Gelukkig ja . Ahh jij ook al ?! Duik lekker onder de wol en rust goed uit. Ik ben ook op de trein aan het wachten naar mn ouders en duik daar ook snel mn bedje in. Ik was op bezoek bij een goede vriendin die net terug is van stage in spanje. Heel wat bijgekletst en het was supergezellig.. Maar het is wel later geworden dan dat ik had gepland haha . Hier dus ook een vermoeide zwangere hihi. Sweet dreams en weltrusten
Zo he, dan heb jij het nog laat gemaakt gisteravond! Ik lag om 19u al gestrekt op de bank haha! Leuk om lekker met vriendinnen op stap te zijn! Ik heb gelukkig heerlijk geslapen vannacht. Net lekker met dochter naar de kinderboerderij geweest en die ga ik nu nog maar even op bed leggen. Morgenmiddag weer naar de verloskundige!
Mamsie, hoe gaat het nu met je? Gister weer naar de vk geweest en alles was weer goed. En te horen gekregen dat ik dit keer waarschijnlijk gewoon thuis mag bevallen! Mocht vorige keer niet omdat we geen lift hebben, maar als alles goed gaat, doen ze daar bij de tweede niet zo moeilijk over! Nog voor 4 weken emesafene meegekregen en hoop het vanaf volgende week af te kunnen bouwen. Nu even druk in huis bezig en inpakken voor de vakantie!
Hoi Choco! Met mij gaat alles goed hoor, en met jou? Sorry voor de late reactie, maar ik ben de afgelopen dagen zo druk geweest in Nijmegen bij mijn ouders/vriendinnen dat ik echt even moest bijtanken haha. Ik lig nu nog steeds in bed *schaam schaam* Fijn om te horen dat alles weer goed was bij de vk en dat je waarschijnlijk thuis mag bevallen! Daar heb ik groot respect voor hoor, want ik durf dat (tot nu toe) nog echt niet. Ben bang dat ik de hele buurt bij elkaar brul van de pijn hahaha. Ook top dat je de emesafene kan gaan afbouwen! Jaaa de vakantie komt nu lekker dichtbij he, heerlijk een paar daagjes naar de zon Hopelijk knapt het weer in Nederland ook snel een beetje op 2 van mn beste vriendinnen zijn nu ook op de hoogte van mijn zwangerschap en reageerden echt heel blij (een moest zelfs huilen)! Zo'n enthousiaste reactie had ik echt niet verwacht haha! Ben nu ook de dagen aan het aftellen tot de volgende echo zodat ik mijn ouders ook eindelijk op de hoogte kan stellen.. Ik blijf het maar eng vinden Vandaag komt de broer van mijn vriend op bezoek en ben benieuwd of hij het gaat zien.. Ik ben sowieso al iets dikker van mezelf, maar mijn buik is onder wel flink opgezwollen en een beetje zwanger-achtig Heb jij trouwens ervaring met de babydump in veenendaal en babypark in kesteren? Xx
Wat leuk dat je vriendinnen zo enthousiast reageerden! Blijft spannend he, om het te vertellen! Groot gelijk dat je nog in bed lag! Deed ik bij mijn dochter ook regelmatig, heerlijk! Nu kan het helaas niet meer Had je zwager nog wat gezien? Meestal valt het andere mensen nog niet zo op haha! Wij hebben de meeste spullen van marktplaats, dus de winkels heb ik geen ervaring mee! Dit keer alleen wat lakentjes nodig, dus komen we er ook niet. Hoe gaat het met je misselijkheid? Lukt het een beetje om het onder controle te houden? Vandaag weer een dagje poetsen en inpakken. Vanavond gaat alles vast de auto in, want morgenavond heeft manlief nog verplichtingen en zaterdagochtend rond 4u willen we gaan rijden!
Hoi Choco, Geniet van je vakantie lieverd , ik ben maar weer terug naar Nijmegen gegaan en ben hier ook iedere dag weer iets leuks wezen doen vandaar het late antwoord haha. Heel veel plezier daar in Frankrijk en we kletsen volgende week weer bij !
