@Miracle wat goed van je katje!!! toch een beetje een opluchting.. ik duim hard door! ben wel benieuwd wat ie nou precies heeft.. en dat zo ineens!
@Cos: t was echt wel gaaf om te zien gister! en we zaten heel dichtbij dus je kon gewoon de schaatsen op t ijs horen, dat had ook wel wat! Toch ben ik niet helemaal lyrisch erover.. weetniet, vond t op een gegeven moment toch wel mooi geweest en wat eentonig worden.. maar dat kan ook komen omdat ik af en toe naar dromenland was met mn gedachtes hihi verder een leuke maar zware dag gehad.. Heb trouwens ook helemaal geen oud&nieuw gevoel!!! ben ook heel benieuwd of dat wel nog komt.. maar ik ben bang dat t een beetje een saaie oud en nieuw gaat worden..
@ Anais: Nou ja Beau is ook leuk toch? Vind ik ook wel bij haar passen, tis een echte knapperd Die lange cyclus is weer wat minder, 42 dagen is een hele tijd!!! Als je maar wist wanneer het einde eraan zat te komen he, dat zou al zoveel schelen. Positief is inderdaad dat je vanavond niet ongesteld bent, hoef je even nergens aan te denken. Nou ik heb zojuist toch een testje gedaan, helaas negatief zoals ik al dacht. Maar ik wou het toch even uitsluiten, gewoon voor mezelf. En voor mn ventje, die wou maar niet geloven dat het deze maand niets is. Hij had zoiets van je bent nog niet echt ongesteld, dus tot dat moment blijf ik hopen. Maar ja, dan geeft ie mij ook de hele tijd hoop en daar wordt ik zo verdrietig van, dus vandaar de test. Nu is het tenminste duidelijk, en gaat we naar ronde 9! Mn ongi is nog niet helemaal doorgebroken, maar de eerste tekenen zijn er dus zaterdag zal t wel komen. Gaan jullie nog oliebollen bakken vanmiddag?
Waarom zou het een saaie oud en nieuw gaan worden dan? Doen ze niks in Anna Paulowna, the place to be? 8)
Oh trouwens, over dat dilemma tussen vlees of brokken: ik heb geleerd dat brokken geven vaak beter is voor de tandjes van je hondje. Dat voorkomt tandsteen enzo. Dus daarom hebben wij eigenlijk automatisch voor brokjes van een goed merk gekozen. Maar het hondje van mijn ouders kreeg daar vroeger nog een eetlepeltje vlees bij, en echt daar deed ze een moord voor! Tis ook een teckel, toen toen mn moeder daar op een gegeven moment mee stopte weigerde ze een week te eten Geeft wel aan hoe lekker ze het vond, haha. Dus toen wij Billy ophaalden dacht ik: hij krijgt ook elke dag zo'n lepeltje vers vlees! Nou echt, hij hoeft het niet! 's ochtends kreeg hij een mengeling van brokjes en vlees, en dat ging heel traag met af en toe een hapje. Tegen het middaguur was het bakje nog halfvol. En dan 's avonds gaf ik hem nog een klein handje brokjes, nou dat was dus binnen 10 seconden weg! Haha, dus na een maand ofzo was het voor mij wel duidelijk. Nu geef ik alleen brokjes, en hij vreet zich het schompes En het blikje vleesvoer wat ik nog had heb ik maar aan het hondje van mn moeder gegeven; die was helemaal blij, haha!
Dat brokjes beter zijn voor de tandjes is eigenlijk alweer achterhaald, maar moet ik wel zeggen het gaat hier om vers RAUW vlees, niet om blikken enzo dat zijn hele vermalen dieren om het even grof te zeggen de KVV (kant en klaar vers vlees) heeft de juiste verhoudingen orgaan, spiervlees en bot alles vermalen in een complete voeding.. de honden hebben dus niets anders nodig en het is meer richting de natuurlijke voeding van hun voorouders. Ik zweer erbij, zeker omdat de ontlasting veel minder is en amper stinkt wat een leuk bewijs is hoeveel afvalstoffen er zitten in de brokjes etc. en het helpt gezondheidsproblemen voorkomen.. Ook mn kattenbak verschonen is zo een veel makkelijker klusje! als ik een dagje whiskas ofzo gaf.. PFOE! bah! wat kan een bak dan stinken zeg! whahaha En t is natuurlijk ieder voor zich.. en vooral waar t beestje t goed op doet. ik ben overtuigd van vers maar veel mensen vinden het teveel moeite, te duur of gewoon erg eng! Maar ik juich altijd wel even als iemand met een nieuw hondje vers gaat geven.. vind ik gewoon leuk Oh en amar, wat balen zeg van je nega test! pfff.. zat zo voor je te hopen.. maar.. en dit zegt ff helemaal niks he.. Heb al een tijdje een gevoel bij jou bij ronde 9.. dacht ook eigenlijk dat je daar al in zat nu! dus wie weet is mijn hopende gokken net als bij cos dr temp. dit keer weer goed?
