Jong zwanger omgeving Wageningen/Ede/Nijmegen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamsie1989, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ja dat vind ik zelf ook heel fijn. Dan is het eerste kindje al iets zelfstandiger en heb je niet perse duowagens etc nodig en krijgt hij/zij ook wat bewuster mee wat er allemaal gebeurt. Mijn zus is ook 3,5 jaar ouder en ik vind dat niet veel of zo. Vooral als ik foto's van vroeger zie waar ze me knuffelt of een likje van haar ijs geeft etc vind ik het heel leuk om te zien, rond die leeftijd begint de buitenwereld ook steeds meer inhoud te krijgen en draait niet meer alles om 'ik, ik, ik' ;), nieuwe levensfase begint dan volgens mij..

2. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Chocoladekoekje, ik heb n soort wapper bij de hema gehaald. Is volgens mij n stuk goedkoper (13,-)
    Wel lekker hoor n tegoedbon van de prenatal!!

Maxellera, de tijd tussen 2 en 3 is idd erg vermoeiend haha. Maar dan heb je t ook wel allemaal gehad....

Hier, lam en moe na een intensief weekendje fam bezoek... Daling lekker op de bank met de beentjes omhoog!!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @minnieme Die vam de Hema heb ik inderdaad ook naar staan kijken, die ga ik zeker onthouden! Nog niet bij de prenatal geweest, dus ga binnenkort eerst eens kijken wat ze allemaal hebben.

Al wat kleertjes van dochter naar beneden gehaald, maar valt erg tegen. Veel zomerspul en korte mouwtjes, dus ook maar even op kleertjes uit.

Hebben jullie toevallig ideeën voor activiteiten met een meid van 15 die het liefst de hele dag achter de laptop zit? Zusje is hier en weet het echt even niet meer. Al bonbons gemaakt en beautyavondje gehad, maar nu is mijn inspiratie op. Wilde zwemmen, maar ze heeft heen zwemkleding bij zich en veel centjes om dingen te gaan doen zijn er ook niet...
    Gister een bbq gehad bij vrienden, was erg gezellig! Dochter heeft daar heerlijk in het campingbed geslapen, maar was toch nog wel erg moe vandaag en logt nu alweer bijna 3 uur te slapen!

Oja, en dochter drinkt nu eindelijk uit de tuitbeker! Ze wilde hem echt niet, maar na haar vriendinnetje afgelopen weken steeds uit de tuitbeker gedronken te zien hebben, heeft ze toch maar besloten die ook te willen. Gelukkig, want de spenen van de fles bijt ze steeds kapot.
    Ik heb een tuitbeker van Avent, met zachte tuit. Deze heeft ze dus ook al kapot gebeten.. Heeft iemand van jullie een tip voor een goede antilekbeker met harde tuit? Ga zo eens bij de Hema kijken of ze wat hebben, maar heb eigenlijk geen idee of ze daar goed spul hebben. Heb de laatste tijd wel ateeds de flessen van Hema gehad, die vind ik prettiger dan Avent en de spenen zijn tenminste niet zo duur, haha!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Joehoe! Vanaf september zwangerschapszwemmen met een kennisje van ons. Zin in!

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Chocoladekoekje, Weet niet tot hoelang je zusje blijft (als ze er nog is... Maar zal s ff denken...
    Meiden-film avond..
    Shoppen (kun jij naar de pranatal, en veel meer dan n terrasje hoeft t niet te kosten.. Alleen winkel in winkel uit is al leuk..)
    Uitgebreid koken...
    Uuuhm.... Blijft n lastige leeftijd Succes!!

Wat goed van je meid dat ze nu ook uit n tuitbeker drinkt!!! Verder vond ik de antilekbeker van Difrax altijd wel prettig. Heb m alleen maar n week ofzo gebruikt, want dochter ging metteen van de fles over naar n gewone beker.

Zwangerschapszwemmen... Leuk Leuk!!! Hier helaas niet mogelijk, maar zou t graag doen.

Hier, vanaf volgende week gaat dochter naar de psz.. *slik* en mogen we weer gaan peutergymen. Vind t van de eene kant zo'n verademing dat ze 2x in de week n halve dag ff buiten de deur is, en dat ze kan rondrennen, vriendjes maken, en dr energie kwijt kan, maar ooh wat word ze groot... Ben me al n aantal dagen aan het voorbereiden op t feit dat ik niet moet huilen als ik haar daar straks achter laat..... Uuhm juist... En dat terwijl de tranen al bijna komen als ik er alleen al aan denk.....

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @minnieme Bedankt voor de tips! Morgenochtend gaat ze weer naar huis, dus zal ze onthouden voor een volgende keer.
    Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt je dochter bij de psz achter te laten hoor! Maar bedenk je dat het maar een paar uurtjes is en jij er waarschijnlijk veel meer moeite mee hebt dan zij ;) Probeer maar lekker te genieten van een paar uurtjes voor jezelf!