Whoohoooo! Vandaag de 2de afspraak en echo bij de verloskundige gehad en alles zag er prima uit! De foto's staan in mijn album Ik ben nu ook uitgerekend op 30 januari in plaats van 1 februari (dat was de datum die ze me bij mijn eerste afspraak gaf). 20 juli is mijn volgende afspraak bij de verloskundige en dan doe ik mee in een groep van centering pregnancy om ook anderen zwangere vrouwen (die evenver zijn als mij) te ontmoeten Ik heb vandaag ook het kaartje met daarin de echo's op de post gedaan naar mijn ouders.. Oh goshhh ik ben zo benieuwd en zenuwachtig voor morgen als ze die kaart openen en ontdekken dat ze voor de eerste keer opa en oma worden whaaaaaaa ! Zo, dit was even mijn korte update hihi
Daar ben ik weer! Heerlijk weekje gehad en ook de emesafene helemaal kunnen afbouwen, jeeej! Hoe reageerden je ouders? Super dat de echo er zo goed uit zag! En leuk dat je via de vk andere zwangere dames kan ontmoeten! Hoe gaat het nu met de misselijkheid?
Heyyy Chocooo! Wat leuk dat je terug bent en fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad en hebt kunnen stoppen met de emasefene! Whaaaaa mn ouders reageerden echt super! Ik was zooo zenuwachtig! Mijn zusje had het kaartje uit de post gepakt en gewacht tot pap en mam allebij thuis waren.. Toen gaf ze hun het kaartje en ging hun filmen terwijl ze de kaart uit de envelop haalden, de kaart openden ennnn GEK VAN BLIJDSCHAP WERDEN hahaha mijn moeder moest huilen en mijn vader had gelijk een slok whiskey nodig en vond het ook heel leuk haha! Ze gingen daarna naar de overkant naar mijn tante en die moest ook huilen van blijdschap. Mn vader heeft s'avonds nog foto's van het kaartje op facebook gezet en iedereen moesttt gewoon weten dat hun opa en oma werden hahaha. Mijn moeder belde me later ook nog huilend op "ik word omaaaaaaa! Nu kan ik ook kleertjes kopeeeen!!!" . Tja.. En via facebook verspreide het nieuws zich snel dus heb later nog ook van veel andere mensen felicitaties gehad Al met al viel het dus hartstikke mee en zoals jij als zei "als je zelf positief doet doen hun dat ook" en daar had je absoluut gelijk mee ! De misselijkheid is bij mij trouwens ook flink afgezakt, wel nog steeds geen eetlust, maar dat maakt me niet zo heel veel uit haha
Oooh wat leuk dat je ouders zo reageerden!! Mooi dat de misselijkheid wat zakt! Die eetlust komt wel weer haha Net een afspraak gemaakt voor de 20-wekenecho, die is op 2 augustus. Wel weer spannend!
Oehw spannend! Ik heb ook gekozen voor een 20 weken echo, maar heb daar nog geen afspraak voor staan. Ik heb nog wel even de tijd Wat een rotweer is het he! Heb jij het nu niet heel erg koud nu je terugbent uit het warme Frankrijk? Of viel het weer daar ook zo tegen?
Haha, het weer in Frankrijk was niet zo best! We zaten in Bretagne, aan de kust. Rond de 20 graden met regelmatig een bui. Beetje hetzelfde als hier dus! Nu maar even druk bezig in huis, moet zo naar de tandarts en weet bijna wel zeker dat ik een gaatje heb
Even een tandartsupdate: Ik had niets, joehoe! Vanavond gaan we de nieuwe kamer van dochter schilderen, dan kan ze van het weekend verhuisd worden! De baby slaapt eerst in de wieg bij ons op de kamer en zodra hij doorslaapt gaat hij bij dochter op de kamer. Maak me soms wel een beetje zorgen om de baby hoor! Mijn dochter is zó'n wildebras en springt rustig heel hard op m'n buik... Ben blij als ik maandag het hartje weer kan horen! Zo visite, dus weer even lekker met de poetsdoek door het huis, want daar is derest van de dag geen tijd meer voor!
