Wanneer nu klussen ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linda84, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hallo ik heb even een vraagje. Vanochtend had ik een 2e streepje op mijn ovu test maar nog niet zo donker als de controle streep. Gister avond hebben we geklust.

Is het slim op deze dagen elke dag sex te hebben ? En ben je ook nog op tijd als je ovu test heel positief is ? (klussen doen we graag hoor, maar wilde het even weten ).

Wie heeft er advies ?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik zou vanavond nog niet gaan klussen, want om de dag is genoeg, ook in je vruchtbare dagen. Als je een dikke streep hebt zou ik het dan wel 2 dagen achter elkaar doen, want als je dan een dag zou overslaan zal het waarschijnlijk geen zin meer hebben omdat je eisprong dan al is geweest.

Volgens mij kan je trouwens beter niet 's ochtends testen maar eind van de middag. 's ochtends is je urine meer geconcentreerd en kan daardoor de test positief uitvallen.

groetjes,
    Snoopy

3. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    wij doen het ook om de dag,das geloof ik voldoende en ook voor de zaadkwaliteit wat beter dacht ik.

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ja om de dag is voldoende.
    Ik heb de VK van de site ook een vraag gesteld over ovulatietesten, en zij zei dat het voldoende is als je 3 a 4 keer in je vruchtbare week klust.
    Pas als de teststreep even donker of donkerder is als de controlestreep gaat je eitje springen. Als je dan klust moet het goed komen. :D

Veel plezier! ;)

X Neia

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dank je voor jullie reacties ! Ik heb net nog een ovu test gebruikt en nu vet positief ! de test streep is veel donkerder dan de controlestreep. Dus bingo ! Nu vanavond toch maar even klussen want een dag wachten heeft geen zin.

xx

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nog ff een vraagje ? Hoe reken ik nou mijn NOD uit ? 14 dagen na vandaag ?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik zou denk ik morgenochtend klussen ipv vanavond, want bij een positieve duurt het zo'n 12 tot 40 uur voordat je ovulatie is en het zaad van gisteravond leeft morgenavond zelfs nog. En de zaadkwaliteit is morgenochtend toch weer ietsjes beter dan vanavond.
    Maar ik vind het wel moeilijk hoor, zou het liefst ook meteen gaan klussen.... wat vind de rest hier van? Ben wel benieuwd! Mijn gynaecoloog gaf trouwens bovenstaand advies.

Je nod is ongeveer 14 dagen na je eisprong en die is dus niet vandaag maar morgen. Maar er zijn ook mensen die na 11 dagen ongesteld worden of na 16 dagen. Nog even afwachten dus.

groetjes,
    Snoopy

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou als ik jou was gewoon lekker aan de klus gaan wie weet heb je morgen wel een overduidelijke posi test en ben je zeker op tijd geweest....de een (gyn) zegt van wel elke dag klussen als je weet dat je vruchtbare dagen eraan komen en de ander zegt dat om de dag voldoende is, maar niet geschoten altijd mis zeg ik altijd maar... ;)

en wat betreft de eisprong en menstruatie dat ligt gemiddeld tussen de 11 en 16 dgn....dat is iets wat je later kunt opmaken al naar het maanden dat je bezig bent en het bijhoudt..dmv tempen of ovutesten, e.d...

succes

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    hey smoeky,

Vorige maand werd ik 1 dagen na mijn positieve ovu test ongesteld. Dus ik ga dan maar van 14 dagen uit en dan komt het wel goed ! Nu alleen nog een positieve zwangerschaptest ! En au au wat had ik een buikpijn vandaag ! Echt niet leuk maar goed het is voor een goed doel

xx

10. stefanie27

stefanie27 Nieuw lid

8 nov 2006
    4
    0
    0
    rijswijk
    Is het waar dat je 4 uur niet geplast moet hebben voor het doen van een ovulatietest?
    en deze test kan je het beste later op de dag doen of niet.
    Ik ben pas een beginner in alles :( haha, dus alle advies is welkom :D

Dus als de ovutest 2 streepjes aangeeft dan kan je het best gaan klussen omdat na 12 uur de ovuplaats kan gaan vinden

of begrijp ik het verkeerd. groetjes stefanie

11. Niet meer actief

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hoi stefanie,

Het grappige is dat ik nooit 4 uur wacht met testen. Tuurlijk moet je niet net een liter water ophebben, maar mij ovu testen geven ook een vette 2e streep als ik 2 uur ervoor nog geplast had.

xx succes

13. stefanie27

stefanie27 Nieuw lid

8 nov 2006
    4
    0
    0
    rijswijk
    nou wat dat betreft houd ik die 4 uren ook niet vol :s en ik drink ook veel te weinig op een dag dus ene liter water zla ik ervoor nooit gedronken hebben. maar het is niet erg als je binnen 5 uur test?

14. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    hoi hoi,

heb zat, zon, ma en dinsdag een posi ovutest gehad de streep was net zo dik als de controle streep heb nu net om half 4 weer getest en nu was de streep dikker, heb gisteravond nog geklust :oops: wat raden jullie nu aan vanavond weer klussen of morgen ochtend of gewoon morgenavond?

liefs

Deel Deze Pagina