Haha, ja als Vince wat groter is mag hij ook schoentje zetten enzo, en verlanglijstjes maken. Wel lief van jullie buurman dat hij even sinterklaas speelt. Onhandig ook dat hij op 20 december jarig is... krijgt hij alles in december en de rest van het jaar niets... Nouja, in ieder geval niet veel... Hahahahaha, wat superschattig!
Zooooo daar was ik ook weer!! Ik sta op de lijst.. jeeeuuj Jullie beppen trouwens wel wat af zeg! gezellieeeee Even antwoorden op de vragen: Mn vriend werkt, vaste goede baan en ik zit helaas altijd thuis. ik ben volledig arbeidsongeschikt en heb dus een uitkering. Voor de nieuwsgierige onder jullie ik heb ME/CVS. In de afgelopen maanden ben ik denk ik 2 keer "zwanger" geweest. Rond april had ik vage test en werd ik gewoon op de goeie tijd ongi.. ik had dus stiekem te vroeg getest.. dus eigenlijk beetje eigen schuld dikke bult.. En in aug/sept. was t ff minder fijn want toen was ik ook gewoon een week overtijd en heb ik 3 LICHTposi testen. nadeel is wel dat die testen na de officiele tijd pas een streepje vertoonde!! maar omdat t er 3 zijn en toen ineens mn cyclus zolang was heb ik echt t gevoel dat ik toen gewoon zwanger maar maar t vroeg mis is gegaan. Ik was er ook echt van overtuigd dat t raak was toen, zo erg dat ik bijna twijfelde of ik die streepjes er niet op gebrand heb met mn ogen Ik noem t voor mezelf dus ook geen miskramen.. denk dat ik dat pas doe als ik of een echo heb gehad of gewoon een echte knaltest en t aan iedereen verteld heb enzo nu bescherm ik mezelf een beetje zo Over borstvoeding.. ik wil t absoluut gaan proberen! maarja gezien mijn lichamelijk toestand zal dat wel moeilijk gaan worden. Liefst wil ik wel kolven en borstvoeding geven want ik zou t persoonlijk erg leuk vinden als vriendjelief en de opa's en oma's etc. ook een flesje kunnen geven.. en t schijnt dat er tegenwoordig flesjes zijn die meer op een borst lijken want t combineren makkelijker maakt? dus dan wil ik denk ik daarvoor gaan
Lief he?? Het ligt inderdaad aan de leeftijd. Over een tijdje gaat Vince geloven in sinterklaas en dan gelooft mijn zoontje al niet meer. Tja, dat soort dingen hangen toch vooral van de leeftijd af. En jaaah, het is super onhandig dat hij in december jarig is!!! Ook (en vooral) financieel. Nu is het sinterklaas, verjaardag, kinderfeestje, kerst, oud&nieuw.... Pff, rib uit m'n lijf altijd, die maand. Mijn vriend en ik kiezen er ook voor om de maanden over te slaan, waarin het kindje ongeveer in december geboren zal worden. Dat wordt gewoon veeeel te duur. Op zich een luxeprobleem, maar als je ervoor kan kiezen, waarom dan niet? Houden jullie daar ook rekening mee?
Oh en bij die drie testen was op 3 verschillende dagen en ze werden ook steeds iets duidelijker... Hoewel ik t er soms moeilijk mee heb omdat we nu naar t jaar gaan en ik daardoor wel bang ben dat er iets mis is met mijn lichaam is t ergens ook wel fijn.. eigenlijk kan t zaad van mn vriend dus niet heel slecht zijn, en een samenlevingstest kan ook niet echt een foute uitslag hebben want dan had ik die streepjes nooit gehad in t afgelopen jaar. Ik heb dus ook een eisprong al is die soms wel wat van slag lijkt t.. Dus t stelt ook ergens wel weer wat gerust, weten dat een bevruchting kan lukken!
Nee ik houd nergens rekening mee! tis wel altijd extra spannend in de ronde waarvan een uitgerekende datum niet echt uit zou komen, maar dan nog zou t me niet tegenhouden! ik wil t te graag en vind het geen wereldramp.. Zoals nu.. mocht t toch stiekem raak zijn zou mn uitgerekende datum liggen in de week tussen de verjaardag van mn oom en mn nichtje in! ook niet erg handig!
