Jonge 20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anais, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Haha, welkom Jenna, lijkt me leuk!!! 8)

2. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel

Ja, wel he?? :D :D

Leek me wel een fijne binnenkomer. ;)

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Amaryllis Ja het was wel heel fijn om zo snel zwanger te zijn..Achteraf ;) We hadden nml niet verwacht dat het ZO snel zou gaan , we hebben ook echt tot de eerste echo met ongeloof rond gelopen en konden er ook niet bij dat het zo snel al was.. Al hadden we dat zelf natuurlijk wel kunnen uitpluizen , gezien het feit vruchtbaarheid heerst :/

We kijken er beide ook erg naar uit en bij mij kriebelt het soms zo enorm erg dat ik hubje aankijk en zoiets heb van "kunnen we niet gewoon nu al beginnen ? " Maar na wat gepraat kom ik weer even terug in de realiteit en zijn we beter af als we gewoon wachten tot na oud en nieuw.
    Hubje wil dolgraag weer gaan voor een 2de maar hij wil ook nog even genieten van het met z'n drietjes zijn , zonder bolle buik.. In het begin was ik het daar absoluut niet mee eens :) maar nu achteraf geniet ik er stiekem ook nog wel even van en ook omdat ik druk aan het soliciteren ben is het ook beter om nog even te wachten met een 2de frummel.

Ik hoop stiekem dat ik snel werk heb en het jaar snel om is :p Kan soms echt niet wachten tot het zover is en ik de Ha kan gaan bellen voor een afspraak.. Erg ben ik he :):D:p

Jenna85 Hallo en welkom :D Zo dat is idd een goeie binnenkomer ! Als je het niet erg vind volg ik jullie dan z'n kleine maand na oud en nieuw ;)

4. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb vandaag mogen bellen voor de uitslag. Hormonen waren goed, dus dat scheelt alweer.
    De assistent zei toen letterlijk: "nu heb je twee keuzes...of wachten op je ongi of een kuurtje om het op te wekken'. Sorry hoor...maar dat vond ik toch wel een stomme vraag. Ik laat toch niet voor niks bloed prikken?? ik wil gewoon ongi worden zodat het daarna hopelijk regelmatiger gaat:x

Heb nu een 10-daagse kuur van Primolut gekregen. Daarna hopen ze dat mijn lichaam het weer zelf netjes in de agenda zet om na +/- 28 dagen ongestelt te worden. (;)trouwens....hopelijk niet natuurlijk:p)

5. 4days

4days Niet meer actief

Marijke87 -> Ja dat gevoel herken ik wel! Anderen van onze leeftijd zitten inderdaad nog bij paps en mams, en wij zijn al bezig met het 'echte' leven. Fijn trouwens dat de hormonen goed waren! Nu maar hopen dat je lichaam goed reageert op de kuur...

Amaryllis -> Ja trouwens vind ik ook een stuk specialer dan een geregistreerd partnerschap hoor, dat is ook waarom we over een paar jaar alsnog willen trouwen. ;) En een feestje is natuurlijk ook nooit verkeerd, hahaha! :D

Jenna85 -> Welkom hier!! Ook al een miskraam gehad, he bah... :( Maar gelukkig hebben jullie ook al een gezond kindje. :) Nu maar hopen dat het snel weer raak is, en dat we rond en gezond het nieuwe jaar in kunnen. :D

Miracle -> Ach gelukkig duurt het jaar niet meer lang! En als je de eerste keer zo snel zwanger was, zit het er ook dik in dat je bij de tweede ook geen jaren hoeft te wachten.

Zoooo, nog een uur en ons kereltje is alweer 1 jaar!!! :$ Vorig jaar had ik rond deze tijd al flinke weeen, hihihi.

Groetjes!!

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gefeliciteerd, wat leuk dat ie alweer 1 jaar is!

