ik bevallen ben 20 ben nu bijna vijf maanden zwanger (op drie dagen na ) was wel gepland ben al drie jaar en twee maanden samen met mijn vriend en we wonen al een dik jaar alleen... daarvoor woonde hij ook nog bij ons in. ben supergelukkig nog niet echt negatieve reacties gehad en dan nog moest ik er gehad hebben zou me niets kunnen schelen x
ik ben dan tog wel de jongste 19 jaar..en ook niet gepland maar was al 3mnd en kon t niet over me hartje krijgen...mensen lopen tegen mij ook constant ga je t wel redden dan enw el jong hoor en ik moet er nog niet aan denken in t begin deed t me wat en nu het intereseert me niet meer ik zie je t allemaal wel...heb liefde voor me kleintje en das belangrijk
ik ben dan tog wel de jongste 19 jaar..en ook niet gepland maar was al 3mnd en kon t niet over me hartje krijgen...mensen lopen tegen mij ook constant ga je t wel redden dan enw el jong hoor en ik moet er nog niet aan denken in t begin deed t me wat en nu het intereseert me niet meer ik zie je t allemaal wel...heb liefde voor me kleintje en das belangrijk
Hier nog een jonge mama.... Ik ben moeder geworden met 22 jaar.... Ik heb leuke reacties gehad, maar toch ook wel negatieve reacties helaas.. Veel opmerkingen van meid je vergooit je hele jeugd En nu al moeder? Maar je bent zelf nog zo jong... zonde... Nou het is 1 van de mooiste dingen wat me ooit is overkomen en ik zou ook nu achteraf absoluut niet op latere leeftijd moeder willen worden... Tis wel pittig geweest omdat ik midden in mijn opleiding zwanger ben geraakt, kindje heb gekregen (na de bevalling moest ik binnen 2 weken alweer op school zijn) maar ik heb het allemaal gered en mijn diploma behaald en ik ga nu ook weer verder leren en volgende maand stop ik met de pil en willen we graag voor een 2e kindje gaan.. Liefs Esin
Haha.. Mijn ouders en schoondouders, hadden het wel een beetje verwacht dat we snel een tweede kindje wilde hebben haha maar zo snel dat weer niet, Maar ze zijn erg blij hoor dat wel.. vrienden om me heen, vinden het onbegrijpelijk dat we zo snel aan de tweede zijn begonnen.. We vinden het beide heerlijk, Mijn vriend studeerd nog, en ik via een NTI studie (waar ik ook mee ga stoppen ) Over drie jaar is mijn mannetje klaar. Kunnen we eindelijk een groter huis kopen.. en op vakantie gaan en de kinderen gaan naar school of peutersepeelzaal.. als ze allebei op school zitten, kan ik ook weer een volledige studie doen ik ben dan toch nog maar 25 jaar. Maar ik ben dan wel de eerste 4 jaar bij hun geweest (vind ik belangrijk) en gelukkig KAN het. hopelijk zijn we ook allemaal gezond, en kunnen we veel ondernemen (mijn ouders waren al wat ouder toen ze mij kregen ) en het mooiste is.. Wanneer ik samen met mijn mannetje alleen op vakantie kan, zijn mijn vrienden nog vollop in de luiers of misschien voor de tweede lading bezig (grapje hahah) Nee Jonge ouders zijn, vind ik niet erg! ik vind het een enorme EER.. om trotse ouders te zijn, van dan misschien meerder kinderen! Ik dnek jullie ook!
Ik was net 23 toen ik zwanger raakte en dat was gepland maar kreeg ook veel negatieve opmerkingen. ik vond "je moet van je jeugd genieten" wel de meest irritante opmerking, alsof je niet van je jeugd kan genieten met een kind
Hay, Ik ben ook een jonge moeder van 29 .. Mijn oudste is 13 jaar,en mijn jongste bijna 7 maanden! Arno kreeg ik toen ik net 16 was,en Mirthe met mijn 28ste! (allebei van dezelfde papa ) Heel veel geluk met je zwangerschap,en toekomstige ouderschap! Geniet ervan ! groetjes,Alida
Hier ook een jonge aanstaande mama. Was nog net 17 toen ik aantelde , ben nu 18 en ben ook nog 18 als ik beval van ons eerste kindje. Mijn vriend word volgende maand 23. Het is bij ons een geplande zwangerschap.Alleen hadden we niet verwacht dat we zo snel aantelde We hebben van vrienden en familie tot nu toe alleen nog positieve reacties gehad. Van vreemde mensen krijg ik nog weleens de reactie van '' je bent nog zo jong , geniet eerst van je leven '' of '' vast een ongelukje ? '' Z'n mensen kan ik wel schieten. Verder trek ik me weinig aan wat andere vinden.
Oh echt? Van wie krijg je die vergoeding dan? Want daar hoopte ik eigenlijk wel een beetje op... Ik kan inderdaad ook niet echt stoppen met mn studie omdat ook ik erg afhankelijk ben van mijn studiefinaciering Maar desnoods kunnen we de spaarrekening aanspreken...
hey ik ben nu 24 weken en 2 dagen zwanger en ook ik ben ongepland zwanger, maar ook alleenstaand. Ik ben nu net 20jaar geworden.
Hooi meiden! Ik ben 22 jaar en nu 16 weken zwanger, dit was absoluut niet gepland maar wel erg welkom Helaas heb ik geen vaste baan, sterker nog, ik ben in februari begonnen aan een hbo opleiding. Daar ben ik nu mee gestopt en werk een paar dagen in de week bij mn oude baantje via t uitzendbureau! Ook hebben we nog geen woning, zijn nu aan het kijken voor een huurhuisje! Maar ik vertrouw erop dat alles wel goed komt Verder van niemand nare reacties gehad. Wel veel verbazing (ik riep altijd als hardst dat ik geen kinderen wilde)! hihi.. Allemaal gefeliciteerd en veel geluk!
Moet je even met de decaan gaan praten. Bij ons op school hebben ze een programma, als je studievertraging oploopt en daar een goede reden voor hebt kun je 3 maanden van school vergoed krijgen.