Jong

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mama van Marit, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revit

Revit Niet meer actief

Soms is er geen ontkomen aan. Mijn vader heeft MS en blowde ook. Is hij mee gestopt sinds januari en sindsdien gaat het ook een stuk slechter, maar hij kreeg het van de dokter voorgeschreven. Ik weet niet hoe het met deze mensen van het programma zit (kijk het niet), maar ik zou wel zoiets hebben van ga dan in de keuken staan onder de afzuigkap ofzo. Mijn vader zou liever ook niet geblowed hebben waar wij bij waren, maar het scheelde hem een hele hoop pijn en stuiptrekkingen van zijn beenspieren.
    Ik bedoel dit verder niet aanvallend ofzo hoor, maar soms is het niet anders... :)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vond dit niet schokkend hoor. Deze mensen willen iig nog. Ken genoeg gevallen waarin het echt heel anders gaat...

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Dit gezin vertelde dat ze in de schulden waren geraakt doordat hun pasgeboren kindje was overleden. Door begrafeniskosten enz. is dit gezin in de problemen gekomen.
    MS was hier gelukkig niet aan de orde, zij wilde namelijk graag af van het wietgebruik.
    Toch kan ik er nog steeds niet bij dat ze niet goed rond kunnen komen.
    Ze krijgen 70,- per week voor alleen de boodschappen! Dat is 280,- per maand.
    De rest wordt betaalt door de schuldhulpverlening, hier hoeft dit gezin niet naar om te kijken. Natuurlijk moet er wel geld binnenkomen bij de betreffende schuldhulpverleners maar hij had gelukkig een baan.

Zoals ik al eerder zei heb ik ook een tijd geleefd van 70,- met 3 kids.
    Ook ik had er 1 in de luiers, was geen vetpot.
    Ik deelde mezelf die 70,- toe want ik kreeg meer. Zat immers niet in de schuldhulpverlening...Maar dan moet je ook je gas, licht, water, verzekeringen en huur van betalen.
    Ik hield dan niet veel over en probeerde dan ruim onder de 70,- per week te blijven met de boodschappen. Dit lukte mij redelijk.

Natuurlijk gun je zo'n situatie niemand!
    Maar omdat ik zelf ook in een dergelijke situatie gezeten heb kan ik er niet bij. Temeer omdat er ook veel wordt kwijtgescholden (denk bv aan gemeentelijke heffingen)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heropend.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Zit net naar dat programma op ned 1 ( volgens mij ) te kijken en zat echt met open mond te kijken :$

Het ging over mensen die dus in de financiele problemen zitten en schulden hebben ..

Nou was er een gezin wat een schuld had van rond de 14.000 euro
    ze waren eerder een kindje kwijt geraakt ( overleden ) wat heel erg is maar hun gaven dat als reden dat ze die schulden hebben, ik vind het heel erg voor ze dat ze een kindje zijn kwijt geraakt en dat gun je niemand maar ik vind het wel onverantwoord dat je jezelf dan tot zo'n bedrag in de schulden kan werken ....

Madam zat lekker te paffen en stak zelfs een blowtje op :$ .. ze vertelde dat ze van 70 pw moesten leven en daar haalde ze dan ook de sigaretten en wiet van ... ze konden in de week niet eens een fles frisdrank halen omdat ze niet genoeg hebben ..

Ik snap werkelijk waar niet dat mensen die zich zo in de schulden werken en zo weinig hebben om te besteden zulke dingen niet kunnen laten liggen ...

Ik weet als geen ander hoe het is om met heel weinig geld te leven maar ik weet ook als geen ander hoe je verantwoord om moet gaan met zo'n klein beetje geld, ik wil helemaal niet zeggen dat ik perfect ben maar ik vond dit zo absurd ... Ze hebben nu weer een kind en die moeten ze dus soms dingen ontzeggen omdat ze zelf willen roken :$

Ik weet als geen ander dat een begrafenis veel geld kost maar ik weet ook dat als ik weinig geld heb het niet uit moet gaan geven aan extra dingetjes zoals wiet en sigaretten ofzo

Deel Deze Pagina