jong zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door noddy, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik dacht ook dat ik rond die tijd de baby voelde maar dat was niet zo achteraf.
    Toen ik bij 18 weken hem ineens wel goed voelde wist ik dat dat andere wat heel anders was (darmen :S)

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Nou ik weet het zeker sinds gister.

Het geklop van binnen reageerde op handen op mijn buik.. de kleine schopte echt en ging dan met de beweging mee en uit eindelijk stil liggen in de hand zeg maar.. was echt een grappig gevoel dat gewoel van binnen! schitterend en ontroerend. Kan niet wachten tot het nog meer gaat bewegen! Mijn vriend heeft het gister ook gevoeld!

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Wauw,gefeliciteerd!
    Ik vond het zo'n mooi en ontroerend moment dfe eerste keer dat ik de baby voelde schoppen!

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    even voor de meiden die verder zijn als ik?

waren jullie misselijk en zo ja vanaf wanneer en wanneer stopte het?
    was het alleen in de ochtend, in de avond, in de middag of de hele dag.
    moetsen jullie ook overgeven of was het alleen misselijk.
    welke week was het op zijn ergst?

sorry dat ik zoveel vraag maar als het zo nog even doorgaat weet ik het niet...voel me zo beroerd...als ik maar opsta begin ik met kokhalzen/overgeven

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai bos,

wat vervelend dat je je zo rot voelt.

ik ben met 7 tot 10 weken ziek geweest.. de hele dag misselijk en beroerd. Maar overgeven deed ik niet.
    ik heb ook toen een vrij hoge bloeddruk gehad en had 3 weken lang barstende hoofdpijn.

met 12/13 weken was in 1 keer alles weg en sinds dien heb ik eigenlijk nergens last meer van.

Heb wel griep gehad, maar dit heerst dus tja dat ligt niet aan de zwangerschap!

ik hoop dat je je snel beter voelt.

ik weet niet of je de tip al hebt gekregen, maar eet kleine beetjes, leg iets naast je bed, crackers of iets dergelijks, dat je voor je opstaat al wat eet. Dat maakt het iets minder erg.

bij mij hielp het om minder gekruid te eten, en geen cafeine en koolzuur houdende dranken te drinken.

succes..

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    dank je wel voor je ervaring.
    ik denk ook dat ik nu wel een griepje erbij heb.
    hoop dat het snel over is. en ik eet inderdaad kleine beetjes, geen kruiden en drink geen koffie en prik.

bedankt...

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo meiden

leuk een groepje voor jonge mamies...

ik ben al niet meer piep vind ik zelf maar tov de gemiddelde trend weer wel

ik was 1 dag 22 toen mijn kleine meisje geboren werd! en ze was helemaal gepland, geplander kon niet ;) .
    Ik vind het heerlijk om een jonge mamie te zijn.
    Helaas voel ik me lichamelijk niet altijd de jongste maar dat doet er niet toe

zoals jullie zien is nummer 2 ook in de maak en zal ik van hem of haar bevallen als ik 24 ben! heerlijk! we zijn ontzettend blij dat dit ons gegund is. papa is trouwens 28 alles nummertje 2 geboren wordt.

Ik zal een beetje met jullie mee proberen te kletsen maar ga niets beloven want met een kleintje én me werk heb ik het nogal drukjes

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hey anniek
    allereerst van harte gefelciteerd met je zwangerschap....

wat gezellig als je hier komt meekletsen....

heb je zoveel lichamelijke klachten dan dat je je niet zo jong voelt af en toe...vervelend als je lichaam niet altijd doet wat je wilt...

hoe voel je je? heb je van je vorige zwangerschap veel kwaaltjes gehad

wat voor werk doe je en hoeveel dagen.

sorry hoor dacht gooi er gelijk een paar vragen in om je beter te leren kennen....wil je niet antwoorden moet je het niet doen hoor

groetjes bos

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    no worries
    geen probleem

vind het wel gezellig

Ik werk 24 uur ind e verstandelijk gehandicapten zorg

Ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik fibromyalgie heb.
    maar heb altijd al veel last gehad van dingen als pijn in handen knieën enz.

In mijn eerste zwangerschap heb ik bekkeninstabiliteit gekregen, dat leide er toe dat ik met 20 wkn al volledig thuis zat. maar goed ik had niet te klagen, buiten dit voelde ik me prima en heb het geaccepteerd. het was gewoon niet anders! al heb ik veel pijn gehad.
    Deze keer ga ik veel eerder aan de bel trekken als ik niet meer kan en gaat me werk met niet meer zo f*cken als de vorige keer!

verder voel ik me momenteel prima
    alleen wat "gekke" dingentjes als snachts veel dorst, ben niet echt misselijk, soms een beetje maar ach dat neem ik voor lief.
    Ik heb wel al een echt zwanger buikje, als je het leuk vind wil ik wel een foto plaatsen.

uhm nu heb ik alle vragen gehad he? ;)

10. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anniek: jee dat is vervelend zeg....is daar niks aan te doen...moet je daar echt mee leren leven?

ik hoop dat de bekken het dit keer wat beter mogen doen....je hebt ook een redelijk zwaar beroep he....
    ik ben zelf ook benieuwd hoe lang ik het vol hou (hoop gewoon tot 34 weken natuurlijk) want ik ben ook de hele dag aan het sjouwen en tillen...moet echt op mijn houding gaan letten

en jaaa ik wil wel een foto zien....kom maar op..

