@ Pam: Wat, en jij zegt dat je nog niet zo'n mooi buikje hebt?! Hou eens even gauw op zeg, dat is een prachtig babybuikje!!! Je ziet goed dat dit geen darmen meer zijn, maar echt je kindje. Da's het echte werk
Ja dat is helemaal waar! Ik heb zelf pas een echt babybuikje met 25 weken ofzo, want voor die tijd overheersen de darmen nog, whahaha!
Ach ja, darmen zijn een goed alternatief! Haha, beter dan niets, als je er een buikband omheen doet is er niemand die het verschil ziet
Aaaahhh *bloost* hihi thanks voor de reacties meiden! en tis echt alleen aan de onderkant bij mij ja.. en ik had toch ook een hele heftige darmreactie in t begin! maar denk dat die minder werden terwijl ukje groeide.. en dat t daarom een hele tijd stil leek te staan.. T begint nu iig wat te worden.. al kan ie van mij niet toeter genoeg! hihi Zon zin in de zomer he.. lopen met zon dikke buik, heeeeerlijk! Oh en Amar, misschien leuk om nu al een foto te maken als je buik nog plat is.. dat ben ik vergeten, ik heb m met 6 weken pas gemaakt of bijna 7 weken zelfs volgens mij en toen waren mn darmen al zo bezig dat ik niet echt kan zien hoeveel ik gegroeid was toen al En helaas heb ik geen 12 weken foto.. door alle drukte en stress van toen helemaal vergeten! maar vanaf nu willen we t elke week doen..
@ Pam: Ja dat hoor je wel vaker dat wanneer het baby'tje het van de darmen gaat overnemen dat de groei dan even stil lijkt te staan. Maar daarna gaat het dan ineens hard, dus in dat geval kun je straks je hart ophalen hihi En die foto van die platte buik die heb ik! Een paar maanden terug al gemaakt omdat ik bang was dat ik het anders misschien zou vergeten. Dus nu heb ik in ieder geval wat vergelijkingsmateriaal 8) Op dit moment ben ik van plan om iedere week een foto te gaan maken, en die dan later aan elkaar vast te plakken zodat je zo'n leuk geleidelijk overzichtje krijgt. Maar of dat gaat lukken moeten we maar zien want je moet er net aan denken he! Schrijf jij trouwens nog regelmatig in dat zwangerschapsdagboekje? Is dat leuk om terug te lezen?
Hoi allemaal, Ik kom ff bij jullie buurten. Leuk om te lezen dat er meiden zwanger zijn, gefeliciteerd!
Heeee Marlayne, jij hebt aan het begin toch ook meegekletst hier? Wat leuk dat je weer even komt kijken! Hoe gaat het met jou?
Ja klopt Amaryllis! Met mij gaat het goed. Ben afgelopen maandag naar het preconceptioneel spreekuur geweest.
wat een mooie buiken heeft iedereen BEN JALOERS echt leuk om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat (op die ontplofte darmen na) @ Tamaartj: Nou als vruchtbaarheid erfelijk is dan hoef je idd niet lang meer te wachten, haha. Bij mij was het helaas niet zo, mijn moeder was telkens in 1 keer zwanger, zelfs een keer door de pil heen! Wij hebben er heel wat meer moeite voor moeten doen...Maar goed, vaak lukt het ook wel vlot dus wie weet! Hopen mag altijd! Hebben jullie al mensen over jullie plannen verteld? Of hou je t nog even stil? om nog even antwoord te geven op deze vraag! er weten wel een aantal mensen dat ik gestopt ben met de pil en dat ik graag kindjes wil, maar ze denken dat we nu met rubbers bezig zijn, om mn lichaam weer tot "rust" te krijgen Alleen mn mamsje weet het!! Iedereen heel veel succes met hun zwangerschap!!!
Whahahha ja, alleen zo lullig als mensen vragen hoe ver je bent en je moet dan zeggen 6 weken ofzo Pam -> Jaaa ik heb ook al zin in de zomer! lekker buiken showen! Amaryllis -> ik vind zo'n dagboekjes geweldig, hihi! En dat plakboek wat ik maak, dat vind ik echt prachtig om in terug te bladeren, kijk ook nog regelmatig in dat van Vince. Marlayne85 -> Hoihoi, welkom! Lijkt me op zich wel fijn dat je nu in ieder geval actie kunt ondernemen, niet? is toch lang als je al 14 rondes wacht. En nu komt er misschien wat meer schot in de zaak. Ik hoop het voor je! tamaartj -> Leuk dat je ma het wel weet! Ik had het niet verteld, maar ze had het wel zelf al geraden, whahaha. Dus het was ook niet zo'n mega verrassing.