@ Marijke: Fijn dat het goed zat met de hormonen, dat is in ieder geval iets! En nu hopen dat de primolut aanslaat en je snel ongi mag gaan worden. Nooit gedacht dat dat nog iets zou zijn om naar uit te kijken, haha. Maar een ongi betekent een nieuwe cyclus en dus hopelijk een ei! En die gaan we raken deze maand :D

@ Miracle: Misschien idd wel beter om even te wachten zodat je de tijd hebt om te gaan solliciteren. Zeker in deze tijd is het toch wel belangrijk om wat achter de hand te hebben, en een baan biedt dan toch net wat meer zekerheid. Ben je al lang uit de running?
    Oh en nog een voordeel van wachten tot oud&nieuw is dat je wel heeeel feestelijk het nieuwe jaar in gaat...:)

7. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Hooi meisjes! :D

Marijke; Fijn dat de hormonen-uitslag goed was! Nu Primolut dus? En daarna zwanger, dus jouw lichaam hoeft helemaal niet aan 28-daagse cycli te gaan denken. ;)

Miracle; Bedankt voor het welkom! Een maandje later is ook prima! Als je maar lekker zwangert meedoet. :D

Dank je wel! Ja, helaas een miskraam inderdaad. En voor mijn gevoel waren we al zo'n eind op weg met 9 weken, maar helaas...
    Maar ik heb jouw verhaal gelezen en dat is ontzettend heftig!
    Natuurlijk kan je het niet vergelijken en heeft iedereen zijn eigen pijn, maar meid...heel heftig echt.
    Hoe gaat het nu met je?

Rond en gezond...haha! :D

En gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Vince! (Mooie naam!)

8. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Omdat we nu een clubje zijn, vind ik dat we ook ons eigen lijstje moeten hebben.
    Wat vinden jullie?? :D

Heb even het topic doorgespit en een lijstje gemaakt, van de meiden die de laatste maand actief meekletsen.

Als iemand dit verschrikkelijk vindt, belachelijk of op een andere manier heel erg boos wordt op mijn initiatief.....nou ja, gil dan maar! :p

9. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames, ik kom alleen even spieken! Bedankt voor de felicitaties! Hier een superleuke dag gehad. Met de jarige job naar Gaia park geweest (dierentuin ;) ). Hij vond alles reuze interessant, pruttelde de hele dag van blijdschap. En nu issie helemaal verliefd op zn nieuwe babywalker, hihi.

Jenna85 -> Lijst, erg goed idee! :D

Groetjes!

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Zo kom ik ook weer spieken :D

Amaryllis Ja is idd ok beter ;) Ik heb ontslag genomen een maand voordat ik positief teste , was toeval want het stond los van mijn zwangerschap. Ik heb toen nog een tijdje gesoliciteerd maar uiteindelik besloten om gewoon een lekkere huismama te blijven.

Nu bijna 2 jaar later vind ik het heel erg fijn om de hele dag bij me meisje te zijn maar ik merk gewoon dat ik eruit wil , iets voor mezelf doen ipv de hele dag mama/huisvrouw te zijn ( en begrijp me niet verkeerd want ik doe het met alle liefde van de wereld ). Ook merk ik aan mij dochtertje dat zij ook meer dan toe is om met leeftijdsgenootjes te spelen , ze is zo enorm aanhankelijk aan mij dat ik er heel soms vervelend van word :) en zij ook..
    Dat heeft mij nu doen realiseren dat huismama zijn leuk is maar je er beter ook een parttime baantje bij moe houden om even jezelf te kunnen zijn.
    Ik ben nou aan het soliciteren voor 9/15 uurtjes per week , is voor voorlopig , en gezien een nieuwe aankomende zwangerschap , even genoeg.

Haha , idd wij gaan met een groot feest het nieuwe jaar in !! :D

Jenna85 Hahha , ok dan volg ik jullie mooi een maand erna ;)

Een lijst lijkt me leuk !! Ik vind het wel leuk om het ook bij te houden dus als je hulp wilt , ik bied me aan !!

Cossy Een goeie geslaagde dag dus !!

Zo ik ga me meissie in de douche zetten ;)

11. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    En ik kom me ook weer melden! 8)

Cossy; Super dat het een leuke dag was gister! Het is toch wel heel bijzonder, de allereerste verjaardag.
    Heeft Vince zijn kaarsje goed uitgeblazen? ;)

Miracle; Ik herken dat ook wel, wat jij zegt over huismoeder zijn. Het is heel leuk en je doet het inderdaad uit liefde voor je kind, maar na een tijd... Hier net zo, ik kroop na twee jaar tegen de muren op hier. Je wereld wordt zo klein.
    Ik ben uiteindelijk weer gaan studeren, kon ook niet langer thuis blijven. Ach, ik denk altijd maar zo 'mijn zoon heeft meer aan een gelukkige moeder die niet altijd thuis is, dan een ongelukkige moeder die er altijd is'.