Wij?! Och! Wel minder van je ziekte zeg. Ik heb eens een meisje in de klas gehad, die had ook ME. En die was ongeveer 50% van de lessen aanwezig, 50% ziek thuis. En ze zag er ook altijd uit alsof ze net een heel weekend flink had gefeest. (terwijl ze alleen had geslapen...) Het valt niet mee. Over borstvoeding, ja vanaf een week of 6 ben ik Vince ook zo nu en dan een flesje gekolfde melk gaan geven. Dat deed mijn vriend dan meestal. Was ook wel leuk voor hem. Hoewel het de allereerste weken niet te adviseren is, omdat je dan al een dik uur nodig hebt per voeding. En als je dan gaat kolven en het vervolgens in een flesje geven heb je nog eens dubbel zo lang nodig. En aangezien het kindje om de 3 uur moet drinken, ben je met kolven dus telkens 2 uur bezig en hebt dan 1 uur rust... (maar het gaat steeds sneller hoor) En volgens mij hebben best veel vrouwen een heeeel vroege miskraam, maar dat is dan vaak dat het eitje niet eens is ingenesteld. Dus in feite kun je het ook geen echte miskraam noemen. (want dan zou iemand met een koperspiraaltje dus elke maand een 'miskraam' hebben...) Jenna -> Ja op zich kan ik me dat wel voorstellen, als je er ook nog 2 jarig hebt in december...?! Ik hoop gewoon dat we voor die tijd allemaal zwanger zijn! We zitten nu pas in juli...
Pam, jeetje wat heftig dat je ME/CVS hebt! Een familielid van mij heeft dat ook, en precies zoals Cossy haar klasgenoot beschrijft, dat heeft zij dus ook. Ziet er altijd superbrak uit. Kan jij er goed mee omgaan? In de zin van, wat je allemaal wel en niet kunt doen en hoe je daar mee omgaat. Heb je wel veel steun van je omgeving? Leuk dat je antwoord geeft op alle vragen die wij op je afgooien! Gebruik jij ovulatietesten of temp je? Kolven; jaiks! Nee, nooit gedaan. Dat lijkt me zo'n apart iets! Cossy zeg eens eerlijk; voelde je je dan nooit een koe die gemolken werd?? Ik vond de borstvoeding al zo apart. Dat aanschieten...brr. Het moment en tijd met je baby is natuurlijk wel speciaal en heel intiem, maar dat rare gevoel in je borsten en tepels. Maar goed, ik kreeg borstontsteking, mijn tepels hingen aan draadjes aan mijn borsten en zoonlief kreeg spruw, dus tja.... Toch wil ik het bij de volgende weer proberen! Cossy, jaaah, we hebben nog even te gaan voordat we in december uitgerekend zouden zijn. Heb jij het ook al stiekem uitgezocht wanneer je uitgerekend bent als je nu zwanger zou zijn....?
Ja, ze zeggen als je zwanger bent heb je (veel) meer afscheiding dan normaal, dus... Jij mag 3 dagen voor mij testen he! Zenuwslopend he... Haha ja een beetje wel... Ik vond t ook echt veeel te veel gedoe, dus eerlijk gezegd deed ik het zelden. Maar als ik een paar dagen zou werken had ik die dagen wel gekolfd. Dat kan ik wel begrijpen hoor, het moet ook een beetje leuk blijven! Bij mij ging het begin juist supergoed. Alleen na 7 weken kreeg ik een flinke dip (bij de eerste ongesteldheid), maar dat was weer helemaal goed gekomen. Ja, ik kijk op een site, daar hoef je alleen je cyclus in te vullen en dan geeft die je alle data. (ik zal zo ff een link zoeken) Bij mij zou het nu 22 juli zijn, hahaha.
