Jonge 20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anais, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Nekplooimeting Heb ik bij Jaimy niet gedaan.. De risico's die aan de vruchtwaterpunctie zaten vond ik veel erger. Buiten dat om vond ik het ook niet nodig , behakve dat het bij ons in de Fam niet voor komt zijn wij nog jon en gezond ( en ja.. Ik weet dat dat niks wil zeggen ;) )

Nu wij straks voor de 2de gaan weet ik het niet , ik twijfel heel erg... Ergens denk ik dat het wel zal meevallen en we gewoon een gezond babytje krijgen ( ben ik dan niet te naief ? ) maar ergens ben ik bang dat het misschien toch een kindje met Down zou kunnen zijn..

2. 4days

4days Niet meer actief

Nou een vriendin van mij is 20 en heeft een kindje met Down gekregen. Terwijl er ook helemaal niks van in de familie voorkomt ofzo.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Dat roze boekje? Dat heb ik een half jaar geleden ook alvast gekocht :p

En die nekplooi metingen, vlokkentest etc. blijven lastige dilemma's he, ik heb echt nog geen idee waar ik voor zou kiezen. Aan de ene kant wil ik graag weten waar ik aan toe ben, aan de andere kant is zo'n test ook niet zonder risico. En stel dat de uitslag niet leuk is, wat doe je dan? Laat je 'het' dan weghalen? Dat vind ik zelf ook geen optie hoor...:(

4. 4days

4days Niet meer actief

Roze boekje? Nee ik bedoel het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Dat is echt zoooo mooi! Al die kleurtjes n plaatjes, super vrolijk. En ze vragen je echt letterlijk het hemd van je lijf! Heb nu al een muisarm van de eerste 4,5 weekjes invullen, hahaha! :D

5. 4days

4days Niet meer actief

Trouwens, over die nekplooimeting... Wist je dat ze ook controleren op het edwards syndroom? Dat is en zeer zware chromosomen-afwijking, die niet met het leven verenigbaar is. Kindjes worden dan zwaar gehandicapt geboren, en worden meestal niet ouder dan 2 maanden. Dat is natuurlijk nog veeeeel erger dan Down Syndroom! In dat geval zou je het kindje natuurlijk een ontzettend zware lijdensweg kunnen besparen...

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Tis een leuk boekje he cos!! :D Ik heb zelf alleen een kladboekje ernaast nog.. heb er nog niks echt ingedaan eigenlijk.. hihi..

over de combinatietest.. wij wilden t niet omdat het idd een kansberekening is.. als de kans 1 op 20.000 is kan jij nog die ene zijn, en andersom is bij de kans van 1 op 50 (en daarna alle vervolgonderzoeken met alle gevolgen en risico's vandien) de kans toch echt 49 op 50 dat t dus toch wel goed zit..

Tsjah dat was voor ons gewoon het grote punt.. ook is de combinatietest bij mensen van mijn leeftijd maar voor 60% betrouwbaar..

Nou dan maar niet hoor :) grote afwijkingen waardoor een kindje niet levensvatbaar zou zijn is vinden ze gelukkig ook vaak bij de 20 weken echo.. en sommige dingen houd je gewoon niet tegen.. en volgens mij zijn er ook heel veel ziektes die ze uberhaupt niet kunnen vinden die gevaarlijk zijn.

Maar dat is idd allemaal heel persoonlijk en daarom is t ook een keuze die ze aan de mensen zelf laten ;)

7. 4days

4days Niet meer actief

De beste wensen dames! :D

8. 4days

4days Niet meer actief

Pam, ik hou er geen kladboekje naast. Maar als ik bij een week iets wil schrijven wat ze niet vragen in die week, dan kriebel ik het er gewoon bij hoor :D hahaha.

(hoeraaaaa mijn banner is verschoven naar het 2e plaatje :D )

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    jeeej tweede plaatje!! :D hahaha

Ennuuuhhh vet leuke kaart cos!! :D :D :D

en de reden dat ik een kladboekje erbij heb is omdat ik in de echte niet durf te schrijven.. ben zon pietlut en perfectioniste dat ik dan bang ben m te verpesten... *zucht* :)

Ennuuuhh ik heb gister al een kerstkadootje gehad van vriendlief! totaal onverwachts want we hadden beloofd niks te doen dit jaar.. komt ie ineens veel eerder thuis.. en zegt ie in een sms "niet op de rekening kijken" dus ik in de stress want ik dacht nog..

wat een etterbak en nou heb ik niks voor hem want dat mocht echt niet van m! :x

Komt ie thuis zegt ie.. niks voor mij kopen want dit is voor ons samen..

krijg ik t eerste pakje.. een batterij oplader en batterijen.... ik kreeg al slechte gedachtes ervan! :D whihihi

toen kwam t tweede pakje.. mijn eerste gedachte "erg klein voor een wii" :D :) wuhhahah

maak ik t open..