Haha, ja wat dat betreft is het jammer dat je moeder je zo goed kent he Mijn moeder wist het gewoon niet! Was veel te naief zei ze zelf, ze dacht echt dat we daar nog laaaaang niet mee bezig waren ook al wist ze dat ik graag jong moeder wilde worden. Dus de verrassing was des te groter! Leuk om te horen dat jij ook met zo'n boekje bezig bent, Cossy! En ook dat je nog regelmatig in die van Vince kijkt! Ik heb er zelf ook al een tijdje een liggen, en ik ben gisteren begonnen er in te schrijven. Moest wel even goed terug denken wat ik ook alweer gevoeld/gedaan had in de eerdere weken, maar ik vind het nu al heel leuk worden! Verder heb ik vandaag de VK gebeld! Echt ik vond het zo spannend, ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen, haha Nooit eerder gedaan zoiets, maar alles ging gelukkig goed. Ze was heel aardig en we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor de intake. En dat is al best snel vind ik! Donderdag 4 maart, om 14:00 uur. Voor de 1e echo moet ik een andere afspraak maken, daar hoor ik vandaag of morgen meer over. Spannend dus! De vk zei trouwens dat ze toch de datum aan wilde houden dat ik ongesteld ben geworden, ondanks mijn verlate ei. Dus dan zou ik nu al 5 weken en 3 dagen zwanger zijn. Klinkt leuk, maar daar geloof ik niks van We gaan het zien met de termijnbepaling!
Oh ik heb me trouwens ook gelijk aangemeld voor Moeders voor Moeders, dat vond ik toch wel heel belangrijk. Ik gun iedereen een kindje en als je dan zo kunt helpen dan moet je dat gewoon doen
Even snel want we gaan ff lekker meubelshoppen.. Maarrrrr de echo was weer leuk! wel lach meneer echt helemaal raar en wilde niet bewegen voor ons.. hij lag met zn koppie naar beneden, en zn billen dus omhoog (in mijn lichaam gezien) en dan met zn benen bij zn hoofd! whahaha Hij lag dus letterlijk dubbel! nu al een raar kind Oh en we hebben t piemeltje weer gespot, tis echt een knul en hijs echt in zn uppie hoor! En hij had de hik.. en ik ging m pesten door te kuchen t arme kind schudde echt helemaal heen en weer! das zo zielig om te zien! hihihi Maar alles was perfect.. groeide perfect op schema en tis gewoon nu al een lekkerding! @Amar: t dagboekje is zekers leuk hoor! al zijn t soms wel "rake" vragen hihi.. zoals "welke opdringerige adviezen ga je echt niet opvolgen" ofzo.. toen had ik wel zoiets van oei even opletten wat ik neerzet whahaha En foto's is idd lastig! wij vergeten t ook steeds hoe stom ook.. Ik drijf ff op mn blauwe wolk richting een meubelzaak! doeiiii
Amaryllis -> ja de vk houdt de datum van je ongesteldheid aan, tenzij er meer dan een week verschil tussen zit. Aangezien dat bij jou minder is houden ze het dus aan. maar je eigen berekening is preciezer. Fijn dat alles goed ging met bellen naar de vk, is toch altijd spannend he zo'n eerste telefoontje, dat maakt het ineens een stuk echter. Pam -> Fijn dat alles goed was! Heerlijk om je knulletje weer even te zien he! En die vraag over opdringerige adviezen, hehehe, daar weer ik nog wel een mooi antwoord op.... 8)
ooh leuk meubeltjes kopen ik wil gordijnen hebben maar heb nu geen centjes maar ja volgende maand miss. hier nog steeds geen regels.ik zit morgen op dag 44 ....is wel erg lang hoor...hebk al effe niet meer zolang gehad!als ik ze morgen niet heb hebk geen banner meer..die gaat maar tot 44 dagen en ik voel gewoon niks.. een week geleden had ik ogniepijnen en dacht dat ze doorkwamen maar niks en daarvoor ook enkele keren gehad.en drna helemaal niks meer...is zooo irritant heb gistere nog gedroomd dat ik positief getest had...was een supergevoel xxx
Anais -> Ik duim voor je meissie! Oooh ik voel mezelf echt slecht en lamlendig! Wil echt niet klagen hoor, het hoort er natuurlijk allemaal bij. maar het is deze keer wel stukken erger als bij Vince. Ik weet me soms echt hele dagen geen raad met mezelf. Ik voel me misselijk en moe, gewoon over het algemeen ziekjes, ik wel graag iets doen maar heb echt nergens zin in, ben helemaal rusteloos, heb trek in ALLES, maar zodra ik het eet is het helemaal niet meer lekker... Aaaagh ik word echt gek van mezelf, hahaha!
