waren je ouders ook jong toen ze jou en je broers/zussen kregen? ben zelluf de 2e. bij ons is het wat eerlijker verdeeld dan bij jou..2 meiden en 2 jongens.. (jongste is een meid..echt leuk zo'n jong zusje nog) die jongste van jou zal het zwaar krijgen met 4 grote zussen
@wendy, mijn moeder was 20 bij de eerste en toen ook al getrouwd en mijn vader 3 jaar ouder. Mijn moeder heeft het SUPER eerlijk verdeeld haha, 1e meisje, 2e jongen, 3e meisje(IK ), 4e jongen en de 5de weer een meid. Ach ja of hij het zwaar zal krijgen, ik weet het niet, mijn moeder vindt het zielig ik vind van niet, wordt vast een heel vrouwvriendelijk jochie, maar nee ik ga er wel op letten natuurlijk dat hij wel zichzelf is tussen al die kippen, scheelt ook wel dat zij op 1 na allemaal naar school gaan hele dagen, en de jongste dan ook als hij een half jaar is.
Het kan er wel degelijk mee te maken hebben, of je christelijk bent of niet.... kijk maar eens op fliestra.org! Mij niet gezien hoor (heb trouwens al moeite met zwanger worden van de eerste...), maar iedereen moet lekker zelf weten wat ze wil. En ik vind niet dat iemand anders daarover kan oordelen. Ik vind trouwens dat die familie het geweldig doet! En als je op je 14e een kind krijgt en die krijgt ook een kind op haar 14e, dan word je een jonge oma, wat is daar mis mee? Het wordt als niet 'normaal' gezien, maar ik vind aan kinderen beginnen op je 38e dan ook niet 'normaal'. Iedereen moet het lekker zelf weten. Ik vind het al lang helemaal geweldig dat iemand van 14 bewust haar kindje wil houden en niet meteen bij de abortuskliniek zit. Want dat vind ik wel erg (is heel persoonlijk hoor, er zijn genoeg mensen die denken dat dat het beste is voor een tiener, ik vind van niet). Een meid van 14 met een baby is in het begin misschien lastig, met name ivm school e.d., maar ik kan er alleen maar respect voor hebben. Je neemt dan in ieder geval je verantwoordelijkheid. groetjes, Snoopy
idd Snoopy, met wat meer steun en minder lullige houdingen om zo'n tienermoedertje heen lukt het de meesten om zich prima staande te houden!
@ maisy, Mensen staan altijd klaar met hun oordelen, ook al zeg je dat je niks van aantrek maar soms doet het gewoon pijn en dan denk je waarom kunnen ze in ...... niet blij voor je zijn, waarom staan ze altijd met negatieve oordelen. Ik ben ook zwanger van mijn derde en volg een opleiding. Dus ik werk niet! Mijn mannetje werk wel. Geen topbaan. Hij werk als lasser 40 uren per week. Maar we redden het wel en ja we hebben zelf voor gekozen om een derde erbij anders hadden we anticonceptie gebruikt. Ik heb nu 2 meisjes en als we weer een meisje krijgen gaan we nog het nog een keer proberen. Wie weet wordt het dan wel een jongetje. Het geslacht maakt niet zo veel uit, als het kindje maar gezond is. Maar het zo wel leuk zijn als we een jongetje erbij krijgen. Dus meid geniet maar van je kindjes. Mijn grootouders zeggen dat een kinderen zijn zegen van God. Oja ik kom ook uit een gezin van 5. Ben tweede kind. Mijn moeder heeft haar eerste gekregen toen ze 16 was. En mijn zusje is nu 18 en zwanger van haar tweede.
Ja misschien is dat het ook, ik volg ook een opleiding en werk dus niet mijn vriend heeft ook geen superbaan ofzo en we hebben dus geen vet inkomen ofzo en tegenwoordig lijkt t wel alsof je zoveel kids "mag"naar wat je verdient aners wordt r idioot naar je gekeken, maar ik kan toveren met een beetje Ik heb zelfs gehad dat ze speculeerden dat ik zou "werken" je wet wel wat voor werk omdat ze er niet bij konden dat mn kids er altijd leuk en hip bij lopen echt BELACHELIJK! ik heb een goede neus voor koopjes en kleding dat gewoon mooi staat... wij zijn mensen dat tevreden zijn met wat we hebben. Ik ben trouwens een keer compleet van een forum afgepest om mijn leeftijd , ik was dus ook best zenuwachtig in het begin hier maarja ik ben wie ik ben toch!
