Helaas wel ja... Ach ja, van je fouten leer je. Ik probeer maar gewoon positief te blijven, hier komen we ook wel weer uit! Tja wat die dieren betreft is het ook maar net hoe je er zelf mee omgaat he. Als je alles goed schoon houdt dan ruik je inderdaad niks, maar ik heb wel het idee dat minder nette mensen juist vaak veel dieren in huis nemen. En dat stinkt dus echt, met overal haren en kattenpis enzo. Ik ken bijvoorbeeld iemand daar lagen de kattendrollen overal door het huis en als het warm was rook je op de gang (van het appartementencomplex) al een pislucht. Dat was echt heel naar. Maar het kan ook anders, gelukkig. Ben blij dat jouw moeder zo iemand is, haha.
lovepeet -> Tnx!! Amaryllis -> pff echt zwaar balen dat jullie niks vergoed krijgen! Kan me voorstellen dat 15x25 kilo een beetje erg heftig is om elke dag op en neer te dragen... En het was ook net erg pech hebben inderdaad. Donutsje -> Tnx!! Miracle -> leuk dat Jaimy zo lief met de konijntjes omgaat! Vince begint het nu ook te leren, het verschil tussen aaien of meppen. Als hij ergens een plaatje van een dier ziet, zegt hij: aai! En gaat er dan zachtjes over wrijven, hihi. En over dieren, toch kun je het niet helemaal zelf beinvloeden. Mijn ouders hebben 2 hondjes, kleintjes ook nog, stelt niet zoveel voor zou je zeggen. Nou heeft het oudste hondje de ziekte van Cushing gekregen. Dat houdt in elke maand voor 80 euro tabletten. Zonder alle controles en scans (want de oorzaak is een tumor) die er per jaar bij komen, want nog eens honderden euro's is. Ze zijn op jaarlijkse basis echt ontzettend veel geld kwijt aan dat hondje. En over de stank, honden stinken eigenlijk helemaal niet vind ik als er netjes mee om wordt gegaan. En katten ook niet, alleen als er een akttenbak binnen staat wordt het vaak een ander verhaal. Een vriendin van mij heeft 3 (binnen)katten. En ik weet zeker dat ze heel netjes is en vaak verschoond. En TOCH ruik ik direct kattenpis zodra ik binnen kom. Nou is dat waarschijnlijk een ander verhaal met buitenkatten. En dan heb je nog die haren ja, daar is gewon niets aan te doen. Hadden wij ook toen we nog een hondje hadden. maar ik vind het even goed vreselijk. Alles vol met dat haar, bah! Het heeft echt maanden geduurd voordat die haren uit alle was waren enzo... En dan is kattenhaar nog net wat erger dan hondenhaar vind ik zelf. (we hebben ook 2 katten gehad)
Hoi dames! Ben zojuist terug van de 20 weken echo, en alles was prima! En omdat het nogmaals bevestigd is, kan ik het eindelijk hardop zeggen: Wij krijgen een prinsesje!!! Helemaal in de wolken nu!! Alles zag er prima uit, ze ligt ook mooi op schema. Het enige punt waar nog eens naar gekeken moet worden is de placenta, die ligt nu voor de uitgang. Maar ze verwachtte dat die nog naar boven zou groeien.
