Jong zwanger omgeving Wageningen/Ede/Nijmegen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamsie1989, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Baal er flink van! Ach wie weet slaat hij nog om als hij me later ziet klungelen met mn grote onhandige buik :D . Aww wel heel lief van jou man dat hij je helpt waar hij kan ookal is hij moe van werk.

Ik heb aankomende maandag de 18de mn eerste intake bij de Bakermat in Wageningen. Als ik me niet vergis bieden hun maar 2 echo's aan, dus ik ga ervan uit dat de 1ste met 12 weken zal zijn en de 2de tegen het einde van mijn zwangerschap. Ik kies ook nog voor een 20weken echo, dus die is ook mooi meegenomen :) . Als het aan mij lag zou ik iedere week wel een pretecho willen, maar daar hebben we helaas het geld niet voor hihi. Ik ga sowieso niet wachten tot 12 weken op mn eerste echo, dus ik verwacht mijn eerste pretecho over een week of twee (hangt ervan af of we het geld kunnen missen) want heb geennnnn geduld hahaha.

Ik wil ook heel graag aan mijn ouders laten weten dat ik zwanger ben, maar dan wil ik wel eerst een echo gehad hebben zodat ik ze kan verassen met een foto ervan. En ik wil natuurlijk eerst gerustgesteld worden door een kloppend hartje en een gezonde embryo te zien :D . Zou het toch wel heel erg moeilijk vinden om te vertellen dat ik zwanger ben, en dat het dan later niet goed blijkt te gaan :(

2. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Hoi Choco,

Hoe gaat het nu? Hoe was het bij de echo? Heb je ervan genoten en is alles goed met het kindje?

3. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
  4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Daar ben ik weer! Was je niet vergeten hoor, maar een paar drukke dagen gehad!

Echo was weer super! Ook medicijnen voor de misselijkheid meegekregen het het gaat nu gelukkig iets beter.

Hoe gaat het met jou? Al een afspraak voor een pretecho gemaakt?
    Wij hadden meteen na de test onze ouders gebeld en met 6 weken wist iedereen het haha! Kan echt m'n mond niet houden!

Vandaag is het dochtertje van een vriendin hier (1 jaar), dus best even pittig! Ze heeft de vijfde ziekte en mocht daardoor niet naar het kdv. Maar de meisjes liggen nu lekker te slapen, dus kan ik even met m'n beentjes omhoog ;)

5. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Hoi Choco! Welcome back :D

Ben blij om te horen dat het nu beter met je gaat en dat ook met de kleine alles in orde is :) . Genoot je man ook zo van de echo? Vast wel! Ik heb nog steeds geen pretecho gepland, maar verwacht tussen 25 en 29 juni wel te kunnen gaan. Hopelijk heeft Jan Koning dan ook tijd hihi.

Pffff ik ben tot zaterdag samen met mijn vriend bij mijn ouders aan het logeren en ik durf het echt niet te vertellen haha. Ik voel me zo zenuwachtig alsof ze boos zullen worden ofzo. Voel me net 16 hahaha. Zal vast niet gebeuren want als de baby geboren is, dan ben ik al 23. En mijn moeder had me met 21 al, dus boos kunnen ze sowieso niet worden haha.

Mijn vriend wilt niet dat ik het aan mijn ouders vertel waar hij bij is, hij zegt dat hij zich dan ongemakkelijk zal voelen.. We zijn namelijk nog maar kort bij elkaar ook. Maar gisteren toen mijn vader me op kwam halen zag hij de MVM flessen in de achtertuin staan en vroeg hij wat die "pispotten" daar deden. En toen zei mn vriend : eeeeeeehhhhhmmnm uuuuuuuhhhmmmm... *lange stilte* daar maken ze een medicijn van! -___- tja.. Nu heeft ie zichzelf veraden hahaha. Ik heb er maar niks op gezegt, en meer dan"ohja dat klopt ja" zei mijn vader er verder ook niks van.. Maar hij zal vast wel zn vermoedens hebben nu hahahaha ik durf hem nu nauwelijks onder ogen te komen.