Uhh, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er überhaupt de MOGELIJKHEID was om je hond vers te geven..!! Ben wel op zoek gegaan naar het beste merk brokjes enzo toen we een hondje hadden, maar het is werkelijk nooit in me op gekomen om vers te halen? Nouja als ik het had geweten had ik het misschien wel gedaan. Wij hadden trouwens wel bewust voor brokjes gekozen in plaats van diner of blikken, omdat dat beter zou zijn voor de tandjes. Pam ->Fijn dat het toch nog (redelijk) leuk was, maar ik begrijp dat je gedachten ergens anders zaten. Amaryllis -> Oh balen meid! Had het je echt zooo gegund... *knuff*
Was trouwens gisteravond behoorlijk onzeker. Ik had al de hele dag buikpijn, en toen kreeg ik ineens bloedverlies. Niet veel, maar toch duidelijk. Was meer roze slijm met een beetje oud bloed erin. (sorry voor de details) Had de vk nog gebeld, maar zij dacht eerder aan groeipijn en een gesprongen adertje door het groeien, vooral omdat de buikpijn leek op spierpijn, en niet op krampen. Vandaag was het bloeden weer gestopt, dus ik ga er maar vanuit dat het niets was. Maar ik was toch wel even onzeker zeg, poeh... Kreeg al meteen weer deja-vu's...
Oh bah dat snap ik wel ja! blijft toch eng die eerste weken.. Dat we t net wisten bleef ik bang zijn voor een ongi.. vond plassen gewoon niet eens meer leuk! en later bang bij alles wat ik voelde dat t bloed was.. en als ik een naar gevoel had of me niet lekker voelde ook bang.. t spookt toch door je hoofd doordat je weet dat de kans er gewoon rieel is he.. tuurlijk zal jij dat nog erger hebben, maar heb je nou niet ergens zoiets van dat dat met sem* gebeurde was een kans van 1 op 100.000 ofzo (noem maar ff een getal ) en dat gebeurd nu vast niet nog s.. ?
Nee daar ben ik eerlijk gezegd ook totaal niet bang voor, dat dat nog eens gebeurt. Zoveel pech heeft niemand... (hoop ik ) De kans is in ieder geval echt extreem klein.
Nou dames, nog even en het is zo ver... Dus bij deze wens ik jullie allemaal, zoals ze dat hier zo mooi zeggen, een goeie roetsj! En de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!! Dat het een gezond en voorspoedig jaar mag worden, met héél veel gezonde baby'tjes!!
Helemaal van tzelfde Cosmuts! (sorry ik vind dat zo leuk klinken he whahaha) En natuurlijk voor alle andere meiden ook, laat het een mooi en vooral gezond 2010 worden met een hoop roze strepen en roze wolken en wellicht een beetje babyblauw ook nog! (je weet t nooit he ) Een fijne avond, fijne jaarwisseling en een niet al te brakke 1 jan. ochtend toegewenst!!!
hey meiden. Ik wens jullie via deze weg en omdat de telefoon lijn zo wel plat zal liggen.... Alvast een super gelukkig en vruchtbaar nieuwjaar !!!! De beste wensen meiden, drie hele dikke zoenen van ons drietjes!