Hoi Maisy Ik denk dat het voor kinderen een zegening kan zijn om uit een groot (groter) gezin te komen. Ik werk in het basisonderwijs en heb daar uiteraard ook te maken met kinderen die bijvoorbeeld alleen zijn. Deze kinderen kunnen veel minder sociaal zijn en kunnen moeilijker omgaan met uitgestelde aandacht. Mijn complimenten hoe je het rooit meid! Er zijn mensen met twee die veel gestresster door het leven gaan. Mijn zus is halverwege 30 en heeft er eentje. er kan niets daar want ze heeft immers een beeebie....... Wees maar lekker trots op jezelf en je kippenhok. (fijn voor je man dat er nu ook een haantje bijkomt.)
Oh! ilde er net nog achteraan zeggen, dat ik het een superlieve opmerking vond van iemand de in ronde 50 zit, maar ik zie net je andere topic, waar ik je al gefeliciteerd had, echt wauwwwwwwww, je zal wel trillen van zenuwen meid! Geweldig!
Het is nog wat moeilijk te geloven ja. Ik ben nog wat terughoudend. Ben soieso al een stuk nuchterder vergeleken met devorige keer dat ik zwanger was (mk met 10 weken). Ben dus niet echt zenuwachtig, maar meer afwachtend.
Ja, kan ik me voorstellen, k was dat deze keer ook (niet vanwege eerdere miskraam hoor) maar ik heb over deze 23 maand gedaan en ik zou een laparoscopie krijgen de maand na ik zwanger bleek en ik was dus zooo bang voor een bbm zwangerschap, vooral ook omdat ze daar extra naar keken bij de echo's en in het begin zie je nog niet echt wat enz. enz. Ik durfde ook pas na de echo van 8 week een beetje opgelucht/blij te ijn en pas na 12 week helemaal. Terwijl ik dat bij de anderen nooit heb gehad, maar het komt vast helemaal goed joh! Je hebt nu al een posi test toch!
@Maisy Fijn dat je zo open bent! Ik ben altijd erg nieuwsgierig over hoe dit soort dingen bij andere mensen zitten. Niet omdat ik vooroordelen heb, maar gewoon omdat ik een nieuwsgierige muts ben
ik ben er 18 en er helemaal klaar voor , kijk je moet doen waar je je goed bij voelt andere mensen kennen je situatie niet en ook niet als je al rijp voor je leeftijd ben ofniet! Dus je moet doen wat je hartje zegt en als je financieel goed zit , waarom dan niet? iK wens iedereen veel succes bij het zwanger worden! ik duim alvast voor jullie allemaal.. dikkeknuffel sara
ook ik ben er zo een. Ben 19 maar al maanden gaat mijn hart harder slaan als ik er alleen al aan denk dat ik met mijn lieve schat een kleintje krijg. (als moeder natuur het toelaat natuurlijk!) Maar mijn omgeveing verwacht het nu nog niet dat wij daar mee bezig zijn, maar ze zouden het wel heel leuk vinden denk ik, wel leuk! Je moet zelf die keuze maken, niet iemand anders. Het is toch jou leven. Gaat erom wat je zelf voelt maar bij twijfel niet doen! Het is wel een zeeeeeeeer grote verantwoordelijkheid.... Maar mijn omgeveing verwacht nog niet dat wij daar mee bezig zijn alleen ze zouden niet verbaasd zijn denk ik, wel leuk! Succes! Kus Swiggy
Bij mij werd het al wel verwacht. ookmomdat ik richting de 30 ga. Kreeg laatst van een onbekende zo maar de vraag of we al bezig waren en of het al kriebelde. Aangezien we op kraamvisite waren op dat moment heb ik me ingehouden, maar wat hadden ze gezegd als je vertelt dat je al 4,5 jaar bezig bent en dit jaar nog een miskraam hebt gehad? wat die bemoeizieke vragen betreft moet je blij zijn dat je er al lekker mee bezig bent en niemand het weet. groetjes femke