Jonge 20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anais, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Zooo, volgens mij is de lijst nu behoorlijk up to date.

Cossy, klopt jouw NOD die ik erop heb gezet?
    Anais, wil jij ook op de lijst?

Miracle, wat balen dat het met het werk nog steeds niet lukt! Het zijn natuurlijk ook niet al te beste tijden wat dat betreft, maar het blijft shit.
    Wel knap van je dat je wel actief blijft zoeken! Meer kan je ook niet doen, he?

Enne...klussen voor spek en bonen is ook leuk. :D

2. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Heeej! Jij hier?? :D

3. 4days

4days Niet meer actief

Nee het moet denk ik zijn 6 november. (althans dat is gewoon 28 dagen vooruit geteld, ik weet niet precies hoe lang mijn cyclus duurt...)

4. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik heb je aangepast in de lijst.
    Stom eigenlijk, he? Zijn we eindelijk ongi, weten we nog niet veel meer.
    Tenminste...ik heb maar een cyclus voor 30 dagen ingesteld. Moet toch positief blijven denken en er van uit gaan dat het nu weer allemaal op orde is. Ik hoop op regelmaat!

Ik zal Serendipity ook eens opsporen, als het goed is heeft zij haar NOD een week geleden al gehad.

5. 4days

4days Niet meer actief

Tnx! :) Ochja, we kunnen het op zijn minst inschatten nu. :) Ik had vroeger altijd een heel regelmatige cyclus van 28 dagen, dus nu zal het er ook wel niet superver vanaf zitten dan. Toen we nog niet ongetseld waren wisten we helemaaal niks. En ik was ook nog eens bang dat er misschien iets was achter gebleven ofzo... Dat je eerste een half jaar wacht, ze er dan achter komen dat je alsnog een curretage moet, en dan nog es 6 weken ofzo wachten... Brrr, horrorscenario's... Gelukkig doet alles het nu weer. ;)

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Cossy Ja dat is eenhele rare gedachten. Maar we vinden het ook wel heel speciaal.

Tegen ons werd altijd gezegt als een dierbaar iemand overlijd. "Ze kijken dan vanuit dat ene sterretje wat aan de hemel knipperd op ons neer"
    Ik heb daar heel langin geloofd :D

Jenna85 ja ik blijf door zoeken en solliciteren , want de bedoeling is wel dat ik aan het werk ben vóór ik mijn spiraaltje laat verwijderen. Dat is gewoon iets wat ik voor mezelf en met hubje natuurlijk heb afgesproken.
    Nou zal ie er dan , als ik echt nog geen werk heb , toch wel uit gaan maar de bedoeling is anders.. ( dus eerst werk en dan mirena der uit )

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat ik voor 4 januarie 2010 nog niet aan het werk ben :(

haha , Ja klussen voor spek en bonen is ook heel leuk :D :D

7. 4days

4days Niet meer actief

Jah idd, ergens is het ook heel mooi, dat je overgrootmoeder nu waakt over Jaimy. :) En werk vinden voor januari.... Zou eigenlijk toch moeten lukken? Ik hoop ook dit jaar nog iets te vinden...

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja he , ik vind het ook wel een mooie gedachte :)

Nou dat mag ik toch hopen van wel dat we voor januari werken ! Zou anders wel te erg zijn...

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Januari duurt nog even dus dat moet vast wel lukken! Is in ieder geval een mooi streven om daar naar toe te werken.

@ Miracle: Wow, je overgrootmoeder?! Die van mij stierf toen ik 8 was en dat vond ik al bijzonder! Een vijf-generatiefoto was natuurlijk wel heel mooi geweest, jammer dat dat net niet is gelukt. Hoe oud is ze geworden?
    Ik weet heel goed dat ik blij mag zijn dat mijn oma uberhaupt nog leeft. Veel vriendinnen hadden op de basisschool al geen opa's en oma's meer; ik heb ze bijna allemaal nog. Maar deze oma betekent heel veel voor mij, en het idee dat ze er binnenkort misschien niet meer is doet me veel. Mijn opa zei pas dat hij wil leren hoe de wasmachine werkt enzo, zodat hij het huishouden draaiend kan houden. Dat zegt volgens mij een hoop, en niet in het positieve...

