Ja, ik ben erg benieuwd wat de gyn allemaal te vertellen heeft en wat ie allemaal gaat doen, en hoop ook idd dat het nu dan niet meer zo lang duurt voor het een keertje raak is! (Probeer hier optimistisch te blijven ) Wat betreft je slijm... Rond je eisprong is het óf eiwit-achtig óf erg waterig.. Maar als je er echt achter wilt komen wanneer je je ovulatie hebt zou ik ovutestjes doen of gaan tempen, dan kun je het makkelijker bijhouden. Het kan namelijk ook zijn dat je je ei veel eerder hebt, maar het kan ook zijn dat je nu wel 'vruchtbaar slijm' hebt, maar je eisprong pas over een paar dagen is. Je lichaam kan je goed voor de gek houden
@ happygirl Welkom! Ik had vorige jaar hetzelfde probleem.. ik wilde graag een kindje, maar of ons appartementje al klaar zou zijn?? Ik ben echt gaan rekenen toen.. maar m'n vriend wilde toen niet voor dat ons huisje klaar zou zijn, dus toen nog met condoom gevreeen, alleen soms dus toch niet ik hoopte altijd dat het dan toch raak was... maar helaas! Kon daardoor wel m'n lichaam al beetje leren kennen (met vruchtbaar slijm enzo) Uit eindelijk is ons huisje in mei pas opgeleverd ipv december dat jaar daarvoor... door dat het bouwbedrijf failliet ging, dus hou daar wel rekening mee! Maar wat amaryllis al zegt, er is altijd wel een reden om te wachten en wie weet moet je wel heel lang ontpillen en ben je ook al weer wat maandjes verder... @ saz Ook welkom! Ik ben er ook een beetje bang voor dat je zomaar in eens een jaar verder bent en het nog niet gelukt is. Mijn vriend is echt zwaar tegen het "klussen" alles moet spontaan enzo, en denk dat als we doorgestuurd zouden worden het er niet echt gezelliger er op wordt bij ons. Hebben jullie daar problemen mee? Dat het geen "moeten" wordt? Hoop dat je snel zwanger wordt als nog! @ amaryllis Toen we eenmaal voor een kindje gingen kreeg m'n vriend zoiezo al spontaan koud water vrees Dus daardoor durfte hij al minder te sexen... aan het begin vertelde ik niet hoe het zat met mijn vruchtbare dagen, maar dan moest ik nog veel moeite doen (blijkbaar merkte hij aan mij dat ik wel heeel graag wilde, en dat hij dacht... laten we die dagen maar even overslaan) dus daarna ben ik het gaan vertellen, maar dat bleek ook geen succes... want nu dacht hij dat ik hem alleen maar wilde voor een kindje :-s Dat was ook niet de bedoeling... dus nu zeg ik het maar niet meer... en m'n cyclus is onregelmatig genoeg, dat hij niet mee kan tellen Hopen dat dat weer beter gaat werken... En wat je vroeg over het vruchtbare slijm... saz is hier de expert denk ... bij mij zelf is het ongeveer 3 tot 5 dagen van te voren dat ik het "rekbare slijm" heb... ziet er bij mij uit als ei-wit.. heel rekbaar en daarna voel ik (vaak aan de linker kant in m'n onderbuik) een hele dag als of m'n darmen verstopt zitten, zo'n gevoel... en dat is m'n ei. Helaas deze ronde een hele dag buikpijn gehad na de sex daardoor m'n ei niet gevoelt... maar heb gelukkig ovutesten gebruikt... zondag was tie positief, dus denk maandag avond m'n ei, maar voor de zekerheid heb ik m'n banner op dinsdag gezet. Geen symptomen nog... behalve m'n altijd pijnlijke borsten, maar dat zegt dus helaas niks bij mij..