Ik kan niet wachten tot de pretecho geweest is, alles goed blijkt te zijn en ik de foto in een kaartje naar hun op de post kan doen hahaha! Nu maar hopen dat het lukt om tot die tijd mn mond te houden over dat hun eerste kleinkind onderweg is :D

De vijfde ziekte heb ik nog nooit van gehoord, waar heeft de kleine last van? Hoop niet dat het ernstig is :(

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja, mijn man vond het ook allemaal weer heel bijzonder om te zien! Op die menten besef je echt weer even dat er een kleintje bij komt haha!

Haha, ik denk inderdaad dat je vader het nu wel door heeft ja! Zou hij al niets tegen je moeder hebben gezegd?
    Ik herken die onzekerheid wel hoor! Juist omdat je niet zeker weet hoe ze gaan reageren. Maar ze zullen het vast heel leuk vinden!
    Bij onze dochter hadden we alleen van vrienden een hoop negatieve reacties ('Oh, was het een foutje?' of 'Gaan jullie het houden?'. Zelfs 'Pas maar op dat je er geen spijt van krijgt.') We waren toen bijna een jaar getrouwd na 5 jaar verkering gehad te hebben. Familie reageerden heel positief en hadden het ook al wel verwacht. Dit keer eigenlijk alleen maar poaitieve reacties. Zorg in ieder geval dat je zelf blij en zelfverzekerd over komt, dat scheelt al een hoop in de reacties!

De vijfde ziekte is een vlekjesziekte die 60% van de kinderen krijgt. Ze had er verder geen last van gelukkig. Voor de vlekjes kwamen een paar dagen koorts, maar nu niks meer.

Veel plezier nog bij je ouders!

7. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Echt leuk!

Ik heb geen idee of mn vader wat aan mn moeder verteld heeft, ik hoop het niet haha :D

He wat kunnen mensen soms toch bot zijn met hun negatieve reacties en dat terwijl jullie al zo lang bij elkaar zijn, wel beter dat je nu bij de 2de wel voornamelijk positieve reacties krijgt :)
    Bedankt voor je tips om zelf blij en positief te blijven, het lijkt me inderdaad moeilijker voor mensen om negatief te reageren als ik het overduidelijk heel blij breng :D

Awww gelukkig is de kleine nu weer beter, vind t altijd zo sneu als die kleintjes zich niet lekker voelen :(

Ben altijd blij om bij mn ouders te zijn want thuis in Wageningen ken ik niemand hihi. Jij ook een fijne dag nog :D

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha tja, sommige mensen zeggen gewoon echt alles wat ze denken... Maar ik heb me altijd maar vastgehouden aan het idee dat het helemaal niets uitmaakt wat mensen ervan vinden, als we er zelf maar blij mee zijn ;)

Ik kan me voorstellen dat het fijn is om weer even bij je ouders te zijn als je hier niemand kent! Ik vond het ook lastig de eerste tijd dat ik hier woonde (kom hier ook niet vandaan), maar inmiddels heel wat contacten in Veenendaal opgedaan door de kerk! Ook een hoop jonge moeders (waarvan er een aantal nu ook weer zwanger zijn), dus hartstikke leuk!

Ik ga even snel koken nu de kleine meid op bed ligt! Kom de hele dag al nergens aan toe, want ze voelt zich niet lekker vandaag. Erg verkouden en veel huilen en op schoot willen. Denk een combinatie van tanden en de prikken van woensdag.

9. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Inderdaad daar gaat het om :D

Heel fijn om weer even terug in Nijmegen te zijn ja :) , ik kan me soms echt een kluizenaar voelen in Wageningen hahaha.
    Waar kom jij vandaan dan?
    Via de kerk lijkt me ook een goede manier om aan contacten te komen, maar ik ben nooit gedoopt geweest dus die optie heb ik helaas niet. Maar ik denk er wel aan om misschien op een hobby zoals aquasport te gaan om daar mensen te leren kennen :D

Hoe is het nu met de kleine? :)

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je soms net een kluizenaar voelt! Heb ik nog steeds wel hoor. Vrienden werken door de weeks, dus als ik er dan eens uit wil, ben ik afhankelijk van hun vrije dagen (en dan hebben ze natuurlijk meer te doen, zoals het huis en de kindjes) of moet ik alleen op pad.

Ik kom zelf uit de buurt van Enkhuizen, dus ben best ver gevlogen ;)

Met de kleine meid lijkt het iets beter te gaan. Wel de hele ochtend chagrijnig en veel huilen, maar nu ligt ze lekker te slapen. Zo maar even opzoek naar een vaderdagcadeautje in Veenendaal. Man is vandaag de hele dag in Ede met de muziekvereniging (Ede Dweilstad), dus moet mezelf weer even zien te vermaken!

