Hoi meiden. Ik ben 23jaar en ben sinds 29maart gestopt met de pil. We wilden eerst ontpillen en wat rondes wachten tot we echt gingen klussen, maar de 1ste ronde raakte ik meteen zwanger. Helaas eindigde dit gauw alweer in een miskraam. Daarna hebben we besloten alsnog even te w8en. Het w8en was best moeilijk, want nadat ik zwanger was geweest besefte ik pas hoe erg ik een kinderwens had en het leek nog heeel lang te duren haha. Maar nu is het bijna zover. We gaan dinsdag op vakantie en als we begin september terugkomen dan gaan we ook proberen om zwanger te raken. Ik hoop dat iedereen in deze topic gauw blij mag worden met een posi testje.
Hoi Stralend! Leuk dat je mee komt kletsen! Lijkt me best moeilijk, als je in 1 keer zwanger raakt en het dan ook meteen weer kwijt bent...volgens mij wordt je dan zo heen en weer geslingerd tussen al die emoties, daar ben ik niet jaloers op. Maar wat leuk dat jullie het nu weer gaan proberen, met een beetje geluk ben je vlot weer zwanger en gaat het dan wel goed. Eerst lekker genieten van je vakantie en dan fris weer aan de klus 8)
hallo, ik ben linda 24 jaar en mama van noa van 14 maanden. Ik ben ook weer met de pil gestipt. even 1 maandje ontpillen en dan gaan we er weer voor..
hoi meiden, Ik heb ook weer even bijgelezen! @ stralend Hoe snel krijg jij die miskraam? Wel gek he, dat die droom zo snel weer voorbij kan zijn? Wel leuk dat jullie bijna weer mee gaan klussen! Hoop voor je dat je snel zwanger bent! Je hebt wel een lekkere korte en regelmatige cyclus zeg!! @ prinsesje Aan je banner te zien, was het niet raak? Erg teleurgesteld? Je had er best een goed gevoel over toch? Hopen dat deze ronde meer geluk geeft! @ marlayne Jij hebt je klusdagen alweer gehad, heb je er een goed gevoel over? @ linda Gezellig dat je ook mee komt kletsen, nog even en je mag ook weer klussen! Was je snel zwanger bij Noa? Niet dat wat zegt over een 2de, maar even nieuwsgierig! En heb je toen een fijne zwangerschap gehad? @ Amaryllis Ik zie dat je in ronde 4 zit, waar ergens? Voor je ei, na je ei? Of weet je dat niet? *edit* ik heb even terug gelezen, maar afgelopen vrijdag zat je op 28 dagen!! Heb je al getest?? Ben wel nieuwsgierig!! Mijn cyclus wisselt ook zo af en toe zoals je ziet... maar gebruik jij ovutesten? Of kan je je ei voelen? Of doen jullie het nog een beetje op de gok en gewoon veel klussen? Hoop voor je dat het raak is! Hier kunnen we weer gaan klussen, net weer van m'n ongi af! Heb nu al een redelijk goed gevoel over ronde 6, maarja kan dat natuurlijk nog helemaal niet weten! Waarschijnlijk 29 augustus op vakantie, en heb besloten er een x niet zo mee bezig te zijn! Wil zonder zwangerschapstesten op vakantie en neem de hele zooi van tampons enzo mee... en we zien wel wat er gaat gebeuren! Lijkt me wel speciaal als ik op vakantie niet ongi word
@ Serendipity: Klopt, afgelopen vrijdag zat ik idd op 28 dagen! Had goede hoop, maar ben net helaas ongesteld geworden. Jammer hoor, we komen net terug uit Spanje en we hadden elke mogelijkheid benut om te werken aan een mooi souvenir. Maar tis niet anders, op naar ronde 5. Tot nu toe heb ik geen ovu-testen gebruikt. Op een of andere manier voelt dat een beetje wanhopig, alhoewel ik het nu echt wel heel graag zou willen Tot nu toe gebruik ik elke keer die calculator om te berekenen wanneer ik vruchtbaar zou zijn. Daar tellen we dan aan beide kanten (voor en na) een paar dagen bij op, en in die periode proberen we 't elke dag te doen. Zou moeten werken dacht ik zo, maar na afgelopen maand weet ik dat niet meer zo zeker. Ik voel mn ei niet, heb eigenlijk altijd wel een onrustige buik dus een steekje meer of minder maakt niet zo uit, haha. Hoe pakken jullie t aan? Wel met ovulatietesten?