Ik had net trouwens wat roze aan mn toiletpapier! Hoop niet dat ik weer van dat bruinverlies krijg als in die rare cyclus...Wordt gelijk weer zenuwachtig. :(

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Amaryllis Mijn overgrootoma was 84 jaar toen ze overleed...
    Wij hebben een hele jonge familie :D Mijn oma is 56 ;)

Ik snap je verdriet best wel.. Het maakt niet uit wie je verliest een diebaar iemand verliezen doet altijd pijn vooral als diegene ook nog eens heel erg dichtbij staat.
    Laten we hopen dat je Oma nog een beetje opkrabbelt en ze nog even bij jullie blijft. Dan kun je haar misschien toch nog een goei nieuwtje vertellen.

Ohh roze bij afvegen ! Misschien is het wel innestelingsbloed !! Dat kan nml ook he ;)

Zo ik word hier een partij zenuwachtig ! Ik moet over 2 uur mijn griepprik gaan halen en als ik ergens schrik voor heb is het spuiten/naalden !!

Leuke van alles is dat het er naar uit ziet dat ik Jaimy ook nog mee moet nemen want hubje is misschien niet eens optijd thuis ;)
    Oeff...

11. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Dag 20 something-meisjes ;)

Lekker geslapen allemaal?? Koud vanochtend, he???
    Ik ben, geloof ik, de enige die 's ochtends om kwart over acht op haar fiets kruipt om haar kind naar school te brengen, he? Mazzelaars jullie... :p

Kreeg trouwens net wel een flinke schok, ben meteen wakker! Ik loop met mijn zoontje zijn klas in, is er een nieuw kindje. Op zich niets bijzonders natuurlijk. Draait de vader van dat kindje zich om...is het MIJN studieloopbaanbegeleider!!
    Hmm...de laatste keer dat ik hem zag zat ik jankend tegenover hem. Lekker dan. Ik weet nu ook niet zo goed hoe ik me tegenover hem moet gedragen, ik zei net maar heel beduusd 'hoi'. Zo suf, maar goed...

Help help!! Tips meisjes!! :)
    Beetje rare situatie zo...

Cossy, ja je hebt wel gelijk. Dat we nu tenminste kunnen inschatten wanneer onze NOD eraan komt.
    Ga jij deze ronde nou tempen of ovu's gebruiken? Of niets?
    Ik ga denk ik, weer aan de ovu's. Over een week of twee begin ik maar. Als het goed, zou ik nu wel een ovulatie moeten kunnen traceren.
    Brr...die horrorscenario's inderdaad. Zat ik zelf ook nog aan te denken, ook ivm mijn bloedingen tussendoor. Misschien achtergebleven weefsel..?
    Naja, het is allemaal weer normaal nu (als het goed is!!). :)

Miracle, hoe was de griepprik gister? Viel het mee? Moest je Jaimy nou nog meenemen? Hoe is dat gegaan?

Januari is over 3 maanden al. Klinkt ver weg, maar valt volgens mij behoorlijk mee. Ik hoop voor je dat je voor de tijd echt wat werk vindt, meid! Ik kan me voorstellen dat je dat eerst wilt, helemaal nu jullie een tweede kindje willen.

Amaryllis
    , roze met afvegen?? Heeft het nog doorgezet? Of is het daarbij gebleven??
    Zou zomaar een innestelingsbloeding kunnen zijn, of ovulatiebloeding. Het kan van alles zijn (was je vriend te ruw :p), maar zou toch super zijn als het van de innesteling komt! :D
    Op welke dag zit je nu? Gebruik jij iets om je ovulatie op te sporen?

Ik heb de kachel aan vandaag! Voor het eerst! Brrr...het is hier zoooo koud! Tien graden vandaag, niet te geloven...

Zoooo en nu stop ik weer met mijn giga-monoloog! :D :p

(Had Serendipity trouwens nog opgezocht, zij is ongi geworden. Voor de geinteresseerden onder ons ;))

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, was inderdaad al benieuwd hoe het ging met Serendipity! Fijn dat je haar hebt gevonden. Jammer dat ze weer ongi is geworden, het zit haar ook niet echt mee.

