Miracle meis wat erg!!! Ik weet HELEMAAL hoe je je voelt! vorige jaar zijn wij onze 2 jaar oude kat bijna kwijtgeraakt.. Ze dachten bij hem ook infectie (na tijdje niet willen eten wat erg raar was bij m naar dierenarts) en een dag later kon ie nog amper ademen! hij keek ons aan en mauwde ZO zielig alsof ie echt aangaf.. DOE IETS want dit is niet goed! HELP! Dus wij met spoed naar een dierenarts, heel verhaal kort maken hij is 2 keer geopereerd en heeft 12 dagen in utrecht op de IC gelegen.. Maaarrrrr hij is nu weer helemaal de oude!!! Ik kon ook alleen maar huilen en de dagen dat ie weg was waren we allemaal zo van de riedel hier.. echt stress.. en ik voelde me ook schuldig, had ik niet eerder naar een dierenarts moeten gaan? had een uur of twee uur eerder met spoed naar utrecht voor dat beestje niet veel beter geweest?! Maar eigenlijk kan je dat niet zeggen.. katten vooral (dieren in t algemeen) zijn zo ontzettend goed in pijn en klachten verbergen.. pas als t echt mis is laten ze t zien, helaas vaak voor t mooie te laat! Zelfs de dierenarts had bij onze kat nooooit gedacht dat t zoiets ergs was! en die had m een dag eerder gezien (en we hebben echt een geweldige dierenkliniek hoor) ze doen zich beter voor als dat ze zich voelen vaak. Het is echt heeeel sneu voor je mannetje maar het is nu echt duimen draaien dat t idd een infectie is die aan te vechten is.. ik kan je wel vertellen, ze kunnen ongelovelijke dingen doorstaan hoor! En een blinde kat kan ook heel goed spelen en ik geloof zelfs vogeltjes vangen hoor.. iig dat heb ik wel eens begrepen.. bij mensen worden de andere zintuigen al beter maar dat is allemaal bij hun natuurlijk veeeeel gevoeliger.. Ik duim heeeeeel hard mee dat hij snel weer opknapt en weer bij jullie thuis is voordat je t doorhebt! en dat ie ook weer (bijna) helemaal de oude wordt! het scheelt misschien juist wel dat ie zo jong is. En volgens mij heb je helemaal perfect gehandeld! je was op tijd bij de dierenarts.. je hebt m heengebracht en je laat m verzorgen. Een beter baasje kan ie zich niet wensen hoor! *dikke knuffel*
Nu ff dit.. @Cos: NOEM JIJ DAT EEN VAAG STREEPJE?!!!!!!!!!!! zo das er iig uit.. Nou is t morgen zaterdag he?..... ..... ALS JIJ NIET MORGEN EEN KRUIDVAT TEST GAAT HALEN EN GAAT DOEN BEN IK IN STAAT OM ER EEN TE BRENGEN NAAR JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mens je maakt me ontzettend nieuwsgierig een zenuwachtig ja! pffffff Ik zeg zwanger.. dat gevoel heb ik nu al 2 weken ofzo.. eigenlijk al voordat je een ei had maar toen vertelde ik mezelf maar dat dat dus niet kon.. en idd als je zo vaak hoort dat die testen vals posi zijn (zelfs met kraanwater?!) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Pam je brengt de tranen weer omhoog Ik mis hem zo nu... En dan ben ik niet eens thuis.. We zitten in mijn moeders huis omdat ze op vakantie is en wij op de hondjes passen. mijn andere kater zit nu wel alleen.. Vind ik wel zielig voor hem.. morgen gaat hubje er even naar toe ( was toch de bedoeling om eten te geven en er even bij te zitten e.d ) even met hem kroelen enzo. Hij was toen straks zo boos dat ie blies naar mij , zou die het voelen dat zijn maatje zowat aan het knokken is voor zijn leven ? Ik vind het niet erg als me katertje blind is , alleen zo erg voor hem.. Hij heeft altijd wel kunnen zien en nu niet meer... Voor mij is het nu het enige wat telt dat die er weer beter uit komt. En we weer vanhem mogen genieten. Met zijn evt handicap helpen we hem wel , hij is nog jong dus kan er goed mee leren omgaan. ergens ben ik ook wel blij dat ie tot woensdag ( dat is bijna zeker ) bij de dierenarts moet blijven.. als ik hem nu mee naar huis had gekregen was ie alleen geweest.. Dat had ik nooit gekund en hadden hubje en ik apart moeten zijn ( hij daar en ik hier ) om voor hem te zorgen.. Mijn hoop is nu dat mijn mannetje er heel doorheen komt , dan maar blind... en Cossy , ik zou ook zeggen POSITIEF !!! maar snap je wel als je er voor de zekerheid nog een test tegen aan wilt gooien..