@serendipity ik was na 3 rondes zwanger van noa, ik hoop dat het nu ook snel raak zal zijn maar ja dat hoopt iedereen natuurlijk ik vind dat wachten en die spanning echt vreselijk..bij noa was ik ook een beetje obsessed door het zwanger worden mijn zwangerschap verliep heel goed alleen begon met 30 weken last van bekken en rug te krijgen toen tot het eind fysio gehad...had op het eind wel heel veel last van vocht vasthouden en alles zat in de weg, was ook 25 kilo aangekomen, daardoor dus heel zwaar en kon niet veel meer...ja die laadste loodjes waren erg zwaar...ik ben toen met 39 weken en 3 dagen ingeleid omdat ik hoge bloeddruk had. smorgens half 8 ingeleid. de volgende ochtend was noa om 6 over half 8 geboren ik had wel veel bloed verloren maar als ik er nu op terug kijk doe ik het zo weer..ik zie wel weer op tegen de kilo's...ben nu nog niet alle kilo's van deze zwangerschap kwijt maar hoop niet dat ik weer zoveel aankom...maar ja we zien het wel..ik ga dr wel dit keer meer op letten wat ik eet enzo..
@ Amaryllis en Serendipity Ja we wilden nadat ik gestopt was met de pil eerst ontpillen. Daarna hadden we 1x onbeschermd sex op dag 15 van mijn cyclus. Ik verwachtte dat mijn cyclus niet meteen regelmatig zou zijn, dus toen ik niet ongesteld werd op mijn NOD d8 ik eerst dat het met ontpillen te maken had. 2daagjes daarna adviseerde een vriendin mij om toch maar eens een testje te wagen. Zodoende ging ik naar de wc en verwachtte ik een negatieve test, maar tot mijn verbazing kreeg ik een dikke 'zwanger' te lezen. Ik was geschokt, want we waren er helemaal nog niet mee bezig. En net toen ik aan het idee wende kreeg ik de miskraam, zo een 6dagen na mijn nod. Dus het was nog heel pril. De ene dag ben je nog heel blij, de andere dag is het opeens over. Dat was heel raar en best moeilijk om mee te maken. Ik heb gelukkig geen pijn gehad en het was alweer gauw over. Maar mijn wens voor een beebje werd alleen maar vuriger door wat ik had meegemaakt. Ik wilde zo graag weer dat gevoel hebben van het zwanger zijn en kunnen fantaseren. Ik heb de miskraam gelukkig nu ook al goed verwerkt. Ik ben allang blij dat we over een maandje weer gaan klussen voor een beebje.
Hallo meiden, Ik kom ook mee kletsen, ook hier zijn we gestopt met de pil.. nu is het wachten op mijn eerste ongesteldheid, ben erg benieuwd!! Ik ben zelf bijna 24 en mijn man 29.. Goed om te lezen dat een aantal van jullie al moeder zijn of zwanger zijn, en voor de meiden die nog steeds bezig zijn heel veel succes! Maakt het jullie niet onzeker dat je nog zo jong bent? Dat is eigenlijk het enige waar ik nog aan twijfel, mijn leeftijd en of ik het wel kan.. Groetjes Jasmijn
Hoi Jasmijn, Volgens mij houdt je dat altijd hoor, ik hoor vrouwen van halverwege de 30 dat ze zichzelf nog zo jong vinden terwijl hun vruchtbaarheid al afneemt! Het is en blijft een grote onbekende wereld die voor je opengaat als je zwanger wordt, en dat is best spannend. Vind ik tenminste. Zelf vind ik mezelf helemaal niet jong, ik was graag op mn 22e al moeder geworden maar dat gaat inmiddels niet meer lukken. De tijd vliegt echt! Wel loop ik er tegenaan dat mensen uit mijn omgeving t niet altijd snappen. Alsof je leven voorbij is als je aan kinderen begint! Dat zie ik dus heel anders. Maar ik denk dat jullie een heel mooie leeftijd hebben. Al een beetje gesetteld, maar nog wel jong genoeg om lekker te stoeien straks met jullie kindje. Persoonlijk vind ik dat ook heel wat waard! @ Stralend: Dat lijkt me idd schrikken, als je van 1 keer onbeschermd gelijk zwanger bent terwijl je er nog niet zo mee bezig was! Voordeel is wel dat de kans groot is dat het weer snel lukt straks. En dat is leuker dan wanneer t moeilijk gaat.