Leuk Cos!!! Heerlijk dat het nogmaals bevestigd is en dat alles verder goed is! Wat een opluchting moet dat zijn, en dat met die placenta komt vast ook helemaal in orde. Maar ik dacht dat je het geheim wilde houden voor de grote buitenwereld? Vanwaar die omslag? Puur dat je het nu zeker weet? En wat het wel/niet stinken van dieren betreft; denk dat het ook afhangt van hoe dol je precies bent op zo'n dier. Als je echt helemaal gek bent van dieren, in de zin van hoe meer hoe beter, dan denk ik dat je er ook minder belang aan hecht. Dan neem je de losse haren of een luchtje hier en daar misschien voor lief. En tis ook net wat je gewend bent natuurlijk, ben je opgegroeid tussen de dieren of hadden je ouders alleen een goudvis? Dat maakt een heel verschil. Zelf hebben wij een hondje, maar wel een kleintje dat niet veel verhaart. Gewoon omdat ik een hekel heb aan al die haren overal, en omdat ik het snel vind gaan stinken. Want nee: ik ga niet elke dag soppen en dweilen. Maar als je het niet erg vind om wat extra schoon te maken, dan kan het prima. En wat de kosten betreft verschilt het sowieso al per gemeente. Hier in Harderwijk kost een hondje geloof ik 55,- per jaar aan belasting, maar ik ken andere plaatsen waar het eerder richting 150,- per hond gaat. Da's nogal een verschil. Verder zit er nogal wat prijsverschil in alle merken voer, en het verschilt ook nog eens per hond hoeveel kosten je er aan kwijt bent. Billy is kerngezond (laten we hopen dat dat zo blijft), maar heeft het slopen wel ontdekt. Ik betaal dus weer een hoop aan afleidingsmateriaal zoals speeltjes en botten, in de hoop dat ie mn meubels met rust laat...
Nee daar was nooit sprake van, ik wilde het alleen inderdaad 100% zeker weten, en ik wilde het zelf kunnen vertellen. Echt niet leuk als iedereen het al via via heeft gehoord voordat wij het bekend maken... En over dieren, ja ik kan me dat best voorstellen hoor. Ik vind dieren, ondanks het verharen enzo, ook hartstikke leuk. En we krijgen vast ook ooit nog wat huisdieren erbij. (we hebben nu alleen een paar vissen, hihi) Maar sowieso niet waar we nu wonen, want met 2 kindjes en 2 volwassenen vind ik het druk genoeg in dit appartement. Trouwens belasting hebben we nooit betaald, onze dieren waren altijd illegaal.
Echt?! Illegaal? Oh dat zou ik nooit durven hoor, het idee dat ze dan ineens op de stoep staan...Hier in Harderwijk wordt regelmatig gecontroleerd, dan komen ze echt langs! Niet bij iedereen uiteraard, maar steekproefs-gewijs. Ik heb het meegemaakt bij mn schoonouders, er fietste een man langs en dat bleek een controleur te zijn. Dus nee, dan betaal ik liever eerlijk dan dat ik een boete krijg ofzo...ben sowieso wel braaf, en bovendien een schijtbak Maar je hebt groot gelijk hoor, dat je nog even wacht met het nemen van huisdieren. Er moet wel ruimte voor zijn! Zelfs in een eensgezinswoning vind ik dat die ruimte snel opgevuld is; een grote hond zou ik daar persoonlijk niet bij in stoppen, tenzij je een enorme tuin hebt waar zo'n dier lekker dan razen en ravotten. Maar met een normale tuin van 6 bij 11 vind ik een teckeltje wel genoeg... Heb je al leuke reacties gehad op het nieuws dat je een prinsesje krijgt?
Whahaha, nou bij mij is het voor een deel ook wel gewoon laksheid ofzo... Ik had er in eerste instantie helemaal niet bij stil gestaan dat je voor iets belasting hoort te betalen. En toen ik het me een keer bedacht had ik zoiets van: ochja, zal wel los lopen... Mijn ouders hebben al 14 jaar honden en daar zijn ze dus echt nog nooit geweest. En op ons meisje heb ik inderdaad wel leuke reacties gehad!! Alleen beleven de reacties een beetje uit toen ik het op hyves zetten, dat vond ik wel jammer. Maarja eigenlijk is het ook wel een beetje logisch, want de meeste mensen had ik het persoonlijk verteld, dus die gaan dan niet ook nog eens op hyves reageren. Vince had trouwens vanmorgen tot 8 uur geslapen!!! Voor mama ook wel eens lekker, want de laatste tijd is het meestal voor 6 uur.