@ Serendipity Lijkt me lastig zeg, om het op die manier leuk te houden. Jij wilt graag op je vruchtbare dagen, en juist dan vind hij het eng. Het is natuurlijk ook best heftig als er een kindje kan komen van iets wat je eerder altijd met z'n tweetjes deed, maar dat vind ik er ook zo mooi aan! Wel handig dat die vruchtbare dagen niet altijd t zelfde zijn. Dus toch nog een reden om blij te zijn met je onregelmatige cyclus! Zijn jullie al op vakantie geweest? Misschien dat dat hem helpt om z'n gedachten op nul te zetten en lekker met jou de bloemetjes buiten te zetten...? Bij ons helpt zoiets altijd wel, eventjes tijd met z'n tweeen resulteert al heel gauw in spontane 'acties', haha. Hopen dat het deze maand raak is! Ach, en wat dat slijm betreft, ik denk dat wij het rond mn vruchtbare periode (en wat dagen ervoor+erna) gewoon maar elke dag blijven doen. Als er constant sperma in mn lijf is, dan komt het eitje vanzelf langs...toch?
Ach, en wat dat slijm betreft, ik denk dat wij het rond mn vruchtbare periode (en wat dagen ervoor+erna) gewoon maar elke dag blijven doen. Als er constant sperma in mn lijf is, dan komt het eitje vanzelf langs...toch? @ amararyllis, nou inderdaad, dat vind ik een hele goeie oplossing ik heb vanochtend een test gedaan, natuurlijk negatief haha, di/wo is mijn NOD, dus duurt nog ruim een week, maar had gelezen dat er mensen weleens met 8 dagen voor NOD positief testen, dus kon het weer niet laten.. ik ben zo slecht in wachten, maar ja... het is nu toch niet anders. test was negatief dus even afwachten dan maar!
Wat rustig is het hier zeg! Iedereen lekker aan het genieten van het zonnetje? Morgen mn vruchtbaarste dag! 3x raden wat wij vanavond en morgenavond gaan doen...
spannend amaryllis!! Dat is de leukste tijd van de cyclus he? Een beetje een goed gevoel vooraf aan deze ronde? Over 2 dagen kan je testen happygirl... wat denk je? Maak je een goede kans? Hier erg gevoellige borsten, maar heb dat vaker bij een normale cyclus! Zaterdag voor 2 weken naar curacao, en volgende week dinsdag m'n nod... ben zo benieuwd of ik zwanger terug kom!!
Spannend Serendipity! Misschien heb je die gevoelige borsten elke maand, maar het is in ieder geval geen slecht teken...Ga je op Curacao testen, of wacht je tot je terug bent? En Happygirl, inmiddels ook alweer een testje gedaan? Ik ben benieuwd, hopen dat het raak is! Ik vind mn vruchtbare periode inderdaad altijd wel leuk ja 8) Tis in ieder geval altijd HEEEEL gezellig, haha. Ik heb best een goed gevoel over deze maand, al kan ik daar eigenlijk nog niks over zeggen natuurlijk. Want ik voel/merk nog niks, als de bevruchting al is geweest. Voor het zelfde geldt komt die nog! Maar we hebben heel de maand al zeer regelmatig seks gehad, en de afgelopen week zelf elke dag. Dus aan ons ligt het niet, als we allebei vruchtbaar zijn en ik een eisprong heb gehad (die voel ik nooit zo goed) dan zou het maar zo kunnen!
vanochtend nog getest en negatief heb me nog nooit zo gevoeld als deze maand, veel borrelen in mn buik, af en toe sochtends misselijk, maar ik ben erg bang dat ik morgen ongesteld wakker word :S we zullen zien. ik ben natuurlijk nog aan de pil, maar het was wel super geweest als het stiekem toch was geluk, nog even afwachten maar
Wat jammer happygirl! Maar je weet nu in ieder geval zeker dat je er klaar voor bent om een kindje te krijgen. Wie weet is het, als je straks gestopt bent met de pil, wel raak.
ik ben ongesteld geworden maar ik twijfel nu nog steeds of ik moet stoppen met de pil? mn mannetje wil het heel graag, maar we gaan onze flat verkopen en volgend jaar juli/aug krijgen we pas onze sleutel van nieuwe huis, die tussentijd zitten we bij familie en om daar nu te bevallen bij mn oma in huis ofzo? dat lijkt me dan weer niks, dus mijn verstand zegt wachten en mijn gevoel zegt doen, echt zo vervelend. wat heeft jullie doen besluiten te stoppen?