Hier is het vandaag druk druk druk. Morgen ben ik jarig en ik moet nog van alles doen! Aaaah, die stress altijd!
    Ik heb altijd het gevoel dat ik het huis extra schoon moet hebben, omdat mijn moeder komt. Herkenbaar?? ;)

Ik zal de lijst die ik heb gemaakt even opzoeken. Leuk dat jullie enthousiast zijn! :D

12. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Onze Lijst!

Bekijk bijlage 17248

NOD

06-10: Serendipity (ronde 7)
    22-10: Jenna85 (ronde 4)

Cyclus van slag

Marijke87 (ronde 3) - Primolut
    Amaryllis (ronde 5)
    Cossy (wacht op cyclus)

Januari
    Miracle08 (Mirena eruit!)

Kindertjes

Sem* van Cossy (13-08-2009)
    Vince van Cossy (23-09-2008 )
    Jaimy van Miracle (19-09-2008 )
    E. van Jenna (20-12-2003)

13. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Het is zomaar een opzetje, hoor.
    Ik doe er niet moeilijk over, als iemand anders eraan wil sleutelen. :D
    Kon geen hip plaatje vinden, dat bij ons zou passen en ik ben zelf niet zo kunstenaar, dus dan maar even zo. :)

En Cossy, ik heb Sem* erop gezet. Ik wist niet precies of jij dit wel of niet prettig vindt, laat je het me weten?

14. 4days

4days Niet meer actief

Jenna -> Hihi ja is goed hoor, ik vind het een leuke lijst! :) Vince heeft overigens nog geen kaarsje uitgeblazen. ;) Zijn feestje is namelijk zondagmiddag, dus dat wilde ik bewaren totdat alle visite hier was. Jij morgen jarig zie ik? Drukke maand altijd september. Mijn vriend is zondag jarig. (dus op het feestje van Vince, hahaha) Ik ga van tevoren ook alles nog een goed poetsen...

Wij hebben trouwens (ein-de-ijk) het kamertje van Vince bijna af! Ik moet erbij zeggen, toen Vince werd geboren zaten we met zijn 3en in een studiootje, en daar hebben we gewoond totdat Vince een half was. Dus een half jaartje geleden kregen we eindelijk een mooie grote woning (met 3 slaapkamers), maar toen moesten we nog helemaal van voren af aan beginnen met de woning in orde maken, het was echt een kale betonnen woning. Niet echt handig aangezien mn vriend meestal zo'n 50 uur per week werkt... Maargoed, nu is dus eindelijk vrijwel alles af. Al allerlaatste komt vandaag vloerbedekking in Vince zijn kamertje, en dan zetten we de meubes erin die we gisteren al hadden opgebouwd. En dan is onze woning eindelijk klaar!! (alleen nog een beetje aankleding dan)

Groetjes

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat leuk van Vince z'n kamertje Cossy! Dus eigenlijk een extra verjaarscadeautje voor hem! Heerlijk he,
    om een huis te hebben wat groot genoeg is voor je toekomstplannen. Heb je foto's? :) Ben heel benieuwd!

@ Jenna, goed idee van die lijst! Had ik nog heel niet aan gedacht...Ik ben benieuwd hoe die er over een
    half jaartje uitziet, of iedereen dan al zwanger is of niet. En op deze manier kunnen we dat goed in de gaten houden, haha.

@ Miracle: Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook weer aan jezelf toe wilt komen! Het
    lijkt me heel mooi om je in het begin volledig op je kindje te storten en lekker mama te zijn, maar als dat alles
    is wordt je denk ik niet gelukkig. Dan is het beter om een parttime baan te hebben en dan weer moe maar voldaan thuis te komen bij je gezinnetje...
    Maar ben jij tijdens je eerste zwangerschap ook volledig thuis geweest? Hoe was dat? (Ben daar zelf een
    beetje over aan t piekeren namelijk)

Nou, even een kleine update over mijn cyclus: ben vandaag naar de dokter geweest! Niet voor mn cyclus zelf, want ik wil het nog even aankijken (voel me snel een aansteller), maar met het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb. Dus ik met zo'n potje naar de assistente, en ja hoor! Dus nu heb ik een flinke antibiotica kuur te pakken. Maar bij dat onderzoek checken ze dus je urine en kunnen ze t volgens mij ook wel zien als je zwanger bent. En in mijn geval is dat dus definitief niet zo! (heb t niet gevraagd maar ga daar voor t gemak even vanuit :p) Om eerlijk te zijn vind ik die duidelijkheid wel heel lekker! Tis gewoon klaar met ronde 5 zeg maar. Dus, nu op naar ronde 6...