@jasmijn, tuurlijk kan je het. Als je eenmaal moeder bent dan heb je gewoon een moederintinct en dat moet je altijd volgen dan komt het goed, en tuurlijk is het zwaar en niet altijd makkelijk maar wat is in het leven wel makkelijk? je krijgt er in ieder geval een hoop voor terug en het moederschap is gewoon helemaal geweldig. Nu wordt het ook steeds leuker, ik lig elke dag in een deuk om de dingetjes die mijn dochtertje uithaalt, en zegt.
hallo meiden, Bedankt voor jullie leuke berichtjes, goed om te lezen! Ik ga eerst eens kijken hoe mijn cyclus op gang komt!! Ben erg benieuwd!!
@ Amaryllis Balen dat je ongi bent geworden! Ik zelf gebruik nu soms ovu-testen... maar dacht aan het begin hetzelfde als jou er over, vooral m'n vriend vind dat we het niet zo moeten plannen enzo! Maar ik heb een beetje een onregelmatige cyclus, waardoor ik het wel handig vind om te gebruiken. De eerste rondes heb ik een dagboekje bijgehouden (toen gebruikte ik nog geen ovutesten) daarna schreef ik alles op... van verstopte darmen, tot hoofdpijn en ik schreef hoe m'n afscheiding eruit zag (lekker verhaaltje he haha) Aan het begin dacht ik altijd dat ik m'n ei niet kon voelen ofzo, tot dat ik begon terug te lezen! Op de dag dat ik m'n ei gehad zou moeten hebben, had ik last van m'n darmen! Dacht ik... was dus m'n ei! Ook aan m'n afscheiding zie ik wanneer m'n vruchtbare dagen zijn! Handig! Nu gebruik ik dus af en toe nog ovutesten, om er zeker van te zijn. @ linda Pfuh klinkt als geen leuke laatste zwangerschapstijd. Tis dat ik het gelukkig zelf nog niet heb mee gemaakt dat ik er nog aan wil beginnen denken! haah maarja ik hoor nog steeds dat het allemaal waar is wat ze zeggen... het is het waard?! Wel leuk dat je voor je 2e nu bijna gaat klussen! Ik ken het, het er teveel mee bezig zijn, maarja zet dat gevoel maar eens uit! Hoop dat je snel zwanger bent dan maar he! @ Stralend Tis echt kl*te als je net aan het idee gewend bent en het is alweer voorbij! In ronde 3 was ik ook heel even zwanger... 3 dagen na m'n nod ging het mis. Ik had al een voorgevoel... 3 dagen voor m'n nod had ik getest met een sensitest, deze was heel licht positief! Dinsdag op m'n nod testte ik ook positief, maar net zo licht als die vrijdag, dat vond ik al vreemd! Die dag erna testte ik nog een x en toen was tie iets lichter, waardoor ik dacht dat dat niet goed was... en idd nog 2 dagen daarna was m'n droom alweer voorbij! Voelt nu nog steeds als of het een droom is geweest, dat het helemaal niet waar was.. heb jij dat ook? Maar bijna mag je weer gaan klussen!! Handig zo'n regelmatige cyclus! Zo te zien was je cyclus ook niet van slag na je vmk.. das wel fijn! @ Jasmijn Leuk dat je ook mee komt kletsen! En tuurlijk kan jij kindjes opvoeden... 9 maanden de tijd om er alles over te lezen en je krijgt genoeg begeleiding volgens mij... en idd zoals linda het zegt, het is een gevoels kwestie denk ik! Ik wilde al veel eerder moeder worden, dus ik twijfel daar niet zo over... al vind ik het natuurlijk wel heel erg spannend, blijft een hele verantwoordelijkheid! Zelf werk ik op een kinderdagverblijf op een babygroep, dus heb wel alvast een beetje kunnen oefenen , maar een kleintje van jezelf is toch heel anders lijkt me. Wel leuk, wij zijn even oud en m'n vriend is 30, dus scheelt ook niet zo veel met de jouwe! Hoe vind je vriend het trouwens? Vind hij het ook zo eng als de mijne? Die van mij is erg onzeker over de verantwoordelijkheid, alles moet in zijn ogen perfect zijn haha! Nu hopen dat je cyclus lekker snel op gang komt en regelmatig is...
