Huuuuh? Nou ja zeg! Ik had vanmiddag een hele reactie getypt en nu zie ik hem er ineens niet meer bij staan . Ik doe alles via mijn blackberry en dat is soms echt een heel gedoe. Morgen ga ik weer naar mijn ouders en zal ik de reactie weer opnieuw typen en je even updaten Slaap lekker xxx
Hoi Choco, Zo, daar ben ik dan haha . Super om te horen dat je het hartje hebt gehoord en zelfs je kleine hebt kunnen voelen! Goede tip ook om de moeders in te zetten om spulletjes te maken. Mijn moeder en tante zijn ook heel handig, dus die zal ik ook eens aan het werk zetten als de tijd zover is haha. Dat scheelt zoveel in de kosten en zorgt dat je iets unieks hebt dat met liefde gemaakt is! Ik heb je andere tip trouwens ook in werking gezet, ik erken nu ook naar mn vriend toe dat het aan mij ligt dat ik nu zo snel geïrriteerd ben en zo fel reageer. Ik slaap nu ook veel bij mijn ouders omdat de ruzie's met mijn vriend niet goed kunnen zijn voor mijn gezondheid en die van de baby. Ik merk na een dag al dat dat al wat helpt tussen ons, omdat hij het ook fijn vond dat ik erkende dat het probleem voor een gedeelte ook wel bij mij ligt. We zijn vrijdag naar centering pregnancy geweest en hebben daar ook het hartje gehoord. Na het luisteren naar het hartje moesten de partners weg en heb ik nog 1,5 uur met een groepje van 5 vrouwen en 2 verloskundigen gebabbeld/kennis gemaakt/groepsafspraken gemaakt. Helaas zijn (op 1 na) alle vrouwen 30+ en toch wel heel andere soort mensen dan waar ik normaal mee omga. Maar toch heb ik het wel gezellig gehad en kijk ik uit naar de volgende keer . Het hartje van mn kleine klopte trouwens goed luid en duidelijk dus hopelijk is met hem/haar alles goed. Dit is de link naar het filmpje waar je het hartje kan horen Eerste keer naar hartje luisteren - YouTube ik raad je aan het geluid hard te zetten als de doppler in beeld komt, omdat het nogal zachtjes is. Met mij gaat het helaas iets minder omdat mijn bloeddruk nogal aan de lage kant zit (we moeten bij centering pregnancy zelf onze bloeddruk meten) en de verloskundige zei dat een lage bloeddruk wel heel goed is voor het kindje, maar wel heel lastig voor de zwangere, omdat daar dus die extreme vermoeidheid/hoofdpijn/flauwvallen vandaan komt . Ik hoop echt dat dit niet 6 maanden zo blijft want ik heb echt nergens energie voor en lig de hele dag op bed of op de bank. De geest wilt wel, maar het lichaam werkt niet mee en daar raak ik dan echt gefrustreerd van.. Vooral ook omdat ik dan ga piekeren of mn vriendinnen me nu niet saai vinden omdat ik bijna nooit meer mee uit ga/ergens heen ga. Het is trouwens wel heel geruststellend om van je te horen dat het niet vervelend is om je kindje de eerste maanden op je eigen kamer te hebben Jaaaaa als je zo'n kleintje ziet begint het te kriebelen he hahaha. Ik heb vorige week mijn neefje van 7 maanden vastgehouden(ik zie hem bijna nooit en heb verder geen baby's in mijn omgeving) en toen voelde ik toch ook wel de kriebels en ongeduld opkomen hoor haha. Ik ben zooo benieuwd naar hoe ons kleintje eruit zal zien Doe het lekker rustig aan en overbelast jezelf niet he meid, zodra je voelt dat het iets teveel word moet je gwn lekker je rust nemen, dat verdien je . Ik vind het al superknap van je dat je nog langs je vrienden en familie kan en zoveel doet. Daar heb ik echt respect voor hoor . Heb je het kamertje van je dochtertje en het schilderwerk nog af kunnen krijgen? Die zal een nieuw kamertje vast ook wel spannend vinden hihi Zo, en nu duik ik ff onder de douche en daarna mn bedje in. Alvast weltrusten Groetjessss