16. 4days

4days Niet meer actief

Balen van die blaasontsteking! :( Ik heb er ook net een gehad, en het was geen pretje... Ze testen trouwens normaal niet op zwangerschap hoor, althans bij mij nog nooit. Ze doen alleen even gauw zo'n testje waar ze mee kunnen zien of er een ontsteking is of niet.

Foto's zullen snel komen! :D

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Leuk leuk die foto's! Ik verheug me erop!

Ow wat jammer dat ze niet verder kijken dan...had ik stiekem op gehoopt, maar ja. Ik weet het zo ook wel ;)
    Tja en die blaasontsteking is idd heel vervelend, voor de zomer had ik er ook al een, toen plaste ik ineens bloed! De dokter gaf me toen een kuur van 20 pillen, 4 per dag. En ik met mn stomme kop, vergeet de laatste 2! Ja dan werkt die hele kuur dus niet meer en kun je overnieuw beginnen. Dus ik zat er op te wachten, heb eigenlijk mn kop een beetje in t zand gestoken omdat ik toch niks voelde. Maar vanochtend werd ik ineens wakker van dat nare blaasontsteking gevoel, dus toch maar weer naar de dokter...! :x

Lukt het met de meubeltjes?

18. 4days

4days Niet meer actief

Grrr irritant he... Ik heb zelf last van chronische blaasontsteking, dus bij het minste of geringste heb ik het weer te pakken... Ik heb het ook al echt 40 keer ofzo gehad, en iedere keer erg pijnlijk... :(

Ik moet op dit moment even wachten met t kamertje. Vanavond draagt mn vriend namelijk de vloerbedekking naar boven, en dan ik ik het leggen. Dan is het nog een kwestie van de meubels (die al opgebouwd zijn) erin zetten, en wat decoratie enzo. :)

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hallo meiden !
    Ben ik ook weer.

Jenna85 Precies ! Dat heb ik dus ook ! Ik merk het ook aan mijn dochtertje want we worden soms beide vervelend van elkaar. En dat is ook niet echt leuk.. Ik hoop snel reactie te krijgen op een van me solicitaties en voor de rest blijf ik soliciteren en regelmatig bellen. Meer kan ik nu niet doen..

Een mooie lijst heb je in elkaar gezet !

Cossy Jeejjj !! Vince kamertje nu ook bijna klaar ! Is ook niet makkelijk aangezien jij het grootste deel heb moeten doen omdat je hubje zoveel werkt. Maar jij ( en hij ) hebben het netjes gedaan ;)

Ben ook benieuwd naar de foto's !!

Amaryllis Ja ik heb in het begin van mijn zwangerschap nog gesoliciteerd gehad maar omdat ik geen reacties kreeg , ja na 3 maanden maar toen had ik al besloten om niet meer te gaan werken , heb ik uiteindelijk besloten om thuis te blijven.
    Ik moet zeggen dat het me goed bevallen is.. Ik deed de hele dag door mijn eigen ding , dook af en toe de Zeeman of de Wibra binnen , ging regelmatig naar mijn moeder en het belangrijkste van allemaal ik deed het allemaal in mijn eigen tempo !

Het enige nadeel is dat we 6 weken voordat ik uitgerekend was daar weg moesten waar we woonde !! ( we woonden op kamers en hadden 2 slaapkamers en een woonkamer voor ons zelf met douche en toilet )
    De man wist dat ik zwanger was en het was in het begin helemaal geen probleem we hadden toch 2 slaapkamers en hij had geen last van ons , tot hij op het laatste moment anders besloot en ik daar dus weg moest.
    We hadden geen recht op een urgentie omdat het niet zwart op wit stond dus er zat niks anders op dan naar mijn moeder te gaan. zij had een grote zolder tot beschikking en daar ben ik uiteindelijk bevallen en hebben we tot 6 maanden na ons dochtertje der geboorte gewoond.