Vanmiddag met zusjes en dochter naar de speeltuin geweest. Nog geen 10 minuten lopen, maar zó'n zere en harde buik toen we thuis kwamen! Vrees dat lekker wandelen, shoppen of fietsen er dus niet echt meer in gaat zitten de komende maanden... Is na een stukje lopen steeds raak.
    Morgen met dochter bij schoonouders in de tuin in het badje spelen. Van het, weekend lekker een strandje opzoeken, zin in!

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Chocoladekoekje, Veel plezier bij je schoonouders!
    Leuk he, die harde buiken.. Hier heb ik t ook heel snel en erg.
    Heb t met name na de sex, en kan dus ook echt niet meer 's avond's 'plezier' maken omdat ik dan niet kan slapen van de pijn.
    Wbt de psz, we zijn dr ook echt alle 3 aan toe hoor. Ze vraagd op t moment zo veel energie van mij, en die kan ik haar gewoon niet geven. Heb ook niet echt moeite met het feit dat ze naar de psz gaat, maar meer omdat er nu nog meer nadruk komt op t feit dat ze zo groot is.

Vriend is de komende 2 uur weg, dochter ligt net op bed, dus ga ff beneden alles poetsen (vriend werkt met name thuis, dus kom er anders niet aan toe)

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @minnieme Gelukt met poetsen? ;) Ideaal he, als je even alleen bent! Doe het hier ook altijd als dochter op bed ligt, heb je even je handen vrij!

Zit echt te twijfelen wat ik met die harde buiken moet. Gister naar schoonouders geweest. Station is 10min lopen, ik deed het heel rustig aan, maar op de helft kreeg ik al een harde buik die pas weer weg trok yoen.ik bij schoonouders in een stoel plofte (45min later). Hoefde daarna maar iets te gaan doen en het was weer zo ver (even tafel dekken of dochter verschonen). Zou het misschien van de warmte komen? Daar hoop ik echt op, we moeten nog een ruime 17 weken!

Waarschijnlijk vanmiddag naar mijn zusje, die heeft een zwembad in de tuin, en van het weekend naar de camping (schoonouders hebben een vaste plaats). Lekker buiten en in het water hangen! Hebben jullie nog plannen?

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Chocoladekoekje, hoe is het nu met je harde buiken? Kan ook mede door het weer komen. Zou anders toch ff de vk bellen als je dr echt last van hebt. Al is t maar om je eigen gerust te stellen..

Hier, lekker lui op de bank avond en weinig nieuws.. Kleine hummel is flink aan t draaien hierbinnen en zag net duidelijk n voetje :)

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Harde buiken gaan gelukkig heel goed van het weekend! We zitten heerlijk op de camping, beentjes omhoog en vanmiddag weer lekker zwemmen. Gister maar 1 harde buik gehad en vandaag nog niet, dus hopen dat het met een beetje rust en ontspanning beter gaat!

@minnieme Heerlijk he, dat getrappel!

Fijn weekend nog meiden, geniet maar wat het zonnetje!

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Choco, idd lekker gevoel, alleen omdat ik n erg klein buikje heb en de beeb wel goed groeid is het toch iets minder af en toe.
    Hoe is nu bij jou?

Hier, J vandaag naar de Psz geweest.. En ik hoefde niet te huilen!! :)
    Ze had t erg naar dr zin. Donderdag mag ze weer...
    En donderdag weer naar de vk. Ben benieuwd..... Begin nu last te krijgen van m'n onderrug icm menstruatie achtige krampen.

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @MinnieMe Wat fijn dat het zo goed ging op de psz! Met haar én met jou! :)
    Vervelend dat je nu al last van voorweeën krijgt. Hoop maar dat het snel weer stopt, anders loop je er nog even mee!

Het is hier de laatste dagen heel goed gegaan! Alleen gisteravond even wat harde buiken, verder niet. Had gister dan ook een hoop gedaan in huis en 's avonds kwamen mijn ouders even langs (waren gister 3 jaar getrouwd), dus dat is niet zo gek na zo'n volle dag natuurlijk.
    Vandaag komt zusje even de keukenkastjes uitsoppen. Volgens mij begint de nesteldrang weer op te spelen haha! Heb alleen niet de energie voor die extra klusjes, dus heel blij dat zusje dat even wil doen!
    Dochter is wakker, dus die ga ik maar even uit haar bedje halen!

13. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Choco, K noem je maar ff zo als je t niet erg vind. Scheeld wat typwerk ;)
    Was idd wel blij dat het allemaal erg mee viel op de psz.
    Nog gefelciteerd met je ouders!!
    En wat fijn dat je zusje je kan helpen! Scheeld idd n hoop tijd en moeite. Hier helaas niet echt iemand die kan helpen, en er blijft dan ook stiekem n hoop liggen. Maar ach.. We hebben nog alle tijd!

Net de bekleding van de wieg gewassen, en morgen komt oma alles erop zetten. Is nogal een ouderwets ding (heb ik zelf ook nog in gelegen) en ze heeft het voor de hele fam al in elkaar gezet, dus eenige ervaring met het onding haha.
    Verder vandaag weer met J naar de peutergym geweest. Ze was als n vis in het water haha. Hoop dat ze nu n stuk rustiger word met haar volle agenda, want het werd me de afgelopen weken echt ff te veel.
    Gister intake gehad met kraamzorg en morgen weer naar de VK. T komt nu wel echt heel dichtbij... Nog +/- 9 weekjes... We tellen af........

