Over 6 tot 8 weken ofzo? geen idee.. en denk dat we m nog ff lekker in de verpakking laten hoor! hihih.. als t kamertje helemaal staat denk ik dat de wagen ook in mekaar erbij zet.. en dan zal ik ook wel ff rondje door t huis toeren! hihi
JJJEEEEEEeeeejjjj Pammetje is terug!!! En hoe, hihi Ik zie jou al wel door t huis paraderen met die kinderwagen, t lijkt me zelf ook super om achter zo'n ding te mogen lopen. En ik kan me helemaal voorstellen hoe dat moet zijn met zo'n schoonmoeder, die van mij wil nu soms al van alles kopen terwijl zij uberhaupt niet weet dat wij bezig zijn! Maar ik hou mn hart vast, want ze grijpt vaak naar dingen die ik dus echt HEEL lelijk vind... Met heel oudbollige ruitjes enzo, daar hou ik absoluut niet van! Dus dat wordt nog wat, haha. Ze heeft ooit zelfs al gezegd dat als ik zwanger ben, dat ik dan niks mag kopen want dat wil zij zo graag doen. Nou echt niet dus he, ik ga zelf wel los! Oh wb je PB; thanks voor de mededeling, ik had m inderdaad niet gezien. Maar ik zit eigenlijk nooit achter msn...er waren teveel niet-leuke mensen die steeds maar bleven kletsen en daardoor ben ik er toen mee gestopt. Volgens mij was mijn laatste keer bijna 10 jaar geleden ofzo , ik klets liever via hyves! Sorry Gefeliciteerd met je 9 weken Cos!!! En je bent inderdaad weer een plaatje verder, leuk leuk! 8) Wat mijn ei betreft zou het idd heel goed kunnen dat we m tot nu toe steeds gemist hebben. Wij klussen dus vrolijk verder, en ik hoop dat fertilityfriend dan vanzelf een rood kruis tekent. Want die ovulatietesten vind ik nu dus niet zo geloofwaardig meer...vind het wel heel raar dat die positief kunnen zijn terwijl er geen ei springt! :x:x:x Vanochtend was mn temp trouwens ineens een halve graag gestegen, dus wie weet. Afgelopen zaterdag had ik een hele goede vriendin op bezoek. We zien elkaar niet zo vaak omdat we ver uit elkaar wonen, maar die had nu dus ineens een flinke toeter, is al 6 maanden zwanger. Dat vond ik toch wel heel heftig hoor. We konden t kindje echt zien bewegen in haar buik. Zij weet niet dat wij bezig zijn, soms laat ik wel wat doorschemeren maar zij waren 'ineens' zwanger dus ze begrijpt het ook niet. Dus ze kletste vrolijk over mijn hints heen. Vanuit haar positie snap ik dat goed, maar het maakte me wel verdrietig. De volgende keer dat we elkaar zien heeft ze als t goed is een kleine, ik hoop zo dat ik dan ook leuk nieuws heb...
hey amaryllis, Ja kan best begrijpen dat je daar verdrietig van word hoor..!! Ik hoor ook niks anders om me heen ik ben gestopt met de pil en ik was gelijk zwanger... Ok ik zit pas in ronde 4 maar toch.. Dan ga ik twijfelen straks duurt het bij ons ook zolang en word ik ook een beetje verdrietig ( Ookal mag ik niet klagen want zit pas in ronde 4 ) Ik heb me vanmorgen ziek gemeld... Heb de hele nacht gespuugd en lopen spoken en nu doet alles zeer
jaaaaaa pam is back whihihi en dat confronterende snap ik heeeel goed! bij ons wisten alle zwangere t dan wel van t proberen maar dat leek ineens niet belangrijk meer toen ze eenmaal zwanger waren.. lulde ze er ook niet meer over.. heel naar! zeker ook omdat wij t op een gegeven moment ook wel wilde uitschreeuwen zo van hallo! t duurt bij ons al zo en zolang dus ff dimmen met de babypraat en t gevis,we willen wel maar t lukt niet zomaar ff! wij werden ook minder voorzichtig hoe langer t duurde hoor.. en misschien is t dan een idee om t aan de ouders en schoonouders wel te vertellen..? dat jullie gestopt zijn? desnoods met een kleinigheidje ofzo.. hopelijk kunnen jullie ze dan snel weer verrassen!