8 uur?!!! Lekker zeg! Tis ook wat eigenlijk, gaat Vince eindelijk normale nachten maken, krijg je er weer een kleintje bij hihi, zo schiet het natuurlijk niet op he! En in de meeste plaatsen controleren ze volgens mij ook niet, maar hier dus wel! Dus een reden des te meer om gewoon netjes te betalen! Maar tis volgens mij iets van 55 euro per jaar en dat vind ik heel erg meevallen. Dat zijn de kosten niet. Je hebt trouwens wel echt een heel mooie banner gefabriceerd! 8) Zelf gedaan?
Hahaha ja het gaat lekker he, kunnen ze elkaar straks afwisselen, de baby de hele nacht wakker en vince de hele dag. En 55 euro per jaar, dat valt erg mee ja. Ik heb het eerlijk gezegd niet eens ooit opgezocht ofzo, hihi. Tnx, zelf gemaakt ja. Kon me niet meer inhouden, whahahah! Nu moet en zal ook iedereen weten dat het een meid is.
Hello lady's! @Amar da's zeker balen zeg!Hopen dat ze het toch nog ergens vinden o.i.d. @Cos, jeej! Toch echt een meid, leuk hoor! @Hier, ff over die hondenbelasting. Betaal ik ook niet hoor Woon in Den Haag en betaal me dan echt scheel per jaar aan hondenbelasting is iets van 250 euro ofzo voor 2 honden. En daarbij, ze hebben hier niet eens een uitlaatveldje ofzo.. helemaal niks! Straks verhuizen we naar Voorschoten, daar gaan we het wel betalen. Daar werken ze nog met penningen, die krijg je als je de hondenbelasting betaald. En daar heb je een super groot stuk waar de honden los mogen lopen enzo, dus dan wil ik het best betalen. Met de beeb gaat nog steeds alles goed, meneertje groeit hard zover ik zelf kan zien En bewegen is ook geen probleem hahaha Dit weekend gaan we de babykamer behangen en vloertje leggen, zodra het een beetje af is zal ik foto's posten! Heb dr al helemaal zin in, maarja eerst deze nachtdienst maar overleven en dan morgen de laatste gelukkig!
Heey meiden! Ik had gisteren een afspraak bij de vk vanwege buikpijn (krampen / harde buiken) en een heel zwaar gevoel wat ik al een paar dagen had. Nou ten eerste zag ze dat de baarmoeder in nog geen 2 weken ruim 2cm was gegroeid, dus dat zal zeker hebben bijgedragen aan de buikpijn. Maar ze vertrouwde het niet helemaal, dus ik moet vanaf nu heeeel erg rustigaan doen, en meteen aan de bel trekken als ik iets voel ofzo. Ze zei letterlijk: ik wil je niet onnodig bang maken, maar je zult ECHT rustigaan moeten doen nu, anders wordt het risico op een vroeggeboorte ontzettend vergroot. Vooral gezien mijn voorgeschiedenis. Dus dat wordt bankhangen... Dissapointed -> Fijn dat alles goed is met jullie mannetje!! En over de 26-weken-grens heen, speciaal he? Vanaf dit moment zou hij het theoretisch gewoon zelf kunnen redden, buiten de baarmoeder! (hoewel hij gewoon netjes nog minstens 11 weekjes miet blijven zitten hoor ) Maar ook een heel geruststellend gevoel dat ze er nu in ieder geval alles aan doen om hem te redden als er iets gebeurt!! Je moet er toch niet aan denken dat je weeën krijgt met 24 weken...