Iemand trouwens n goude tip tegen kriebelhoest...??? Heb dr al ruim n week last van, en word er helemaal gek van!!!

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gister bij de VK geweest.
    Ons meisje is al helemaal ingedaald, en ondanks dat het nr 2 is is het vrijwel uitgesloten dat ze nog omhoog komt.
    Bloeddruk was iets aan de hoge kant. 110 over 50 (heb normaal een vrij lage bloeddruk) dus moet het om die redenen wat rustiger aan doen. Omdat mn buik wel goed groeid, maar toch iets aan de kleine kant is toch n groeiecho gepland. We verwachten dat er niks zal zijn, maar mn buik was niet gevuld met baby, wat rond deze tijd wel moet zijn (ja, duh!! Ze is ook ingedaald..) Maar verder was alles goed!

Gister ook samen met oma de wieg in elkaar gezet.
    Nu alleen nog 1 schapje aanschaffen voor boven de commode, wat decoratie (wil dr naam in grote kleurige houte letters aan de muur) en dan is iig dr kamertje helemaal klaar.
    Dus nog 6 weken en dan mag zusje wat mij betrefd komen!! :p
    Vandaag zo langzaamaan de kamer ook inrichten zodat de box drbij kan..

Ga ff de wieg opmaken... Kan t wss tegen de tijd dat Zusje komt wel opnieuw doen, maar t kijkt toch leuker als er lakentjes in liggen, ipv zo'n kaal wiegje haha... Noem t n goed excuus om nu de was niet te hoeven strijken ;)

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @minnieme Wat super dat ze al is ingedaald! Daar hoef je je in ieder geval geen zorgen meer over te maken!
    Hoe is de wieg geworden? En is je kriebelhoest al weg? Thee met honing vind ik dan altijd wel lekker!

Weer heerlijk weekend! Gister naar de kapper geweest en nu gaat mijn man even m'n haar verven. Heerlijk, even lekker tutten :)

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Choco, ooh lekker dat je man dat doet!! Hij ziet me hier al aan komen hihi.. Lachte me al uit toen ik vroeg of hij m'n teennagels wou lakken omdat ik er niet meer zo goed bij kan.

Zal s kijken als de pc beschikbaar is (ben meestal via ipad hier en vriend houd vaak pc bezet ivm werk) of k n foto kan spammen van de wieg / kamertje..

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha, ik besefte me ook al dat ik wel heeel veel mazzel met hem heb! Maar hij heeft het super netjes gedaan! Scheren doet hij de laatste weken ook al bij mij, ideaal! Stuk makkelijker met zo'n dikke buik :p

Jaaa, leuk zo'n foto! Ik wacht hem af!

Vanmiddag even naar kennissen op de boerderij geweest en dochter vond het prachtig. Was met haar witte maillotje en sandaaltjes in de plassen aan het stapen en door het zand aan het rennen. Mama wast wel weer! Ze kon in oeder geval lekker haar energie kwijt en keek haar ogen uit naar alle beestjes. Honden, katten met jongen, kippen, geitjes, varkens. Helemaal leuk!

18. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Choco, Haha zie t helemaal voor me.. Ik op de badrand, en vriend mn benen scheren... Denk dat hij dan nog liever heeft dat ik t laat staan haha... Nee, ik wring me wel in de meest ondenkbare bochten om het zelf voor elkaar te krijgen.. En vind t helemaal niet erg om t zelf te doen haha..

Ooh, heerlijk als ze zo vies zijn!!! Kan daar echt van genieten. (tot we thuis zijn en het 'werk' begint)..

Zo, hier eerst ff naar de bakker brood halen, dan J naar oppas brengen, en dan groei echo...

Bij deze foto van de wieg.. Heb m van bovenaf moeten nemen, anders kreeg ik m er niet helemaal op, dus hij lijkt iets korten dan hij werkelijk is..

Bijgevoegde bestanden:

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha, ik ga heerlijk op de bank zitten met een handdoekje eronder en dan kan manlief er prima bij om te scheren ;)

Succes met de echo! En wat een mooie wieg! Wij hebben ook zo'n klassieker, echt leuk!

20. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker!! Thnx, ben dr ook erg blij mee..

Echo was goed. Zusje is wat aan de kleine kant, maar verder was wel alles goed. Moet over 2 weken terug komen om te kijken of ze wel met de lijn mee gaat. Zo niet, dan worden we door verwezen naar de gynacoloog. Maar maak me er niet al te druk om. Bij J hadden we precies het zelfde. Ook zij zat (en zit nog steeds) precies op de onderste lijnen, en ik ben ook niet de grootste. Tuurlijk hadden we liever gehad dat alles om niks was en ze gewoon goed gemiddeld zat, maar het is ons al bekend dat ik niet de grootste kindjes krijg.

Deel Deze Pagina