zo irritant soms

Discussion in 'De lounge' started by Triskele, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Net belde ik de dokter om een afspraak te maken, ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mn galblaas en even later weer omdat ze dacht aan een longembolie (ik heb gevoelige longen waar snel iets op slaat)

Mijn man heeft vorige week ergens een keelontsteking gehad en ik kan nu sinds kort dus amper slikken, 8 PCM's op een dag om normaal te kunnen praten en hoest veel en heb pijn op mn borst, aangezien ik spoedig op vakantie ga wil ik dat graag even gecheckt hebben zeker omdat het land waar we naartoe gaan word gewaarschuwd dat er slecht medicijnen te krijgen zijn!

Dus ik bel naar de assistent zegt ze doodleuk, ja je bent gewoon verkouden bel over een week maar terug, dus ik leg uit dat ik op vakantie ga en dat ik geopereerd ben (en van mijn arts heel alert moest zijn op longproblemen!) zegt ze nog steeds dat ze het niet nodig vind.

Ik sprong zowat door de telefoon (kon alleen niet veel uitkrijgen aangezien ik bijna geen stem heb, alhoewel zij het wel vond meevallen haha, ook kon ik nog slikken dus dat was goed genoeg, zodra ik een boterham niet kon laten zakken in mijn keel was het pas erg genoeg)

NAJAA is zij dokter?

Mijn man moest ook al smeken om te mogen komen en toen ie er eenmaal was kreeg ie het verwijt waarom ie niet eerder kwam met zo'n erge keelontsteking, nou zegt ie; vanwege die waakhond aan de telefoon van je :p

En nu dus gewoon weer, ik heb ge eist dat ik een afspraak kreeg, zal je zo zien dat het meevalt (dat kan prima dan weet ik dat voordat ik op reis ga!) maar zoveel moeite om op bezoek te mogen komen jemig... ;)

Je zou denken dat de koningin er zit haha

2. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    Herkenbaar! Onze huisarts heeft twee assistentes, een leuke en een heks! Die leuke vraagt ook wel door en overlegd wat verstandig is, bij die heks heb je echt het gevoel dat je op je strepen moet gaan staan en dat is niet fijn want als jij of je kindje ziek zijn ben je best onzeker soms.

Beterschap

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Heel lastig inderdaad..

Het heeft twee kanten. Sommige mensen komen soms met niks ( ik ben hypochonder dus ik ook weleens) en dat moeten ze filteren.

Maar.... als ik jou verhaal zo lees lijkt mij dat ze dat niet mag/kan beoordelen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja vervelend is dat!
    Ik vind dat ik zelf pas bel als ik denk dat ik ECHT een dokter nodig heb, en dan heb ik niets aan 'kom volgende week maar langs'. Mijn vorige huisarts had een assistente die daar helemaal een handje van had. Die ging dan beweren als ik na lang modderen met een voorhoofdsholteontsteking belde dat ik eerst maar eens een paar nachten een gesneden ui onder mijn bed moest gaan zetten...ja ho ho dat stadium ben ik als ik een dokter bel natuurlijk allang voorbij.

Ik heb nu een huisarts waarvan de telefoon altijd in gesprek is (ook handig), maar 't is niet ver van mijn huis. Truc nu is dat ik gewoon even langsloop, zeg wat er aan de hand is, en dat ik graag vandaag een afspraak wil. Meestal lukt het dan wel. Scheelt wel dat huisarts zelf astmatisch is, en er bij ons in het gezin meestal ook dingen met de luchtwegen spelen...hij heeft altijd tijd om even naar longen te luisteren.

De meeste huisartsassistenten werken aan de telefoon met een vragenprotocol van de huisartsenvereniging. Ik kreeg de tip om, als je echt snel een afspraak wilt, even op de website van de huisartsenvereniging te kijken om te zien wat bij je klacht de criteria zijn om een snelle afspraak te horen.

Maar zeker als je al bekende klachten hebt, zoals jullie, dan horen ze gewoon niet te lang aan de telefoon met je te hangen, maar je gewoon even langs te laten komen, vind ik! Kun je als je straks bij de huisarts bent ook best even zeggen hoor, en even vragen of hij een aantekening in je dossier maakt dat de assistente opent als je belt. Dan schijnt het in de toekomst wat vlotter te gaan.

Beterschap!