Hoihoi, wat een leuk berichtje!! En ja als je op een kinderdagverblijf werkt dan heb je idd al wat ervaring, wij hebben dat nog heeelemaal niet, wel een keer een baby vastgehouden maar dat was ook alles haha! Mijn vriend ziet een kindje helemaal zitten hij gaat er het liefst meteen voor, maar ik wil nog eventjes wachten.. Nou jullie veel succes en hopelijk is het snel raakt!! Groetjes Jasmijn
@ jasmijn Bij ons is het dus precies anders om... ik wil al een tijdje heel graag en inmiddels wil m'n vriend ook wel, maar hij vindt het erg spannend allemaal! En tja het is wel handig als je er wat van af weet natuurlijk, maar denk dat je moederinstinkt ook veel doet en zegt! Maar bedenk natuurlijk wel of je het echt al wilt... spannend blijft het denk altijd, ook over 10 jaar... maar je leven gaat natuurlijk wel veranderen... elk weekend uit gaan zal er vast niet meer bij zitten dan Ow zie dat je op je meest vruchtbare dag zit... maar nog even wachten? Of toch beginnen?
@ Serendipity Op zich wel een goed idee, om alles op te schrijven! Aan de ene kant voelt het misschien een beetje wanhopig, maar je krijgt wel een goed overzicht van hoe je cyclus in elkaar zit. De eerste rondes probeerde ik er niet zo mee bezig te zijn, gewoon maar kijken wat er gebeurt. Maar ik merk wel dat ik elke ronde iets meer ga doen om de natuur te sturen, haha. Ik wil het gewoon zo graag! In ronde 1 vond ik t idee dat er meer uit onze seks kon komen nog wat eng, in ronde 2 ging ik eens uitzoeken wanneer ik uberhaupt vruchtbaar kon zijn, in ronde 3 probeerde ik in die dagen extra veel tijd door te brengen in bed (of ergens anders, haha), en in ronde 4 heb ik die vruchtbare dagen maar wat uitgebreid. Om er echt zeker van te zijn dat ik mn ei niet zou missen. En dan erna telkens met een kussen onder je kont he, hoe genant. Maar ja, het zou maar eens werken! Afijn, misschien is dat dagboekje wel leuk voor ronde 5. Wie weet helpt het
Hey meiden, Tis rustig hier! Een dagboekje vind ik niet echt wanhopig hoor ... tis meer om je lichaam beter te leren kennen, en bij mij heeft dat echt goed geholpen! Ik weet nu iig dat m'n ei er aan zit te komen, en nog zonder ovutestjes denk dat ik vandaag even ga testen... denk vandaag of morgen een positieve ovutest. Ik heb dat ook dat ik elke ronde er weer een beetje meer mee bezig bent... het probleem is alleen dat m'n vriend niet voor een baby wilt klussen, het moet allemaal spontaan gaan volgens hem enzo. Ben ik het opzich ook wel mee eens, maar nu ik weet dat je maar een paar dagen vruchtbaar bent in de maand wil ik ook de natuur steeds meer proberen te helpen. Het lijkt alleen dat hoe meer ik m'n best doe... en minder m'n vriend zin heeft... hij heeft echt koud water vrees. Hij wil het wel, maarja wat als een van ons de baan kwijt raakt, of als we de hypotheek niet meer kunnen betalen, en zo zijn er zoveel onzekerheden waar hij over na denkt. Helaas kan ik die onzekerheden niet bij hem weg nemen en dus blijft hij onzeker, hoe graag hij het ook wilt. En dat geeft mij onzekerheid hoelang het nog wel niet gaat duren