Vervelend he, heen en weer geslingerd worden tussen voors en tegens....Maar ik blijf erbij; een kindje krijgen verandert alles, dat komt volgens mij nooit helemaal uit. Of je zit met je werk, of met een opleiding, met financien, met woonruimte, familie-omstandigheden. En dan is het heel persoonlijk hoe je daar verder mee omgaat. Ikzelf vond het vooral belangrijk dat het goed zat tussen mij en mn man, dat wij een goede basis vormden om een kindje te verwelkomen. Woonruimte was voor mij een pre, maar geen must. Toen wij besloten om te stoppen met de pil woonden we nog in een 2-kamer appartement zonder zicht op iets groters. Niet ideaal, maar onze wens was groter dan die beperking. Inmiddels zijn we verhuisd naar een eensgezinswoning en hebben we wel genoeg ruimte. En dan komt de vraag of je wel spaargeld hebt, of ik niet eerst nog een opleiding wil doen (nu kan het nog!), hoe t straks dan moet met werk...Maar boven alle problemen uit is daar dat verlangen in mijn hart! En dan maakt de rest niet uit, uiteindelijk is je liefde het mooiste wat je aan een kindje kunt geven. De dingen daar omheen komen vanzelf wel, overal is wel een oplossing voor. Ik ben het met je eens dat het niet ideaal is om te bevallen bij familie, maar je moet zelf bepalen hoe erg je het vind om dat risico te lopen. Je zou ervoor kunnen kiezen om nog even te wachten, maar voor het zelfde geldt wordt je niet zo makkelijk zwanger en duurt het nog twee jaar...
hoi, ik ben roosviceetje ben 21 jaar en ben sinds 23 mei gestopt met de pil. na de doorbraakbloeding dacht ik een regelmatige cyclus te hebben van 25 dagen alleen ben ik na 4 dagen overtijd gister ongi geworden.
@amaryllis: bedankt voor je uitleg en ik snap het helemaal, ik zag dat je zelfs nog 1 jaartje jonger bent dan ik. Ik vind dit echt een fijn forum, bij mijn in mn familie heeft niemand het nog over kinderen krijgen en zijn allemaal wel 23,24 enzo. Wij willen het wel heel graag en ben blij dat ik dit forum heb om erover te kunnen praten. Ik weet ook dat ik niet meteen zwanger zal zijn en denk dat ik voor mezelf de grens zet op 1 januari stop ik met de pil maar dat is het ook zo
@ Roosviceetje: Welkom bij ons kletstopic! Jammer dat je ongesteld bent geworden, als je vier dagen overtijd bent dan begin je toch serieus te hopen... Heb je last gehad van het ontpillen? @ Happygirl: Graag gedaan hoor Ik vind het ook heel lekker om hier te kunnen kletsen, omdat je t in de omgeving idd nog niet kwijt kan. Mn man doet z'n best, maar die voelt niet wat ik allemaal voel. Lekker dat je nu voor jezelf duidelijk hebt wanneer jullie gaan stoppen met de pil! Dan heb je zo'n concrete datum waar je lekker naar toe kunt leven. Ik vond dat tenminste erg leuk, en spannend ook! En het leuke van januari is dat je de verkoop van jullie huisje nog even aan kunt kijken en lekker kunt brainstormen over het hoe en wat. En mocht het dan snel lukken (waar we natuurlijk allemaal op hopen!) dan draag je je kindje eerst nog 9 maanden bij je en heb je alle tijd om dingen te regelen. T komt allemaal best op z'n pootjes terecht joh! Nou ik ben inmiddels op t wachtbankje gaan zitten...vind ik persoonlijk niet het leukste gedeelte van de maand, omdat je dan helemaal niks kunt doen! Alleen maar afwachten en hopen. Heb goede hoop voor deze maand, wij hebben in ieder geval alles gedaan wat we konden. En nu druk opletten he; voel ik al wat? Haha.