Krijg ik gewoon een supergave supergoede externe flitser voor mn spiegelreflex camera!!!!! :D Waaaaaaahhhh dat wilde ik zoooo graag maar die krengen zijn zoooo duur.. zeker omdat ik eerst allerlei lenzen enzo erbij gekocht had..

We wilden m wel sowieso kopen voor de kleine er was, want zeker bij de bevalling eis ik mooie eerste foto's :D en dan heb je die echt wel nodig.. maar elke keer schoof ik t voor me uit door de prijs en doordat er steeds andere dingen tussenkwamen..

nu hadden we iets meer geld gevangen als verwacht en heeft meneer dus meteen dat ding gekocht..

Ik ben er ZOOOOOO blij mee! gister gelijk mee gespeeld en t scheelt zo ontzettend veel.. nu kan ik gewoon foto's maken van de katten enzo.. en dat kon nooit!

En dan straks nog kerstkadootjes uitpakken bij mn ouders.. (alles ff eerder omdat vriendlief beide kerstdagen werkt)

Mijn kerst kan al niet meer stuk! :D

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    het is kerst!!! :D En nog een witte ook hier! vannacht weer flink gesneeuwd! zoooo gaaf! :D

Merry christmas iedereen!

En ik hoop dat t voor iedereen fijne dagen zullen worden.

*smak* ;)

11. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Iedereen fijne kerstdagen!!

Hier is de sneeuw gelukkig een btje weggesmolten, moet zo beginnen met werken:x Mag tot morgenochtend 6 uur, dus lekker 12 uurtjes in me eentje.. Merry Christmas:p

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Aaaaah Dissapointed, dat vind ik wel sneu voor jou!!! Met kerst zit je toch het liefste thuis bij de mensen die je dierbaar zijn...voor jou is het dan wel lekker dat de sneeuw wat aan het verdwijnen is, maar rij voorzichtig ;)

En voor Pam is het dan weer super dat het flink heeft gesneeuwd!!! Haha, voor ieder wat wils...Hier is t door dooi, regen en vrieskou op de stoep veranderd in een ijsbaan...glibber glibber glij dus! Als ik de hond ga uitlaten loop ik dus mooi midden op de weg :D Bekijk het ff, haha.

Leuke kerst allemaal? Tot nu toe dan...wij zijn vandaag naar mn opa en oma geweest in Rotterdam, was een flink eind rijden maar heel gezellig. Helaas wordt het hen gauw te veel, dus nu zitten we alweer te relaxen op de bank :p Ik vind het eerlijk gezegd niet eens erg, ik hou wel van een rustig avondje. Zo vaak gebeurt dat hier niet! Morgen gaan we naar mn schoonouders, dus dat wordt vast ook heel gezellig!

Wij zitten inmiddels weer op het wachtbankje, nu bijna een week geleden mn ei gehad. En ik heb nog steeds last van mn borsten, dat heb ik nog niet eerder gehad. Vorige maand verdween dat drie dagen na mn ei...dus ik blijf hopen, al vind ik dat ook wel weer eng. Elke dag voel ik even, of ze nog gevoelig zijn, en dan ben ik helemaal blij als dat zo is...Haha, het moet niet gekker worden. Mn ei was deze maand wat laat helaas, anders hadden wij op 31 december kunnen testen. Nu is dat twee dagen later, maar da's ook leuk. Als ie maar positief is! :D Ach ja, we zien wel.