hoihoi ik wilde me ook ff melden, ben 23 jaar en mijn man 27. We zijn er nog niet mee bezig, ben nog aan de pil, maar eigenlijk wil ik het heel graag (bij mij wegen ook al die rare dingen mee, we zijn bezig met financiering van nieuwbouwhuis wordt volgend jaar opgeleverd) wat nou als we dat huis nog niet hebben en toch al een baby?) ik vind het allemaal heel moeilijk. Toch weet ik zeker dat ik een kindje wil en mijn man wil dat nog liever dan ik de laatste tijd, dus we hebben wel precies rond de dagen van mij ei geklust en ik heb de pil waar de meeste mensen zwanger door zijn geworden, ook heb ik nu veel dingen die ik normaal niet heb, dus stiekem hoop ik over 10 dagen positief te testen, al weet ik dat mijn lichaam me ook voor de gek kan houden omdat ik het zo graag wil maargoed, sorry dat het iets langer is geworden, ik wens iedereen een snelle zwangerschap toe, en ik ga het hier in de gaten houden
Hoi meiden, Ik wilde me hier ook even komen melden M'n vriend en ik zijn beide 23, bijna 24 (3,5 week verschil). Wij zijn sinds een jaar bezig voor een eerste kleine, en het schiet dus nog niet echt op. 4 augustus bij de HA geweest voor een doorverwijzing, 31 augustus eerste afspraak bij de gyn. Het is vanaf nu dus officieel niet meer mogelijk om er niet over na te denken, als we straks steeds naar het ziekenhuis moeten. Daarentegen, sinds ik ben gestopt met de pil is het voor mij al vrijwel onmogelijk om er niet dagelijks over na te denken.. Hoop dat het voor iedereen hier snel raak is! Liefs!
Welkom Saz667 en Happygirl86! Leuk dat jullie met ons mee komen kletsen. @ Saz667 Wat jammer dat het nog niet is gelukt! Maar wel fijn dat jullie nu een doorverwijzing hebben, hopelijk wordt er nu wat meer duideljk. En wie weet, lukt het daardoor wel! @ Happygirl86 Ik herken dat wel hoor, al die beren op de weg. Wat als dit, wat als dat...Volgens mij zijn er altijd wel redenen om niet voor een kindje te gaan, simpelweg omdat het een grote onbekende wereld is. Maar als er het eenmaal is geboren, dat gaat het eigenlijk als vanzelf. Nederland heeft zo'n groot 'vangnet' wat verzekeringen en subsidies etc. betreft, het moet wel heel gek lopen als t niet goed gaat. En dat jullie wel al aan het klussen zijn in de hoop dat t door de pil heen komt zegt toch eigenlijk al genoeg...Dan ben je er volgens mij wel klaar voor, haha. @ Serendipity Persoonlijk ben ik helemaal voor spontaan klussen, maar daar wordt ik dan wel graag zwanger van! Haha, ik snap best dat je vriend het liever leuk houdt, maar soms moet je de natuur een handje helpen door bewust bezig te zijn. Wel jammer dat hij dan minder zin krijgt. Kun jij hem niet stiekem verleiden op je vruchbare dagen, zonder dat hij dat doorheeft? Of houdt hij die dagen zelf ook in de gaten... Meiden, even een expliciet misschien wat ranzig vraagje van mij: Ze zeggen dat je rond je eisprong 'vruchtbaar slijm' zou moeten hebben toch? Rond mijn eisprong (zonder ovutest, maar wanneer ie ongeveer zou moeten zijn) heb ik namelijk heel ander slijm...Maar nu ben ik net ongesteld geweest, en kan ik er wel draden van trekken, en soms heb ik dat tegen het einde van mijn cyclus ook. Kan dat betekenen dat mijn eisprong eigenwijs is terwijl ik wel gewoon na 30 dagen ongesteld wordt?...