@ Miracle: Zo oud was mijn overgrootmoeder ook! Wat grappig, ik vond mijn familie al jong. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe oud mn oma nu is, ze is altijd heel fit en actief geweest dus het was nooit een issue. Maar ze is wel ouder dan die van jou hoor, ergens half/eind zestig. Ik weet dat ze niet eeuwig blijft leven, maar ik hoop iig wel dat ze ons kleintje nog kan vasthouden. Dat kun ik haar zo (en mezelf eigenlijk ook wel, haha)
    Maar bah bah, die griepprik! Ik hou daar ook nooit zo van. Heb je t overleefd? Nog last van gehad?

@ Jenna: T was idd heel koud vannacht!!! Ik heb de kachel alweer een paar weken aan (ons huis is niet denderend geisoleerd+ben een koukleum), maar nu komen daar 's ochtends gelijk ook al pantoffels bij. Ik moest vanochtend mn auto wegbrengen voor de APK-keuring, en terug in een klein leenautootje. Mn tenen vroren er haast af! Maar dat was gelukkig niet om kwart voor acht nee...:p
    Ik zou ook niet weten wat te doen als mn studieloopbaangeleider ineens voor me stond hoor! En zeker niet in zo'n 'gelijkwaardige' setting als ouders van twee kindjes. Dan verschuift de relatie ineens van professioneel (afstand) naar persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat je je opgelaten voelt! Hoe reageerde hij op jou?

T roze van gisteren was echt maar heel even, bij 1 toiletbezoek en daarna niet meer. Dus ik hoop dat het verder wegblijft. Voor een innestelingsbloeding is het volgens mij wat vroeg, dat is altijd een week na de eisprong toch? Mijn meest vruchtbare dag was zondag, het roze er 2 dagen na. Ik heb geen ovu-testen gebruikt (helemaal vergeten...:)), maar wel aan mn lichaam gemerkt dat t 'goed' zat. Hoe dan ook kan het idd van alles zijn, haha. Maar ik hoop zo dat het deze maand raak is!!!

13. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel

Oeh oeh, ik heb ook al pantoffels aan! Wel lekker hoor.
    Ik heb hele kekke roze gekocht vorige week. *kijkt helemaal meisjesachtig* ;)

Hebben jullie cv of een kachel? Ik heb dus echt nog zo'n ouderwetse gaskachel. Stomme ding krijgt alleen maar de huiskamer warm, dus dat is mooi *piep*.

Het is inderdaad precies zoals jij het zegt, Amaryllis. De relatie verschuift ineens. Heel bizar. Op school is hij mijn slb'er en nu is hij ineens ook een ouder op het schoolplein. Ik voelde me ook echt ongemakkelijk, zo van 'hey, dit is mijn gebied!'. ;)
    Alsof ik me nu anders moet gaan gedragen, omdat hij in de buurt is. Maar volgens mij schrok hij ook, hoor! Hahaha, ik zie er ook heel eng uit! ;)
    Hij keek me echt zo aan en ik floepte er dat domme 'hoi' uit en hij groette terug en dat was het! Eigenlijk gebeurde er niets, maar ik voelde me knap opgelaten. Probeer je dan maar eens normaal te gedragen.
    Nu vraag ik me vooral af of ik gewoon een praatje met hem moet/kan maken op het schoolplein. Het is ook raar om hem te negeren toch?
    Moet ik ineens van 'stoere student' (ja, dat ben ik 8)) naar 'mede-ouder' verkassen. Zo kent hij mij ook niet, dus dat wordt nog wat!

Over dat roze-verlies; Dat zondag je meest vruchtbare dag was, baseer je op je banner waarschijnlijk, of niet? Zonder ovu-testen. Slimmerd. ;)
    Maar dat kan dus ook betekenen dat het zaterdag zou kunnen zijn of zelfs vrijdag. En een innestelling is, meen ik, na ongeveer vijf dagen. Maar dat verschilt! Het kan ook eerder en dus ook later.
    Misschien toch een ovulatiebloeding?