Cos, je maakt het te spannend !! Miracle, wat ontzettend sneu voor je beestje, en ook voor jou natuurlijk. Je hebt goed gehandeld meid, en ik duim voor je dat jou Angel het helemaal goed gaat maken. En als een oudje lang bij je mag blijven. En ook blinde katten kunnen heel gelukkig zijn hoor !! Volgens mij voelen ze ook aan met hun snorharen dus Angel kan zich prima vermaken. Daar gaan we lekker vanuit Hugggg
hai meid dit vind ik echt erg(ik houuuuuuuuuuuu zoveel van katten,mama heeft er zelf drie.haaaaat het om er iets slecht van te horen of zien) maar als het pas gebeurt is dan kan het miss nog omgekeerd worden...die blindheid dus.als het een infectie is en ze geven snel een middel dan trekt het wel weg en miss dat de ogen dan ineens beter zijn...of miss geen totale blindheid enzo... hai ik duim voor je meid dat het goedkomt ik haaaat dat soort pijnlijke verhalen van katten(ben zooooooooooo een kattenmens ik zou doodgaan vanbinenn als er iets met becky was,kat van mama maar eigenlijk MIJN schatteke maarja) dikke kus meid en sterkte!!! xxxxxxxxx
Ja ik las op google alleen wel dat blindgeworden katten ( dus niet blindgeboren katten ) zich wel afzonderen van soortgenoten , dat zou wel minder zijn aangezien hij en Boeffie ( mijn andere kater ) twee dikke maatjes zijn..
@ rami wauw zolang overtijd...miss dat twee weken na je bloedonderzoek je wel positief test?? want miss wasje toen nog niet op je nod?? groetjes xxxx
@Miracle: Als die twee al zolang maatjes zijn heb je kans dat dat wel goedkomt hoor.. wel ff een tip meteen.. als ie terugkomt haal ff feliway stekker misschien (kalmeert katten op goede manier, haalt stress weg) en zet je katje even apart.. doe dan deur op een kiertje en laat ze ff ruiken aan mekaar.. ff op reactie wachten en als die niet goed is even gescheiden houden.. Katten kunnen soms mekaar niet meer herkennen door dierenartsgeur, en dan ruzie maken daardoor.. en heel soms komt dat dus nooit meer goed! en dat zou gewoon zo jammer zijn.. En idd, de blindheid zou erg sneu zijn.. maar ik denk dat wij mensen daar meer van maken als katten.. ik vond ook alles zielig voor mn katje.. en moet eerlijk zijn, nu probeer ik m soms nog helemaal blij te maken door als ik denk dat ie t koud heeft m bij de verwarming te leggen enzo.. en dan kijkt ie me soms aan van "gaat t?!.. doe normaal!" haha.. hij kan er idd mee leren omgaan door de leeftijd en nu is t belangrijk dat ie iig beter wordt.. en je zal je verbazen wat zon beestje kan hoor qua herstel.. Ik zou trouwens ook blij zijn dat ie bij de DA is.. als je ze zo thuis hebt denk je dat elk kuchje "t einde" kan zijn.. zo ben ik iig dus nu weet je iig dat ie goed in de gaten gehouden wordt enzo.. T komt vast goed meis.. en huilen mag hoor! lucht juist lekker op en t zijn de grootste vriendjes die je kan hebben.. en t doet gewoon zon pijn zon situatie..
Ik denk dat dat met de tijd ook wel goed komt.. Ik had twee kittens toen ik in Spanje woonde, een broertje en een zusje. Ik had eerst het broertje "gekregen" ( was een onafhankelijke asiel die dus geen hulp kreeg alleen via doneren dus wij hadden 150 euro gedoneerd ) maar als ik ging werken was dat beestje zou aan het janken hij werd opeens weg gehaald natuurlijk bij zijn andere broertjes en zusjes. Uit eindelijk 3 dagen later hebben we zijn zusje erbij gekregen dat wou ik graag. 't leek wel of hij zijn hele zusje nooit had gekend, zoveel haat er na toe de eerste dag. Maar na beetje wennen ging dat helemaal toppie en waren ze onafscheidelijk en twee lekkere stoeibeesten met elkaar. Jammer genoeg heeft mn ex toen hij en ik uit elkaar gingen de beestjes op straat gegooit.. en dat terwijl ik ze niet mee mocht nemen na NL en hij beloofd had goed voor ze te zorgen
Pam Dat is wel een goeie tip.. Ze zijn ( als ie tot woensdag moet blijven ) dan toch 6 dagen van elkaar gescheiden. Zolang zijn ze nooit uitelkaar geweest. Ikdus Nou dat is ook gemeen van je ex ! En dan nog beloven dat ie goed voor ze zal zorgen.. Wel super dat het snel zo weer zo goed ging tussen hun.. Laten we hopen dat dat hier ook zo gebeurd. Hmm , nou schiet me wel ineens binnnen dat we onze andere kat toen 1 week kwijt zijn geweest.. Het ging weer zonder problemen goed toen ie weer thuis was..