Ooh, dat is wel een informatieve site zeg! 7 november mag ik op z'n vroegst (!!!) testen, zegt de site. Hmm, is dat het al bijna??? En 17 juli zou mijn uitgerekende datum zijn, maar dat wist ik natuurlijk allang, haha. 8)
Haha jahoor, vind dat jullie allemaal erg gezellig en open overkomen is in andere topics wel eens heel anders geweest En uuuhm ja ermee omgaan, is lastig te zeggen! ik vind t toch wel heel moeilijk om eraan toe te geven. ik lig soms hele dagen op een bank omdat ik niks meer kan en 24/7 pijn hebben verveelt ook snel hoor! haha Maar je leert er toch mee doorgaan want je moet wel he? ben daarom ook heeeeel blij met mn mannetje die me steunt waar ie kan (dit jaar pas diagnose gehad dus was ff heftig jaar voor hem ook!) en mn familie en vrienden zijn gelukkig allemaal heel lief en begripvol! En door onze hond bijv. ga ik toch elke dag wel ff rondje lopen.. hoe zwaar t soms ook is, ik ben ff buiten geweest. en die stimulans is ook wel lekker hoor! En soms doe ik dingen waarvan ik eigenlijk al weet dat ik t niet kan maar dan ben ik koppig.. dusja meestal ben ik dan weer weken gebroken.. maar t is t soms gewoon waard! T zal alleen voor ons wel heel zwaar worden als er een beebje is! maar dat is echt mn grootste wens en droom en ik ben gewoon niet bereid om die op te geven mn lichaam heeft al genoeg tegengehouden! Oh en ik gebruik ovutesten. sinds mn cyclus raar is gaan doen moet ik wel.. en tempen gaat bijna niet door de ME. of mn temp schommelt al, of ik slaap heel slecht/kort waardoor t nog niet kon. dat schoot dus echt niet op!
Leuke site! Als ik nu zwanger zou zijn zou er een kloppend hartje te zien kunnen zijn rond sinterklaar! hihi Das pas een leuk kadootje!
Ja! Bij mij staat er ook 5 december! Leuk inderdaad. Onderstaande site is trouwens ook leuk. Kan je ook berekenen hoelang je op welke datum zwanger bent! Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby - Zwangerschapscalculator
Jenna -> Ja, ik vond t ook al een erg handige site! Kwam hem toevallig tegen tijdens het googlen. Pampapilio -> Hihi jah, ik vind het op dit topic ook erg gezellig! Ik denk dat het komt doordat we allemaal ongeveer even oud zijn, en allemaal met hetzelfde bezig zijn. En omdat hier alleen gezellige kletskippen zitten. Ik vind het trouwens wel erg knap hoe je met je ziekte omgaat zeg! Zal een erg heftig jaar zijn geweest... Maar van de ene kant lijkt een diagnose me ook wel fijn, niet? Van tevoren zijn misschien mensen die denken (of zelfs zeggen) van jeetje mens, kom eens van de bank... Maar door de diagnose is in feite bewezen dat jij er echt helemaal niets aan kunt doen. En een kloppen hartje als sinterklaaskado, ja dat zou helemaal super zijn!
Wil je over je slechte ervaringen praten misschien...? Ik glunder hier van trots! Trots op ons lieve, niet te grote clubje! Kippen inderdaad. Dus flink broeden jij! 8)
Thanks en ja t was echt een heftig jaar! en ik heb inderdaad gejuicht van opluchting toen ik eindelijk t bewijs had!!! Eindelijk kon ik t idd aantonen en ineens kreeg ik van alle kanten een soort excuses was echt wel heel fijn.. sindsdien houden mensen er ook rekening mee en weten ze t gewoon. Ook heb ik toen eindelijk een uitkering gekregen, iets waar ik eigenlijk al jaren recht op had! dat was echt heel fijn want ook financieel was t daarvoor een rotjaar! Nu is alles lekker op een rijtje en zijn we dan ook echt wel heel erg klaar voor een beeb! @jenna: Oh ik zou niet specefiek iets kunnen noemen maar t valt gewoon soms op dat als je ergens post er over je heen gepraat wordt of t is te druk of t interesseerd mensen gewoon niet. Hier worden gelijk de oren van mn kop gevraagd! vind ik wel leuk