11. Marusch

Marusch Lid

11 mei 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Ik zat toevallig even wat rond te kijken op internet toen ik bij jullie berichtjes uitkwam. Ik ben een jonge moeder uit Ede (21 jaar) en woon hier ook nog niet zo lang. Ik kom oorspronkelijk uit de buurt van Arnhem en woon sinds een 1/5 jaar in Ede. Ons zoontje is pas 7 maanden geworden en ik herken het gevoel van veel thuis zitten en je een beetje vervelen dus heel goed. Ik ken hier ook nog niet zo veel mensen. Ik studeer in Nijmegen, dus ook daar ben ik regelmatig te vinden. Ik ben dan wel niet zwanger, maar het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen. :)

Groetjes,
    Maruschka

12. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Jeeeeeej nog een lid voor bij ons clubje!
    Wees welkom wees welkom haha :D

Dat je niet meer zwanger bent maakt niet uit, vind t al leuk genoeg dat je ook uit de buurt komt :D

Wat studeer je in Nijmegen?

13. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    @ Choco

Ugghhh -__- ja dat herken ik ook. Mijn vrienden zitten nog op school dus als ik dan eens in Nijmegen ben, dan zijn ze daar vaak druk mee en in et weekend vaak bezig met huiswerk/bijbaantjes. Maarrrr als we elkaar dan weer eens zien dan is het wel extra leuk omdat we zoveel bij te praten hebben :D

Gelukkig gaat het met je prinsesje nu wat beter. Maaruhmmm Enkhuizen :eek: wow! Dat is inderdaad een eind weg! Wat heeft je helemaal naar Ede gebracht? :D

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Marusch Wat leuk, welkom hier!

Haha, ja, Enkhuizen is echt wel een stukje weg ;) Maar ik kreeg een vriend in Veenendaal en dat we gingen trouwen wilde hij niet naar het noorden. Dus dan ik maar hierheen! Via de woonstichting een apartementje in Rhenen gekregen, maar tzt willen we toch wel wat in Veenendaal. Daar hebben we alles, dus zou gewoon makkelijk zijn!

15. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Wauw! Respect hoor! Dat jullie 5 jaar lang met succes een lange-afstands relatie hebben volgehouden! Echt superknap :D

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha tja, ieder weekend samen en de jaren aftellenntot we konden trouwen (zat nog op de middelbare school). De zomervakantie nadat ik examen gedaan had meteen getrouwd en samen in Rhenen komen wonen :)

17. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Awww zo lief! Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Ik houd van zulke verhalen :D

Ik ben vandaag trouwens bij de verloskundige geweest :D Het was een hele aardige vrouw en de praktijk is zelf ook super! Heel laagdrempelig.. Ze drammen het er goed in dat je echt voor aaallleeees mag bellen en dat je absoluut niet met zorgen rond mag lopen haha. Ik vertelde haar dat ik niet kon genieten van mijn zwangerschap omdat ik zo bang ben voor weer een miskraam.. En toen kreeg ik gelijk een echo van haar! Mn kleintje is 12mm lang, het hartje klopte goed en ik ben 1 februari uitgerekend whoohoeeeee! Over 2 weken (5 juli) staat de volgende afspraak en dan mag ik weer een echo, ben er zo reuze blij mee en kijk nu al uit naar de volgende afspraak :D

@ Marusch : wat ben je stil hihi :p

18. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    De echo's zijn geupload in mn fotoalbum voor als je het leuk vind om de echo's te bekijken :D

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat super dat je meteen een echo gehad hebt! Mooi om je kindje te kunnen zien he?! Mooi ook dat je je zo goed voelt bij die praktijk! Is ook wel heel belangrijk! Ga je deze foto's al naar je ouders sturen of wacht je tot de volgende?

Mijn vader en mijn schoonvader zaten destijds allebei in het bestuur van een stichting en we kwamen af en toe bij elkaar over de vloer. We gingen allebei ook regelmatig met de vaders mee naar ledendagen enzo, dus zo is het gegroeid!

20. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ja hoor, hier iemand uit nijmegen! 24 jaar en zwanger van de 2e. redelijk jong toch;)

Deel Deze Pagina