Ik zit sinds 6 september in de zwangerschapsuitkering maar nog altijd geen bericht gehad over een betaling. Komt deze nog? Word deze uitkering per maand of per week uitbetaald. Want eerst zat ik nog in de ziektewet ivm met de zwangerschap en kreeg ik altijd op maandag een bericht met de betalingsspecificatie maar nu heb ik helemaal nog niks binnen gehad. Alvast bedankt!
Beste MommyLife, Je krijgt inderdaad nog bericht over de hoogte en betaling van je WAZO-uitkering. Dat gebeurt binnen vier weken na de ingangsdatum, 6 september. Dus uiterlijk 3 oktober. Mits je vóór 6 september de WAZO hebt aangevraagd. Heb je het verlof later aangevraagd, dan krijg je de beslissing binnen vier weken na de aanvraagdatum. De beslissing over je WAZO wordt gepubliceerd op Mijn UWV. Direct nadat je uitkering is toegekend, wordt deze met terugwerkende kracht uitbetaald. Je ontvangt dan een eerste betaling vanaf 6 september. Daarna ontvang je gedurende de rest van het verlof iedere week een vervolgbetaling, net zoals bij de Ziektewet-uitkering. Ik wens je een fijn verlof! Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team