Nou, dan heb ik de eer om hier het allereerste nieuwjaarsberichtje te posten!! Leuke avond gehad dames? Wij hebben lekker rustigaan gegourmet, toen oudejaarsloterij gekeken (en helemaal NIKS gewonnen...), en toen lekker vuurwerk gekeken vanuit het balkon. En toen was ik zo moe dat ik hard naar mijn bed ben gerend, hahaha. Vince is helemaal niet wakker geworden van het vuurwerk. Ik ging zelfs om 12 uur even kijken of hij misschien heel licht sliep, zodat hij ook nog even kon kijken, maar hij sliep echt muurvast, dus heb hem maar lekker laten liggen. Nou, heel veel nieuwsjaars-groetjes en knuffels! Zelfs voor Pammuts!
Whahahahah Nou hier ben ik dan ook ff op deze 1 januari.. ben net mn bed uit.. lekker lang blijven liggen dus! dat mag op deze dag vind ik altijd Gister lekker zitten ouwehoeren en tv gekeken, mn nichtje was er helemaal zenuwachtig van dus die vroeg om t half uur hoeveel minuten nog.. tot t echt niet lang meer duurde.. toen was t vaker Uiteindelijk toen t 12 uur was en ik de kinderchampagne had laten ploppen en mn vriendjelief me op zn stoel trok om me een gelukkig nieuwjaar te wensen kwam t echte oud en nieuw gevoel pas! en ook t besef hoe geweldig mooi we dit nieuwe jaar in mogen gaan.. ruim 12 weken zwanger.. de ergste grens voorbij en t gaat gewoon verder ook goed met ons.. mooi huisje, lieve geweldige beestjes.. Mja we hebben echt geluk! Bij t vuurwerk kijken moest ik ook echt ff traantjes wegslikken want dan komt bij mij dat gevoel altijd erg opzetten.. hihi.. maar t was wel heeeeel mooi! de buren van mn tante hadden ongeveer een vuurwerkshow.. die man werkt in die zooi en daardoor had hij de mooiste dingen! echt heeeeel gaaf! Later nog even naar mn ouders ff een drankje halen en toen kakte ik echt in.. was ineens toch wel echt moe geworden dus lekker naar huis en bijna met een sprintje naar bed! whahahah Heeeeeeeeeeeerlijk geslapen ook.. Vanmiddag even naar mn oma voor de nieuwjaarswens.. die heeft altijd gerekend op iedereen op 1 jan. das gewoon traditie dus dat is wel leuk.. verder doe ik vandaag HELEMAAL NIKS! hihi En morgen begint ff t harde werken voor mij en mn ouders.. ik moet ff bijspringen bij de catering voor hele grote bestellingen. dus t wordt even buffelen! maar na 4 jan. wordt t langzaam weer een beetje rustig allemaal.. Nou gaat ik maar! ff mn eerste oliebol naar binnen werken zo denk ik! hahahahaha
Kom ik ook aangewaaid ! Wij hebben een gezellige dag , aaf en nacht doorgebracht bij vrienden van ons. Jaimy vond het helemaal geweldig en had de grootste lol. Ze heeft er goed geslapen , zowel smiddags als snachts. Ik heb haar geprobeerd wakker te maken maar ze lag gewoon in een hele erge diepe slaap. Het barste om 0.05 echt kei hard los met vuurwerk en zij lag heerlijk te pitten. We hebben lekker spelletjes gedaan , meegedaan aan de nieuwjaarsaflevering van Ik hou van holland , lekker kletsen en tussendoor wat afsteken ( ikke niet hoor ! ) Uiteindelijk met z'n alle afgeteld naar het nieuwejaar en daarna zoenen en even lekkere knuffelen met lief en dan hop naar buiten. Ik hield het mooi voor gezien en heb lekker binnen gezeten en voor het raam gekeken naar het vuurwerk. Was erg mooi ! Om half 3 ben ik me mandje op gaan zoeken en hubje volgde me 2 uur later. Jaimy was vanmorgen om 9 uur wakker Nu zijn we inmiddels lekker thuis , ik ben nog even langs me moeder geweest voor de beste wensen en even daar zitten. Jaimy ligt nog lekker op 1 oor en hubje half gaar op de bank