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bos
    jij ook nog gefeliciteerd trouwens, helemaal vergeten!
    hoe voel jij je? en wat doe jij voor werk?
    en nee hier is niks aan te doen, ik moet me leven aanpassen maja das niet zo gemakkelijk voor mij! vrijdag komt de ergotherapie voor het eerst misschien kan zij mij een beetje helpen...

zal ff een foto opzoeken

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anniek: ja ik voel me wel goed...alleen was de hele week al misselijk en overgeven maar waarschijnlijk griep geweest. vandaag gaat het ineens een heel stuk beter...nu klein beetje misselijk maar moet ff wat eten denk ik.

zo je buik gaat inderdaad hard zeg....kon je bij de eerste je kleding lang aan of niet....tweede gaat vaak harder he dat zul je wel merken of niet

ik werk vier dagen in de kinderopvang op een babygroep...(kinderen van 10 weken tot twee jaar)

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bos
    o leuk
    zou ik ook wel willen doen dat werk, zeker omat dat niet in de weekende is, heb daar ook mijn diploma voor he ik heb namelijk spw 3 en 4.
    maar denk dat het salaris erg tegenvalt tov wat ik nu heb. Daarbij is het ook nog zo dat het erg moeilijk is daar een fijne baan in te vinden, heb ook gedacht om een kinderonthaalshuis te beginnen maar ik weet het allemaal niet...

bij kyana had ik met 8 wkn ook al positiekleren aan omdat me eigen broeken niet meer dicht gingen.

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Geloof het of niet, Al mijn vriendinnen (incluis ikzelf) zijn een stuk jonger dan de TS en allemaal mama of zwanger hihihi..

Dus ja wat is jong?

Bij ons ligt het misschien ietwat anders vanwege onze religieuze overtuiging en dus andere manier van leven, maar ik vind 22 echt niet te jong hoor ; )...

16. Ik ben nu 18 jaar, en zwanger.
    Maar heb een stabiel relatie woon samen en mijn vriend is ook wat ouder (27). Word in maart 19, tegen de tijd dat de kleine er is, 19.5, maar wat andere er van vinden maakt mij niet uit.
    Als wij maar gelukkig zijn met zn 3tjes!
    Ik heb het gevoel dat het helemaal goed komt..
    Leeftijd is maar een getal zeg ik maar altijd!
    (oke, je moet geen 14/15 zijn ofzo)

17. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben 22 en hard aan het proberen. was 18 bij mn eerste vlindertje. toen vond iedereen dat het te vroeg was. maar nu weet ik zeker dat iedereen achter me zal staan en dat hij/zij trotse grootouders zal krijgen.

18. welkom Marieken.

en succes.. dat je snel zwanger mag zijn & dat alles goed gaat!

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hallo meiden,

Hier nog een bewust jonge mama. :D Priscilla is de naam ben 22 jaar en we verwachten ons dochtertje 14 April. Huisje boompje beestje.

In februari 2008 een miskraam gehad was na ronde 2 meteen raak maar het heeft toen nog niet zo mogen zijn.

Begin van deze zwangerschap vreselijk misselijk geweest tot 3 maanden. Kon geen vlees bakken werd misselijk van allerlei soorten geuren. At alleen maar brood fruit en snoep oeps haha.

Reacties die hebben we gehad hele leuke en hele lompe. Waar ik me vooral aan ergerde waren de reacties van mensen die denken dat het leven bestaat uit zoveel mogelijk feesten drugs gebruiken en drank :s ja sorrie hoor maar dat vind ik meer je leven verrot maken. Dus die hebben het ook geweten die heb ik nog net niet onder een koude douche gezet zout op zeg kansloze :D! Wij bouwen tenminste iets moois op saampjes.

Iedereen succes met de zwangerschap of zwanger worden dat het snel raak mag zijn.

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ben ik helemaal met je eens! geen enkel feest kan op tegen het gezichtje van je eigen kind! dat moet het mooiste gevoel in de wereld zijn.
    gelukkig is mn vriend ook geen feestbeest.

uit onderzoek is gebleken dat vrouwen serieus verlieft zijn op hun kinderen. vandaar dat je zo intens gelukkig er van word.

Deel Deze Pagina