@ Cossy: Jeeeeeej meis, da's ook wat! Dat je baarmoeder snel aan het groeien is is op zich een mooi iets, maar dat de vk zich zorgen maakt niet zo...Hoe rustig moet je je precies gaan houden? Echt plat liggen of gewoon 'rustig aan' als op een zondagmiddag ofzo? Hoe dan ook lijkt het me lastig als je al een mannetje rond hebt hobbelen...Werd Vince trouwens ook te vroeg geboren? Of baseert de vk zich vooral op Sem? @ Dissapointed: Ben je na morgen helemaal klaar met de nachtdiensten? Dat zou wel lekker zijn zeg, nachtdiensten zijn vet zwaar...en leuk dat jullie verder gaan met het babykamertje, ben heel benieuwd naar het resultaat! 250 euro aan hondenbelasting? Knetters, dat is echt heel veel! Ik snap het op zich wel, Den Haag is een stad en daar is weinig ruimte voor honden, maar zo'n hoog bedrag is gewoon haast niet te doen! Weet je al hoeveel je in Voorschoten zou moeten gaan betalen?
Nou nee ik hoef niet de hele dag plat te liggen, denk meer dat ze bedoelde geen hele dagen meer weg gaan om te shoppen ofzo, weet je wel. Of een voorjaarsschoonmaak houden. Maar ik heb ook regelmatig van die dagen dat ik met Vicne boodschappen ga doen en dan tassen slepen enzo, en dat we erna nog even naar de speeltuin gaan, en even langs mijn moeder.... Maar dat kan dus ook niet meer. Want dat zijn wel de dagen waarop ik dan savonds harde buiken krijg enzo. Ze baseerde zich trouwens voornamelijk op die harde buiken en kramp van nu, waarschijnlijk wel met dat verhaal van Sem* in het achterhoofd inderdaad. En er is ook nog niets aan de hand ofzo, maarja het moet natuurlijk wel worden voorkomen dat die harde buiken omslaan in weeen. Vince kwam trouwens netjes op tijd, met 39 weken. Maar heb bij hem wel de hele zwangerschap niet 1 harde buik of voorwee gehad. Ik vind het trouwens ook wel eens jammer dat iedereen zo ver weg woont, nu kan niemand een dagje oppassen ofzo. mijn moeder heeft al regelmatig aangeboden dat zij een middag op vince kan passen, maarja, zij woont een half uur rijden hier vandaan. Dus dan moet ik eerst vince en mezelf helemaal gereed maken, vervolgens een uur rijden om hem te brengen, savonds weer een uur rijden om hem te halen, en thuis weer alles uitladen enzo. Dat brengt voor mij meer stress met zich mee dan gewoon een dagje hier thuis rustigaan doen, dus daar schiet ik ook niet erg veel mee op.,..
Mmmm nee dat schiet niet op inderdaad! En kan zij niet bij jou langs komen ofzo? Ik neem aan dat je moeder je best wil helpen als dat nodig is, en als jij niet bij haar langs kunt dan moet dat toch gewoon andersom? Jij bent hier degene die zwanger is....! Heb trouwens zojuist een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling! Amsterdam vind ik erg ver weg, dus daarom heb ik Babyview in Amersfoort gebeld. Maar die willen het echt pas vanaf 18 weken doen, en geen dag eerder, helaas. En ik ben juist zo nieuwsgierig!!! Haha, kan niet wachten. Maar nu staat ie dus netjes na de 18 weken gepland, op maandag 17 mei. Pfff, dat duurt nog echt heel lang voor mn gevoel! Maar aan de andere kant vliegt de tijd vast, als ik kijk naar de afgelopen weken! Het staat in ieder geval gepland!