5. Triskele

Die van ons is ook altijd in gesprek haha maar goed meestal na 9 uur niet meer dus bel ik dan wel.

Ik heb ook gewoon koorts he (38,5 ) niet megahoog maar toch dat heb ik natuurlijk ook gemeld.

Ik snap wel dat ze iets moeten screenen, voor een snotneus die een paar dagen duurt kom je niet langs (daar zou ik ook niet voor bellen) en normaal had ik het wat langer aangekeken en bv pas na een week ziek zijn gebeld maarja als je op vakantie gaat en je bent ook nog eens pas geopereerd waarbij duidelijk is vermeld dat longproblemen nagekeken moeten worden ...

Het is gewoon soms een beetje irritant als je je toch al niet lekker voelt amper kan praten en dan ook nog in principe moet eisen dat je gezien word door een dokter.

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Heeft je huisarts geen telefonisch spreekuur? Dan zou ik daar bellen als de assistente je niet goed helpt (alleen als het nodig is natuurlijk, veel afspraken kunnen ook wel een week wachten). Dan krijg je meteen de huisarts aan de telefoon en kan je aan hem/haar je verhaal uitleggen, gaat vaak beter :)

Beterschap en een fijne vakantie!

7. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik mag altijd komen.
    Eerst word de afspraak gemaakt en vervolgens vraagt ze of ze mag weten waar het over gaat zodat ze dat alvast voor de dokter in de pc kan zetten.
    Helemaal top!

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Is er zo ie zo geen inloop spreekuur. Ik heb geloof ik nog niet vaak een afspraak gemaakt maar liep dan ff een spreekuur in. Weet niet of dat nog bestaat!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja het is klote, wil daarom zelf ook niet als assistente bij de ha werken. De praktijken waar ik werkte belde op maandagmorgen zo'n 150 mensen per uur en die willen dan nog graag die dag of de dag erop komen.. en ook nog kans afgebrand te worden door de ha.. geen doen dus.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik heb net ook kunnen smeken of ik langs mag komen.
    Ben echt een wrak kan al vanaf vorige week donderdag helemaal niets binnen houden.
    Ik moest volgens haar nog maar een paar dagen wachten.....
    Vanmiddag om 16:00 mag ik dan toch.

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik mis die assistentes echt niet... Mijn laatste huisarts in NL had gelukkig aardige die nooit met je in discussie gingen, maar toen ik nog bij een andere zat mocht ik geeneens langskomen toen ik een oorontsteking had. Heb een week met een dichte en pijnlijke oor mogen rondlopen en toen pas mocht ik de huisarts zien... Die meteen aan me vroeg wat ik had uitgespookt met m'n oor want de ontsteking was heel erg geworden. Zucht.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ik snap dat er gescreend moet worden maar met een bepaalde achtergrond moeten ze toch wel rekening houden VIND IK!!

vorige week gebeld met de HA omdat ik de symptomen van Kinkhoest heb en mn s-pa/zwagertje posi getest waren erop. ik moest echt smeken of ze ajb verder wilden kijken (bloedtest doen).
    belde net met DEZELFDE ASS. als vorige week: test was negatief maar ze hoorde aan mijn stem dat ik de hoest probeerde binnen te houden en erg benauwd klonk: de dr. belt je vanmiddag....
    2 zulke verschillende gesprekken!!!!

13. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

Feb 27, 2012
    992
    23
    18
    Female
    Fryslân
    Ik heb de assistente hier 1 keer goed de waarheid gezegd en als ik nu bel wordt ik direct serieus genomen.. Bah.. Wat een akelig mens is dat toch, terwijl de huisarts echt een schat van een vrouw is.. Ik hoef nu ook nooit meer uitgebreid te vertellen waarvoor ik een afspraak wil.. Ten eerste gaat het haar niets aan wat ik met de dokter te bespreken heb en ten tweede ik bel niet voor niks.. Hoef alleen aan te geven hoeveel tijd ik zelf denk dat de afspraak moet duren..

14. Triskele

Nou het viel wel mee volgens hem, mijn keel was wat geïrriteerd (ja als je man net een keelontsteking heeft gehad is die kans groot :p ) verder heb ik nu nog steeds koorts maar word wel steeds meer verkouden (elke uur een beetje meer) dus is gewoon viraal ofzo maar het is in elk geval gecheckt en we kunnen op vakantie (on zal wel een goed medicijn zijn hopen we haha)

Share This Page