Jaaa daar ben je weer, haha! Wat leuk, dat hartje! Mooi om te horen he? En fijn dat je het naar je zin had vrijdag! Mooi dat het iets beter gaat met de ruzies nu. Het is voor jullie allebei natuurlijk nieuw en erg spannend, dus logisch dat dat wat spanning veroorzaakt! Fijn dat je bij je ouders even tot rust kan komen. Bij dochter had ik ook een erg lage bloeddruk, maar in de loop.van de zwangerschap komt dat helemaal goed! Zorg er voor dat je altijd wat zoute dropjes bij je hebt en wat drinken voor het geval je onderweg flauw wordt! Ben bij mijn dochter ook heel wat keren de winkel uitgerend om snel buiten op een bankje te gaan zitten haha! Die energie komt ook echt terug! Eerste weken waren bij mij weer een drama, maar ben vandaag gewoon van Veenendaal naar Rhenen gefietst met dochter! Energie is nog niet wat het was, maar echt al veel beter Kamer van dochter is af (nu alleen nog een oudhollands kamertje van maken, maar dat komt nog). Muren, vloer, kozijnen zijn klaar, rolgordijn hangt en de meubels staan, dus ze kan in ieder geval slapen. Haar oude kamer omgetoverd tot studeerkamer, dus schiet lekker op! Doe lekker rustig aan meid, en probeer te genieten van het wonder dat in je groeit! Enne, wat mijn verloskundige een keer gezegd heeft: Je hoeft zwanger zijn niet leuk te vinden! Soms is het ook helemaal niet leuk en alleen maar heel lastig, maar nou eenmaal noodzakelijk om een kindje te krijgen. Het lot van de vrojw
Haha daar heeft je verloskundige helemaal gelijk in Wat een goede tip van je over die dropjes! Wat is het toch handig om een forumvriendin te hebben die al eens eerder zwanger is geweest . Mn moeder zei dat ook al over die dropjes toen ik haar jou tip vertelde. Ze zei dat ze (toen ze zwanger was van mij) ook wel eens flauwviel en dezelfde klachten als mij had, maar toen zoute dropjes nam, en toen ging het wat beter. Dus vandaag gelijk wat dropjes in huis genomen, en inderdaad, na 2 a 3 dropjes ging ik met mijn vriendinnen lekker zwemmen en zonnen en had ik veel minder klachten ! Dat schiet lekker op zo met het kamertje wat fijn dat alles bijna af is. Maar ik bedoelde eigenlijk het kamertje van je oudste dochtertje, ik dacht dat je haar kamertje ging schilderen en had oververhuist haha. Of krijgt haar kamertje juist de hollandse stijl ? Whoohooo donderdag ga ik naar Belgie voor een geslachtsbepalings echo, ben zoooo benieuwd! Weet jij van jou nieuwe kleine het geslacht al?
Mooi dat die dropjes helpen! Haha, handig zo'n forum he! We hebben onze dochter een nieuwe kamer gegeven, die moest eerst opnieuw geverfd. Dat is nu klaar, nu moet ie alleen nog in Hollandse stijl, maar dat komt nog! Haar oude kamertje hebben we omgebouwd als studeerkamer, dat is maar een heeeel klein kamertje. Spannend, die geslachtsbepaling donderdag! Ik wist niet dat ze het in België al zo vroeg doen! Wij hebben volgende week dinsdag de 20-wekenecho en hopen het dan te horen. Ben heel benieuwd of we gelijk hebben dat dit een jongen is ! Vanmiddag met dochter naar Veenendaal fietsen om lekker bij zus in de achtertuin te zwemmen. Morgen en donderdag ook daarheen fietsen, dan pas ik op bij een vriendin. Ben benieuwd hoe dat gaat, want gisteravond kon ik na een dagje buiten spelen met dochter niet meer lopen van de rugpijn! Is dit keer veel erger dan bij dochter helaas... Maar zal even moeten, want met dit weer blijf ik echt niet met 2 dreumesjes op de warme flat zitten Van het weekend maar weer goed uitrusten
AAAAAAAAAAAAAA CHOCO CHOCO CHOCO CHOCOOOOOOOOOOOO!!!!!!! Ik zit op een BLAUWE wolk !!!!!!!! Ik ben een blije opgewonden stuiterbal van intens geluk hahaha neem hier maar eens een kijkje www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/373779-ervaring-echobaby-lommel-marita.html
Ooooh wat super gaaf!! Gefeliciteerd! En super dat het zo goed bevallen is! Echt bijzonder om het zo vroeg al te weten