Ik weet de oplossing! Wacht nog twee weken, gooi er een test tegenaan en dan weet je het!
    Fijn he? ;)

14. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Zoooo, wat een flinke lappen tekst plakken we er toch weer neer! 8)

15. 4days

4days Niet meer actief

Ohneee, had ik net echt een HEEL verhaal geschreven en (naar mijn weten) gepost, blijkt het nu verdwenen te zijn... Oke, dan nog maar es op nieuw he. ;) (aaaagh!)

Jenna -> Oei lastig hoor... Kan me voorstellen dat je ervan schrok. Ik heb zelf ooit op een online spelletje mn psycholoog voorbij zien kopen... Dat was ook even een WTF-momentje, hahaha. Gelukkig was ik anoniem... (hij dus niet) Maar misshcien is het een idee om juist even een praatje te houden met die man? Gewoon luchtig, over wat je doet in het dagelijkse leven en over het feit dat jullie kindjes in dezelfde klas zitten. Zo is de spanning wel een beetje gebroken. Anders voel je je misschien elke keer raar als je die man ziet... En ja, het was inderdaad koud! ;) Wel minder met alleen een gaskacheltje...

Ik ben zelf nu trouwens aan het tempen. Maar ben er wel al achter dat t toch lastig is om elke dag op dezelfde tijd te tempen, en zonder dat je andere dingen doet van tevoren... Denk dat ik morgen toch maar de wekker ga zetten, anders heb ik er nog niets aan...

Amaryllis -> Dat hebben toch wel meer vrouwen, heeeeel licht bloedverlies tijdens de eisprong? Ik heb dat wel vaker gehoord, is volgens mij heel normaal. Maar dus nog volop kansen op zwanger te zijn geraakt. :D

Groetjes!!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, grapjas! Tja ik ben bang dat dat m wel gaat worden...;)
    Ik baseer mijn geklets inderdaad puur op mn banner, en je hebt gelijk dat dat eigenlijk nergens op slaat. Dus...haha, we wachten maar weer af!

Gelukkig hebben wij een CV, maar wel een stokoude budgetvariant uit '92. Hij krijgt het huis prima warm zolang je hard stookt, haha. Maar hoe dan ook beter dan een gaskachel! Arme meid, daar moet ik niet aan denken. Kunnen jullie hem niet vervangen? Kost wel wat natuurlijk, maar dat heb je binnen een paar jaar toch weer terug? Wel cool trouwens, die roze pantoffels 8)

En wat die ontmoeting met je SLB'er betreft; grote kans dat het voor jou ongemakkelijker was dan voor hem. Jij was op school de hulpbehoevende, hij deed gewoon zijn werk. Toch? Het is hoe dan ook een man he, die zijn daar vaak minder mee bezig. Volgende keer gewoon doen alsof er niks aan de hand is, wel groeten natuurlijk en misschien een keertje over jullie kindjes beginnen. Want daarin zijn jullie gewoon gelijkwaardig, en is HIJ misschien wel onzeker. We zijn allemaal gewone mensen, en iedereen heeft af en toe hulp nodig. Hij zal daar ook weer bepaalde mensen voor hebben.

@ Cossy: Ik heb idd wel vaker gehoord van een ovulatiebloeding. Maar voor ik 2,5 jaar geleden met de pil begon heb ik dat dus nog nooit gehad. Ik leer een hoop bij nu, haha.
    Goed bezig zeg, met tempen! Krijg je vast een stuk meer inzicht in je eigen lichaam. Ik zie daar altijd enorm tegenop, dat je altijd op het zelfde tijdstip moet tempen. Jij loopt daar ook tegenaan, lees ik? De wekker zou kunnen werken, maar ja dan wordt je ook in t weekend zo vroeg wakker! Houd je je temp ook bij op zo'n kaartje?

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik hou mn tempertuur bij op de site van fertility friends, want die site zoekt dan meteen de eisprong voor je, en gaat gemiddeldes berekenen enzo. Eigenlijk ideaal. En ik denk dat ik de thermometer maar gewoon naast mn bed leg. Dan kan ik ff tempen en meteen verder slapen, hoef ik toch niet echt op te staan.