Whoohoooee gelukkig maar! Dus je hebt goed je tanden gepoetst haha Leuk voor je dochtertje! Dan kijkt het voor haar ook net alsof ze een nieuw kamertje krijgt door de nieuwe kleurtjes op de muur ik kon daar vroeger heel vrolijk van worden als mn kamer was veranderd, dan voelde het de eerste nacht net alsof ik weer een hele nieuwe kamer had . Welke kleurtjes ga je de kamer verven? Maak je over je dochtertje maar geen zorgen, als het kindje er is gaat ze er vast heel lief en rustig mee om, en die buik kan ook wel wat hebben, de baby heeft nu nog zn eigen prive zwembadje om zich heen om de klappen op te vangen haha Super dat je maandag alweer naar de verloskundige mag, voel jij je na ieder bezoekje ook weer zo fijn gerustgesteld? Ik mag vrijdag weer naar de verloskundigepraktijk. Ik doe daar nu mee met centering pregnancy. Dan zit je in een groep van 8 (?) vrouwen die ongeveer rond dezelfde datum zijn uitgerekend als jezelf en dan heb je bijeenkomsten van 2 uur waarbij je zelf de controles uitvoert en iedere bijeenkomst over een ander onwerp info krijgt en erover praat. Vrijdag word mijn eerste keer centering pregnancy en de individuele bezoekjes met de vk vervallen dan. Ik ben er nog niet helemaal zeker over of ik het wel wil.. Maar mn vk zei dat het de moeite waard was om op zn minst 3 keer te proberen. Ze zei me dat er een meid van 24 in dezelfde groep als mij zit, dus hopelijk klikt het met haar en heb ik mijn eerste Wageningse vriendin hahaha Ik ben alweer 2 dagen bij mn ouders, dus om poetsen hoef ik me voorlopig niet druk te maken haha, heb er echt de puf niet voor Nou, haal lekker de poetslap door je huis en doe het rustig aan en geniet van je visite Hele fijne dag vandaag en laten we hopen dat het weer wat opknapt Xxx
Succes bij de vk vandaag! Leuk om zo ook andere zwangeren te ontmoeten! Maar ik denk dat ik het inderdaad ook niet zo fijn zou vinden als het in plaats van de individuele bezoeken zou zijn. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Lekker dat je een paar dagen in Nijmegen zat! Heerlijk he, dat je dan even niet hoeft te poetsen Het kamertje wordt rood met wit. Alleen een beetje jammer dat manlief de verkeerde verf uit de kast gepakt had: nu is ie rood met gebroken wit... Maar ja, staat ook mooi! Het zou inderdaad weer een opluchting zijn weer bij de vk geweest te zijn. Dichter voelde ik al met 14 weken en met 16 weken iedere dag heel duidelijk. Dit kindje voel ik héél af en toe heel zachtjes als ik ervoor ga liggen en dan nlg twijfel ik achteraf of het echt de baby was. Weet dat ik nog niets hoef te voelen, maar omdat het nu zo anders is en mijn dochter best wel eens heel hard.op mijn buik kan springen (doet me dan echt pijn), maak ik me soms toxh een beetje zorgen! Zo even helpen bij schoonzusje en zwager. Die zitten allebei in de lappenmand en hebben een baby van 3 maanden, dus is best even pittig voor ze! Met de fiets door de regen naar Veenendaal... Hoop dat de zon nog even doorbreekt!
Hoi Choco, oeps heb een typfoutje gemaakt, ik heb volgende week vrijdag pas mn eerste centering pregnancy bij de vk haha Oh wat mooi rood met gebroken wit! Ik denk dan gelijk aan zo'n leuke landelijke kamer met rood en wit geblokte boeren gordijntjes, supercute! Ohjaa dan snap ik wel dat je je wat zorgen maakt, als je je eerste eerst sneller voelde dan deze. Wat ben je al ver trouwens ! Toen we hier begonnen te kletsen was je volgens mij niet eens 12 weken en nu alweer 18 weken joh! Wat gaat de tijd snelllll! Ik heb ook nog maar 3 daagjes te gaan tot ik de 12 weken mijlpaal heb bereikt, zal een hele opluchting zijn. Morgen kun je gelukkig naar de verloskundige om weer gerust gesteld te worden Alles zit vast helemaal goed Zie je bij jou al een buikje? Ik ben een beetje dikkig haha dus helaas hier nog geen buikje te zien, het buikje zal eerst door mn eigen vetjes heen moeten Ben jij trouwens ook zo hormonaal? Pfff ik herken mezelf niet meer joh. Ik moet veel huilen en raak om het minste en geringste al zo geirriteerd dat ik bang ben iemand een mep te geven hahaha
Haha dan wachten we nog een weekje af! Je brengt me wel op een idee voor het kamertje! Tot nu toe hadden we alleen een nog een wit rolgordijn, maar roodwit geblokte siergordijntjes zou wel helemaal leuk zijn, eventueel met donkerblauw erbij als dit een jongen is! Heb je toevallig ook nog een idee voor een speel/vloerkleed? De mandjes op de commode zijn al rood en Fienes dekbedovertrekken ook. Mijn buik is al heel duidelijk aanwezig! Met 7 weken konden mijn gewone broeken al niet dicht meer. Bij dochter had ik pas met 16 weken een buikje, maar nu was het met 11 weken al echt niet meer te verbergen. Hormoontjes heb ik dit keer niet zo'n last van! Overal om huilen is na de zwangerschap van dochter niet meer over gegaan en verder is er niet echt wat veranderd geloof ik. Kan soms wat prikkelbaar zijn, maar vooral door vermoeidheid. Bij dochter was het wel heel erg. Toen verweet ik mijn man dat hij helemaal niets om de baby gaf, er geen cent voor over had en ik er helemaal alleen voor stond. En dat alleen omdat hij met 12 weken zei dat hij het nog niet nodig vond met de babykamer te beginnen en we daar volgende maand meer geld voor zouden hebben. *oops* Heb jij al ideeën voor de babykamer?