@ Pam: Ja dat zijn we inderdaad wel van plan. Ik merk dat het me tegenover hen wel begint op te breken, en daarom hebben we afgesproken dat als het deze ronde niet raak is, we het dan gewoon maar gaan vertellen. Als er tenminste een moment voorbij komt waar ik me prettig bij voel. Maar vooral omdat ik ze zo graag wilde verrassen heb ik extra hoop voor deze maand. De laatste verrassings-strohalm zeg maar Het gevis van de mensen om ons heen is een stuk minder geworden, ik heb ze volgens mij goed duidelijk gemaakt dat we daar niet van gediend zijn. Maar toch komt het onderwerp wel vaak aan bod, ook omdat veel mensen in de omgeving een kleintje verwachten of hebben gekregen. En ik moet steeds meer moeite doen om leuk te reageren. Die vriendin heb ik expres niks verteld omdat ik weet dat ze het niet zal begrijpen. Zij en haar man gebruiken geen voorbehoedsmiddelen, en waren er nog helemaal niet mee bezig toen ze zwanger werd. Het is ze gewoon overkomen zeg maar, en nu zijn ze er blij mee. Die hele wereld van het klussen en het tempen is ze totaal onbekend. Maar ook bij andere mensen herken ik heel erg wat je zegt: op het moment dat ze zelf zwanger zijn lijken ze de periode van wachten helemaal te vergeten. Terwijl je elkaar juist zo kunt steunen als je daar open over bent! Want bij 80 procent van de meiden lukt het gewoon niet meteen, en de gevoelens die daarbij komen kijken zijn volgens mij universeel. Ik wordt meer en meer een voorstander van openheid binnen dit onderwerp! @ Jeem: Thanks meissie voor je begrip. Ik kan me ook goed voorstellen dat jij het soms vervelend vind dat je nog niet zwanger bent. Of je nou 10 maanden bezig bent of 4, als het niet lukt is het even balen. Voor mij is het enige verschil dat de medische molen nu steeds dichter in de buurt komt en ik daar erg bang voor ben. Dat is wat het nu zwaarder maakt. Maar de angst dat het misschien niet zal lukken die is er volgens mij al heel snel. Ik hoop trouwens dat je je snel weer beter voelt!
@ amaryllis, Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook met ik mag nog niet klagen... Die MMM lijkt mij ook behoorlijk angstig, en met elke ronde dat het niet lukt denk ik nu nog ach de meeste zijn binnen 1 jaar zwanger kom ik aan met me ik ben net bezig hihi. En bij mij in de omgeving zijn het voornamelijk mensen die eigenlijk niet eens over kinderen na denken 2x de pil "vergeten" en dan gelijk zwanger zijn en dan denk ik bij mezelf waarom bij hun wel zo snel en ik die wel bewust een kindje wil niet...??!! Maar meid hoop heel erg voor je dat het toch voor dat je de MMM in gaat raak mag zijn..
Hallo lieve mede-wannabe-moeders! Ik wil mij ook even bij de club van de jonge 20ers die zwanger willen worden voegen. Ik ben 21, mijn vriend 26 en wij zitten nu in ronde 2. Spannend allemaal! Het lijkt ons heerlijk om jonge ouders te zijn, dus we hopen dat het snel raak is!
