Haaii, Zijn er dames onder ons die ervaring hebben met een moterloze afzuigkap? In onze nieuwe huis hebben we namelijk een mechanische ventilatie en wij willen graag hier een motorloze afzuigkap op laten monteren, alleen horen wij dat dit niet echt goed werkt. Hebben jullie hier ervaring mee? Deze week moeten wij een beslissing nemen, want we moeten uit 2 opties kiezen en onze hele keukenopstelling hangt daarvan af. Er komt echt veel bijkijken wanneer je een nieuwbouwwoning koopt
Als het koop is kan je kiezen voor een afzuigkap met motor. Wij hebben ook MV én een afzuiger mét motor. 't Enige wat je dan wel even moet regelen is een gat naar buiten voor de afvoer. Motorloze heb ik niet voor gekozen omdat het naar mijn mening idd niet werkt. Je moet om de zoveel tijd een nieuw filter erin doen enz. Lastig voor mij. Vandaar dat wij voor motor hebben gekozen, dus een gat (naar buiten) voor de afvoer hebben laten maken. Buiten ruikt het altijd lekker als ik aan het koken ben ( )
wij hebben een motorloze afzuiging in ons huurhuis en deze is idd aangesloten op een centraal afzuigsysteem. ik ben er absoluut niet tevreden mee, en het werkt voor geen meter. dus als je de keuze hebt zou ik echt voor een afzuigkap met motor gaan. liefs
Ik zou ook gaan voor afzuigkap met motor! Met een motorloze ruik je toch nog wel de etensgeuren heel lang!
Hey meiden, Tnx voor jullie reacties.. Ik zal dit even goed met mijn man bespreken. Want onze hele keukenopstelling hangt hiervan af. En dit moeten wij dus tijdig aangeven..
Wij hebben zo'n motorloze en dat werkt inderdaad niet echt geweldig, dus ik zou voor eentje met motor kiezen.
Bij ons werkte dat ook niet echt, en de motorische maakt bij ons veel minder herrie dan de mechanische!
motorloze is echt zonde van je geld, werkt voor geen meter en je moet eindeloos kostbare filters vervangen. Niet doen!
Nou, wij hebben een koopappartement mét centrale afzuiging en dus ook een motorloze afzuigkap. Ding kostte een paar tientjes en 't werkt als een tierelier. Scheelt wel dat de de centrale afzuiging erg goed werkt. Als je een flink vel papier onder de buis hangt (wanneer het afzuigkapfilter er af is) blijft ie met gemak hangen. Ligt er dus maar net aan waar je zit. Wij frituren zelfs onder de afzuigkap en we hebben minder last van geurtjes dan toen ik nog bij m'n ouders woonde (mét motor)! Scheelt wel dat we een dichte keuken hebben. Hier kunnen we niet anders dan werken met de centrale afzuiging, maar ik zou hier ook niet anders willen.
Hoi Enise, Een nieuwbouwhuis kopen brengt idd erg veel beslissingen met zich mee, de keuken is daarvan nog maar een klein deel (hebben jullie al sanitair keuzes gemaakt? ) Wat betreft de keuze van je afzuigkap, ik ben van mening dat dit een hele persoonlijke keuze is... Wat vinden jullie belangrijk... Wanneer je echt alle luchtjes kwijt wilt, dan is een afzuigkap met motor (waarbij je een afvoer naar buiten hebt) een goede keuze. Realiseer je echter wel dat wanneer dit geen meerwerk optie van de bouwer is, je GIW garantie voor dat deel vaak komt te 'vervallen', vraag dus expliciet na wat er met de GIW garantie gebeurt. Om deze reden hebben wij voor recirculatie gekozen in ons nieuwbouw huis, wij vonden de GIW belangrijker dan de luchtjes. Succes met je keuze!