Een heel gelukkig 2010 gewenst iedereen!!! En dat we allemaal maar mooie kindjes zullen krijgen, haha. Oeh dat klinkt goed, haha! Ik hoop natuurlijk heel erg dat je gelijk hebt! 8) Om eerlijk te zijn wist ik ook niet dat zoiets als echt vers vlees bestond. Ja je kan natuurlijk wel naar de slager gaan, maar voor mijn gevoel was dat onredelijk duur en decadent... Maar het kan dus ook anders! Wat je schrijft over de ontlasting van je dieren klinkt wel goed, het maakt t aannemelijk dat dat vlees inderdaad okee is. Waar haal je dat vlees vandaan dan? @ Cossy: Jij hebt geloof ik wat minder fijne dagen achter de rug...? Ik snap heel goed dat die eerste weken spannend zijn, en helemaal als je zo'n last van je buik hebt en bloedverlies. Wel fijn dat je dan de vk even kan bellen, dat stelt toch iets gerust. Is alles inmiddels weer normaal? Bij ons was het gisteren een drukke boel! 's ochtends heb ik nog even gewerkt, en vlak na de middag kwamen mn ouders en zusjes en hebben we met z'n allen oliebollen staan bakken in de schuur. Mn vader heeft buiten ook nog verse zalm staan roken, echt heel lekker! 's avonds kwamen mn schoonouders er ook nog bij, hebben we lekker zitten borrelen met allemaal lekkere hapjes. We hebben nog steeds geen tv, dus het aftellen was wat behelpen. Daarom hebben we via internet een atoomklok opgespoord, wisten we tenminste zeker dat de tijd klopte, haha! Toen na een toost en een hoop gezoen naar buiten om vuurwerk af te steken. We hadden allemaal wat geld bij elkaar gelegd, en daarnaast hadden de diverse mannen los van elkaar besloten dat dat echt niet genoeg was! Dus uiteindelijk hadden we het meeste van de hele straat 8) Haha, dat was ook voor het eerst, maar wel leuk. Billy deed t ook fantastisch, die zat onwijs stoer mee te kijken en gaf geen krimp! We hebben hem wel binnen gelaten uiteraard... Jullie nog wat gepland vandaag? Of lekker thuis onderuitgezakt op de bank...
@amar: Als je meer wilt weten over vers voeren kan je beter even kijken op www.barfplaats.nl KVV is dus kant en klaar en t makkelijkst/veiligst voor de meeste.. BARFEN is echt zelf samenstellen dus de ene maaltijd een kippenkarkas en de andere een runderhart etc etc das erg lastig zoals je zult begrijpen! Er staan veel soorten en merken op en ook wel de meningen erover.. ik geef nu bijvoorbeeld bibi een naturis en dat kan ik in de buurt ophalen bij mensen die dat dan voor meerdere bestellen eens in de maand.. dat is vast bij jou in de buurt ook! sommige dingen kun je in de supermarkt halen, smuldier bijv. maar t is erg goedkoop maar ook iets wat ik liever niet alleen geef.. maar meer als merkje tussendoor Wij hebben nu op zolder een vriezertje voor t dierenvlees, dat scheelt wel erg want dan kan je hele dozen tegelijk halen! maar nou krijgt max ook een kilo per dag dus dat zal voor billy wel heel anders zijn! hahah En zo kan je er heel wat mee puzzelen.. ik vind t t geld en de moeite waard.. soms krijgt max ff brokken omdat we vergeten zijn te ontdooien ofzo en dan is ie vaak gelijk aan de diarree, of rustiger of anders.. we hebben even kort een tijdje fokker gegeven, omdat hij t vlees niet at en dergelijke.. en toen zagen we m zo veranderen! Van de energieke vrolijke jonge hond naar een ouwe dibbes die maar lag en die je mee moest sleuren ongeveer! nou toen was t voor ons dus duidelijk.. wij geven gewoon alleen vlees! Kijk maar of je t wat vind en als je vragen hebt mag je die altijd aan me stellen.. tis soms een best enge stap en ik had er ook wel echt hulp bij nodig! nu is t gewoon leuk om nieuwe dingen te proberen enzo!
Oh en ook wel een leuk weetje, iig ik vond t leuk om er s op te letten.. Katten kunnen niks met graan.. dat gebruiken ze niet! een kat neemt daar niks van op.. moet je nou s kijken in hoeveel kattenvoeren er graan zit! ik durf je bijna uit te dagen er 1 te vinden in een supermarkt die t niet heeft.. Dat koop je dus en geef je leuk want t klinkt gezond, maar dat beest doet er niets anders mee dan uitpoepen!