@Cossy als mijn schoonmoeder zo zou reageren:x Maarja, je had je er al een beetje op voorbereid gelukkig. Helaas is het natuurlijk nooit leuk om zulke reacties te krijgen! @Pam, en is het de buzz 4 geworden? Welke kleur heb je gekozen en heb je alles in 1? ( Ben niet nieuwschierig) @Amar, tsjah is idd jammer als je 'goede' vrienden dan geen rekening kunnen houden ermee. Denk dat ze zelf wel aanvoelen of je er verder over wil praten of niet.. @Jeem, Bij ons was het in ronde 14 raak ben nu sinds vorige week 22 en best wel blij dat het nog zo 'snel' raak was @Rammel, Welkom en Succes met het klussen @Hier, ga jullie ff lastig vallen met foto's van mn eigen kinderwagen Heeft nu al lang genoeg in de woonkamer gestaan, ga hem straks ff uitzuigen en dan gaan de lossen delen in vuilniszakken bovenop de kast. De Maxicosi:
@Diss: gaaaaaaf mooie wagen hoor!!!! @Rammel: welkom hier! en ik hoop ook voor je dat t snel raak is natuurlijk! Over onze wagen, we nemen de quinny buzz 4, payground brown (donkerbruin met iets lichter bruin) en we hebben de dreami erbij genomen en t boodschappenmandje.. Voetenzak en al die dingen wacht ik lekker mee.. heeft geen haast toch? en dan kan ik dan lekker kijken wat er handig is en wat fijn is voor ukje.. oh en parasolletje moeten we nog halen maar ik hoop dat een universele er ook gewoon op past En de maxi cosi moeten wij ook nog maar begin er toch sterk aan te denken die lekker van MP af te halen.. dingen zijn duur!
@Pam, dankje Ben er echt helemaal weg van. Heb hem nu inmiddels ook alweer 3 weken.. echt snel gekocht En een maxi cosi hebben ze idd op mp ook leuke, had toen voor allebei mn zussen er 1 gehaald. Mijn wagen komt ook van mp af, was een 3 in 1 model dus maxi cosi zat erbij Enne over dat parasolletje, 2x l Ik heb ook gewoon een universele, en past prima!
Dat bedoelde ik dus mag niet klagen En idd in ronde 14 ok duurt lang maar is nog snel met de verhalen die je hoort soms... Wel in de MMM of gewoon goed geklust??
Hoi meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Amaryllis -> Oei dat lijkt me lastig hoor... Van de ene kant gun je het je vriendin wel, maar van de andere kant krijgt zij letterlijk in de schoot geworpen wat jij al zo lang wilt... Hopelijk heb je de volgende keer zelf goed nieuws idd! Jeem22 -> Ook al ziek, rot is dat he... Beterschap! ik heb nu gelukkig alleen nog maar m'n neus dicht. En tsja, over het wel of niet snel zwanger raken, daar heb je helaas niets over te kiezen... Ik was bij Vince ook dwars door de pil heen zwanger geraakt, terwijl we die maand maar 1 keer hadden gesext... Dan denk je ook van hoe is het mogelijk. (sorry, ik ben nou eenmaal een vruchtbare koe ) Ik voelde trouwens wel goed de druk van mensen die wat langer nodig hebben. Was me al bijna overal aan het verontschuldigen, omdat ik het zo vervelend vond voor vrouwen die niet snel zwanger worden, en omdat ik ook het idee had dat ze mij dat kwalijk namen dat ik wel zwanger was. Ergens snap ik het wel hoor, tuurlijk. Maarja ik kon er verder ook niet veel aan doen. Rammel -> Welkom!! Ronde 2, spannend hoor! Dissapointed -> Erg leuk, die papillon! Lekker vrolijk. Pam -> Wij hebben ook een universeel parasolletje, op de quinny speedi past hij in ieder geval. Maar ik gebruik het ding eigenlijk zelden. Trouwens ik had de maxicosi voor 50 euro bij een tijdschrift-abonnement gekregen, het abonnement plus die 50 euro was stukken goedkoper dan een maxicosi uit de winkel...
Ja dat had ik bij Diego ook door de pil heen haha.. Maar ja ik weet dat het kan nu en dat is wel een voordeel.. Alleen dat klinkt misschien stom... Toen ik echt bewust begon had k zoiets van ja toen door de pil heen dan moet het nu ook snel raak zijn nahja al zou t deze maand zijn nog snel maar toch.. En ik kijk mensen ook echt niet scheef aan ofzo vind het juist gaaf..!! bij de een gaat het sneller als bij de ander en de eerste x snel zwanger raken betekend ook niet dat dat de 2e x gebeurd Ben gelukkig al wat opgeknapt en ga morgen ook maar een half dagje werken
Hihi nee ik bedoelde er ook helemaal niet mee dat jij mensen aan zou vallen ofzo hoor! Bedoelde meer in het algemeen. Want ik heb hier op zwp al menige achterbakse opmerking gelezen tegenover vrouwen die ongepland zwanger raakten... Ergens begrijp ik de frustratie wel, maarja die vrouwen kunnen er toch ook niets aan doen. In een perfecte wereld zou iedereen zwanger worden op het moment dat ze dat wilt, maarja dat is helaas niet zo. Had jij dat gevoel niet dan bij de Diego?