Mijn cyclus is nu trouwens ook heel erg veranderd ten opzichte van 5 jaar gelden (voordat ik met de pil begon). Volgens mij heeft je cyclus toch een aantal jaar nodig om echt te 'rijpen' ofzo.

18. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Mag ik even een groot applaus voor Cossy, dames en he...eh dames??
    Die dame is over de 5000 (!) berichten heen en mag dus voortaan ons Expert member heten!
    Kom maar door met al die expertise, madam! :D ;)

Goed, nu weer normaal. 8)

Slb'er; Jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet inderdaad gewoon even een praatje met hem maken als ik hem op school zie (van onze zoons, welteverstaan), morgen of overmorgen.
    Mijn geluk dat het bijna herfstvakantie is. ;) Nee nee, het is toch onvermijdelijk. Ik heb er inderdaad ook geen zin in dat het de hele tijd raar is. Ik moet me toch potverdrie rustig kunnen bewegen rond de school van mijn eigen kind! Zo. Kooooomt goed. :)

Wat dat betreft woon ik net in een dorp, hoor. Zo bracht mijn oud maatschappelijk werker zijn zoontje ook naar dezelfde psz als waar ik mijn zoontje heen bracht.
    Dat is ook zoooooo vaag (herinner het me ineens weer met dank aan Cossy en haar gamende psycholoog ;)).

Cossy, dus toch tempen. Lijkt me ook het prettigst/handigste voor jou. Om toch dat inzicht weer te krijgen.
    Ik geloof dat de meeste meiden die tempen het doen zoals jij het doet. Thermometer naast het bed en gewoon blijven liggen. Er zijn geloof ik zelf thermometers die een geheugen hebben, zodat je het zelf niet hoeft te onthouden! Nou, dan heb je wat hoor. ;)

Amaryllis, over twee weken wordt dat mooi een positieve test hoor! Zo'n bloedje komt niet voor niets. ;)
    Nee, ik zal je niet zwanger verklaren, veeeel te vroeg, maar ik heb goede hoop voor je!
    Lekker positief blijven!
    Ik denk dat je allang blij mag zijn dat het niet doorzet of dat je lijf zo raar gaat doen. Want ik ken vrouwen die dat hebben hoor. (En dan noemen Cossy en ik geen namen... ;))

Mijn cyclus heb ik vroeger eigenlijk nooit bijgehouden. Hij (zij!) is de afgelopen jaren wel heel regelmatig. Gemiddeld zo'n 28/30 dagen en dat is erg prettig. Geen gestunt daarmee.

En nog even over mijn kachel, dan stop ik echt!
    Ik kan er dus geen cv in laten zetten. Dit zijn best oude huizen van de woningbouw en iedereen hier in de straat heeft een kachel. Het is echt vet ***, maar ze zetten er geen cv in. Toen ik hier net woonde heb ik er wel voor gebeld, maar ze doen het niet. Zal wel iets met centen te maken hebben.
    Maar wij zijn druk op zoek naar een ander huis en die moet minstens een cv hebben! Dus hopelijk volgend winter wél lekker warm. :)

19. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ooooh, ik schaam me dood!
    Ik moet echt leren minder woorden te gebruiken!!

Goh, heeft mijn vriend toch een punt... :p

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, maakt niet uit hoor Jenna! Dan gebeurt er hier tenminste iets! Heb wel eens meegekletst op andere topics, maar daar wordt het dan steeds stiller. Hier is het veel gezelliger, dus klets maar lekker door :D

Wel rot van die kachel, idd een reden om te verkassen. Die woningcorporaties doen altijd rot als het gaat om geld. Best te begrijpen, maar je wilt toch ook lekker wonen!

Mijn cyclus is over het algemeen heel regelmatig. Ook tussen de 28 en 30 dagen, alleen vorige maand even niet. Toen wist ik niet wat me overkwam, maar inmiddels is alles hopelijk weer back to normal. Ik voelde me vruchtbaar afgelopen weekend, haha. Dus we houden goede hoop.

@ Cossy: Wow heee, 5000 berichten! Ik type me suf maar dat lukt me voorlopig echt niet hoor! Ik vond 1000 al veel...

Deel Deze Pagina