Uiteindelijk werd de stress en de situatie funest voor mijn BV ( na 4 maanden al ) en werd de relatie tussen mij en mijn moeder er ook niet beter op. Ook onstonden er steeds meer woorden tussen ons allemaal.
    Hubje en ik zijn toen op zoek gegaan naar iets anders tijdelijks en nu wonen we sinds 6 maanden in een woon chalet met 2 slaapkamers en een erg grote tuin.

We zijn nu nog aan het wachten tot we een flatje ( of een huisje )aangeboden krijgen maar dat gaat waarschijnlijk nog een jaar duren , vandaar dat we ook besloten hebben om begin volgend jaar al voor een brusje te gaan.

Al met al heb ik enorm genoten van mijn zwangerschap , lekker thuis ! ondanks de stress tegen het einde ;)

Fijn dat je nu zekerheid hebt omtrent je cyclus ! wel minder van je blaasontsteking maar nu op naar ronde 6 !!

Hier vanmorgen naar me moeder geweest , blijkt het niet goed met der te gaan.. Ze had het constant benauwd en kreeg met moeite lucht... Blijkt ze een astma aanval te hebben !! Dus nu zit ze met spoed aan de zware medicijnen.

Achteraf gezien herkende ik het wel van mezelf aangezien ikzelf ook astma heb..

Gelukkig gaat het nu weer beter met der maar is wel even slikken als je dat zo ziet..

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Miracle:
    He get, een astma aanval! Dat is echt heel naar! Mn man heeft ook astma, ik vind het altijd zo zielig
    voor hem, zo'n sterke vent die naar adem zit te happen. Je voelt je dan zo machteloos!
    Heeft je moeder al eens eerder zo'n aanval gehad? Of is het voor het eerst? Hopen dat de medicijnen
    gauw aanslaan en ze weer vrij kan ademen straks....
    Maar wat een nare huisbaas was dat zeg, als ie vlak van tevoren zegt dat je toch weg moet! Persoonlijk
    vind ik dat hij dat niet kan maken, ik zou echt totaal in paniek raken denk ik. Wel fijn dat je moeder wat
    ruimte voor jullie had, maar ideaal is het natuurlijk niet. Dan ben je beter af in zo'n chalet! Het is in
    ieder geval een goede tussenoplossing. Ook wat betreft de relatie met je moeder, als je zo op elkaars
    lip zit gaat het onnodig botsen en het zou zonde zijn als je relatie dan beschadigd raakt. Hebben jullie
    nu zekerheid dat je volgend jaar wat anders aangeboden krijgt?

Ik vind het fijn om je lezen dat jij het thuiszitten tijdens je zwangerschap als positief ervaren hebt.
    Zelf ben ik erg aan het zoeken naar een goede middenweg tussen werk en tijd voor jezelf, en ik kom daar
    nog niet zo goed uit. Ik had natuurlijk (net als iedereen) gehoopt heel vlot zwanger te raken, nog tijdens
    mn opleiding. En tegen de tijd dat ik mn diploma dan had gehaald kon ik lekker uit gaan rusten en me nog
    een paar maandjes op de zwangerschap richten. Maar ja, tot nu toe is het niet gelukt en ben ik al lang
    klaar met mn opleiding. Ik weet niet of we uberhaupt vruchtbaar zijn, en vind het geen optie om alleen
    maar thuis te zitten. Ik werk nu parttime en geniet daarvan, maar eigenlijk zit ik nog te veel thuis naar
    mn zin. Dus ben ik bezig met een andere oplossing, om wat meer bezig te gaan. Maar ja, hoe doe je dat
    als je niet fulltime wilt werken? Dat is voor mij gewoon te veel, naast mn huishouden etc.

@ Cossy:
    Ga je de vloerbedekking zelf leggen? Wat knap! Ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor, zou het denk ik
    ook niet durven...

Nou het lijkt er op dat mn ongi doorbreekt! YES!!! Ben ik echt heel blij mee, haha. Precies 28 dagen na
    t begin van dat bruinverlies, dus wat dat betreft lijkt het te kloppen wat jij zei, Cossy! Ik reken het wel
    als een grote cyclus, omdat het voor mijn gevoel niet twee aparte 'rondes'/kansen waren. Anders zou ik
    nu al in ronde 7 zitten, en 6 hebben overgeslagen. En dat vind ik zonde :D Dus: op naar poging 6!

Nu alleen nog proberen mn banner aan te passen...:(

Deel Deze Pagina