jong zwanger

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by noddy, Dec 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Haha.. Ja om het gehoor maak ik me niet druk, maarre ja ik ben ook niet van plan om héél het rijtje bij elkaar te schreeuwen!
    Hihi..

2. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Hoihoi,

Mag ik ook meekletsen? Ik ben dan wel AL 25 (is dat al te oud?) maar was 24e toen ik mn eerste kreeg en ben nu nog maar net zwanger van de 2e.

Groetjes,

Shaula :D

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    je bent welkom hoor ;)

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Volgens mij heb ik hier nog nooit gereageerd... Ik voel me ook niet echt jong meer ofzo. Ik ben nu 21 en een maand na de bevalling zal ik 22 zijn.
    Ik vind het een hele normale leeftijd, maar inderdaad denken er genoeg mensen anders.

Het was bij ons vrij onverwachts, niet gepland maar ook ontzettend welkom. Ik denk ook wel dat het al scheelt dat ik nu al bijna 4 jaar op mezelf woon en mijn vriend is net 26 geworden. Aan de ene kant een hele switch voor ons, aan de andere kant waren we er wel aan toe.
    Beide zijn erg veranderd afgelopen maanden en we zijn ons helemaal op de baby en de toekomst gaan richten.
    Helaas ook genoeg tegenslagen gehad, maar dat heeft weinig met onze leeftijd te maken. Ik denk dat we het al met al aardig voor elkaar hebben ;)

Oh en ik lees reacties van ouders, haha de eerste van mijn moeder was 'Oh wat stom van je". Al snel was ze wel blij, maar helaas nu niet echt meer, wel voor mij maar er zijn nogal wat spanningen ontstaan tussen mijn vriend en mijn ouders. Af en toe voelt het bij hen meer alsof ze er van uit gaan dat ik een alleenstaande moeder zal worden ;) Want tsja hoe kon ik zo jong en naief zijn he. En wij zullen het niet redden en zij hebben alles altijd perfect gedaan.. De baby zou nog beter af zijn zonder mijn vriend? Ach ja.. ouders...

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    @Janneke21: Ja jong zeggen ze dan inderdaad, maar mijn ouders waren zelf ook 22 toen mijn oudste broer werd geboren. En ouders van mijn vriend waren niet veel ouder dan dat.

21-25 is mooie leeftijd om aan kindje te beginnen

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij ook, 22 en 26. vind het super leeftijd. voor beide. al had ik er wel graag eerder aan willen beginnen, maar vriendlief was er nog niet aan toe.
    ik wil straks in het ziekehuis bevallen en zo lang mogelijk borstvoeding geven. heb niet echt gevoelige borsten dus moet lukken. en lekker goedkoop he. vind dat het ook wel een soort band opbouwt met je kind.. iets speciaals. de man zou het nooit kunnen..

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Ik wil thuis bevallen, geen gedoe met naar het zh rijden en als je wat vergeten bent dat je vriend weer terug kan om het op te halen.
    ik geef de fles, ik heb helaas wel hele gevoelige borsten dus ik begin er niet aan. weet dat bv een band opbouwt met je kind maar vaders kunnen het ook niet zoals je al zei en ook die hebben gewoon goeie band met hun kindje. zo ieder zijn eigen mening natuurlijk :D

8. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Je moet doen waar je je goed bij voelt het kindje voelt natuurlijk ook stress aan. Ben zelf ook grootgebracht met flesvoeding :D das ook goed gekomen dus hahahha. Maar ikzelf gaat borstvoeding proberen te geven :D.

Leeftijd: Wat is oud en wat is jong. Ik denk dat je dat altijd nog het beste zelf kan bepalen wanneer je er klaar voor bent meestal ken je jezelf wel het beste. Wou ook jong kinderen maar wist toen ik nog 18 was dat ik er nog niet klaar voor was ben nu inmiddels 22 en ben helemaal ready al blijft het natuurlijk erg nieuw en spannend allemaal. We zijn er voor gemaakt dus ja moet helemaal goed komen. ;)

9. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Hallo dames,

Alles goed met iedereen?

10. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    ja en met jouw...schiet al lekker op he bij jouw...al helemaal klaar voor of de laatste dingen nog aan het regelen?

11. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    mooii. Ja moet alleen me bed nog verhogen en me ziekenhuistas klaarmaken en dan ben ik ewl voorbereid hoop ik als ik niets vergeet ;)

12. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Zo Priscilla, schiet zeker al op bij jou hoor!
    Lekker hoor. Spannend zo die weken.

Ik heb maandag de 12 weken echo, zo spannend, kan niet wachten. Ben benieuwd hoeveel het hummeltje gegroeid is :) !

X

13. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    spannend zeg...kleine zal wel goed gegroeid zijn...bij mij was het echt een verschil met 9 weken en 12 weken...je zag gewoon een veel groter kind (terwijl het natuurlijk nog maar inimini is...)

14. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ik vond de 12 weken echo persoonlijk het mooiste dan zie je gewoon een minimensje echt zo waanzinnig mooi. Veel plezierr :D

15. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    dat weet jij wel denk ik he...je krijgt een echo bij 12 weken bij 20 weken en dan....? krijg je dan geen echo's meer?

16. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Nee als het medisch niet nodig is krijg je geen echo's meer.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    geen echo na de 20weken echo? jammer!

18. bos

bos VIP lid

Aug 23, 2008
    8,268
    0
    0
    zuid holland
    oh jammer...ik dacht dat iemand zei met 36 weken nog maar wist het niet zeker....jammer jammer jammer

19. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    dat zullen dan echo's zijn om medische redenen bijvoorbeeld een groeiecho wegens omstandigheden. Een echo gewoon krijg niet meer zomaar. Wel doen veel mensen pretecho's laten maken bij bureau's maar deze worden niet vergoed.

20. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai meiden!

Fijn dat het met iedereen goed gaat!

Ik heb met 8, 12, 20 en 32 weken nog een echo.

Ik loop bij de gynaecoloog, dus misschien dat ze dat daar wel doen en bij de Verloskundige niet, als het niet nodig is.

Geen idee waarom die 32 weken echo is, misschien indalen/stuitligging? of groei gewoon?

En ik heb zelf met 26 weken nog een pretecho (cadeautje van Opa ;))

Met mij gaat t verder wel redelijk!

Share This Page