* Zwaai Zwaai * Pam Even reageren op jou stukje "Er vanuit gaan dat... " Ik ben nooit uitgegaan van het feit dat ik snel zwanger raakte ( bij jaimy dan ) maar de feiten sproken ( en nu inpreciepe nog ) toen heel duidelijk voor zich. Zowel vriendlief als ik zijn beide ZEER vruchtbaar onze combinatie samen is erg verhoogd wij hebben dan ook een hoge kans op tweelingen ( al staat dit los van onze vruchtbaarheid ). Ik had niet verwacht dat ik in de 1ste ronde al aan zou tellen van Jaimy , ondanks de signalen en dokterstips , waren wij in het begin best wel geschrokken. Ze was zeer zeker gepland en absoluut gewenst maar het ging wel heel snel ! Nu wij dadelijk voor de 2de gaan ga ik er weer niet vanuit dat het snel gaat , sterker nog ik heb het nare gevoel dat we nu weleens heel lang bezig konden gaan zijn.. Waarom mijn gevoel ? Weet ik niet , heb het gevoel dat mijn lichaam na de bevalling wat klappen heeft opgelopen , ik heb niet zoals de meeste gewacht op weer een normaal cyclus en heb 12 weken na mijn bevalling mijn spiraaltje laten zetten omdat ik zo hevig ongesteld was ( en dat om de 2wk ) dat ik het idee kreeg dat ik leeg liep van onder. De pil werkte niet dit doordat ik een pil slikte ivm BV. En een lage pil heeft bij mij gewoon geen nut , voor mijn zwangerschap zat ik aan een van de zwaarste pil. Ondanks mijn spiraaltje heb ik elke maand ( in het begin van de maand en eind van de maand ) enorme buikkrampen , de eerste zijn 2 dagen en tegen het eind van de maand zijn heel erg hevig en houden minstens een week aan.. Heb een beetje uitgepluist wat het is ( eisprong en menstruatie , die niet kan komen ivm spiraaltje ).. Ondanks dat dit zo geregeld is zou je zeggen dat ik vlot een goed cyclus kan krijgen als mijn spiraaltje eruit is maar ergens heb ik het sterke gevoel van niet.. Dus als je aan mij vraagt denk je snel zwanger te raken ? Is mijn antwoord ook deze keer NEE. Verder zag ik een paar mooie buikjes !!!!!
O ik hoop zo voor je dat het binnenkort ook gewoon raak gaat zijn bij jou, Anais! Je bent er al zo lang mee bezig... @ Miracle: Dat jullie zo'n supervruchtbaar stel zijn is wel het andere uiterste van veel anderen! En dat je zo'n superzware pil moet slikken om een zwangerschap te voorkomen vind ik heel bijzonder. Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn dat je weet dat je logischerwijs zo zwanger bent, aan de andere kant kan ik me idd ook voorstellen dat het dan wel ERG snel gaat...het is ook nooit goed he Ikzelf weet nog dat ik ronde 1 zo spannend vond dat ik eigenlijk helemaal niet zwanger wilde raken toen Ik hoopte echt dat het ietsjes langer ging duren, 2 of 3 rondes ofzo...Uiteindelijk is dat een stuk langer geworden, maar goed. Ik vind het wel heel apart dat je nu zo het idee hebt dat het deze keer langer gaat duren! In jouw familie zijn meer super vruchtbare mensen toch? Hoe is dat bij hun tweede zwangerschap gegaan? Misschien dat je daar iets uit af zou kunnen leiden... Maar hoe dan ook denk ik dat iedereen uiteindelijk onzeker is, en jouw verhaal onderstreept dat voor mij wel een beetje @ Cos: Wat rot dat je je zo naar voelt! Ik kan me goed voorstellen dat je even niet weet waar je het zoeken moet nu. Tuurlijk is het het allemaal waard, maar daar voel je je niet beter door! Heb je wat afleiding overdag? Minuten tellen is ook niks natuurlijk... Nou de mevrouw van moeders voor moeders is net geweest! Ik was zo zenuwachtig, niet te geloven Een kwartier voor ze kwam stond ik al voor het raam te turen naar haar auto, in de hoop dat er niks raars op zou staan (ik heb een turende buurman die ALTIJD voor het raam zit). Gelukkig was dat niet zo. Toen de test, ik heb die tweede streep er op zitten kijken, haha. Maar gelukkig, die kwam bijna direct op het schermpje. Dus toen volgde de uitleg en de blauwe krat met flessen! Billy vind ze alvast heeeel interessant, hihi, hij blijft maar snuffelen aan die dingen....