heee meiden van mij een ownijs geweldig en super 2010 toegewenst voor jullie ! *SMAK* hebben julllie het leuk gehad? Pff hier de hele avond op de bank gelegen ben echt doodop! nog geen duivels te bekennen! cos; ik hoor van andere meiden dat je niet altijd harde keutels(haha) hoeft te hebben....maar we zullen het zien! Knuff
Heey meiden! Iedereen een gelukkig en vruchtbaar 2010 toegewenst! Heb gisteravond geslapen tot 23:45 uur, daarna heeft vriendje me wakker gemaakt en hebben we samen het nieuwe jaar gevierd.. Me franse bull zat gelijk onder de bank, is echt super bang voor het vuurwerk. De grote hond stond op het balkon te blaffen en kwispelen, vondt het helemaal geweldig! We bedachten ons opeens dat dit het laatste jaar zou zijn dat we nog maar met z'n 2'en zijn! Was toch wel een speciaal momentje Om 2 uur toch maar naar mn bedje gegaan, was echt doodop Vanmiddag om 2 uur wakker geworden, gedoucht en hondjes uitgelaten. Nu lekker op mn laptoptje aan t rondneuzen op internet. Heb gisteren trouwens het onderstel van mn quinny op marktplaats gezet, gelijk een bod gehad van 140 euro8) Wacht nog even een weekje af, mocht er niemand hoger bieden dan mag die vrouw hem ophalen. @Pam, klinkt wel intressant dat vers vlees voor de honden. Heb net even op die site gekeken die je aangaf en denk dat ik het eerst even ga proberen met smuldier wat ze bij de AH verkopen. Reageren ze daar goed op ga ik wss toch wel overstappen
@ cossy jah ik kan niet wachten tot Beau hier is euhm nou....ik heb dus 31 december in de namiddag men duivels gekregen.denk ik want verllor wat roze bruin en had geen pijn....en nu ook geen pijn en moet niet eens een tampon of maandverband gebruiken.....hmm.. @ pam ja ik keek op een franse bulldog forum en zag er staan wat er in brokken wordt gedaan...gruwelijk.maar weinig mensen weten het en als ze het lezen twijfelen ze natuurlijk(ik ook) of het waar is...maar ik besloot toch kvv te gaan geven.en ik wou carnibest maar ik kwam toevallig in een dierenspeciaalzaak en daar lag Duck.terwijl ik voor de carnibest naar een ander provincie zou meten rijden.... prijs valt mee..nou ja ik heb het er voor over.2.95 euro per kilo en ik schat dat ze tussen 150-180 gram per dag zal eten...(als ze 2.5-3.5 kilo is) maar brokjes zijn wel goed tegen tandsteen en denk dat het leuk is als ze eens iets "hard" te eten krijgen ipv altijd zacht.dus heb ik denta stix van pedigré maar ja...ik hou echt niet van dat merk(is fabrikant van MARS snoep) maar wat moet je nemen?ik heb toch nog iets anders achteraf gevonden,namelijk rundspezen en dat zal ook wel goed zitten.zo heeft ze toch nog iets hard om de tandjes ook te wisselen(heb ook hard speelgoed ntrlijk) @amar: nega?doemdoemdoeme!! hoop dat de volgende ronde raak is .... effe verder lezen
Duck is ook een prima merk hoor! vind t er zelf gewoon niet lekker uitzien en omdat veel honden t ook niet lekker vinden had ik zoiets van die hoef ik niet als Beau t goed eet is t echt toppie hoor! En pedigree houd ik ook absoluut niet van, dat zijn reclamemakers en hebben verstand van geld verdienen, niet van wat t beste is voor honden Voor t kauwen kan je t beste van die gedroogde stukken huid halen.. dat zijn de witte kauwdingen! dus de kluiven ervan en de platte stukjes zoals dit.. Bekijk bijlage 40564 hardere dingen zoals de bekende kaustaven (die zijn gelig van kleur) die zijn te hard voor de puppytandjes.. Ook pensstaven, varkensoren en dat soort dingen zijn goed.. das puur gedroogd! of geef eens een kippenpootje! gewoon rauw natuurlijk.. dat is veeeele malen beter voor de tandjes en tandsteen als brokjes komt vast helemaal goed! @Perfection: smuldier geven kan je zeker doen! wel even opletten met t geven van brok en vlees, doe dit niet bij elkaar!! of vlak achter elkaar.. liever smorgens de een en savonds de ander als je persee beide wilt, maar als je wilt overstappen zou ik zeggen geef gewoon lekker alleen vlees. Ze willen nog wel s niet gek zijn ervan namelijk. in brokken en andere voedingen worden namelijk dingen toegevoegd om t lekker te laten ruiken en smaken.. ik noem dat ook altijd junkfood! als je kinderen alleen maar macdonalds en pizza en dergelijke zou aanbieden en op een dag zou je ze laten kiezen tussen zoiets en een berg sla eten ze de sla ook niet Zo moet je t ook zien met een hond. jij bepaalt wat ie eet en krijgt en soms moet je ze gewoon ff honger laten krijgen waardoor ze vanzelf gaan eten (bedoel ik natuurlijk niet dat je je hond een week moet uithongeren, maar als ze t een avondje weigeren te nemen geef dan niet gelijk toe aan iets bekends ) Als ze er eenmaal aan gewend zijn zijn ze er dol op! hier iig wel.. succes ermee allemaal!