ik word gek ik zit nu dus op1 dag overtijd. (heb wel men ticker hier wat aangepast want ja er stond dag 1 dus heb maar op een 32 dagen cyclus gezet) maar ik voel nu al anderhalve week echt ogniekrampen...en gebroebel en heel wat steken(zeker de laatste week) en ik heb sinds 3 dagen ineen serieus wat rugpijn!!beetje gelijk ognie maar vaak meer alsof ik iets gebroken heb in men onderrug doet vantijd echt wel zeer.heb er nu bv last van(deed de was) ik denk elke dag dat men ongie doorkomt maar nee hoor....en toch zoveel krampen en steken. nu op het moment is het rugpijn en gebroebel in men odnerbuik ik ben ook serieus opgeblazen! maar denk dat dat door teveel zout chips eten komt...of niet? heb ook heel wat spierpijn in men benen gehad.nu nog op dit ogenblik.en heb gisteren (schaam) 14 uur geslapen,ik ben zomoe de laatste tijd! humm volgende week toch maar een testje doen denk ik... xxxxxxx
Zou ik zeker doen als je niet ongi wordt! maar wanneer was nou die dag dat je dacht een eisprong gehad te hebben? heb je vanaf daar gerekend als NOD?
Fijn dat jullie zo meeleven dames, errug lief! Anais -> Ik heb dat opgeblazen gevoel altijd na mijn ei. En deze maand is het echt extreem, lijk wel 20 weken zwanger nu!! (maar ECHT) Katten -> Wij hebben helaas ons lieve katertje twee jaar geleden moeten laten inslapen... Het arme beestje had nierfalen. Het was al eerder geconstateerd dat de nieren niet helemaal klopten, maar er was toch niets aan te doen. Op een gegeven moment zette het echt door, en toen was het ook binnen een paar dagen extreem hard achteruit gegaan. Het beestje verloor het grootste deel van zijn gewicht (hij woog nog geen kilo meer!!!!), hij kon niet meer lopen, had nergens meer zin in, echt helemaal niks. En dat echt op een paar dagen tijd. Tsja toen moesten we hem wel laten inslapen, anders was hij sowieso een paar dagen en veel pijn later vanzelf gestorven. Zijn eigen nieren hebben hem gewoon vergiftigd.
ik had de 2-3 december men ei gehad...dus ik ben nu normaal gezien minstens een dag overtijd.... ik ervaar nu echt wel veel steken in men onderbuik en ben nu zooo moe dat ik direct ga slapen..terwijl ik meestal toch heel laat ga slapen.Ik heb een soort euhm...naar binnen trekken en terugloslaten gevoel in men onderbuik....zuig naar binnen...en los met steken. moet zeggen dat de steken toch soms venijnige prikjes zijn. en men onderrug zij doet nog steeds pijn. miss moet ik morgen ofzo toch maar eens een test kopen en zondag testen...samen met cossy maar denk eerder dat zij een posi test zal hebben dan ikke ach je weet nooit...maar stel je voor...hoe zou ik zoiets tegen men nieuwe baas moeten zeggen...hij zei nog dat hij niet iemand wilt die voor kinderen probeert omdat die dan snel weer iemand anders moet zoeken....en de puppy...hola gaat veel ineens zijn dan... groetjes xxxx
Anais, je bent het zelfs niet verplicht tegen je baas te zeggen als je zwanger bent, laat staan als je alleen probeert zwanger te worden. Als hij jou niet zou aannemen vanwege een kinderwens zou dat discriminatie zijn, en dat is verboden. En het is toch duidelijk dat hij jou niet had genomen als je dat had toegegeven?! In feite had hij het niet eens mogen vragen. Dus je staat gewoon in je recht hoor.
Even een update over mijn katertje ! ( gekopieerd van een andere topic , geen zin gehad om opnieuw te tikken ) Ja ! Ik heb de DA eindelijk te pakken gekregen.. ( als je een antwoordapperaat helemaal afluisterd hoor je een tweede 040 nummer ) Het ging redelijk met Angel.. Hij had niet zo heel veel gegeten maar iig wel wat. Hij had wel goed geplast en hij ging een heel klein inimini stapje de goede richting in.. Hij reageerd goed op geluiden en stemmen en zo ook op zijn naam ( maar dat deed ie zoiezo wel ). Zijn ogen waren nog steeds niet goed , al leek er wel iets of wat verbetering in te zitten. Toen de DA weer in zijn gezichtveld tikte leek ie erop te reageren , al was het niet veel , maar hij twijfelde of ie niet zijn snorharen raakte ( die zijn erg lang ) nadat ie het nog een keer deed en toen zeker was dat ie zijn snorharen niet raakte leek ie er weer een inimini beetje op te reageren ! We mogen er niet te hard vanuit gaan maar er is hoop dat zijn zicht misschien toch terug komt.. Als die terug komt is het alleen de vraag in hoeverre die terug komt en of ie dan dus weer goed gaat zien of slechtziende zal zijn. Op dit moment is dit voor mij niet zo heel belangrijk , natuurlijk wel dat zijn ogen e.d gezond zijn ! Maar voor mij is het belangrijkste dat hij er heel doorheen komt en weer een gezond beestje wordt. als ie daarbij slechtziend of blind word maakt me dat helemaal niet uit.
hoop echt voor je dat alles in orde komt! het lijkt toch met mini stapjes beter te gaan zo te horen... ik zal blijven duimen meid! dikke kus xxxx