Jaaaa ik heb wel een paar leuke ideetjes ja! Wat dacht je van een leuk delfts blauw speelkleed? Typ maar eens "hollandse baby kamer" op google. Dan zie je heel veel rood en wit gecombineerd met een bepaalde kleur blauw en ook delfts blauwe accesoires en roodwit geblokte gordijntjes. Echt superleuk! Aahh kei leuk dat jij al een buikje hebt, ik kan niet wachten tot ik met die van mij kan pronken Ik verwijt mn vriend ook echt van alles. We hebben nu bijna iedere dag ruzie, maar ik kan het gewoon echt niet helpen dan dat ik me overal aan stoor ik zit mezelf er ook mee in de weg. Ik heb helaas geen babykamer. Ik heb maar 1 slaapkamer (zie mijn album voor plattegrond van mn huisje) dus het kindje komt bij ons op de kamer. Ik neem wel de meubeltjes van de Hensvik serie van de Ikea, omdat ik daar ook al een boekenkast van heb en de meubeltjes echt bij de stijl van mijn kamer passen. Qua kleutjes voor accesoires denk ik op dit moment aan turquoise met bruintinten en accenten van lime voor een jongen. En turquoise met een lief roze kleurtje voor een meisje. Maar dat kan nog veranderen haha
Jaaaa, alles was goed met de baby! Hartje weer gehoord en vanmiddag voelde ik hem (of haar) zelfs! Super bedankt voor je ideeën, echt heel leuk! Ik heb een beetje op internet zitten speuren en ga binnenkort even naar de markt voor stofjes en vraag dan aan mijn moeder, schoonmoeder en oma of ze die dingen na willen maken. Een voedingskussen, lakentjes, opbergzakken, gordijntjes en een speelkleed. Heb er helemaal zin in! Ik herken helemaal wat je zegt! Was bij mijn dochter ook erg snel geirriteerd en kon helemaal niets hebben van mijn man. Probeer je er steeds van bewust te zijn dat het probleem bij jou ligt, dat heeft bij mij wel geholpen om wat redelijker te zijn. Man moest een beetje afstand houden, maar ik schold hem niet meer de huid vol Wat een mooie kleurencombinatie heb je gekozen voor het kamertje! Nu nog het geslacht afwachten dus Wel leuk dat je nu dan je eigen kamer ook een beurt moet geven haha! Dochter heeft ook een aantal maanden bij ons geslapen (en dit kindje gaat dat weer doen) en dat kan prima hoor! En ook wel weer een heel fijn gevoel dat je je kindje zo dichtbij hebt! Vanmorgen op kraamvisite geweest bij kennissen in Wageningen, dus was vlakbij Wel weer leuk om zo'n klein kindje te zien! Gister ook naar een vriendin geweest en ben nu helemaal kapot! Merk wel dat ik een stuk rustiger aan moet doen dan bij mijn dochter, toch een tegenvaller! Mrgen maar lekker thuis blijven En even de kozijnen van de nieuwe kinderkamer schilderen, dan kunnen we dochter van het weekend vast verhuizen! Muren zijn af en de rolgordijnen kunnen dan donderdag opgehangen worden. De overgordijnen en andere hollandse accentjes komen dan de aankomende weken wel