Dankjewel! Ik kan met veel momenten herinneren dat ik ooit zo gelukkig ben geweest . Ben er zooo blij mee! Ik ben nu ook echt benieuwd naar wat jij gaat krijgen! Jij hebt al een meisje dus dan zou een jongetje ook heel leuk zijn, alhoewel beide bij jou vast heel erg welkom zouden zijn ! Vandaag komt er familie langs om de echo op dvd te bekijken en ga ik de kinderwagen bestellen. Hoop alleen niet dat ze schrikken van iets wat de kleine op de echo doet.. De kleine stouterd stak zn middelvingertje op (of iig lijkt dat erg heel erg op) hahahha *bloos*
Hoe was het met je familie? Haha, de kleine boef is nu al ondeugend dus Ik ben ook heel benieuwd naar wat wij krijgen! Voor manlief zou ik een jongen heel leuk vinden, voor dochter vind ik een zusje wel leuk. Zelf heb ik helemaal geen voorkeur, dus we zullen het zien Denk een jongen! Ben bang dat ik een buikgriepje te pakken heb. Enorm spugen, gelukkig is nu mijn zusje er even voor dochter. Van de week opgepast bij mijn vriendin en zij hadden het ook allemaal gehad aan het begin van de week. Hoop stiekem dat het gewoon door de warmte komt, dan is het morgen weer weg
Hoi Choco, hoe voel je je nu? Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt. Ben bang dat het inderdaad heerst, want in mijn omgeving hebben een aantal mensen het ook al flink te pakken. Mijn familie is uiteindelijk niet gekomen.. Die avond zeiden ze dat ze de dag erna zouden komen, mja, heb gisteren ook niemand gezien.. Dus ben benieuwd of ze vandaag komen? Ik ben ook heel benieuwd naar wat jullie krijgen haha een 2de meisje is inderdaad wel leuk voor jullie dochtertje, maar vergis je niet, ik heb 2 zusjes maar speelde vroeger alleen met de jongetjes uit de buurt hahahaha. Maar voor later is het wel heel leuk, kunnen ze samen shoppen enzo en kleding van elkaar lenen, heb nu ook een heel hechte band met mn middelste zusje Sorry voor de late reacties steeds, ik zit nu zo op mn blauwe wolkje dat ik echt de hele dag bezig kan zijn met kleertjes en andere spulletjes zoeken voor mn kleine knulletje *schaam schaam* haha
Ben er weer bovenop gelukkig! Kon vrijdag geen slok water binnenhouden, maar gistermiddag waren we de deur alweer uit Nog wel moe, maar een goed excuus om vanavond eens heeeel vroeg m'n bedje in te kruipen Wat jammer dat je familie niet gekomen is! Inmiddels al wat van ze gehoord? Logisch dat je nu lekker met je kleine mannetje bezig bent hoor, geniet er maar lekker van! Voor ons nog 2 daagjes! Nu echt aan het aftellen haha! Wel beetje spannend of alles goed is, maar daar gaan we maar gewoon vanuit. En dan wordt het van de week kleertjes shoppen óf uitzoeken!
Aah gelukkig maar dat je er weer bovenop bent! Haha dat is inderdaad een heel goed excuus ja Toevallig kwam mn familie nog binnen een half uurtje nadat ik het bericht naar de stuurde haha. 2 dagen 2 laat, maar beter laat dan nooit zeggen we maar he hahaha. Was wel weer gezellig om ze gezien te hebben. We hebben de echofilm bekeken en mn tante het organiseren van de babyshower in handen gegeven haha. En zoals gewoonlijk het ongevraagde "advies" van alle kanten -___- . Heb jij daar nou ook zo'n last van? Of was dat meer bij je eerste? Ik tel met je mee . Spannendddd
Leuk dat je familie toch nog kwam! Ongevraagd advies valt deze zwangerschap wel mee, bij dochter wel heel erg gehad. En nog over dochter heel veel! Gewoon ene oor in en andere uit (en eruit pakken wat je wél kunt gebruiken). Je doet het toch nooit goed, er is altijd wel iemand die commentaar heeft. Krijg van de een te horen dat ik te streng ben, van de ander dat ik teveel goed vind. Over slapen, eten, spelen, opvoeden heeft iedereen zo weer zijn eigen gedachten. Doe lekker waar jij je goed bij voelt en wat voor jullie werkt. En helemaal als je mannetje er zo is zal je moeten uitvinden wat voor hem het beste werkt; ieder kindje heeft nou eenmaal zijn eigen handleiding!