Ja maarja zij is degene die aan het opknappen is van een zware depressie... Dus voor haar is het ook niet altijd even makkelijk om zomaar zo ver te reizen enzo. En ja volgens mij doen ze geslachtsbepalingen wel eerder, maar dan alleen als je een 3d echo neemt (en daar dus ook voor betaald). Dan zijn ze daar ineens heel makkelijk in. Maarja 1 3d echo kost 100 euro en als je er dan met 28 weken ofzo nog een wilt kost het 160 euro. Maar ach, ik wist het uiteindelijk ook pas met 17w2d, dus dan ben jij net een paar dagen later... Trouwens leuk nieuws! Het werk van mijn vriend vind het zo rot dat hij de laatste tijd zoveel weg is, zeker nu ik zwanger ben. Dus ze hebben geregeld dat we vanaf maandag een huisje krijgen in Landal Greenparcs in de buurt van waar hij werkt!! We zitten daar dan 2 midweken, inclusief het weekend wat ertussen valt. Mijn vriend moet uiteraard wel gewoon werken, maar ik zie hem dus wel mooi elke avond! Bovendien mogen Vince en ik de complete tijd gebruik m aken van alle faciliteiten van het park. En in het weekend wat tussen die 2 weken valt kunnen we natuurlijk lekker daar met zijn 3en iets leuks gaan doen! En ik zal al dat ze ook een (klein) zwembad hebben, een kinderboerderij, en een paar speeltuintjes. Dus Vince en ik krijgen de tijd wel om. Heerlijk, daar was ik echt even aan toe! Dan kom ik misschien ook weer een beetje tot rust na alle stress enzo.
Wat heeeeeerlijk!!! En wat een fantastische werkgever dat ie zo met jullie mee denkt! Je wilt niet weten hoe duur dat is om zelf te betalen...En vanaf maandag al, dat is al heel snel! 8)
Ja ik had het al gecheckt een week + midweek, dan zit je rond de 900 euro, afhankelijk van de dag waarop je vertrekt. En op het werk van mijn vriend zijn de uren wat ze draaien echt onmenselijk, en het is hartstikke zwaar werk, maar ze doen zich wele cht moeite om er ook iets voor terug te doen t.o.v. de medewerkers. Ze hebben bijvoorbeeld ook elk jaar bedrijfsfeest, ergens centraal in het land. En dat houdt dus echt in dat ze met de taxi voor de deur worden opgehaald en weer thuis gebracht, en daar ter plekke hebben ze dus een uitgebreid warm buffet met dessertbuffet, en een geheel verzorgde avond met redelijk bekende Nederlandse artiesten. wat dat betreft zijn ze echt heel gul daar.
@Cos da's wel ff schrikken zeg. Gelukkig hoef je niet hele dagen op de bank te liggen, beetje rekening houden met hele dagen shoppen enz. valt dan nog wel mee Lekker 'op vakantie', en dat nog eens op kosten van de baas.. lijkt me ook wel wat! @Amar, hondenbelasting in Den Haag zou me voor 2 honden per jaar 270 euro kosten.( Zag trouwens dat ze binnenkort controles gaan houden, gelukkig gaan we volgende week al uit dit huis) Heb net even op de site van de gemeente gekeken en in voorschoten kost het voor 2 honden 112 euro per jaar. Dus zodra we daar gaan inschrijven doe ik ook gelijk de honden aanmelden. Heb vanacht nog een dienst en volgend weekend 3 nachten, dan ben ik voorlopig klaar met nachtdiensten ( Collega's zijn jaloers)
Nou ik vind dat je nog best lang nachtdiensten hebt gedraaid hoor! Er zijn volgens mij best wat vrouwen die vanaf een maand of 3 alleen nog maar overdag werken. Dus die laatste paar maanden mag jij ook een even relaxen! Hoe gaan jullie het eigenlijk doen als de beeb er eenmaal is? Want lijkt me erg lastig qua opvang, die wisselende werktijden?
Ag ja, nachtdiensten zijn natuurlijk wel lekker als ik aan het eind van de maand mn loon krijg Krijg 's nachts 150% uitbetaald en in het weekend zelfs 200%. Mn vriend werkt nu niet, is bezig met solliciteren enz. Maar als hij werk vindt dan gaat hij iets van post bezorgen ofzo, de kleine kan dan overdag naar de opvang en hij kan dan werken. Wordt waarschijnlijk voor hem 3 dagen werken en dan de rest vrij. Met mijn werk moet ik even kijken, ben wel van plan om gewoon vol te blijven werken. Meestal heb ik dagdienst dat is dan tot 2 of tot 3 uur dus dat is wel te doen.