Fijne avond allemaal!!! :)

13. 4days

4days Niet meer actief

Pam -> Volgens mij zijn wij precies hetzelfde, althans met dagboekjes enzo. Ik ben echt Zooooo perfectionistisch, dat heb ik zelfs met agenda's al. Als ik de persoonlijk gegevens invul en ik verschrijf me, krijg ik het echt voor elkaar om weer een nieuwe te kopen, whahaha! :D En met zo'n 'belangrijk' boek als het zwangerschapsdagboek al helemaal! Moet echt perfect worden, hahaha! Gelukkig is er bij elke dag een stukjes vrij waar je bijzondere gebeurtenissen kunt schrijven, dus ja kunt toch elke week wel je verhaal kwijt. :)
    Wat supervet trouwens, een spiegelreflex camera!!! :D Die kun je binnenkort goed gebruiken! ;) :D Toen ik zwanger was van Vince had ik op mijn verjaardag een camera gekregen. Geen spiegelreflex dan, maar wel 9 megapixel, dus op zich ook al mooie foto's.

Dissapointed -> He bah, balen dat je moet werken! :( Niet erg kerstelijk...

Amaryllis -> Dat klinkt goed! Hoop echt zooo dat jullie ook al stiekem met zijn 3tjes het nieuwe jaar in gaan!!! :D

Wij hebben het goede nieuws vandaag aan mijn ouders verteld! :D Ze waren heel blij! Mijn moeder zei dat ze het al dacht... ;) (met dank aan mijn buik die al een paar weken zo opgezwollen is dat het aan een walvis doet denken... :) ) Ik vraag me echt af hoe ik het nog verborgen moet gaan houden... Ik zie er dus echt uit alsof ik al 20 weken zwanger ben... En het zijn gewoon puur mijn darmen... ;)

Groetjes!!!

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    heey meiden !

Kom even voorbij gezwaaid , heb een iets mindere kerst.. Wel heel gezellig hoor ! Alleen minder nieuws van de DA gehoord.. Ik leg het allemaal nog wel uit als ik er weer aan toe ben , ben nu best verdrietig ( klinkt misschien stom ) en als ik het verhaal weer opnieuw moet vertellen vrees ik dat ik niet meer bijkom van het huilen...

Even kort dan:
    Het gaat niet goed met Angel , mijn kater , er worden nog onderzoeken gedaan en aan de hand daarvan wordt besloten hoe of wat.. In het ergste geval moet ik mijn lieve kater in laten slapen... Pff..

15. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    aah meid erg!!!
    neem je tijd maar hoor!
    wat je ook doet het ik ben zeker dat je de juiste beslissing neemt.

@ all
    fijne kerst!!

16. 4days

4days Niet meer actief

Miracle -> Wat erg! :( Ik weet precies wat je doormaakt... Wij zaten een paar jaar geleden in precies hetzelfde bootje, alleen had onze kat toen nierfalen... :( In ieder geval een hele dikke knuffel voor jou!

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Miracle: Wat naar zeg, van je kater...sterkte!!!

@ Cossy: Oh ja, je zou het je ouders 1e kerstdag gaan vertellen! Wat leuk dat ze zo blij waren, daar hoop je toch op! Is je buik nu groter dan dat ie bij Vince was met 4/5 weken? Ze zeggen vaak dat het bij een tweede harder gaat...Haha, moeders weten alles he, die kun je niet voor de gek houden! Vandaag de schoonfamilie?

18. 4days

4days Niet meer actief

Ja mijn buik is nu veeel groter... Bij Vince begon het pas ietsje dikker te worden met 9 of 10 weken, maar nu zijn mijn darmen ineens ontploft ofzo... Waarschijnlijk ik er nu veel minder druk nodig omdat mijn buikwand al veel slapper is ofzo.

Maar schoonouders vertellen we het nog niet, die krijgen het pas na de eerste echo te horen. En dat zijn ze zelf schuld. Bij Vince reageerden ze lullig, bij Sem* reageerden ze lullig, en nu zullen ze wel weer lullig reageren. Dus dan moeten ze er ook maar niet raar van opkijken.

19. 4days

4days Niet meer actief

Oh we zijn trouwens gestopt met borstvoeding... Gisteren de laatste voeding gehad. Wel met een beetje pijn in het hart hoor... Maarja, het is ook wel mooi geweest nu. 15 maanden lang heeft Vince zo vaak mogen drinken als hij wilt. Maar nu wil ik mijn lichaam alle energie geven om zich op de zwangerschap te kunnen richten. :)

De laatste voeding... (op eerste kerstdag, vandaar de blingbling ;) )

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, leuk in je feestjurkje! Pas je m nog? ;)

Ik vind het een hele prestatie hoor, dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven! Volgens mij zijn er nog maar weinig meiden die dat doen.

Oh moet gaan, 2e kerstdag bij schoonouders. Ik reageer straks verder :D

Deel Deze Pagina