Hoor mij nou trouwens.. lijk wel een verkoopster.. Als jullie er gek van worden roept u maar hoor! vind t gewoon gaaf om erover te praten en te helpen omdat ik me er zo in verdiept heb toen en er zo enthousiast over ben
hehe leuke dingen hebben jullie gedaan! ik ben gaan eten bij twee koppels en daarna naar de fuif gegaan in genk.is een fuif die onze vrienden hebben georganiseerd. dus iedereen die ik kende was daar. veel gedronken.....2 witte wijn,flec champagne en 4 cava glazen....maar niet zat geworden...zelfs niet aangeschoten....en normaal ben ik na 2 glazen wijn al zat! nou zag ik iedereen zo dom doen en uitglijden en vallen enzo en ze waren zo zat en ik stond daar zo van boring....niet leuk.en toen we door gingen....wij waren btw de laatse die er waren was rond half zes...TOEN werd ik natuurlijk ineens katerig...dus heb het zat zijn overgeslagen naar de kater!! gvd!!ik deed men schoenen aan...ooh ja ik had men schoenen uitgedaan want ze deden pijn en natuurlijk waren mijn kousen nat en vuil daarna... en ik stapte de auto inn met koppijn.offin heel goed geslapen met hulp van apranax.en ben om 5 uur wakker geworden hihihihi nou ja xxxxxx btw HAPPY NEW YEAR!!
@ pam ja idd ben ook niet fan van pedigré maar had dit gekocht voor ik wist wat het allemaal bevatte die witte huiden zouden niet goed zijn voor puppy's omdat het in d keel zou blijven steken...tenminste die kouwbotjes met geperste huid.de fokker zegt dat ze dat welmag maar als het te klein is gewoon wegdoen.maar ja ze dacht dat kvv blikvoer was....en rade het me af omdat haar vorige hond 'dit' ook kreeg en vachtproblemen kreeg erdoor...nou ja .... xxxxx
Pam -> Leuke avond gehad dus! Ik moest na 12 uur ook wel even een traantje wegslikken... Vooral toen ik me realiseerde dat zojuist het jaar was begonnen waarin ons kindje geboren gaat worden! Dat moment had ik bij Vince net gemist, hihi, toen kwam ik er begin januari achter dat ik zwanger was. Miracle -> Ook een leuke avond gehad dus! Fijn dat Jaimy er gewoon doorheen sliep. Amaryllis -> Gelukkig heb ik na die avond helemaal geen bloedverlies meer gehad en eigenlijk ook geen buikpijn meer. En het was echt maar zooo weinig bloed, dus ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit. Jij hebt ook een geslaagde jaarwisseling gehad zo te zien! Fijn dat Billy niet bang werd ofzo. En ook leuk van al dat vuurwerk, hihi! Perfectionn -> Hihi, nou ik duim in ieder geval voor je! Dissapointed -> Tot 2 uur in bed!!! Nou hopelijk heb je ervan genoten, dit was het laatste jaar! Anais -> Nou dat is ook balen zeg, niet genieten van de alcohol maar wel een kater, grrr...
Oh trouwens, nog even over dat hondenvoer... Jullie zeggen van weet je wat er allemaal in die brokken zit, maar weet je wat er allemaal in FRIKANDELLEN zit?! Of hamburgers? Compleet glad malen, beetje kruiden erbij, en voila... Nooit meer iemand die het eruit haalt... (niet dat het me wat uitmaakt... Of ik nou het afvalvlees en de pezen en ogen eet, of ik eet de spieren van de beesten...)
Jaa hihi das waar! echt heel raar, want als ik oliebollen zie wordt ik strontmisselijk, en heb juist onwijs veel trek in chocomelk YUMMIE hihi!!