Oei, verkeerde knopje! Gister weer naar de camping geweest, kon dochter weer lekker ravotten. Neefjes die daar logeerden mee terug genomen, dat ging niet helemaal goed. Dus was heel gezellig met drie kindjes achterin op de terugweg haha! Lekker kinderliedjes op en meezingen maar Vandaag flink aan de poets, dat is er van de week niet echt van gekomen. Man os nu ook ziek, maar is vanmorgen toch met koorts gaan werken. Ben benieuwd of hij het vol gaat houden! Vanavond visite en morgen dan eindelijk de echo! Dochter ligt nu lekker te slapen, die is hartstikke moe van de drukke week (en vooral weekend), dus ga ik nu even het caviahok schoonmaken! Stuk makkelijker als ze niet om me heen wandeld om alles overhoop te trekken
Dat zijn weer wijze woorden van je Je hebt gelijk, ik moet het het ene oor in en het andere uit laten gaat Wat heerlijk dat je even op de camping bent geweest, lekker ontspannen ! Dat mag ook wel met de drukte die je daarna waarschijnlijk hebt gehad met al die kindertjes in je auto haha, knap hoor! Ik doe het je niet na haha, ik ben juist helemaal niet goed met kinderen haha Whoohooo vandaag is de grote dag choco, de dag van je echo whaaaa ben echt heel erg benieuwd hihi Hoe is het nu met je man? Nog steeds ziek? En heeft ie het nog vol kunnen houden op werk? Beterschap met je man nog Was het nog gezellig met de visite en heb je wel kunnen slapen vanacht? Ik was zooo zenuwachtig de avond voordat ik het geslacht zou weten dat ik nauwelijks een oog had dichtgedaan hahaha. Vandaag ben ik gebeld voor de afspraak van de 20 weken echo en die staat voor 14 september
Jaaa, vandaag de grote dag! Flink zenuwachtig, maar gelukkig zit manlief al in de auto opweg naar huis Vanmorgen weer flink wat in huis gepoetst, dus de tijd ging ook wel snel. Man is gelukkig weer beter en heeft gister gewoon tot 17u gewerkt. Wel de visite afgezegd, hij ging lekker na het eten z'n bedje in Haha, ik ben ook niet zo'n kindertjesfan hoor! Mjnn eigen kindjes vind ik helemaal leuk, maar met andere kindjes heb ik vaak niet zoveel. Maat neefjes/nichtjes zien we regelmatig en dat gaat wel goed! Ze vinden ons ook erg leuk, dus luisteren ook goed haha! Morgen en donderdag weer op de dochter van vriendin passen. Gaat ook prima, maar vind het soms wel een beetje frustrerend als ze begint te piepen om niets enzo. Heb sowieso een hekel aan piepende kindjes, maar kan het van mijn eigen kind toch beter hebben Hoewel ik wel altijd tegen haar zeg dat we niet aan piepende kindjes doen (als ze boos is omdat ze haar zin niet krijgt ofzo). Morgen maar lekker met ze naar de kinderboerderij fietsen, dan vullen we de dag weer een beetje Wel lastig alleen dat dat kindje nog niet loopt, dat wordt een hoop tillen... Nu ff een broodje smeren, spullen pakken en dochter naar de oppas brengen, dan kunnen we zo richting Ede voor de echo!
Ahh fijn dat je mannetje weer beter is! Pfieuwww ben ik dus niet de enige die niet goed is met andermans kinderen en een hekel aan pieperts heeft. Mn overbuurman heeft ook zo'n kind dat de hele dag door zit te drammen en de meest irritante schreeuwhuil ooit heeft -____- Wel leuk om te horen dat je met je eigen kinderen dan wel goed kan zijn, dat geeft ook hoop voor die van mij hahahaha! Om een of andere reden kan ik wel helemaal vertederd raken van donkere kindjes met een grote afro hihihi En en en en *spring op en neer van opwinding* was alles goed bij de echo en weten jullie het al?! ik wacht gespannen af op je antwoord whaaaaaa
Hoi meiden, ik vroeg me af of ik een beetje mee kon komen kletsen? Ik heb wel een beetje een apart verhaal, ik ben nu 19 en mijn vriend en ik zijn van plan om in januari samen te gaan wonen in regio Arnhem/Nijmegen. Ik ben nog niet zwanger maar wel heel erg bezig met mijn kinderwens en kan niet wachten om te beginnen! Leek me wel leuk om wat meiden (of in ieder geval jullie twee .) te kennen in die omgeving alvast . De reden dat we wachten is studie van mij en inkomsten van mijn vriend, en natuurlijk beter om eerst een tijd te hebben samengewoond .
Jaaaaa, een meisje!! Haha, echt een verrassing, was er van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen Helemaal gezond voor zover we konden zien Natuurlijk is een eigen kindje veel leuker haha! Moet zeggen dat dochter ook wel eens erg kan piepen hoor, maar alle kindjes moeten natuurlijk eerst leren dat ze daar hun zin niet mee krijgen. En tja, als je niet Et consequent bent krijg je dus vreselijke jankkinderen die overal een drama van maken. Precies de reden dat wij de jongens zondagavond mee terug moesten nemen Gelukkig begint dochter steeds meer te snappen dat piepen niet helpt haha! Nu nog maar even als een wervelwind door het huis, spullen pakken voor morgen en dan lekker met de beentjes omhoog. Morgen maar weer eens fietsen naar Veenendaal!