hoi amaryllis, ontpillen!! leek wel schijnzwanger steken in buik hoofdpijn misselijk maar niet spugen veel plassen last van gas maar goed nu maar hopen dat de ongi snel over is en we hebben besloten zwanger worden op een laag pitje te zetten of in ieder geval er niet continu mee bezig zijn (zal wel lastig worden) maar ik denk dat ik dan zelf wat meer rust krijg, lekker klussen op de dagen dat we het willen en niet op de dagen dat het zou moeten. succes meiden en laten we hopen dat we binnenkort een mooi wondertje op de wereld mogen zetten groetjes roos
Wat vervelend roosviceetje! Als je dan toch last moet hebben van al die dingen, dan als je echt zwanger bent, toch? Niet zomaar voor niets! Helaas heb je dat niet altijd voor het zeggen... Wel goed om er niet te veel mee bezig te zijn, en alleen te vrijen op de momenten dat je er echt zin in hebt. Heb dat ook een tijdje geprobeerd, maar zodra mn ei weer is gesprongen klets ik weer dagelijks mee op dit forum En let ik goed op of ik al wat voel of niet. Dus wij gaan nu voor de middenweg: klussen wanneer we dat zelf willen, en ook meteen even wanneer het moet, haha. Het mooiste is als je dat kunt combineren natuurlijk!
ja dat is zeker waar maar aangezien ik nog nooit mijn ei heb gevoeld en mijn cyclus op zijn r**t ligt doen we het idd even lekker op deze manier waardoor ik misschien wel mijn ei voelt en als het over 3 maanden nog niet gelukt is ofzo gaan we eens kijken naar ovu testen en andere hulpmiddelen... mmmmm wat zou het toch heerelijk zijn als het eenmaal raak is tot snel
Haha, ja he?! Dat gevoel herken ik wel... Dames, hier een vraagje van mij! De afgelopen maanden duurde mijn gemiddelde cyclus 30 dagen. We zitten nu in de 5e ronde. De afgelopen 4 rondes heb ik drie keer gehad dat ik een paar dagen voor NOD al wat bruinverlies kreeg. Maar verder merkte ik vrij weinig aan mn lichaam. Deze cyclus loopt anders, en ik weet daar niet zo goed raad mee. De dag waarop ik volgens mijn ticker op mn vruchtbaarst (donkergroen) was, zat er ineens een veeg lichtroze aan mn toiletpapier. De twee dagen daarna niks. Daarna had ik ineens heel licht bruinverlies, het ene toiletbezoek wel en t andere niet, en dat nu al 2,5e dag lang. Voor mn ongi is het nu echt nog veel te vroeg, maar m'n buik voelt wel 'aanwezig' zeg maar, alsof er vanalles gaande is. Ergens denk ik aan een bevruchting/innesteling, maar omdat ik dat bruinverlies heb vertrouw ik t niet en ben ik toch bang voor mn ongi. Herkent iemand van jullie hier iets van? Ben heel benieuwd...
Niemand??? Jammer, ik had gehoopt dat iemand het zou herkennen... Hier nog steeds hetzelfde verhaal, nog steeds bruinverlies. Het wordt niet minder en ook niet meer, en het blijft bruin en niet rood. Ik heb bij een ander topic gelezen dat t te vroeg begon voor een innesteling, maar wel van je eisprong kan komen. Maar dit heb ik echt nog nooit gehad, heb maar 2 jaar de pil geslikt en daarvoor was ik heel regelmatig ongesteld zonder ooit een tussentijdse bloeding. Ik voel me niet zwanger, dus het zou me niets verbazen als dit over een tijdje overgaat in een echte ongi. Maar baal wel dat het dan zo lang duurt! Voor het zelfde geldt komt het wel van mn eisprong en dan hebben we m totaal gemist...