Welkom Rammel! @ Cos en Jeem: Er zijn inderdaad een aantal mensen op dit forum die het moeilijk kunnen verkroppen als mensen ongepland zwanger worden. Ik denk dat hun eigen frustraties er dan even dubbel zo hard uit komen. Sommige redenaties begrijp ik ook wel, maar of je dat dat uit moet spreken? Dat denk ik niet, het helpt je niet en niemand wordt er gelukkiger van. Persoonlijk heb ik er absoluut geen moeite mee als iemand zo makkelijk zwanger wordt; ik ben er juist jaloers op, haha Maar ik heb er wel moeite mee als zo iemand zich niet in kan leven in iemand waarbij het niet wil lukken. Want die mensen heb je ook...helaas. @ Dissapointed: Leuk die kinderwagen+maxicosi! Vrolijke kleurtjes, dat kan zowel voor een jongen als voor een meid... @ Pam: Ik bedenk me ineens dat je pas wat hebt verklapt over de geslachtsbepaling! En volgens mij had ik nog geeneens gereageerd Oeps, haha....Maar leuk dat je dat voor je verjaardag laat doen, ik ben heel benieuwd hoe iedereen gaat reageren op de beschuit met specifiek gekleurde muisjes Oh oh oh volgens mij hebben wij mn ei gevonden!!! Ik dacht al wat te bemerken, maar durfde dat nog niet uit te spreken. Maar gisteren steeg mn temp van 35.9 naar 36.4, en vanochtend was ie weer iets hoger. Daarbij komt dat ik weer last heb van mn tepels, net als vorige maanden. Ik vond het eerst al raar dat ik dat niet had rond die posi ovulatietesten, maar die waren dus ten onrechte positief. Dus ik hoop echt dat t doorzet, we hebben op zich goed geklust dus wie weet!
Hey meiden @ cossy en amaryllis ja dat heb ik idd ook gelezen.. En ik bedoelde ook niet dat jij dat d8 maar vanuit mezelf gezien ik zou nooit maar dan ook nooit iemand scheef aan kijken om die reden.. Snap zelf maar al te goed hoe het is om ongepland zwanger te zijn... Ok bij mij was het wel welkom maar snap dat er een hoop meiden zijn bij wie dit niet zo is. Zo ik ben gelukkig weer opgeknapt hou mn eten binnen YEEE Vanmiddag even half dagje werken.. Heb eigenlijk geen zin maarja het moet he.. Verder gaat mijn ei ook ergens binnen kort komen want ook ik krijg last van mn tepels dussss ik ga flink aan de klus
Heb jij al zo snel last van je tepels? Ik heb dat altijd pas de dag NA mn ovulatie...of heb jij gewoon een vroege eisprong? Ik vind het wel heel grappig om te zien dat die symptomen bij iedereen zo anders zijn!
nee ik heb het ervoor en erna... 2 maanden terug ervoor...en toen had ik ook echt steken op t moment dat mn ei sprong zeg maar. Vorige maand alleen buikpijn ( menstruatie pijn ) en pijnlijke tepels en dat bleef tot ik ongi werd...:S Maar ik kan ook heel goed mn ei eerder hebben hoor heb ik al 2x gehad een of 2 dagen eerder... Vorige maand moest ie op maandag komen en toen kwam die op zaterdag... Dus ben benieuwd... heb nu gewoon mn cyclus van 28 dagen aangehouden
Ik kan soms best jaloers worden op zo'n lekker korte cyclus! Die van mij is flink onregelmatig de laatste tijd, heb net mn gemiddelde duur uitgerekend: 34 dagen. Nou ja het scheelt dat ik dat nu weet, in het begin zat ik de hele tijd te zenuwpezen omdat ik dacht dat ik overtijd was....