Ik heb ook onwijs trek in warme chocomel! Oeff je hebt me op ideeën gebracht, raad eens wat ik zometeen ga maken!
haha geen warme choco! gewoon heerlijk uit een pak!! *kwijl! haha nou ik heb echt geen flauw idee wat jij gaat maken hint...? hahahahaha
ja iddvroeger vertelde ze me dat eens maar ik heb zoiets van smaakt goed..is goed hoeveel mensen eten zo geitenogen,of al die andere prul zo zonder te malen....dus als ze het dan mooi vermalen en kruiden enz en het smaakt... maar wat er in die brokken zit.... afval van fabrikanten zoals mars...hebben ze afval zoals pindaschillen dan steken ze dit(vermalen tot poeder) in de brokken en zeggen ze bevat'plantaardige bijproducten" of 'vezels' en de "plantaardige bijproducten" erin is bv fritvet...plantenstelen en blaadjes die niet te gebruiken zijn. "dierlijke bijproducten" zijn dus idd spieren pezen enz...niks mis mee heel normaal.....maar wat vind je van tumors...(asiel)dieren die een spuitje kregen....chemische brol die eigenlijk giftig zijn voor mensen bij groote inname.er zit zelfz antibiotica in...en dieren die volgespoten werden met hormonen ofzo en die worden geslacht.....da&t komt er ook in(nouja bij ons ook) er staat duidelijk op de verpakking: niet bestemd voor menselijke consumptie! nou....wat gezond voor je hond is....zou jij toch ook moeten kunnen eten?en ze bedoelen niet:'pas op dit is niet zo smakelijk voor een mens maar je mag het eten' nee het is echt NIET gezond voor ons...zoals bepaalde klei voor kinderen giftig kan zijn bij een onderzoek bleek dus dat dieren met kvv voedsel veeeel minder kanker en ziek werden dan die tegenover brokken... nou ja zeg ikratel ik bedoel gewoon maar...eigenlijk weten we gewoon geen hol pver wat er in AL het voedsel zit en als we dit ooit te weten komen zal het wrss erger zijn dan spieren en ogen... xxxxxx
Hihi, neeee ik vind chocomel uit een pak echt RANZIG ieuwwwwwwww!!! Zooo dik, en slijmerig... Brrr. Nee ik kook altijd zelf melk, en dan 1 cacao op 2 suiker toevoegen, zoveel tot t lekker is. Verser krijg je de chocomel niet.
hmm... Ik ben het niet helemaal eens met je Pam... Dat je vlees geeft , oke prima en helemaal geweldig. Maar brokken zijn niet slecht ! Oke , ik ben wel zwaar tegen Pedigree , Frolic en al die duren en huismerk brokken van de winkels. Maar (!) bij een molen ( zo heet dat hier ) verkopen ze Lamsrijst brokken , dat zijn DE beste brokken voor honden. Hier zit niets meer in als alleen lam en rijst. Vergeet niet dat honden van vlees vlugger diarree kunnen krijgen en sneller ziek kunnen worden.. Ik kan je hele adviezen , tips e.d geven over hoe zet ik mijn hon dover op brokken want heb er meer dan ervaring mee. ( zelf honden gefokt )
Ik denk dat dat soort dingen altijd relatief zijn. Vers vlees zal best beter zijn. Maar tienduizenden honden eten brokken en gedijen er prima op. En natuurlijk heb je, zoals miracle zegt, ook nog veel verschil in brokken. Ik vind vaak dat mensen op dieren-forums enzo nogal doorslaan. Dat is zo op hondenforums, kattenforums, en zelfs aquariumforums. (oweeee je hebt meer dan 1 minivisje op 25 liter...) En zo is het ook met alle andere zaken waar je je in kunt verdiepen. Met borstvoeding geven, met gezond eten, en ga zo maar door. Iemand die zelf echt geweldig gezond eet, heeft voor zijn gevoel het licht gezien, en vraagt zich af hoe iemand anders nog ongezonde dingen kan eten. En iemand die helemaal heilig overtuigd is van borstvoeding vraag zich af hoe iemand ooit kunstvoeding kan geven. Volgens mij is het gewoon zo dat als je je heel erg in 1 thema gaat verdiepen, je er meer over leert, er achter komt wat het beste is, je uiteindelijk dus voor je gevoel de waarheid in pacht hebt, en je automatisch andere dingen gaat afkeuren. Terwijl het verschil misschien niet eens zo groot is dan je in eerste instantie dacht...